Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.03.2010, 20:04:26
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
În anul 1955, Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din România, recunoscută prin actul Ministerului Cultelor nr. 38955 din 03 august 1945 și funcționând sub denumirea de Cult Creștin Tradiționalist, în conformitate cu Canonul Întâi al Sfântului Vasilie cel Mare, și urmând principiul iconomiei bisericești, acceptă ca validă hirotonia episcopului Galaction Cordun, cel care în acel an (1955) va reveni la Biserica Ortodoxă de Stil Vechi.

În această vreme, un alt episcop din cadrul Bisericii Ortodoxe de stil nou (B.O.R.) manifestă și el simpatie față de Biserica Tradițională, ocârmuită de ieromonahul Glicherie Tănase. Este vorba de episcopul Atanasie Dincă Bârlădeanul, hirotonit în 1945 și exclus din B.O.R. de către patriarhul Justinian Marina și sinodul său, în anul 1948, din motive politice.

Revenirea arhiereului Galaction la Biserica Ortodoxă strămoșească, păstrătoare a vechilor predanii ale Sfinților Părinți a fost înfăptuită la 05 aprilie 1955 și se concretizează prin declarația publică (mărturisirea de credință) din aceeași dată. Personalitatea sa, de o verticalitate fără cusur, nu admitea ascunzișuri de acest fel, iar poziția sa fermă, cu privire la păstrarea Sfintei Tradiții și păzirea Sfintelor Canoane, erau deja foarte bine cunoscute, atât în mediile înalte bisericești, cât și în rândul poporului ortodox.

Declarația de revenire în cadrul Bisericii strămoșești a fost o adevărată mărturisire de credință. Iată cuprinsul ei: „Subsemnatul arhiereu Galaction Cordun, cu domiciliul în București, raionul Nicolae Bălcescu, str. Cuza Vodă nr. 2, șeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiționale de Răsărit (Biserica Ortodoxă de Stil Vechi), declar prin prezenta, în fața clerului și poporului din toate parohiile și mănăstirile de pe teritoriul R.P.R. că: Eu, arhiereul Galaction Cordun, de bunăvoia mea și nesilit de nimeni, am acceptat propunerea și alegerea pe care poporul a făcut-o în persoana mea, de a fi șeful spiritual al acestei Biserici, arhiereul ei, așa cum am declarat Sf. Sinod în scrisoarea pe care am trimis-o prin Tribunalul Capitalei R.P.R. la 5 aprilie 1955, scrisoare menționată în revista Bisericii Ortodoxe Române, Buletinul oficial al Sf. Sinod, nr. 34. Asupra acestei declarații publice n-am renunțat niciodată. Declar în fața poporului dreptcredincios, că sunt și rămân Arhiereul și Șeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiționale de Răsărit, mărturisire pe care o fac odată pentru totdeauna.”

În concluzie, prin această declarație publică a episcopului Galaction Cordun din data de 05 aprilie 1955, adresată atât Tribunalului Capitalei Republicii Socialiste România, cât și Sinodului Bisericii Ortodoxe Române, condus de Justinian Marina, el devine „Șeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiționaliste de Răsărit” (Buletinul oficial, nr.3-4/1956), actualmente recunoscută sub titulatura de Biserica Ortodoxă de Stil Vechi din România.

Primirea sa oficială ca Mitropolit al Bisericii Ortodoxe de Răsărit a avut loc la data de 21 mai 1955, dar la acea dată mărturisirea sa de revenire la Biserica Dreptslăvitoare de Răsărit (Cultul Creștin Tradiționalist) fusese deja dată.

Conform canonului mai sus numit, Preasfințitul Galaction Cordun a fost primit tot ca arhiereu, prin mărturisirea credinței apostolice.

Este știut că în secolul al IV-lea, Sfinții Părinți din Africa, prin iconomie, au primit hirotoniile schismaticilor donatiști (Tâlcuirea Can. 66, 61 din Cartagina, nota 346) iar cei hirotoniți ai donatiștilor au fost primiți în aceleași ranguri clericale, prin întoarcerea lor la Biserica Dreptslăvitoare. Asemenea și noi, într-o conglăsuire cu aceia de atunci și tot prin principiul iconomiei bisericești, l-am primit pe episcopul Galaction Cordun în același rang clerical. Deci, acest lucru a fost făcut prin iconomie (pogorământ) și numai pentru acea vreme (1955).

