![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Din nefericire rar mi-a fost dat sa particip la astfel de momente macar ca frecventez cu regularitate biserica de mai mult de 22 de ani. In ceea ce priveste folosirea darului la nivel personal, ea este mai des intalnita si foloasele le-am descris puțin la postarea #207: faptul ca crezi, ai certitudinea ca îi vorbesti lui Dumnezeu, ca te rogi ceva ce Duhul Sfant vrea si Dumnezeu te asculta, este o traire speciala care te intareste in omul interior. Am specificat si in postarea #207 si vreau sa o spun mereu: nu exista nici un merit al omului in toata aceasta experienta. Cu atat mai putin un merit al vreunui penticostal. Pentru ca, dupa cum am mai menționat, acest dar este de la Dumnezeu pentru creștini. Last edited by penticostalulmantuit; 22.03.2010 at 01:48:48. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Apoi tu de unde stii ca te rogi lui Dumnezeu cand vorbesti in limbi, ce se deruleaza la nivelul perceptiei in tine? Eu am o explicatie, da.Vorbirea in limbi a fost data cu un scop la fel ca fiecare din darurile Duhului Sfant, nu pentru spectacol(apropo adunarile voastre arata ca niste sali de spectacol,teatre,concerte,etc.).A fost data mai ales cu scopul evanghelizarii,vezi in Fapte.O data ce evanghelizarea a avut loc acest dar a incetat,si nu mai este util, apare doar in cazuri izolate. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
In Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 14: 3,4,5 sunt folosite expresiile „ spre zidirea Bisericii”, „zidește Biserica”. La acest tip de zidire m-am referit
Ce ar trebui sa spun cand nu stiu ceva? Sa inventez? Sa o sucesc, sa o invartesc, sa ma prefac ca stiu? Eu cred ca orice om rational si corect cand nu stie ceva ar trebui sa spuna „nu stiu”, nu sa se invarta dupa coada. De aceea cand nu stiu ceva, recunosc. De ce ar fi asta o „vrajeala”? Citat:
Am o stare de bucurie duhovniceasca. Citat:
Nu sunt de acord ca vorbirea in limbi a fost data in scopul evanghelizarii. Argumentele aduse acestui punct de vedere nu sunt convingatoare. Nici macar in Fapte 2 nu se aplica in intregime. Apostolul Petru a facut evanghelizarea cu aceea ocazie si el a vorbit in limba evreiasca, nu a folosit darul vorbirii in limbi. Dar chiar daca putem spune ca in Fapte 2 a fost evanghelizare prin darul vorbirii in limbi, in casa lui Cornelius in Fapte 10 nu se poate vorbi de evanghelizare, In Efes, Fapte 19, nu e evanghelizare, in Corint nu e evanghelizare. A restringe scopul acestui dar exclusiv la evanghelizare este o interpretare pe care Biblia nu ne permite sa o dăm. Citat:
Eu cred ca evanghelizarea nu a incetat, darul nu a incetat, darul este util si apare oricand un crestin intelege din Biblie ca acesta este un dar al Duhului Sfant și îl dorește pentru el. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
De ce crezi ca nu se intampla lucrul acesta? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
...
