![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Continuarea...
Si acum un raspuns la problema ridicarii anatemelor: 4) Ridicarea anatemelor ? Î.P.S. Damaskinos este de acord cu părerea comisiei mixte că e posibilă ridicarea anatemelor pronunțate împotriva lui Dioscor și Sever de către Sinoadele ecumenice. Pentru a susține acest lucru, mitropolitul folosește argumente imposibil de acceptat din punct de vedere istoric și teologic. Iată-le: a) „Hotărârile Sinodului al III-lea ecumenic au fost revizuite prin Decretul de Reconciliere, ca atare ar fi posibil astăzi ca un act de aceeași valoare al Bisericii să revizuiască anatemele împotriva lui Dioscor și Sever.” Acest argument este clar respins de scrisorile Sfântului Chiril. Biserica admite completarea, dezvoltarea și explicarea hotărârilor dogmatice ale Sinoadelor ecumenice, dar niciodată revizuirea lor. b) „Sfântul Chiril n-a pretins adoptarea celor Douăsprezece capitole ale sale în Decretul Reconcilierilor ci s-a mulțumit cu o condamnare generală a nestorianismului. Tot astfel, noi, ortodocșii, trebuie să ne mulțumim cu o condamnare generală a eutihianismului pe care o produc anticalcedonienii ca suficientă pentru a-i putea defini că având un sentiment ortodox.” Acest argument se dovedește de asemenea înșelător, pentru că Sfântul Chiril a cerut Recunoașterea celei de a IV-a anateme îndreptate împotriva celor care spun că prin Reconciliere el se contrazice. În plus, toată tradiția ulterioară a Părinților cere o mărturisire exactă și detaliată a credinței, nu doar declarații generale. c) „Reabilitarea lui Teodorit și a lui Ibas de către Sinodul al IV-lea ecumenic și condamnarea operelor lor greșite în credință de către Sinodul al IV-lea ecumenic au servit unității Bisericii. Tot astfel reabilitarea lui Dioscor și Sever ar servi astăzi acestei uniri”. Raționamentul este greșit. Reabilitarea lui Teodoret și Ibas nu s-a făcut prin revizuirea unui Sinod ecumenic cu autoritate de lege în Biserică, ci prin revizuirea unui fals sinod, un sinod eretic (așa numit „tâlhăresc”). Nici o decizie dogmatică luată de sinoadele anterioare n-a fost încălcată prin această reabilitare, care n-a avut loc decât după ce Nestorie a fost anatemizat în fața sinodului. Tot astfel, condamnarea scrierilor lor eretice de către Sinodul al V-lea nu a contrazis vreo acceptare a lor anterioara, făcută de vreun Sinod ecumenic. În concluzie, aceste două acte ale Bisericii au servit unitatea ei, pentru că ceea ce s-a căutat atât într-unul, cât și în altul, a fost integritatea credinței ortodoxe. Dimpotrivă, reabilitarea lui Dioscor și Sever, care se încearcă a se face astăzi, vrea să accepte drept ortodoxă, învățătura eretică a lui Sever. Învățătura constantă a Bisericii referitoare la Sinoade este astfel complet răsturnată, iar unitatea Bisericii încă o dată sfâșiată. d) „Sinodul al III-lea ecumenic nu l-a anatemizat pe Teodor de Mopsuestia din iconomie, pentru a salva unitatea Bisericii. Din același motiv ar fi bine să practicăm azi încă o dată iconomia și să-i reabilităm pe Dioscor și Sever.” Deși faptul istoric relatat aici este exact, concluzia este greșită. Iconomia practicată de Sfântul Chiril nu implica sub nici o formă acceptarea doctrinei lui Teodoret. Reabilitarea lui Dioscor și Sever care se propune astăzi se bazează explicit pe recunoașterea și acceptarea ereziei lor. e) „Sfântul Vasile cel Mare sugera restabilirea comuniunii ecleziale cu homoiousienii care, printr-o îndelungată comuniune de viață cu ortodocșii s-ar maturiza și ei în credința ortodoxă. Restabilirea comuniunii cu anticalcedonienii ar putea avea loc într-o manieră asemănătoare”. Cu toate acestea exemplul Sfântului Vasile cel Mare nu e tocmai potrivit ca soluție astăzi, pentru că Sfântul Vasile a cerut homoiousienilor să accepte fiecare literă a mărturisirii de credință de la Niceea, să accepte că nu trebuie socotit Sfântul Duh o creatură și să refuze comuniunea cu cei care-L socotesc astfel. Astăzi, dimpotrivă, nu li se cere anticalcedonienilor nici să accepte credința Calcedonului, deci