Astăzi, când prin mila și cu ajutorul lui Dumnezeu, Biserica noastră și-a întărit ierarhia, nu mai poate fi aplicat principiul iconomiei, ci cel al scumpătății (acriviei), prin care au tărie canoanele Sfinților Părinți. În virtutea acestui principiu, hirotoniile schismaticilor nu mai sunt acceptate ca valide.

În conglăsuire cu Sfântul Vasilie cel Mare, care, în primul său canon, prin iconomie primește botezul și hirotonia schismaticilor engratiști și novatieni, deși îi numește „lipsiți de har și ca niște botezați și hirotoniți de mireni”, iar în Can. 47, același Sfânt, prin scumpătatea Bisericii, leapădă și botezul și hirotonia acestor schismatici, pentru că la acea vreme nu mai era nevoie de folosirea iconomiei, așa și noi împreună cu Sfântul Chiprian al Cartaginei și sinodul său; împreună cu Sfântul Firmilian al Iconiei și Patriarhul Dositei al Ierusalimului (la Dodecavivlios, fila 221) spunem că „ceea ce s-a făcut prin iconomie într-o oarecare vreme (adică primirea hirotoniei episcopului Galaction Cordun în 1955) nu se face ca o lege în Biserică”.

Și, pentru că Biserica Ortodoxă de Stil Vechi a depășit perioada de prigoană și lipsă de slujitori, renunțăm la principiul iconomiei și adoptăm pricipiul scumpătății, în virtutea căruia astăzi nu mai primim hirotoniile schismaticilor.

http://mitropoliaslatioara.ro/eclesiologia_bosv.php
Asta spui tu, am o vaga impresie ca mateitii vor spune altceva :)

Daca nu gresesc, se spune ca primirea unui cleric prin iconomie implica ca acesta primeste Har din Biserica care il primeste, de la clericii care au deja are acel Har. Dar pana in 1955 BOSV nu avea nici un episcop, deci de unde sa primeasca Galaction Cordun Har, daca nu l-ar fi avut deja?

In afara de asta, aplicarea iconomiei, adica acceptarea prin iconomie a hirotonirii unor clerici se face de catre episcopii unei Biserici, dar BOSV nu avea asa ceva, deci nu avea cine sa-l accepte pe PS Galaction Cordun, daca acesta nu ar fi avut deja Har. Poate un preot sa accepte prin economie hirotonia unui episcop? S-au se poate aplica iconomia retroactiv, adica PS Galaction sa hirotoneasca niste episcopi, care apoi sa-i accepte acestuia hirotonia prin iconomie? Ma indoiesc, singura voastra alternativa e ca PS Galaction sa fi avut deja Har cand a venit la BOSV, altfel nu prea cred ca merge...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.03.2010, 21:23:44
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Asta spui tu, am o vaga impresie ca mateitii vor spune altceva :)

Daca nu gresesc, se spune ca primirea unui cleric prin iconomie implica ca acesta primeste Har din Biserica care il primeste, de la clericii care au deja are acel Har. Dar pana in 1955 BOSV nu avea nici un episcop, deci de unde sa primeasca Galaction Cordun Har, daca nu l-ar fi avut deja?

In afara de asta, aplicarea iconomiei, adica acceptarea prin iconomie a hirotonirii unor clerici se face de catre episcopii unei Biserici, dar BOSV nu avea asa ceva, deci nu avea cine sa-l accepte pe PS Galaction Cordun, daca acesta nu ar fi avut deja Har. Poate un preot sa accepte prin economie hirotonia unui episcop? S-au se poate aplica iconomia retroactiv, adica PS Galaction sa hirotoneasca niste episcopi, care apoi sa-i accepte acestuia hirotonia prin iconomie? Ma indoiesc, singura voastra alternativa e ca PS Galaction sa fi avut deja Har cand a venit la BOSV, altfel nu prea cred ca merge...
Revenirea arhiereului Galaction la Biserica Ortodoxă strămoșească, păstrătoare a vechilor predanii ale Sfinților Părinți a fost înfăptuită la 05 aprilie 1955 și se concretizează prin declarația publică (mărturisirea de credință) din aceeași dată.

Si inca ceva: ROCOR-ul a acceptat hirotonia facuta de IPS Galaction! Iti zice ceva?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.03.2010, 21:59:15
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Revenirea arhiereului Galaction la Biserica Ortodoxă strămoșească, păstrătoare a vechilor predanii ale Sfinților Părinți a fost înfăptuită la 05 aprilie 1955 și se concretizează prin declarația publică (mărturisirea de credință) din aceeași dată.
Asta nu are nici cea mai mica legatura cu ce am zis eu, mai citeste odata :).