cel care tăgăduiește pe Tatăl și pe Fiul, acela este antihristul...Trei sunt Cei care mărturisesc în cer:Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh...Acești trei Una sunt... (I Ioan 11, 22; 11 Ioan, 7) MIȘCAREA FUNDAMENTALISTĂ ȘI PROZELITISMUL „GLOSSOLAL” Ca orice mișcare și cea a fundamentaliștilor nu a apărut din senin. Ea are justificare în abaterile de la dreapta credință a Bisericilor Apusene. Are o tradiție în practica ereziarhă a primelor veacuri și mai ales o „experiență” a puzderiilor denominaționale religioase și creștine, păgâne și ancestrale ale continentului american. De aceea, „aleșii duhului, chinuiți de amestecul limbilor Babilonului, încearcă disperați să iasă din criza religioasă prin justificarea Cicizecimii (Pentecostei), prin pretenția vorbirii în limbi „necunoscute”, prin legături directe sau medium-uri, prin arătări „persistente” ale duhului. Mulți dintre adepți sunt practicanți naturiști (yoga, consumatori de psihotrope) sau extaziați-provocați, obsedați sau deliranți. Nu lipsesc nici căutătorii și îndestulații „harismatici”.Nu este lipsit de importanță nici faptul că abaterea de la practica spovedaniei tradiționale a Bisericilor apusene a provocat conștiinței creștine din Vest numeroase mișcări „fundamentaliste”. Acestea, folosind o terapie psihică, apelând la mijloace „parapsihice”, recomandând metode de psihanaliză-sugestie, tranșă, practici yoga și chiar practici obscurantiste, au atras mulți lipsiți de asistență religioasă. În același timp, „fundamentaliștii” consideră „pogorârea sau posedarea duhului” o alegere a lor, o „descoperire” proprie a Duhului, dumnezeul vremii noastre, și Cincizecimea Mileniului III.Cultul penticostal sau Biserica lui Dumnezeu cea apostolică este recunoscut și de Statul român și tolerat de Biserica națională. Cultul penticostal este organizația cea mai reprezentativă a mișcării „fundamentaliștilor” moderni. Dacă baptiștii se deosebesc prin botezul la maturitate și imitația botezului lui Iisus, dacă adventiștii „au fixat” și „au calculat” – ca de fapt și evangheliștii-pietiști – împărăția de o mie de ani și „venirea” Domnului, iar Creștinii după Evanghelie sau după Scriptură „au descoperit” alte ceruri și judecăți – penticostalii sau spiriții, tremurătorii sau „posedații” de duh, vizionarii și profeții, „vorbitorii” în limbi și „tâlcuitorii” acestora încep un ev nou, cu anul 1901, contrapunând „mișcării” harismatice, care a cuprins Biserica Apusului, concepția lor de „chemați” ai duhului și „împărțitori” de daruri glossolale. 1.ORIGINEA ȘI LIDERI „FUNDAMENTALIȘTI” Numele de „penticostali” vine de la cuvântul Pentecosta (Cincizecime), susținând că ei sunt botezați cu Duhul Sfânt și cu foc, daruri primite de către Apostoli la Cincizecime sau la Pogorârea Duhului Sfânt. Li se zice de către unii „tremurători”, pentru că în momentele de pretinsă inspirație a Sfântului Duh, ei se cutremură, devin „spiriți” (fără trup), fiindcă pretind a avea pe duhul în darul „vorbirii” în limbi.Originea sectei se află în America, datând abia de la începutul secolului al XX-lea, dar „istoricii” penticostali duc „nașterea Bisericii” în epoca apostolică… Această sectă apare din rândul baptiștilor, înființată de predicatorul baptist Carol Parham. El a început, în ciuda aderenței baptismale, să „profețească”, în fața adepților, că Sfântul Duh se va revărsa din nou, cu putere, la o apreciată „pogorâre” a Sa și că el „a văzut” la 3 ianuarie 1901 când s-a și pogorât peste 13 persoane… În 1906, această rătăcire, propagată de Parham și câțiva aderenți ai săi, a început a prinde teren în California (SUA). În același an, a trecut și în Europa, mai întâi în Norvegia, apoi în Germania, unde a reușit să convertească pe un pastor luteran, I. Paul , care a devenit conducătorul sectei în