![]() |
![]() |
|
#341
|
||||
|
||||
![]() " A-ti vazut cate trepte a urcat si cum ne-a asezat chiar pe varful virtutii ? Ia aminte acum la treptele virtutii. Prima trepta : sa nu faci tu inceputul nedreptatii . A doua : daca te nedreptateste cineva sa nu-i rasplatesti la fel . Atreia : sa nu te arati ca ai patimit ceva . A patra : sa te supui de bunavoie nedreptatii . A cincea : sa daruiesti mult mai mult decat cele pe care ti le-a luat cel care te-a nedreptatit . A sasea : sa nu urasti pe cel care te-a vatamat . A saptea : sa-l iubesti chiar pe unul ca acesta . A opta : sa-i faci bine . A noua : sa te rogi lui Dumnezeu pentru el . Vedeti ce inaltime duhovniceasca ? "
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#342
|
|||
|
|||
![]()
Povestea spune ca un rege african avea un prieten foarte bun din copilarie. Acest prieten avea obiceiul ca indiferent de situatia in care se afla (pozitiva sau negativa) sa reactioneze la fel: “E foarte bine!”
Intr-o zi, regele si prietenul sau se aflau la vanatoare. Prietenul incarca si pregatea armele pentru rege. Dintr-o greseala, o arma s-a descarcat si i-a retezat regelui buricul degetului mare. Examinand situatia, prietenul a remarcat ca de obicei: “E foarte bine!” . La asta regele a replicat: “Nu, nu e bine deloc!” si a ordonat ca prietenul lui sa fie aruncat in inchisoare. Un an mai tarziu, regele vana intr-o zona periculoasa. A fost capturat de canibali, care l-au dus in satul lor. L-au legat de un protap si se pregateau sa-l “prepare”. Unul dintre canibali care vroia sa dea foc a observat ca regele nu avea buricul degetului mare. Fiind superstitiosi, aveau ca regula sa nu manance pe nimeni care nu era….intreg. In concluzie l-au eliberat pe rege. La intoarcerea acasa, regele si-a reamintit de intamplarea de la vanatoare cand isi pierduse degetul si, cuprins de remuscari, a ordonat ca prietenul lui sa fie eliberat. ”Ai avut drepate”, i-a spus prietenului proaspat eliberat. “A fost foarte bine ca mi-ai retezat buricul degetului.” Si a inceput sa-i povesteasca patania cu canibalii.. “Imi pare foarte rau ca te-am trimis la inchisoare atata vreme. A fost urat din partea mea sa fac acest lucru.” “Nu “, a replicat prietenul , “Este foarte bine!”. “Ce vrei sa spui cu asta, “Este foarte bine?!?” Cum poate fi bine sa-ti trimiti prietenul la puscarie un an?”. “Daca n-as fi fost in puscarie, as fi fost cu tine.” Indiferent in ce situate te afli, depinde de tine si de atitudinea ta daca este o situatie buna sau una rea. |
#343
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
#344
|
||||
|
||||
![]()
Desteptati-va, va rog, desteptati-va si sa ascultam cu ravna cele spuse! Am trait cu trupul, sa traim si cu duhul! Am trait in placeri, sa traim si in fapte de virtute! Am trait in trandavie, sa traim si in pocainta! "Pentru ce te trufesti, tina si cenusa?" (Sirah 10,9). Pentru ce te mandresti, omule? Pentru ce te falesti? Ce nadajduiesti de la slava lumii si de la bogatie? Sa ne ducem la morminte, va rog, si sa vedem tainele de acolo. Sa vedem pe om descompus, oasele roase, trupurile putrezite. Daca esti intelept, priveste! Daca esti priceput, spune-mi: Cine e imparatul, cine e ostasul? Cine e stapanul, cine e robul? Cine e inteleptul, cine e neinteleptul? Unde-i frumusetea tineretii? Unde-i fata cea frumoasa? Unde-s ochii cei stralucitori? Unde-i nasul cel bine intocmit? Unde-s buzele cele arzatoare? Unde-i frumusetea obrajilor? Unde-i fruntea cea luminoasa? Nu-s toate praf? Nu-s toate cenusa? Nu-s toate pulbere? Nu-s toate putreziciune?
