Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.03.2010, 19:43:48
albertini0
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

BogdanF2:

Tu vrei sa constientizezi ce reprezinta Biserica? Biserica reprezinta Trupul Mantuitorului, adunarea credinciosilor, nu reprezinta ceva exclusivist alcatuit doar din episcopi si simpli preoti, cum probabil invata catehismul stilului nou. Iar daca PS Episcop Galaction Cordun si-a manifestat de bunavoie si nesilit de nimeni dorinta de a intra in BOSV Slatioara, iar marea masa a credinciosilor vechi-calendaristi romani a fost de acord ca PS Episcop Galaction sa devina Primatul BOSV, nu-ti inteleg opozitia ta verbala.
Sau faci opozitie doar ca sa tfii un Gica Contra, de genul nea Caisa?!...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.03.2010, 22:08:00
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de albertini0 Vezi mesajul
BogdanF2:

Tu vrei sa constientizezi ce reprezinta Biserica? Biserica reprezinta Trupul Mantuitorului, adunarea credinciosilor, nu reprezinta ceva exclusivist alcatuit doar din episcopi si simpli preoti, cum probabil invata catehismul stilului nou. Iar daca PS Episcop Galaction Cordun si-a manifestat de bunavoie si nesilit de nimeni dorinta de a intra in BOSV Slatioara, iar marea masa a credinciosilor vechi-calendaristi romani a fost de acord ca PS Episcop Galaction sa devina Primatul BOSV, nu-ti inteleg opozitia ta verbala.
Sau faci opozitie doar ca sa tfii un Gica Contra, de genul nea Caisa?!...
Bati campii omule. Primirea prin iconomie a unui cleric se face cu acordul unor episcopi, eu asa cred ca spun canoanele. Spune-mi tu te rog care episcopi ai BOSV si-au dat acordul pentru primirea PS Galaction?

O fi reprezentand Biserica trupul Mantuitorului, totusi nimic nu misca in Biserica pamanteana fara acordul episcopilor. Arata-mi tu mie unde in istoria Bisericii s-a mai intamplat ca niste preoti si mireni sa primeasca prin iconomie un episcop?

Eu cred ca PS Galaction Cordun era episcop ortodox in adevaratul sens al cuvantului, si de fapt voi ati venit la el, si nu el la voi. Daca nu era si daca nu avea Har, atunci cred ca BOSV are niste probleme serioase.

Last edited by BogdanF2; 03.03.2010 at 22:23:49.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.03.2010, 02:32:42
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Bati campii omule. Primirea prin iconomie a unui cleric se face cu acordul unor episcopi, eu asa cred ca spun canoanele. Spune-mi tu te rog care episcopi ai BOSV si-au dat acordul pentru primirea PS Galaction?

O fi reprezentand Biserica trupul Mantuitorului, totusi nimic nu misca in Biserica pamanteana fara acordul episcopilor. Arata-mi tu mie unde in istoria Bisericii s-a mai intamplat ca niste preoti si mireni sa primeasca prin iconomie un episcop?

Eu cred ca PS Galaction Cordun era episcop ortodox in adevaratul sens al cuvantului, si de fapt voi ati venit la el, si nu el la voi. Daca nu era si daca nu avea Har, atunci cred ca BOSV are niste probleme serioase.
Iti arat eu, daca-mi dai voie:

1. Sf. Maxim Marturisitorul si cei din jurul lui au fost singurii ortodocsi ramasi pe Pamint la un moment dat, in timpul ereziei monotelite. Episcopii cind s-au pocait s-au intors la Biserica, aceea a Sf. Maxim.