Germania.Pentru a atrage atenția, se mai numește „creștinii Cincizecimii, posesorii duhului, inspirații, aleșii, medium-uri, quakeri, metodiști, pnevmatizații etc”. Toți laolaltă sau fiecare în parte pretind că au „daruri” speciale, de aceea sunt cunoscuți și sub numirea de „vorbitori în limbi, tâlcuitori, deschizători, luminări, dascăli, profeți, vindecări miraculoși, vizionari, singurii creștini ai timpului, harismatici și autentici”…Dintr-un asemenea amalgam s-au detașat multe secte, ducând mai departe sau reactivând ereziile pnevmatomahe ale rătăciților din primele veacuri ale Bisericii Creștine. Totuși, există în lume, ca și în țara noastră, unii credincioși care sunt constituiți în grupuri sau în culte recunoscute de către unele state ale lumii.Penticostalii susțin cu ardoare că își trag originea de la Cincizecime și că s-au perindat de-a lungul istoriei prin acei vorbitori în limbi.În România, „penticostalii” au înțeles să-și depună la forurile în drept „Mărturisirea de credință” și statutul lor de organizare și funcționare pe baza cărora au primit autorizația de a-și desfășura liber cultul, fiind apărat acest cult de către stat prin organele sale.Și pentru penticostali „istoria este învățătoarea vieții”. – Dacă cercetăm din punct de vedere istoric acest fenomen, vom găsi o vorbire în limbi biblice , ca lucrare a Duhului Sfânt, numită și „Glossolalia rusalină”, și vom găsi și o farsă vorbire în limbi, la penticostali, care se deosebește fundamental de cea a Cincizecimii și care nu e decât o imitație și o influență păgână. Irineu (202) este singurul dintre scriitorii bisericești care amintește existența acestui dar în Biserică. În cartea sa Împotriva ereziilor , spune: „Mai avem câțiva frați în Biserică, care au daruri profetice și prin duhul lor vorbesc tot felul de limbaje”… Când Ioan Gură de Aur (407) explică capitolul 14 din I Corinteni , precizează că „acest dar descris de Apostolul Pavel este necunoscut în Biserică” în zilele noastre… Fericitul Augustin (430), comentând textul din I Ioan III, 24, a scris: „Acestea au fost semnele cerute de împrejurările timpului de atunci. Căci a fost necesar să se recurgă la acea exprimare a Duhului Sfânt în toate limbile, pentru ca să se arate că Evanghelia lui Dumnezeu trebuie să fie propovăduită în toate limbile pe întreg pământul. Lucrul acesta s-a făcut ca un fapt al trecutului”. „Despre vorbirea în limbi” amintește mai precis Tertulian, dar e sigur că el s-a referit la „practica” ereticilor montaniști de care a fost puternic influențat, devenind el însuși o vreme adept al acestei secte. În cartea sa, De anima stă scris: „Există astăzi între noi o soră, care are, în parte, darul descoperirilor; ea le primește în Biserică în cursul solemnităților duminicale, în extaz, sub influența Duhului”. Tertulian s-a referit la Maximilian, care a supraviețuit lui Montanus și Priscilei. Așadar, se cunoaște, cu excepția penticostalilor, numele lui Montanus, care a făcut vâlvă în perioada de vârf (secolul al II-lea), în problema vorbirii în limbi.Luând aminte la datele ce le avem despre Montanus, precum și felul cum a „vorbit” în limbi, putem socoti această practică a lui ca o farsă vorbire în limbi, în contrast cu cea rusaliană. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Înainte de „convertire” la creștinism, Montanus a fost slujitor la temple păgâne, în special în cultul Cybelei, avea un temperament coleric de nestăpânit. Predispozițiile temperamentul său au fost accentuate în experiențele sale în ceremonia păgână.Montanus, după „încreștinare”, a atras atenția prin extaz și transa manifestată… și în acele stări ținea cuvântări „în limbi” diferite. În acele momente dădea impresia credulilor săi că nu mai era el acela care vorbea, ci „divinitatea”, Duhul…După moartea lui Montanus, grupul „Vorbirea în limbi” a dispărut, deși curentul montanist a rămas, fără practicarea „glossolaliei”, până în secolul al IV-lea.În
