![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dumnezeu i-a pedepsit pe Adam si Eva si pe urma a continuat in a pedepsi multi altii. Uite ca Biblia zice ca nu a vrut sa traiasca omul in veci : "Și a zis Domnul Dumnezeu: "Iată Adam s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele și răul. Și acum nu cumva să-și întindă mâna și să ia roade din pomul vieții, să mănânce și să trăiască în veci!...""" Citat:
16. Iar femeii i-a zis: "Voi înmulți mereu necazurile tale, mai ales în vremea sarcinii tale; în dureri vei naște copii; atrasă vei fi către bărbatul tău și el te va stăpâni". 17. Iar lui Adam i-a zis: "Pentru că ai ascultat vorba femeii tale și ai mâncat din pomul din care ți-am poruncit: "Să nu mănânci", blestemat va fi pământul pentru tine! Cu osteneală să te hrănești din el în toate zilele vieții tale! 18. Spini și pălămidă îți va rodi el și te vei hrăni cu iarba câmpului! 19. În sudoarea fetei tale îți vei mânca pâinea ta, până te vei întoarce în pământul din care ești luat; căci pământ ești și în pământ te vei întoarce". Last edited by izotaurel; 07.05.2010 at 07:35:01. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tu arati ce sa intimplat dupa ce Adam si Eva au facut pasul spre a cunoaste binele si raul.
Binele si raul este departe de DUMNEZEU de asta lea spus DUMNEZEU ce o sa pateasca de acum in colo pentru ca au ales cunostinta. Cunostinta poate duce la rau sau la bine dar la iubire nu se poate ajunge prin cunostinte.Uitate la un copil el nu are cunostinta dar e plin de iubire pentru ca e aproape de DUMNEZEU dar cind intervine cunostinta in el se departeaza de DUMNEZEU. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cand Dumnezeu a creat lumea a creat-o dupa anumite legi care nu se pot schimba. A creat legea gravitatiei, si , pana azi, tot ce arunci cade in jos. A creat legea liberului arbitru ca orice fiinta sa fie libera sa-si aleaga calea. A creat de asemenea si legea semanatului si secerisului, conform careia orice actiune creaza consecinte bune sau rele, direct propirtionale cu importanta acelei actiuni. Aceste consecinte actioneaza ca niste indicatoare pe drum, aratand omului pe ce cale merge. In fata lor omul are doua posibilitati: ori i se scarbeste de raul facut si se intoarce la Dumnezeu unde e in siguranta, ori continua din rau in mai rau, departandu-se din ce in ce mai mult pana ajunge la polul opus. Cand Dumnezeu a rostit aceste blesteme nu a facut-o pentruca atunci ii venisera in minte. El pur si simplu i-a informat asupra consecintelor determinate de muscatul din fruct [orice o fi insemnat asta], conform legilor dupa care fusese creat universul. Insa in momentul in care a rostit aceste blesteme a creat si calea de rascumparare: "Dușmănie voi pune între tine și între femeie, între sămânța ta și sămânța ei; aceasta îți va zdrobi capul, iar tu îi vei înțepa călcâiul”. Sarpele e satan iar samanta femeii e Iisus, care a zdrobit capul sarpelui pe cruce. Pe de alta parte, Dumnezeu este extrem de bun, este insasi bunatatea. Dar este si foc mistuitor in raport cu pacatul. De ce? Pentru ca sfintenia si pacatul sunt poli diametral opusi, iar cand pacatul este pus langa sfintenia lui Dumnezeu, contrastul este atat de mare incat pacatul este ars. E ca si cum soarele ar topi gheata, distrugand-o, sau cum lumina ar imprastia intunericul, nimicindu-l. Nu-l nimiceste pentru ca ar avea ura pe el (
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Adam cunostea binele si raul la nivel intelectual dinainte sa manance din pom.A fost inzestrat cu ratiune si intelect de Dumnezeu.Dumnezeu insusi i-a poruncit lui Adam sa nu manance din pom, ba mai mult i-a si spus ca va muri in ziua in care va manca.Dumnezeu i-a aratat lui Adam 'legea' neascultarii.Cea care nu pricinuieste spre viata, ci da moarte.I-a dat indrumare si i-a aratat legea ascultarii si neascultarii, prin acel pom 'al cunostiintei binelui si raului'.Scriptura ne arata si intelepciunea lui Adam, dupa ce ne informeaza de 'legea' pe care i-a dat-o Dumnezeu cu privire la pom.Ne arata cum el[Adam] a dat nume tuturor animalelor, si dupa ce Dumnezeu a facut trup din coasta sa, el[Adam] a numit femeia,intelegand si aratand in acelasi timp si scopul ei, acela