2. In Grecia, in 1935, tot asa, trei episcopi s-au pocait si s-au intors la Biserica care vreme de 11 ani l-a avut numai pe episcopul nevazut, Mintuitorul Hristos.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.03.2010, 11:35:38
andrei_im's Avatar
andrei_im andrei_im is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.12.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.005
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
2. In Grecia, in 1935, tot asa, trei episcopi s-au pocait si s-au intors la Biserica care vreme de 11 ani l-a avut numai pe episcopul nevazut, Mintuitorul Hristos.
Explica-ne te rog, unde in invatatura Sfintilor Parinti ai gasit aceasta conceptie pur apuseana. Nu exista episcopul nevazut (Mantuitorul Hristos) fara episcopul vazut si nu a existat niciodata de la Intrupare incoace.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.03.2010, 02:23:46
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andrei_im Vezi mesajul
Explica-ne te rog, unde in invatatura Sfintilor Parinti ai gasit aceasta conceptie pur apuseana. Nu exista episcopul nevazut (Mantuitorul Hristos) fara episcopul vazut si nu a existat niciodata de la Intrupare incoace.
Sa stii ca ideea pleaca de la un mare papistas, Sf. Ignatie al Antiohiei. Hai sa vedem ce are de spus unul de-al vostru, profesor si mitropolit al Pergamului, presedinte al Academiei din Atena, I. Zizioulas:

“’Unde episcopul este, acolo sa fie si poporul’, pentru ca, dupa cum spune Ignatie, episcopul personifica poporul, Biserica locala. Dar Biserica locala este toata, o entitate completa, intreaga Biserica a lui Dumnezeu pentru ca il contine pe Hristos intreg, cel care face ca Biserica sa fie una, Trupul unic al lui Hristos prin Euharistul dumnezeiesc. In consecinta, Ignatie nu ezita sa mearga mai departe stabilind o legatura intre episcop si Iisus Hristos. Domnul este numit ‘episcop’. Orice i se intimpla episcopului vizibil al Bisericii se transmite episcopului invizibil, Iisus Hristos. Episcopul este o forma si o icoana a lui Hristos sau a Tatalui Insusi, o forma si o icoana care nu trebuie considerate simbolice, ci sa fie luate in sens real: ‘Se cuvine sa dam ascultare nu in mod ipocrit’, pentru ca nu il inselam pe acel episcop vizibil, ci cautam prin aceea sa ne batem joc de Cel care este invizibil. Aceasta imagine realista a legaturii dintre episcopul si Domnul nostru ii permite lui Ignatie sa schimbe cu usurinta cele doua persoane intre ele: cind este departe de Antiohia in drum spre martiriu, Domnul este episcopul acelei Biserici locale. ("Where the Bishop is, there let the multitude be," because according to Ignatius the Bishop incarnates the multitude, the local Church. But the local Church is a full, complete entity, the whole Church of God , because the whole Christ is to be found in her and makes her a unity, the one body of Christ, through the Divine Eucharist. In consequence, Ignatius does not hesitate to go on to link the Bishop with Jesus Christ. The Lord is called "Bishop." Whatever happens to the visible Bishop of the Church is transmitted to the invisible Bishop, Jesus Christ. The Bishop forms a "type" and icon of Christ or of the Father Himself, an icon and type not in a symbolic but in a real sense: "It is fitting to obey in no hypocritical fashion; since one is not deceiving this visible Bishop, but seeking to mock the One who is invisible." This realist view of the relationship between the Bishop and the Lord allows Ignatius easily to interchange these two persons: when he is being led to martyrdom and is away from Antioch , the Lord is the Bishop of that local Church. Two different worlds are thus created: God with the Bishop, and those who are apart from the Bishop with the devil. Unity around the Bishop is a unity around God and in God. 'Tor as many as are of God and of Jesus Christ, these are with the Bishop." In the same way, union with the Bishop constitutes union with Christ, and vice versa. )
(EUCHARIST, BISHOP, CHURCH: THE UNITY OF THE CHURCH IN THE DIVINE EUCHARIST AND THE BISHOP DURING THE FIRST THREE CENTURIES,
http://www.oodegr.com/english/biblia...kef2_2.htm#150)