Cartagina a existat, până în secolul al IV-lea, o sectă care se numea „tertulianistă” și păstra unele influențe montaniste, iar numele și-l avea de la Tertulian. După ce vorbirea în limbi s-a stins la montaniști, nu mai întâlnim grupuri de creștini „posedați” de această practică. A dispărut erezia, dar nu și urmările ei. Și iată că istoria reține anul 1700, când apare la cominarzi pretenția vorbirii și tâlcuirii în limbi.Cu un secol mai târziu, „vorbirea” în limbi o practicau „irvingienii”. Numele lor vine de la pastorul Irving Eduard Godet. În „spusa” lui asupra Epistolei către Corinteni face o descriere a felului cum irvingienii vorbeau în limbi: „Înainte de începerea predicii, acela care mergea să vorbească se concentra adânc în sine însuși, se izola de cei ce-l înconjurau, închidea ochii și-i acoperea cu mâinile sale, și deodată, ca și cum ar fi fost atins de o lovitură de trăznet, suferea convulsiuni care-i cuprindeau tot corpul, din gură scăpa un torent vibrant de sunete străine, puternic accentuate”… Vai, câți dintre pastori și chiar preoți (dacă mai pot fi numiți așa) recurg la asemenea „teatru” și încă din față Sf. Altar!Vorbirea în limbi la irvingi nu dura mai mult de cinci minute, câteodată erau doar câteva sunete, vorbirea era însoțită de gălăgie, suspin și plânsete, adeseori de veselie, de râsete (ventrilogi și nătărăi, bogomili și duhovorți). Practica irvingienilor s-a transmis și altor secte „glossolale”: quakeri și mormoni, până la vorbirea în limbi în zilele noastre, tehnică sub alte aspecte preluată de mișcarea pietist-fundamentalistă: auzirea „vocilor”!…Scriitorul francez René Poche, în „studiile” biblice și mai ales în cartea sa: Lucrarea Duhului Sfânt , descrie vorbirea în limbi astfel: „Cerințele unor dovezi vizibile de primire a Duhului Sfânt au făcut să apară uimitoare demonstrații fizice: lătrături, smucituri violente, țipete și strigăte, dansuri sălbatice, leșinuri și altele de felul acesta, atât la weshnieni, și de la montaniști la quakeri”.„Toate aceste apucături și încă unele mai exagerate – se spune în dicționare și enciclopedii asupra sectelor – le-au moștenit vorbitorii în limbi din zilele noastre, deși vor să se intituleze urmașii credincioșilor de la Rusalii și, deși vor să susțină că lucrarea «rusaliană» a Duhului Sfânt continuă prin ei, totuși, prin concepții eretice și practici schismatice, sunt departe de spiritul rusalin”. B. ORGANIZAREA CULTULUI, EXTINDEREA ȘI RĂSPÂNDIREA LUI 1. Mișcarea penticostală pe glob. – Dacă nu putem spune că Mișcarea penticostală mondială are un întemeietor, atunci nici nu putem spune că s-a dezvoltat într-un anumit centru.Mișcarea penticostală mondială s-a dezvoltat și extins în secolul al XX-lea, având mai multe centre de propagare. Acest lucru a făcut ca azi să existe zeci și sute de organizații penticostale. Din punct de vedere doctrinar, diferențele nu sunt prea mari. Putem aminti unele mai însemnate, fie datorită trecutului lor istoric, fie numărului de membri, astfel: 1. Credința Apostolică; 2. Adunările lui Dumnezeu; 3. Biserica lui Dumnezeu; 4. Biserica Penticostală a Sfinților; 5. Biserica Elim; 6: Biserica Evangheliei depline etc.