și expresia „în două naturi”, nici să-i renege pe învățătorii lor, Dioscor, Sever și alții, care nu mărturisesc cele două naturi. Si aici continuarea http://cidadededeus.wordpress.com/20...calcedonieini/ Observ ca'i aperi pe acesti ecumenisti! Deci alege: ori esti impotriva ecumenismului ori nu? Mai zici ca totusi cei care l-au semnat par sa fi avut grija mare de credinta noastra ortodoxa. Observ "marea lor grija": cenzurarea textelor bisericesti, manipularea istoriei dandu-i un nou inteles in lumina ecumenista, afirmatiile conform carora Sfintii Parinti n'au dat dovada de DE IUBIRE FRATEASCA si saracii, n'au inteles terminologia greceasca de atunci si alte blasfemii, si ca defapt noi am marturisit ADEVARUL pana acum IMPREUNA CU EI! Sa le multumim (pentru a cata oara?) acestor ilustrii teologi ca ne-au aratat "greselile" Sfintilor Parinti! Si Sfanta Mucenita Eufimia a gresit atunci? De ce foaia cu marturisirea cea ereticeasca a fost gasita la picioarele Sfintei? Poate pentru ca invatatura lor este MINCIUNA si nu Adevar dupa cum afirma acesti lupi ecumenisti? Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 15:13:01. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
De gresit cred ca greseti doar tu, care habar nu ai despre ce vorbesti. Din cate stiu eu si "Ortodocsii Orientali" au anatematizat respectiva erezie, si anume monofizitismul.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu voie său fără de voie, delegația ortodoxă a făcut concesii dogmatice anticalcedonienilor. Iată-le: f) Acceptarea neortodoxă a ideii că anticalcedonienii pot mărturisi o singură natură divino-umană, atâta timp cât nu neagă prezența dinamică și constantă (suneche) a divinului și a umanului în Hristos. Printr-o astfel de mărturisire, anticalcedonienii nu recunosc ca ipostas, ceea ce este ipostatic în Hristos ci ca o natură divino-umană compusă. De asemenea, în locul unei existențe (hyparxis, subzistență) esențiale a naturilor în Hristos, este mărturisită doar prezența proprietăților (idiotetes) divine și umane în El. Așadar, prin toate acestea e mărturisită tocmai natura compusă a tradiției severiene pe care au condamnat-o Sfinții Părinți. h) Recunoașterea că MONOFIZITISMUL așa-zis moderat al lui Dioscor și Sever nu este o erezie și că anatema lasată împotriva lor de Sinoadele VI și al VII-lea ecumenice nu s-a datorat învățăturii lor eretice, ci doar faptului că divizaseră Biserica. Toate aceste lucruri pe care le susține, de asemenea, Mitropolitul Elveției, se dovedesc eronate în baza Actelor Sinoadelor ecumenice al V-lea, al IV-lea și al VII-lea locale, din Constantinopol (536) și Lateran (649), precum și în baza scrisorilor și operelor dogmatice ale marilor Învățători și Părinți ai Bisericii: Maxim Mărturisitorul, Sofronie al Ierusalimului, Ioan Damaschin, Fotie cel Mare, etc. Potrivit tradiției Sfinților Părinți, Dioscor și Sever sunt eretici în toată puterea cuvântului. Cunoscând toate aceste lucruri, Comisia interortodoxă a comis o gravă eroare nepretinzând anticalcedonienilor să accepte pur și simplu anatema asupra pretinșilor „învățători” Dioscor, Sever, Filoxenie, Iacob și alții, ca o condiție indispensabilă unirii. ---- Avem cunoștință și de aceea că Bisericile Vechi-Orientale nu se consideră monofizite, ci miafizite, susținând că cele două firi ale Mântuitorului ar fi unite într-una, dar fără schimbare, fără amestecare, fără confuzie, prin aceste precizări deosebindu-se de monofizitismul „clasic”. Această hristologie este, însă, de asemenea, eretică , la fel ca și monofizitismul în sens clasic. Așadar, dat fiind că membrii bisericii copte nu sunt ortodocși, ci se găsesc într-o condiție eretică, faptul care ne preocupă este acela că într-o biserică ortodoxă au slujit ereticii. http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...ii-monofiziti/ Nu observi apostazia si tradarea Ortodoxiei? Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 16:58:15. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Observ ca deocamdata nu s-a facut inca nici o unire, ci doar se discuta.
