![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Insa, tot pentru a fi cu dreptate fata de rasarit, trebuie sa spunem ca, dupa despartirea dintre rasarit si apus, din 1054, rasaritul nu a mai convocat nici un sinod caruia sa-i spuna ecumenic, caci lipasa papei, sau a reprezentantilor acestuia, ar reduce autoritatea unui asemenea sinod la starea de sinod local. E drept, un asemenea sinod local, aprobat de papa, ar putea deveni ecumenic, mai ales daca trateaza lucruri depre credinta. Insa, pana acum nu s-a intamplat - ma refer la timpurile de dupa 1054. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
În altă ordine de idei: mitropolitul ortodox Damian al Moldovei nu și-a retras niciodată semnăturile de pe documentele de la Ferarra-Florența, murind în comuniune cu Biserica Romei, ca un bun catolic. Mai mult: nu am cunoștință de nici un document prin care vreun urmaș al său să fi denunțat acel act, încât, strict din punct de vedere tehnic, se poate spune că acordul este încă activ...
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dupa intoarcerea delegatiei rasaritene de la Florenta, au fost uni dintre ierarhi care si-au retras semnatura de pe actele / Declaratia de unire de la Florenta. Ar exista chiar si un act, care ar fi fost semnat in 1450 la Constantinopol, de unde ar reiesi ca Damian, a imputernicit, verbal, pe un episcop, ca sa afime ca nu mai e de acord cu ce s-a semnat la Florenta... Dincolo de faptul ca multi istrici ridica semne mari de intrebare asupra autenticitatii unui asemenea act, ramane faptul ca Damian al Moldovei nu mai era in viata in acel timp, iar urmasul sau in scunul Moldovei, Ioachim (deja de prin 1449 este mentionat ca Mitropolit al Moldovlahiei), era tot "unionist", adica recunostea validitate conciliului Florentin - si aceasta este evident, din moment ce in Constantinopol era un patriarh in comuniune cu papa, iar Ioachim, era in comuniune cu partiarhul sau. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
In mod oficial, prin patriarhia de Constantinopol, prin 1473 (daca nu ma insel), s-a anulat (temporar?) recunoasterea ecumenicitatii sinodului de la Florenta...Deci, formal si oficial, dupa 1473 schisma a re aparut intre Roma si Constantinopol. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Da ! Între Roma și Constantinopol. Dar asemenea schismă se extinde și asupra mitropoliilor aflate sub influența Constantinopolelui, așa cum era a Moldovei ? De semnat unirea, au semnat-o și patriarhul și episcopii, nu doar patriarhul în numele lor. De ce ar fi invers când apare situația inversă și se denunță actul unirii ? Din câte am înțeles, viziunea ortodoxă este că patriarhul nu este un supra-mitropolit, ci omoforul lui e ca omoforul celorlalți. Altfel spus, actele unui sinod nu trebuie desfăcute de aceeași autoritate, și anume un sinod ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cam asa ceva... Iata si alte expuneri depre Filioque, din pacate doar in engleza: http://images.google.ro/imgres?imgur...26tbs%3Disch:1 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Cred ca ultima trimitere la o sursa de pe net nu functioneaza. Era vorba despre un sit in care sunt prezentati mitropolitii Greciei de astazi, si, in cadrul sit-ului, articole despre dogma Preasfintei Treimi si despre tema Filioque.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ducutu, sustii ca Ortodoxia nu poate convoca un sinod ecumenic fara Papa?
|
|
|