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Si inca ceva: ROCOR-ul a acceptat hirotonia facuta de IPS Galaction! Iti zice ceva?
Vorbeam de hirotonia lui PS Galaction, nu de hirotonia facuta de el de unul singur. De ce oare a acceptat-o? Oare nu din cauza ca PS Galaction mai avea Har cand a venit din BOR?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.03.2010, 15:48:27
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Asta nu are nici cea mai mica legatura cu ce am zis eu, mai citeste odata :).

Vorbeam de hirotonia lui PS Galaction, nu de hirotonia facuta de el de unul singur. De ce oare a acceptat-o? Oare nu din cauza ca PS Galaction mai avea Har cand a venit din BOR?
Eu ti-am aratat de ce Biserica a acceptat hirotonia IPS Galaction! Si BOSV zice clar ca acest pas a fost facut folosind "iconomia"! Dar observ ca'n intelegerea ta, undeva firul se rupe...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.03.2010, 16:08:25
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Eu ti-am aratat de ce Biserica a acceptat hirotonia IPS Galaction! Si BOSV zice clar ca acest pas a fost facut folosind "iconomia"! Dar observ ca'n intelegerea ta, undeva firul se rupe...
Cred ca n-ai inteles tu ce am vrut eu sa zic. Am citit pe site-ul vostru (www.MitropoliaSlatioara.ro) cum BOSV a aplicat iconomia si a primit hirotonirea "schismaticului" Galaction Cordun, dand ca exemplu sinodul de la Cartagina care a aplicat iconomia si a primit astfel hirotonia donatistilor.

Ceea ce tu nu intelegi este diferenta dintre cele 2 situatii. Eu cred ca la Cartagina, EPISCOPII au fost cei care au aplicat iconomia, pentru ca asa cred ca se face, acrivia si iconomia o aplica niste episcopi, adica capii Bisericii. EPISCOPII au fost cei care au primit pe alti episcopi si clerici, pentru ca ei sunt capii Bisericii pe Pamant, si ei administreaza Tainele Bisericii.

Insa in BOSV nu exista nici un episcop la vremea respectiva, deci nu avea cine sa aplice acea iconomie. Intelegi ce vreau sa zic?

Nu stiu daca e posibil ca un preot sa aplice iconomia si sa primeasca un episcop. S-a mai intamplat vreodata asa ceva?

De exemplu, pot eu ca simplu mirean sa imi fac Biserica proprie sa aplic iconomia si sa primesc un episcop eretic si astfel sa ajung Biserica Ortodoxa? Ma indoiesc. Oare daca as fi preot si nu mirean as putea?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.03.2010, 18:43:48
albertini0
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

BogdanF2:

Tu vrei sa constientizezi ce reprezinta Biserica? Biserica reprezinta Trupul Mantuitorului, adunarea credinciosilor, nu reprezinta ceva exclusivist alcatuit doar din episcopi si simpli preoti, cum probabil invata catehismul stilului nou. Iar daca PS Episcop Galaction Cordun si-a manifestat de bunavoie si nesilit de nimeni dorinta de a intra in BOSV Slatioara, iar marea masa a credinciosilor vechi-calendaristi romani a fost de acord ca PS Episcop Galaction sa devina Primatul BOSV, nu-ti inteleg opozitia ta verbala.
Sau faci opozitie doar ca sa tfii un Gica Contra, de genul nea Caisa?!...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 03.03.2010, 21:08:00
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de albertini0 Vezi mesajul
BogdanF2:

Tu vrei sa constientizezi ce reprezinta Biserica? Biserica reprezinta Trupul Mantuitorului, adunarea credinciosilor, nu reprezinta ceva exclusivist alcatuit doar din episcopi si simpli preoti, cum probabil invata catehismul stilului nou. Iar daca PS Episcop Galaction Cordun si-a manifestat de bunavoie si nesilit de nimeni dorinta de a intra in BOSV Slatioara, iar marea masa a credinciosilor vechi-calendaristi romani a fost de acord ca PS Episcop Galaction sa devina Primatul BOSV, nu-ti inteleg opozitia ta verbala.
Sau faci opozitie doar ca sa tfii un Gica Contra, de genul nea Caisa?!...
Bati campii omule. Primirea prin iconomie a unui cleric se face cu acordul unor episcopi, eu asa cred ca spun canoanele. Spune-mi tu te rog care episcopi ai BOSV si-au dat acordul pentru primirea PS Galaction?