Tu observi ca respectivii eretici slujesc si ei la Sfantul Mormant, langa ortodocsi, de foarte mult timp? Asta nu ti se pare o tradare? Eu din documentul ala inteleg asa: nu se poate face unire cu coptii/armenii pana cand nu recunosc si accepta sinoadele IV, V, VI si VII ecumenice. Daca inteleg eu prost, te rog sa-mi arati unde anume scrie altfel. Inca ceva, ca sa nu fiu inteles gresit. Nu aprob concesiile facute de unii ierarhi BOR. Spun doar ca trebuie interpretat cu discernamant orice dialog sau document de genul asta. Last edited by BogdanF2; 29.03.2010 at 17:22:29. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uite, de pe site-ul Patriarhiei (http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_...estin_1.html): In sedinta Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, din 8-9 decembrie 1994, s-au acceptat in mod oficial textele celor doua declaratii comune. Astfel, Biserica Ortodoxa Romana a fost prima Biserica, care a aprobat oficial acest dialog dupa 1993. Desi acum nu exista o separatie dogmatica, realizarea deplinei comuniuni ramane un ideal. Se pare ca Bisericile Orientale Ortodoxe nu au suficient curaj in a recunoaste categoric si deplin hotararile Sinodului al IV-lea ecumenic, probabil si imprejurarilor istorice date, iar celelalte Biserici Ortodoxe intarzie ratificarea oficiala a dialogului. „Bisericile noastre au aceeasi credinta, traditie , liturghie si spiritualitate. Acesta este un fapt incontestabil inradacinat in mod ferm in istoria noastra comuna. Separatia, care s-a intamplat in anul 451, la Sinodul de la Calcedon, a fost in principal datorata terminologiei hristologice diferite si de interpretare si, de asemenea, unor factori non-teologici. In ciuda separarii, cele doua Biserici au continuat sa mentina neintrerupta continuitatea apostolica de credinta si mostenirea lor comuna teologica si spirituala. Dupa serioase dialoguri teologice oficiale si neoficiale, convorbiri bilaterale la diferite niveluri si in diferite regiuni si dupa studii istorico-teologice in ultimii 30 de ani, cu totii am realizat ca Ortodoxia, in toate aspectele, dimensiunile si manifestarile ei, a fost mentinuta intacta si dinamica in viata si marturisirea acestor Biserici… Pe aceasta baza noi credem ca revenirea la comuniunea eclesiala intre cele doua familii de Biserici este posibila”. „Ridicarea anatemei in contextul dialogului dintre Biserica Ortodoxa si Biserica Orientala Ortodoxa este bazata pe Declaratia hristologica comuna de la Chambésy si urmareste inlaturarea obstacolelor in vederea comuniunii eclesiale depline”. Acum ce'mi vei zice... nu conteaza acordurile semnate de sinodul talharesc din Bucuresti atata timp cat nu este comuniune! [/i] Si ce zic Sfintii Parinti, de exemplu' Sfantul Efrem Sirul? Vai acelora care se întinează cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeieștile Scripturi! Văi de cei cîți murdăresc sfânta credință cu eresuri sau încheie vreo înțelegere cu ereticii! Apostazia e la nivel OFICIAL, eretici ca Dioscor si Sever nu mai sunt eretici dar... nu conteaza! Citat:
Ce sa le faci daca sunt si ei acolo si au "sarbatorile" lor? Si ajungem din nou la acele "justificari", acceptand ereziile ierarhilor! Citat:
Citat:
Ce zice Sfantul Marcu al Efesului? IN MATERIE DE CREDINTA NU EXISTA CONCESII! Unii Ierarhi? Vezi mai sus ca TOT SINODUL a acceptat acest dialog nefericit cu acesti eretici! Si acelasi SINOD a acceptat sa'l apere pe ereticul de Corneanu! Asa ca nu e UNII ci SINODUL care este apostat! Ca daca erau "unii", acei "unii" erau CATERISITI si DATI AFARA! Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 18:23:42. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Discutia asta nu are nici un sens, orice as zice eu sau altcineva, tu intelegi tot ce vrei tu.