Deci, iata cum, dupa parerea unor experti (si nici macar stilisti!) Biserica, Trupul lui Hristos, la vremuri de incercare poate sta si numai in jurul episcopului invizibil.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.03.2010, 10:57:17
ory ory is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2006
Locație: Galați
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.480
Implicit

Nu stiu ce tot bateti cu cei " stilisti "...cititi dex-ul si vedeti ce semnificatie are acest cuvant, nu-l mai atribuiti unei confesiuni, sau cum doriti sa o numiti.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti "
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.03.2010, 15:17:09
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Hai sa nu deviem de la subiect. Chiar daca exista si Episcopul Nevazut, totusi nu am auzit de nimeni vreodata sa fi fost hirotonit direct de catre Episcopul Nevazut. Pana si cei 12 Apostoli au fost hirotoniti pe cand Episcopul Nevazut era pe Pamant, in chip Vazut.

Voi ati citit vreodata de vreun diacon/preot/episcop care sa fi fost hirotonit in chip nevazut de catre insusi Iisus Hristos? Eu nu.

Si revenind la problema cu aplicarea iconomiei. Aveti vreun exemplu clar, cu citate clare din Sfintii Parinti, in care Episcopul Nevazut a aplicat iconomia in lipsa unor episcopi vazuti? Vreau exemple clare, nu presupuneri.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.03.2010, 22:25:29
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de albertini0 Vezi mesajul
(...)cum probabil invata catehismul stilului nou.
Ti-as recomanda sa downloadezi catehismul "stilului nou" de pe http://www.patriarhia.ro/ro/document...smortodox.html si sa compari cu catehismul vostru, si sa imi spui si mie cate diferente gasesti.

Bogdan.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.03.2010, 02:27:17
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Ti-as recomanda sa downloadezi catehismul "stilului nou" de pe http://www.patriarhia.ro/ro/document...smortodox.html si sa compari cu catehismul vostru, si sa imi spui si mie cate diferente gasesti.
Le-am comparat eu mai inainte si m-am ingrozit! Am vazut ce spune despre Biserica si Ortodoxie si nici ca-mi trebuie sa mai stiu altceva. Marturisire ecumenista pe fata. Dumnezeu sa va ajute!

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...0&postcount=88
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.03.2010, 18:40:56
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Le-am comparat eu mai inainte si m-am ingrozit! Am vazut ce spune despre Biserica si Ortodoxie si nici ca-mi trebuie sa mai stiu altceva. Marturisire ecumenista pe fata. Dumnezeu sa va ajute!

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...0&postcount=88

“1) Credinta ortodoxa. Sa creada toate adevarurile crestine si numai asa cum le propovaduieste sfanta Biserica Ortodoxa, pastrandu-le in toata curatia lor si intocmindu-si viata dupa ele.” ([COLOR=#0066cc]http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism39.html[/COLOR]),

De unde rezulta cit se poate de clar ca “adevarurile crestine” pot fi propovaduite in mai multe feluri. Grija Bucurestiului, dupa cum se vede sta numai in a-si tine aproape clientii pe care si i-a capatat prin nastere si localizare geografica.
Asta dupa tine e marturisire ecumenista? Mi mi se pare o marturisire anti-ecumenista foarte clara.

Spunea un parinte despre sectari, ca mintea diavolului e stramba, si din cauza asta pe toate le vede stramb, la fel si ei, vad Sfanta Scriptura stramb. In cazul de fata cred ca ti se potriveste si tie. Te rog sa ma ierti.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
cine a fost nevasta lui Cain? catalin755 Generalitati 23 13.08.2012 23:19:46
Cine a fost la manastirea ghighiu? ingerul_pazitor Generalitati 6 08.08.2010 21:28:43
De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? ghost7 Despre Biserica Ortodoxa in general 13 16.02.2010 14:11:53
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! T-Bone Generalitati 13 25.08.2007 20:36:20