![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
1 ii face un favor lui 2 numai daca 3 i se jertfeste lui 1 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ok, am inteles intrebarea, dar mai apar alte nelamurir:
Care este relatia intre persoana 1 si 2? Care este relatia intre 1 si 3? Dar intre 3 si 2? Daca presupunem ca cele 3 persoane nu se cunosc deloc atunci e destul de complicat... - 1 face favor decat daca primeste ceva in schimb - nu e frumos din partea lui, dupa regula crestina iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti ar trebui sa-i acorde favoruri fara nici un fel de pretentii (vorbim de cazul ideal... nu de noi cei slabi in credinta) - 2 daca are nevoie de un favor ar trebui sa faca el un sacrificiu pentru al obtine, asta in cazul in care ii sta in putinta - 3 ne ofera un exemplu bun pentru ca se sacrifica in favoarea lui 2 fara sa pretinda nimic Nu stiu daca am reusit sa acopar o parte din implicatii... e destul de greu fara detalii legate de situatia in sine. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pai primul exemplu imi vine in minte cam asa: daca 1 il cunoaste pe 2 dar sunt in conflict, dar il cunoaste si pe 3 cu care are cat de cat o relatie de prietenie, atunci are circumstante atenuante....
Cazul urmator: 1 nu il cunoaste pe 2 dar il cunoaste pe 3.... Si tot asa combinatii de x loate cate y.... (nu stiu daca e corect matematic ce am spus dar intelegi tu ce vreau sa zic) :) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ok, sa zicem. Care sint circumstantele atenuante?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Asa cum spuneam, nu multi dintre noi suntem in stare sa urmam exemplele lui Iisus Hristos si ale sfintilor. Deci daca 1 nu face favorul pentru 2 pentru faptul ca sunt in conflict (nefiind un crestin in adevartul sens al cuvantului), nu spun ca face bine ci doar ca decizia lui este oarecum indreptatita, iar vina ii este atenuata ca desi in conflict cu 2, la rugamintea lui 3 face totusi favorul pentru 2.
|
|
|