În momentul de față există mii de comunități penticostale cu concepții proprii în toată lumea. Un număr mare de membri au centre în America Latină și Africa, Europa, Asia, Australia ș.a., cu alte „arătări” ale Duhului față de SUA.Multe organizații penticostale dispun de locașuri de cult moderne, de școli proprii, nu numai pentru „misiune”, ci și pentru educație publică (de la grădiniță până la liceu). Alte organizații penticostale, preluând obligațiile sociale ale unor state, au înființat orfelinate, case de bătrâni, instituții de reeducare, pentru dezalcoolizare, antidrog (antitabac) etc.Așa-zisele Biserici penticostale dispun de școli speciale atât pentru cultură generală, cât și pentru pastori. Au un număr sporit de case de publicitate unde se tipăresc milioane de cărți și reviste, au loc emisii radio, tv etc.Mișcarea penticostală, la început, nebăgată în seamă, mai apoi ponegrită din cauza unor excese de zel, se bucură astăzi de aprecierea sociologilor și politicienilor ca „cea mai importantă mișcare religioasă” din secolul al XX-lea. În acest sens, penticostalismul nu mai este considerat o biserică aparte, ci o mișcare religioasă în sânul creștinismului apusean, cu violente tendințe prozelitiste asupra Bisericii Ortodoxe. 2. Începutul și dezvoltarea adunărilorpenticostale în România. – Am văzut că originea acestei secte „moderne” se află în America, de la începutul secolului al XX-lea.În părțile noastre, penticostalii au pătruns prin Pavel Budeanu , plecat din Arad în SUA, înainte de 1910. A întâlnit propagandiști penticostali și a aderat la sectă, în loc de muncă. Revenit în țară „convertit”, cu ajutor bănesc american și cu sprijinul unor maghiari înstăriți, înjghebează secta în Banat și Transilvania. El vine înarmat cu câteva reviste „Vestitorul Evangheliei” (editată la Akron, statul Ohio) pentru a adeveri „noua credință”.Alt naiv, comerciant ambulant, Ion Bododea , pescar din Brăilița, fost pastor baptist, părăsește „credința” veche pentru „gustul” vorbirii în limbi. Destui creduli s-au atașat acestora. De fapt, Ion Bododea s-a și grăbit să se intituleze „Șeful Bisericii lui Dumnezeu cea Apocaliptică”, fapt care nu a deranjat pe intervorbitorul său pe calea firelor „glossolaliei”.Pe seama lui Pavel Budeanu se pune și traducerea în limba română a „mărturisirii” de credință penticostală: Declararea fundamentului adevărat al Bisericii lui Dumnezeu . De asemenea, s-a încercat, fără prea mult succes, tipărirea a două reviste: „Glasul adevărului” și „Știința sfinților”….În România se poate considera deschisă prima casă de adunare penticostală, cea din casa soților Bradin la 10 septembrie 1922. În 1923, s-a organizat a doua adunare în comuna Cuvin. Siguranța statului de atunci, aflând de existența acestei secte, a interzis-o.Văzându-se la strâmtoare, cei 50 de penticostali existenți la data respectivă au întocmit prima petiție prin care au cerut recunoașterea legală. La cererea depusă au anexat și mărturisirea de credință intitulată: „Declararea fundamentului adevărat”, 1924. după această declarație – în mii de variante- astăzi, toate sectele, cultele și dizidentele penticostale se numesc „fundamentaliști” sau fundamentaliste.La 29 ianuarie 1925, Ministerele Cultelor și Artelor, prin Decizia 5734, a inclus în rândul sectelor interzise și pe aderenții penticostali. Această decizie, fiind publicată în ziare, opinia publicată a fost interesată să cunoască natura și credința acestei secte. Luând adresa din decizie, prin scrisori și vizite personale, fratele Gh.Bradin a fost solicitat să dea unele lămuriri. Mulți sectanți desprinși din cultele neoprotestante ale vremii sau nemulțumiți de pastorii lor s-au unit cu penticostalii.Pentru faptul că erau eretici, pentru rezerva penticostalilor față de neamul românesc, pentru practica religioasă bolnăvicioasă, pentru atitudinea neloială față de Statul român, pentru refuzul de a contribui la propășirea țării și pentru opoziția față de instituțiile de drept ale statului – refuzul serviciului militar, jurământ etc. -, secta a fost interzisă prin cunoscutul și dreptul Decret-Lege 927/1942 pentru salvarea neamului.O dată cu schimbarea climatului politic din țara noastră, la 23 August 1944, penticostalii au ieșit din ilegalitate, bolșevicii le-au dat toate drepturile, iar comuniștii, umilind o Biserică strămoșească – mama neamului românesc -, i-a declarat pe penticostali egali cu Biserica Ortodoxă Română. Pentru obținerea unei recunoașteri legale, penticostalii din România au început să-și strângă rândurile. În momentul acela se aflau două direcții: a) Unii penticostali funcționaseră câțiva ani înainte de cel de al doilea război mondial în cadrul cultului baptist ; b) Alții, care refuzaseră orice „compromis”, își desfășurau activitatea în ilegalitate, ținând adunările noaptea prin fel de fel de ascunzișuri.