Nu vreau sa apar pe ierarhii ecumenisti. Nici nu vreau sa neg ca BOR pare sa mearga intr-o directie gresita. Toata discutia (din punctul meu de vedere) era de fapt despre lucrarea Harului in BOR si in celelalte Biserici Ortodoxe traditionale, si dupa toate minunile lucrate de Duhul Sfant in aceste Biserici, e clar ca da. Nu stiu ce se va intampla in viitor, nu stiu daca BO traditionale vor continua in directia asta sau isi vor reveni, asa cum s-a intamplat de multe ori in istorie. Sincer aveam o parere mai buna despre BOSV, si o consideram ca o alternativa in cazul in care BOR continua spre ecumenism. Insa acum nu mai sunt asa sigur. Simt in BOSV (in tine si in altii din BOSV) un duh cam nelalocul lui. Prea multa litera si prea putin duh. E posibil insa si sa ma insel, sa ma ierte Dumnezeu. Daca BOR si ceilalti continua spre ecumenism, probabil va fi o schisma insa nu stiu daca noi, anti-ecumenistii, ne vom forma o biserica aparte, sau vom merge in BOSV. Vom vedea, Dumnezeu va lucra, asa cum a lucrat intotdeauna. Bogdan. Last edited by BogdanF2; 29.03.2010 at 19:55:26. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cred ca stii ca eu vin din lumea romano-catolica! Si acolo avem milioane si milioane de minuni! Chiar bunica mea imi zicea de Sfantul Anton de Padova si cat a ajutat-o pe ea; deci, de aici a ajuns la concluzia ca romano-catolicismul reprezinta Adevarul! Daca ma luam dupa minuni, acum as fi fost inca romano-catolic! La Lourdes, la San Giovanni Rotondo sunt multe dovezi de vindecari miraculoase! In dosarul de canonizare a lui Padre Pio, piatra care a pus "capacul" si a aratat sfintenia sa in opinia catolicilor a fost vindecarea miraculoasa a unui copil (nu'mi mai aduc aminte de ce suferea)! Medicii si toti au ramas socati cand au vazut aceasta vindecare si nici pana'n ziua de azi nu'si explica cum s'a intamplat! Dar stiu de ce-ul! Rugaciunea copilului si a mamei la Padre Pio! Si minuni din astea dupa cum ti-am spus sunt cu milioanele! Ce sa mai zic de copti, care intr-adevar sunt mai apropriati de noi din punct de vedere ascetic decat romano-catolicii! Am fost pe site-urile lor, am citit despre minunile si Sfintii lor! Dar pur si simplu CREDINTA LOR NU ESTE ADEVARUL! Citeste in Limonariu! Asa ca am descoperit Ortodoxia! Pe nou la inceput! Si de aici a inceput, nou, vechi, nou, vechi! Constiinta insa imi zice ca Adevarul este pe vechi! Daca ne uitam cine tine cu adevarat Ortodoxia, vom observa ca BOR a schimbat si nu "stilistii"! Pur si simplu acea schimbare nu trebuia sa se faca, si daca nu se facea, acum Ortodoxia romaneasca era unita si nu dezbinata! Si de la blestemata inovatie calendaristica a inceput sa intre tavalugul modernist, ultimul fiind erezia ecumenista! BOSV a ramas acolo unde se afla Ortodoxia inainte de 1924, fara sa faca vreo concesie ecumenismului! Si acum problema Harului! Ca sa rezolvam aceasta chestiune, tre' sa vedem cine sunt schismaticii! BOR sau BOSV? Cine a schimbat Sfanta Traditie (calendarul bisericesc facand parte din ea)? BOR! Deci cine sunt schismaticii? Iti poti raspunde singur la intrebare! Acum imi vei zice de toti Sfintii de dupa 1924 din BOR! Din punctul meu de vedere chiar nu conteaza, vazand ca Sfinti si minuni avem si la copti, si la romano-catolici, si la armeni, etiopeni, s.a.m.d. Conteaza Adevarul! Cine e cu Adevarul? BOR sau BOSV? Si aici poti sa'ti raspunzi singur! De anathema din secolul 16 ce zici? O maraim cu "calendarul indreptat" care defapt e calendarul gregorian (coincid pana'n 2800)! Tu chiar crezi ca lumea va mai rezista pana atunci? E clar de ce s-a facut aceasta schimbare, si nu din motive astronomice in nici un caz! Prin tradarea Sfintei Predanii, schimband calendarul bisericesc, BOR a devenit Patriarhie in 1925, reusind sa se aproprie de romano-catolici! Stii ca la noi calendarul gregorian a fost introdus integral, cu tot cu pascalie! Pana la urma, datorita rezistentei celor de pe vechi, s'a facut compromisul la Moscova! Bineinteles ca pe Dumnezeu nu'l poti minti cu acest calendar "indreptat"! Nu'mi mai aduc aminte, era o profetie care zicea ca vor incepe de la schimbarea celor neimportante, ajungand in final la dogme! Cand o voi gasi, o postez aici! Uite, daca vrei sa citesti ceva cu adevarat duhovnicesc scris de cei care tin calendarul pe vechi, cauta cartile Parintelui Serafim Alexiev! http://www.cartiortodoxe.ro/autor-Se...v,-arhim..html Last edited by Antoni0; 29.03.2010 at 21:29:59. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cine a fost nevasta lui Cain? | catalin755 | Generalitati | 23 | 13.08.2012 22:19:46 |
Cine a fost la manastirea ghighiu? | ingerul_pazitor | Generalitati | 6 | 08.08.2010 20:28:43 |
De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? | ghost7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 13 | 16.02.2010 13:11:53 |
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! | T-Bone | Generalitati | 13 | 25.08.2007 19:36:20 |
|