Gandindu-ne la acestea, fratilor, si aducandu-ne aminte de ziua noastra cea din urma, sa ne intoarcem, cat mai avem timp, de pe calea noastra cea ratacita. Am fost cumparati cu Sange scump. Pentru aceasta Dumnezeu pe pamant S-a aratat. Pentru tine, omule, Dumnezeu pe pamant S-a aratat si nu avea unde sa-Si plece capul. Vai, ce minune! Judecatorul vine sa fie judecat pentru cei vinovati! Viata gusta moarte! Creatorul este palmuit de creatura! Cel ce nu poate fi privit de Serafimi este scuipat de rob, gusta otet si fiere, este impuns cu sulita, este pus in mormant! Si tu, spune-mi, te trandavesti, dormi, dai din umeri cu dispret, omule? Nu stii ca, de ti-ai varsa sangele tau pentru El, nici asa n-ai facut ce erai dator sa faci! Ca altul e sangele Stapanului, si altul sangele robului. Pocaieste-te si intoarce-te inainte de iesirea sufletului, ca nu cumva sa vina moartea si tot leacul pocaintei sa fie fara de folos. Ca aici, pe pamant, are putere pocainta; si numai aici; in iad n-are nici o putere. Sa cautam pe Domnul, cat avem timp! Sa facem binele ca sa scapam de iadul cel fara de sfarsit ce va sa fie si sa ne invrednicim de Imparatia cerurilor, cu harul si iubirea de oameni a Domnului nostru Iisus Hristos, Caruia slava si puterea in vecii vecilor. AMIN. Din Sfantul Ioan Gura de Aur - "Omiliile despre pocainta" http://www.librariasophia.ro/carti-O....-so-1204.html |
#345
|
|||
|
|||
![]() |
#346
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#347
|
||||
|
||||
![]()
"Nu ocoli plecarile genunchilor! Caci plecarea genunchilor inchipuie caderea pacatului de la noi si prilejuieste marturisirea lui; iar ridicarea inseamna pocainta, inchipuind fagaduinta unei vieti intru virtute"
Sfantul Teolipt Comentariu Parintele Staniloae: "Ridicarea dupa ingenunchere exprima fagaduinta celui ce s-a cait de a duce de aici inainte o viata dreapta prin virtuti. Cel ce s-a ridicat nu trebuie sa uite ca s-a ridicat nu pentru a duce iarasi o viata straina de Dumnezeu, ci pentru o viata activa daruita lui Dumnezeu, pentru a nu mai pacatui. El mentine in starea lui in picioare pomenirea numelui lui Hristos si prin aceasta se mentine legatura cu El" |
#348
|
||||
|
||||
![]()
Porunca milosteniei nu a fost dată numai pentru cei bogați , ci și pentru cei care au puțin , ba chiar și pentru cei care abia reușesc să-și câștige pâinea cea de toate zilele. Pentru că nimenh nu este atât de sărac, încât să nu aiăbă cei doi bani ai văduvei din Evanghelie ( Marcu 12 , 42 ) . Celui care dă ceva din puținul pe care îl are , se poate să i se socotească mai mult decât celor care dau mult , din multele lor bogății. Valoarea milosteniei nu depinde de cât dăm , ci de gândul cu care dăm. De aceea, nu trebuie să ne uităm la văduvă, care a dat numai doi bani, ci la faptul că deși nu i-a mai rămas nici un ban, nu i-a părut rău pentru jertfa ei. În felul acesta , ea și-a dat toată averea.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#349
|
||||
|
||||
![]()
Daca nu ne cunoastem cum ne-a facut Dumnezeu, nu ne vom cunoaste cum ne-a facut pacatul.
Sfantul Grigorie Sinaitul |
#350
|
||||
|
||||
![]()
Andrei sau altcineva , hai sa deslusimn putin acest citat , pentru ca partea cu " nu ne vom cunoaste cum ne-a facut pacatul " eu n-o prea inteleg ( din cauza stresului , oboselii ) - sincer
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
CUVIOSUL IOSIF ISIHASTUL: Cuvinte de folos | andrei_im | Mari Duhovnici si predicile lor | 18 | 19.10.2015 22:30:20 |
IEROMONAH SAVATIE BASTOVOI- Cuvinte de folos | Laura19 | Generalitati | 12 | 08.04.2014 19:14:09 |
Cuvinte de folos | aurel1211 | Resurse ortodoxe on-line | 15 | 27.07.2012 20:07:11 |
Cuvant de folos | T E O L O G U L | Generalitati | 83 | 30.01.2011 17:22:03 |
|