În 1945, au început să funcționeze pe față, fiind gata să suporte orice pedeapsă din partea instanțelor.La 20 mai 1945, în orașul Arad, a avut loc o conferință foarte restrânsă, în cadrul căreia s-a discutat reorganizarea Asociației religioase penticostale și reeditarea unei reviste intitulate „Vestitorul Evangheliei”. Gheorghe Bradin a fost în fruntea acestei organizații, ca președinte.Au mai avut loc și alte două încercări de reorganizare în București, sub denumirea: 1. „Creștinii botezați cu Duhul Sfânt” și 2. „Ucenicii Domnului Iisus Hristos”.În 1949, au început să funcționeze pe față, fiind gata să suporte orice pedeapsă din partea instanțelor.La 20 mai 1945, în orașul Arad, a avut loc o conferință foarte restrânsă, în cadrul căreia s-a discutat reorganizarea Asociației religioase penticostale și reeditarea unei reviste intitulate „Vestitorul Evangheliei”. Gheorghe Bradin a fost în fruntea acestei organizații, ca președinte.Au mai avut loc și alte două încercări de reorganizare în București, sub denumirea: 1. „Creștinii botezați cu Duhul Sfânt” și 2. „Ucenicii Domnului Iisus Hristos”.În 1949, cele trei organizații penticostale se prezentau astfel: 1. Asociația „Biserica lui Dumnezeu Apocaliptică-Penticostală”; 2. Asociația „Creștinii botezați cu Duhul Sfânt” și 3. Asociația „Ucenicii Domnului Iisus Hristos”. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
La 23 decembrie 1946, se obține recunoașterea provizorie a Asociației „Biserica lui Dumnezeu Apostolică-Penticostală”, iar celelalte două, la care rămăseseră puțini membri, s-au încadrat în grupul asociației recunoscute provizoriu.La 14 noiembrie 1950, prin Decretul nr. 1203, s-a primit recunoașterea juridică sub titulatura:
Cultul Penticostal sau „Biserica lui Dumnezeu Apostolică”. CÂTEVA CONCEPȚII SPECIFICE PENTICOSTALILOR Ca orice sectă religioasă și cult creștin, fundamentaliștii au câteva puncte doctrinare ce îi identifică. Astfel:1. Dumnezeu Duhul Sfânt este locțiitorul Domnului Iisus pe acest pământ, coborându-se din cer, de la Tatăl, în ziua Cincizecimii.2. Îngerii sunt făpturi duhovnicești create de Dumnezeu, fără păcat, și pune în slujba Sa. Diavolul sau satana , sau „Lucifer”, mândrindu-se că este căpetenia îngerilor care și-au părăsit locul, a căzut. El înșeală întreaga lume, este ucigător, ispititor, mândru, pârâtor și mincinos. „El a fost biruit prin jertfa Domnului Iisus Hristos, iar moartea Lui și a îngerilor săi (spiridușii) este aruncarea în iazul cel de foc și chinuirea lor în veci” (Isaia XIV, 12, 14; Iuda 6; Apoc. XIII, 9; Evr. II, 14; Matei XXV, 41; Apoc. XX, 10).3 . Crearea omului și căderea în păcat. – Omul a fost creat de Dumnezeu, bun, drept și liber. El a fost înșelat de satana și a căzut în păcat. Omul a fost salvat de Hristos în mod benevol…De aici avem: a) Harul lui Dumnezeu . Harul este bunătatea și dragostea nemărginită a lui Dumnezeu, pe care a arătat-o Tatăl prin Domnul nostru Iisus Hristos, față de cei păcătoși. Nimeni nu se poate mântui prin „propriile sale fapte sau binefaceri” și nici prin „faptele Legii” Vechiului Testament, ci numai prin harul lui Dumnezeu (subl. n). b)Credința este o încredere neclintită în Dumnezeu… și este de obârșie divină. Ea se primește de la Dumnezeu