O fi reprezentand Biserica trupul Mantuitorului, totusi nimic nu misca in Biserica pamanteana fara acordul episcopilor. Arata-mi tu mie unde in istoria Bisericii s-a mai intamplat ca niste preoti si mireni sa primeasca prin iconomie un episcop?

Eu cred ca PS Galaction Cordun era episcop ortodox in adevaratul sens al cuvantului, si de fapt voi ati venit la el, si nu el la voi. Daca nu era si daca nu avea Har, atunci cred ca BOSV are niste probleme serioase.

Last edited by BogdanF2; 03.03.2010 at 21:23:49.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.03.2010, 21:25:29
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de albertini0 Vezi mesajul
(...)cum probabil invata catehismul stilului nou.
Ti-as recomanda sa downloadezi catehismul "stilului nou" de pe http://www.patriarhia.ro/ro/document...smortodox.html si sa compari cu catehismul vostru, si sa imi spui si mie cate diferente gasesti.

Bogdan.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.03.2010, 23:01:45
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Cred ca n-ai inteles tu ce am vrut eu sa zic. Am citit pe site-ul vostru (www.MitropoliaSlatioara.ro) cum BOSV a aplicat iconomia si a primit hirotonirea "schismaticului" Galaction Cordun, dand ca exemplu sinodul de la Cartagina care a aplicat iconomia si a primit astfel hirotonia donatistilor.

Ceea ce tu nu intelegi este diferenta dintre cele 2 situatii. Eu cred ca la Cartagina, EPISCOPII au fost cei care au aplicat iconomia, pentru ca asa cred ca se face, acrivia si iconomia o aplica niste episcopi, adica capii Bisericii. EPISCOPII au fost cei care au primit pe alti episcopi si clerici, pentru ca ei sunt capii Bisericii pe Pamant, si ei administreaza Tainele Bisericii.

Insa in BOSV nu exista nici un episcop la vremea respectiva, deci nu avea cine sa aplice acea iconomie. Intelegi ce vreau sa zic?

Nu stiu daca e posibil ca un preot sa aplice iconomia si sa primeasca un episcop. S-a mai intamplat vreodata asa ceva?

De exemplu, pot eu ca simplu mirean sa imi fac Biserica proprie sa aplic iconomia si sa primesc un episcop eretic si astfel sa ajung Biserica Ortodoxa? Ma indoiesc. Oare daca as fi preot si nu mirean as putea?

Datorita marturisirii sale, IPS Galaction a fost primit inapoi in Biserica, de insusi Hristos, El fiind Capul Bisericii sale! Dar observ ca tu vezi episcopii dintr-o perspectiva romano-catolica!

Canonic vorbind, IPS Galaction a recapatat Harul prin intoarcerea la Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica, el fiind primit in chip nevazut in Trupul Bisericii de insusi Mantuitorul cum am mai zis!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.03.2010, 17:36:47
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
Datorita marturisirii sale, IPS Galaction a fost primit inapoi in Biserica, de insusi Hristos, El fiind Capul Bisericii sale! Dar observ ca tu vezi episcopii dintr-o perspectiva romano-catolica!

Canonic vorbind, IPS Galaction a recapatat Harul prin intoarcerea la Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica, el fiind primit in chip nevazut in Trupul Bisericii de insusi Mantuitorul cum am mai zis!
Asta seamana cu cei care nu se spovedesc la preoti, ci direct lui Hristos.

Reiau intrebarea, spune-mi unde in toata istoria Bisericii ai citit cu ca preotii si mirenii fara un episcop au putut primi prin iconomie un episcop fara Har.

A dat orthodoxia un exemplu, cu Sf. Maxim Marturisitorul, dar se mai pun niste intrebari:

- Chiar au cazut toti episcopii, fara sa mai fi ramas nici unul macar? Eu auzisem ca mai ramase macar unul, daca nu confund cu alta schisma.

- Episcopii aia cazuti, chiar au pierdut Harul imediat? Au spus Sfintii Parintia vreodata asta in mod clar?

- Cand s-au intors, cum au fost primiti inapoi? Au spus vreodata Sfintii Parinti ca TOTI episcopii erau fara Har si ca au fost primiti inapoi prin iconomie, ca unii fara Har?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
cine a fost nevasta lui Cain? catalin755 Generalitati 23 13.08.2012 22:19:46
Cine a fost la manastirea ghighiu? ingerul_pazitor Generalitati 6 08.08.2010 20:28:43
De ce a fost prohodul cenzurat? SI DE CINE? SI CAND? ghost7 Despre Biserica Ortodoxa in general 13 16.02.2010 13:11:53
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! T-Bone Generalitati 13 25.08.2007 19:36:20