al unirii cu barbatul.Vezi cat de inzestrat era Adam cu ratiune si intelepciune.Inca nu era murdarita imaginea lui Dumnezeu in om, chipul Sau.Inca nu era cazut omul din har, ci era intr-o stare harica.Imaginea lui Dumnezeu a inceput sa se murdareasca dupa caderea lui Adam in pacat, din ce in ce mai mult, instrainandu-se de Dumnezeu, prin inmultirea faradelegii.Insa la inceput nu era asa.Cunostiinta de Dumnezeu era foarte mare, sa nu uitam ca [Adam] putea sa stea in prezenta lui Dumnezeu si sa comunice cu El, pana la un moment dat.Ori acest lucru nu era putin.Omul[Adam] era aproape de Dumnezeu.El s-a instrainat dupa caderea in pacat.Deci primul om a fost inzestrat cu intelepciune si discernamant de catre Dumnezeu cat pentru toti oamenii putem zice, pentru ca avea sa devina parinte al omenirii.Omul cunostea raul, la nivel intelectual, virtual, insa nu l-a cunoscut l-a nivel experimental si nu a luat parte din el, pana cand nu a mancat din pom si nu s-a abatut de la cuvintele lui Dumnezeu.Pomul acela a fost sadit de Dumnezeu pentru a-i arata lui Adam legea binelui care sta in ascultarea de Dumnezeu si legea raului care sta in neascultarea de Dumnezeu si spre a incerca ascultarea omului[Adam].Vedem ca frumos spune Scriptura, ca Dumnezeu este credincios si drept si nu va ingadui sa fim incercati peste masura noastra.La fel a facut si cu Adam.Nu a ingaduit sa fie incercat peste masura si i-a pus la dispozitie ceea ce avea nevoie ca sa treaca peste aceasta incercare si sa lupte impotriva ispitei.
Raul exista atunci prin sarpe,prin care a si intrat... Si Scriptura zice :"sarpele cel mai viclean" si "Raul de la cel rau vine".Raul acesta insa nu a existat de la inceput, raul nu are esenta in sine, raul este o boala si o pervertire a binelui.Posibilitatea raului a existat virtual prin lipsa binelui, printr-o incetare de a face binele si o impotrivire si denaturare a ceea ce este bun.Insa natura si esenta tuturor lucrurilor este buna. Moartea aceasta la care se referea Dumnezeu, era in primul rand moartea sufleteasca.Acesta este si intelesul primar al mortii, moartea spirituala.Adam a murit in ziua cand a incalcat porunca lui Dumnezeu si a descoperit ca e gol.Goliciunea aceasta reprezenta caderea din har...Moartea sufleteasca.. A descoperit Adam ca e gol,s-a temut si s-a ascuns de Dumnezeu. Apoi Dumnezeu a pus straja catre pomul vietii, tocmai pentru ca aceasta stare a omului sa nu devina vesnica si sa dainuiasca in om in nemurire. Si pentru binele omenirii, Dumnezeu a facut oamenilor haine ca sa le acopere goliciunea, si l-a stramutat pe om din prezenta Sa, pentru ca prezenta lui Dumnezeu pentru Adam a devenit o povara dupa ce a pacatuit.Le-a facut haine de piele si i-a acoperit, ne-a dat moartea trupeasca spre binefacerea noastra. "Moartea sufletească este cu totul rea; ea nu are nimic bun. Moartea trupească însă are unele foloase pentru starea de cădere instituită de păcatul strămoșesc. Astfel, Sfântul Ioan Gură de Aur scrie: „Chiar dacă păcatul a adus moartea pe acest pământ, Dumnezeu o pune în slujba noastră, ca să ne fie de folos"57; moartea e mai curând „o binefacere, decât o pedeapsă" și arată din partea lui Dumnezeu mai degrabă „purtare de grijă, decât mânie."58 Intr-adevăr, dacă omul mort sufletește n-ar fi murit și cu trupul, ar fi avut parte de necazuri mari și nenumărate. Mai întâi de toate, obișnuința cu starea sa păcătoasă 1-ar fi făcut delăsător, în vreme ce, amenințat de moarte și neștiind când îi va suna ceasul, începe să cugete la mărginirea acestei vieți și să se gătească pentru viața ce va să fie, cu vie simțire duhovnicească și neîntârziată căință. Apoi, nemurirea 1-ar fi împins la trufie, iar înșelătoarea făgăduință a ispititorului: „Veți fi ca Dumnezeu!", i-ar fi părut a fi deplin adevărată. Fiind însă silit să se întoarcă în pământul din care a fost luat, cunoaște micimea, slăbiciunea și nimicnicia de care are parte făptura lipsită de harul lui Dumnezeu, și se smerește.59 Dacă n-ar fi moartea, după cum spune Sfantul Ioan Gură de Aur, „ar fi nespus de iubite trupurile și cea mai mare parte dintre oameni nu s-ar mai îngriji de nimic altceva decât de trupuri, facându-se încă și mai trupești și mai îngroșați."60 Mai mult încă: lipsa