prin dreptatea Lui și nu prin concepțiile și închipuirile omenești. c)Pocăința este un ordin al Domnului Iisus. Ea înseamnă întoarcerea la Dumnezeu de la căile rătăcite, căința pentru viața trăită în păcat și necunoștință de Dumnezeu și ruperea cu păgânătatea și cu poftele lumești. d)Nașterea din nou… Numele acelora care sunt născuți din nou (penticostalii) sunt scrise în Cartea Vieții. e) Iertarea este un atribut dumnezeiesc prin care se dovedește bunătatea lui Dumnezeu față de oamenii păcătoși, dar care s-au întors la El. Pentru ca cel păcătos să poată primi iertarea, trebuie să mărturisească, să părăsească păcatul și să roage pe Dumnezeu să-l ierte. O dată păcatul iertat, păcătosul se simte fericit și ușurat. f) „Sfințenia” (lepădarea, dăruirea, eliberarea, predarea ) înseamnă despărțirea cu totul de păcat și acționarea numai pentru Dumnezeu. g) Rugăciunea (care întreține sfințenia) este legătura directă a omului cu Dumnezeu; și cea mai adâncă expresie a dorinței după El. Simbolismul cultic și raportul cu lumea . Avându-se în vedere „copilul minune” al Cincizecimii secolului al XX-lea, cum le place fundamentaliștilor să se prezintă, să vedem ce „creștere” sau handicap „creștin” are acest hibrid la sfârșitul mileniului II. Să ne convingem, după „maestrul” cabalist modern, Alvin Toffler, în ce val se află „fundamentalismul” creștin (a nu se confunda însă cu tot atât de periculoșii fundamentaliști islamici sau iudaici , budiști sau confucianiști, șintoiști sau tibetani etc.) și cum putem să-i aruncăm un colac ( nu de pomană) de salvare!… Simbolismul mistagogic : Botezul și Cina Domnului . Sunt, de fapt, cele două laturi reținute din fărâmituri sacramentale romano-catolice și protestante puse, de această dată, pe seama Sf. Duh, nu a sacerdotului. 1). Botezul sau ceremonia filială este oficială este oficiat de păstor și are dublu aspect cu multiple efecte; a) Botezul cu apa este poruncit de Domnul Hristos. Acest botez îl oficiază pastorii pentru cei care acceptă „credința” nouă. El este un simbol al morții fără de păcat și al învierii la o viață nouă. Oricine crede în Domnul Iisus, potrivit Evangheliei depline, urmează a fi botezat în apă, în numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt. Botezul în apă se poate accepta înainte și după primirea botezului cu Duhul Sfânt. El seoficiază prin scufundare în apă o singură dată, iar în cazul când prima dată nu s-a oficiat după Cuvântul lui Dumnezeu, se poate administra a doua oară sau chiar de mai multe ori!…Copiii adepților se botează la Vârsta când aceștia pot să înțeleagă singuri că Domnului Iisus Hristos este Mântuitorul lor personal. Ei sunt totuși admiși la casa de rugăciuni spre a fi binecuvântați.b) Botezul Duhului Sfânt este îmbrăcarea celor născuți din nou cu putere de sus, pentru ca ei să poată rezista ispitelor și încercărilor, pe de o parte, iar pe de altă parte, să poată mărturisi Evanghelia prin puterea lui Dumnezeu.Botezul cu Duhul Sfânt se poate primi atât prin punerea mâinilor, cât și fără această practică, atât înainte de botezul în apă, cât și după primirea lui. Acest „botez” oferă puterea darurilor! 2. Cina Domnului este al doilea așezământ, după penticostali, ca formă exterioară, în Biserica lui Dumnezeu. Cina este instituită de însuși Domnul Iisus Hristos, prin întemeierea Legământului nou. Cina Domnului se oficiază cu pâine nedospită (azimă) și rodul viței, nefermentat . Celor ce se „împărtășesc” din această Cină a Domnului li se cere ca mai înainte să-și facă o amănunțită cercetare de sine, căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie mănâncă și bea pentru condamnarea sa. Ea reprezintă jertfa trupului și vărsarea sângelui Domnului Iisus Hristos, pentru păcatele noastre. Cina Domnului se săvârșește ori de câte ori este posibil, fără