morții ar fi înveșnicit căderea omului. Astfel, Sfântul Vasile cel Mare spune că Dumnezeu „n-a împiedicat destrămarea noastră, pentru ca să nu rămânem pururi neputincioși și slabi."61 Acestea sunt foloasele morții cât privește trupul. Căci, după cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur, nu trebuie să ne tânguim că trupul putrezește, ci „atunci ar trebui să plângem, când trupul ar rămâne pentru totdeauna în această nenorocită stare de acum"62, însă „moartea nu nimicește numai trupul, ci și stricăciunea lui"; moartea înseamnă „nimicirea pe vecie a stricăciunii"63; îngăduind moartea, Dumnezeu pregătește astfel, în chip proniator, restaurarea prin Hristos a stării din rai și chiar a unei stări mai înalte, în care omul va fi pururi nestricăcios și nepieritor64, căci, după cuvântul Domnului, grăuntele trebuie să moară ca să aducă roadă (cf. In. 12, 24; l Cor. 15,35-44). Dar moartea trupului e folositoare și pentru suflet. Mulți Sfinți Părinți spun că moartea a împiedicat „răul să fie nemuritor"65. O dată cu moartea, moare și păcatul. Sfântul Ioan Gură de Aur arată cum, prin înțelepciunea lui Dumnezeu, odrasla își ucide maica, căci: „moartea s-a născut din păcat, dar a mâncat păcatul"66. Sfântul Maxim Mărturisitorul, la rândul său, spune că pentru omul căzut moartea este o formă de eliberare providențială și că, paradoxal, ea contribuie la menținerea lui ca om, pentru că altfel „puterea sufletului s-ar fi mișcat veșnic în chip potrivnic firii, ceea ce ar fi însemnat nu doar cel mai mare rău și pierderea vădită a calității de om, ci încă și negarea limpede a bunătății dumnezeiești."67 Tot el spune că Dumnezeu a îngăduit moartea, „socotind că nu e bine ca omul, care și-a înrăit voia liberă, să aibă o fire nemuritoare."68 Pe scurt, după cum spune Sfântul Maxim Mărturisitorul: „Sfârșitul vieții acesteia de aici socotesc că nu e drept să se numească moarte, ci izbăvire de moarte și despărțire de stricăciune și slobozire din robie și încetarea tulburării și oprirea războaielor și risipirea întunericului și odihna de osteneli și liniștirea fierberii și acoperirea rușinii și scăparea de patimi și nimicirea păcatului și, ca să spun pe scurt, hotarul tuturor relelor." Citat din cartea 'Credinta Ortodoxa despre viata de dupa moarte'. Last edited by Danut7; 08.05.2010 at 13:17:08. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Scrie foarte clar ca nu cunostea binele si raul in niciun fel. Saracii nu stiau nici ca sunt dezbracati. Nu puteti sa puneti alte texte in fata Scripturii.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Chiar nu vrei sa intelegi ca acest pom nu se refera la verbul "a cunoaste", ci la verbul "a fi", nu exista un alt mod de existenta, decat comuniunea cu Dumnezeu, asta nu inseamna stare de naivitate.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Deci cum? Ei nu erau deloc inainte?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Cred ca este destul de clara postrea anterioara. Exista lor in comuniune cu Dumnezeu fara sa traiasca in afar Lui nu inseamna naivitate.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
"9. Și a făcut Domnul Dumnezeu să răsară din pământ tot soiul de pomi, plăcuți la vedere și cu roade bune de mâncat; iar în mijlocul raiului era pomul vieții și pomul cunoștinței binelui și răului." "5. Dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul". " Fraieri si Adam si Eva, puteau sa manance din pomul vietii ca sa nu mai poata muri si pe urma din pomul cunoasterii binelui si raului pentru ca pe urma pedeapsa cu moartea nu mai avea efect :). Last edited by izotaurel; 10.05.2010 at 12:46:51. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu mi-am dat cu parerea. Postarea mea anterioara are la baza exegeza Sfintilor Parinti. Am sa ma straduiesc sa postez un fragment din Parintele Staniloae care in Dogmatica sa ne ofera mai multe interpretari ale Sfintilor Parinti. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre uitarea binelui | ionut12 | Generalitati | 6 | 27.03.2012 16:47:26 |
| cunoasterea binelui si al raului | Anna | Despre Sfanta Scriptura | 14 | 27.05.2009 03:45:16 |
| Ce inseamna "cunoasterea binelui si a raului"? | mq | Generalitati | 27 | 23.01.2007 07:11:16 |
|
|