deosebire de zi sau dată. 2.Alte practici și ceremonii a) După Cina Domnului urmează curățirea sau spălarea picioarelor unul altuia (Matei XXVI, 28; I Corinteni XI, 23-29; Ioan XIII, 13-17), un obicei pe care unii pastori îl leagă de ceremonia Cinei, alții îl separă.b) Căsătoria este legătura dintre un bărbat și o femeie, prin care cei doi devin un singur trup. Ei primesc binecuvântarea bisericii. Cuvântul lui Dumnezeu oprește legarea în căsătorie a unui credincios cu un necredincios (adică nepenticostal).Se poate dezlega căsătoria când cealaltă parte a căzut în adulter dovedit. Recăsătoria este permisă de Cuvântul lui Dumnezeu și atunci când unul din cei doi a încetat din viață.c) Manifestări de binecuvântare . După cele de mai sus se observă căutarea minimului haric și sacramental al Bisericii primelor veacuri. Este firesc aceasta, după două mii de ani de bâjbâire în Apus. Și afară de botez, cină, căsătorie, pocăință-umilință (spălarea picioarelor) etc., în ultima vreme se accentuează alegerea și ordinația pastorilor (în unele comunități și femei) cu punerea mâinilor. Iată un ecou căutat de penticostali și mulți alții, dar copleșitor în viața ortodoxiei și taină ( hirotonie ) din Slujirea Arhierească a lui Hristos .De asemenea, se accentuează puterea Duhului (Taina Mirungerii) în Biserica primară și originară, în comunitatea ierusalimiteană și universală, în Biserica tradițională și neabătută de la adevăr și practica apostolică: Biserica Ortodoxă – cu specificul local sau național.În sfârșit, și în „Epoca” Duhului Sfânt , fundamentaliștii câștigă adepți și au intensificat prozelitismul prin pretenția vindecării oricărei boli… tămăduirii de suferințe și afecțiuni incurabile, după cuvântul Domnului!… Oare ortodoxia nu are Taina Vindecării (Maslu) spre iertarea păcatelor și spre prelungirea vieții și nicidecum spre o eutanasie în practica eclezială (Extrema unctio)?Așadar: prin căutarea și cercetarea se poate păși spre luminare și plinire (Matei VII, 7). |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
[COLOR=blue]"It was a sign appropriate to that era. It was meant to announce the coming of the Holy Spirit on people of all tongues, to demonstrate that the Gospel was to be announced to every language on earth. This happened to announce something, then disappeared".[/COLOR] |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Asi avea o intrebare pentru "penticostalulmantuit"
s-a intamplat vreodata in adunare ca cineva sa primeasca darul vorbirii in limbi staruind in liniste in rugaciune si nu rugandu-se galagios si cu o fregventa ridicata? deoarece cand mai multi oameni urla si repeta niste cuvinte creeand o atmosfera de genu celor din adunarile penticostale, s-ar putea sa nu fie vorba de Duhul Sfant ci de o inducere a unor actiuni asupra creirului prin anumite metode ceea ce e foarte posibil din punct de vedere psihologic sa-ti creeze o stare de exaltare, euforie sau chiar transa
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
„Cunoștința însă semețește, iar iubirea zidește. Iar dacă i se pare cuiva că cunoaște ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască.” spune Sfântul Apostol Pavel. In postarile mele m-am ferit sa ma arat ca cel ce le știe pe toate si m-am ferit sa fac afirmatii fara acoperire. Ce e gresit in asta? Citat:
Nu imi plac copy/paste mai lungi de cinci randuri. Eu as vrea sa comunic cu tine nu sa citesc articole interminabile ale mai stiu eu cui. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 23:32:16 |
| Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 23:00:37 |
| Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 13:16:48 |
| Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 22:11:29 |
| DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 18:09:10 |
|
|