Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.02.2010, 10:15:56
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.02.2010, 10:29:38
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.
Uiți un lucru esențial: Iisus și apostolul Pavel vorbesc alternativ despre moarte și "somn", referindu-se la aceeași stare a omului ce-și încheie viața. Așa că eu folosesc termenul "moarte" în același sens în care l-au folosit atât Iisus cât și Pavel. Dacă vrei să mă contrazici, poți s-o faci, dar mai întâi va trebui să-i contrazici pe ei....
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.02.2010, 10:35:09
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Atunci de ce exista parabola aceea a lui Lazar si a bogatului, ca nu se vorbea niciunde de starea de DUPA Judecata de Apoi, ci de o stare care e dupa moartea noastra fizica si in acelasi timp precede Judecata.

Citat:
Era un om bogat care se imbraca in porfira si in vison, veselindu-se in toate zilele in chip stralucit. Iar un sarac, anume Lazar, zacea inaintea portii lui, plin de bube, poftind sa se sature din cele ce cadeau de la masa bogatului, iar cainii venind ii lingeau bubele lui. Si a murit saracul; a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam. Și a murit si bogatul si a fost inmormantat. Și in iad, ridicandu-si ochii, fiind in chinuri, el a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui. Și strigand a zis: Parinte Avraame, fie-ti mila de mine si trimite pe Lazar sa-si ude varful degetului in apa si sa-mi racoreasca limba, caci rau ma chinuiesc in aceasta vapaie!
Deci a murit si a fost luat si dus de ingeri, la fel cum celalalt a ajuns in iad si Judecata nu e pomenita nicaieri, si oricum la Judecata Christos Insusi ne va pune de-a dreapta (da Doamne) sau de-a stanga Sa, nu ingerii. Si dupa cum vezi, niciunul nu doarme :)

Ba mai mult, ca sa vezi ca nu e vorba despre un moment post-apocaliptic:

Citat:
Iar el a mai zis: Rogu-te, dar, parinte, sa-l trimiti in casa tatalui meu, caci am cinci frati, sa le spuna si lor acestea, ca sa nu vina si ei in acest loc de chin.
Deci inca nu venise sfarsitul si Judecata de Apoi, cand acestia dialogau, mai exista timp, mai exista pocainta, pe pamant oamenii continuau sa traiasca la fel cum facusera mii de ani.

Edit: In ideea ca ar sustine cineva ca oricum era "doar" o "parabola" si ca nu trebuie luata ad litteram: nu cred ca Dumnezeu, creatorul a toate cate sunt, s-ar fi ocupat cu fictiunea cand avea la dispozitie intreaga istorie a umanitatii si intreaga lume vazuta si nevazuta. Cu inventii ne-am putea ocupa noi, micul nostru act de creatie, dar chiar nu cred ca era cazul ca Dumnezeu sa ilustreze un caz "ipotetic", intr-un timp si spatiu imaginar, ca sa ne demonstreze noua ceva. Asa ca, daca a zis ca acela a murit si l-au dus ingerii in sanul lui Avram, pai asa a fost, inseamna ca exista acesti ingeri care te pot duce, exista acele doua spatii intre care e o prapastie de netrecut, exista o constiinta activa si posibilitatea de a suferi sau de a te mangaia la modul cat se poate de concret, si toate astea inainte de Judecata de Apoi (pentru ca atunci se va fi terminat istoria asa cum o stim si nu ar mai fi nici cei 5 frati ramasi pe-aiurea care ar trebui avertizati). Nu avem nici un motiv sa credem ca lucrurile astea au fost imaginate de Christos numai de dragul discutiei, ca-L facem mincinos.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 08.02.2010 at 11:11:23.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.02.2010, 11:28:38
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Atunci de ce exista parabola aceea a lui Lazar si a bogatului, ca nu se vorbea niciunde de starea de DUPA Judecata de Apoi, ci de o stare care e dupa moartea noastra fizica si in acelasi timp precede Judecata.



Deci a murit si a fost luat si dus de ingeri, la fel cum celalalt a ajuns in iad si Judecata nu e pomenita nicaieri, si oricum la Judecata Christos Insusi ne va pune de-a dreapta (da Doamne) sau de-a stanga Sa, nu ingerii. Si dupa cum vezi, niciunul nu doarme :)

Ba mai mult, ca sa vezi ca nu e vorba despre un moment post-apocaliptic:



Deci inca nu venise sfarsitul si Judecata de Apoi, cand acestia dialogau, mai exista timp, mai exista pocainta, pe pamant oamenii continuau sa traiasca la fel cum facusera mii de ani.

Edit: In ideea ca ar sustine cineva ca oricum era "doar" o "parabola" si ca nu trebuie luata ad litteram: nu cred ca Dumnezeu, creatorul a toate cate sunt, s-ar fi ocupat cu fictiunea cand avea la dispozitie intreaga istorie a umanitatii si intreaga lume vazuta si nevazuta. Cu inventii ne-am putea ocupa noi, micul nostru act de creatie, dar chiar nu cred ca era cazul ca Dumnezeu sa ilustreze un caz "ipotetic", intr-un timp si spatiu imaginar, ca sa ne demonstreze noua ceva. Asa ca, daca a zis ca acela a murit si l-au dus ingerii in sanul lui Avram, pai asa a fost, inseamna ca exista acesti ingeri care te pot duce, exista acele doua spatii intre care e o prapastie de netrecut, exista o constiinta activa si posibilitatea de a suferi sau de a te mangaia la modul cat se poate de concret, si toate astea inainte de Judecata de Apoi (pentru ca atunci se va fi terminat istoria asa cum o stim si nu ar mai fi nici cei 5 frati ramasi pe-aiurea care ar trebui avertizati). Nu avem nici un motiv sa credem ca lucrurile astea au fost imaginate de Christos numai de dragul discutiei, ca-L facem mincinos.
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.02.2010, 15:55:31
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...
Prin asta incerci sa spui ca acel fragment din Evanghelie este o fantezie evreiasca si nimic mai mult? Ok. Si atunci de ce nu am spune ca intreaga Evanghelie e doar o fantezie evreiasca? Daca un citat din Chritos lasa loc acestor dubii, de ce nu ar lasa toate? In care din parabolele spuse de El se arata interventia directa a lui Dumnezeu? Te intreb pentru ca eu nu stiu Noul Testament pe de rost.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 08.02.2010 at 15:58:06.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.02.2010, 14:36:42
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Prin asta incerci sa spui ca acel fragment din Evanghelie este o fantezie evreiasca si nimic mai mult?
Fragmentul acesta evanghelic este mai mult decât atât. Domnul Hristos S-a folosit de concepția populară a vremii pentru a le transmite prin absurdul situației create de învățătura lor că trebuie să aibă grijă cum își gestionează viața aceasta: a doua șansă nu mai există. În plus, concluzia parabolei din finalul ei spune [nu mai mult, ci] totul:

"Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți." (Luca 16,31)

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Ok. Si atunci de ce nu am spune ca intreaga Evanghelie e doar o fantezie evreiasca? Daca un citat din Chritos lasa loc acestor dubii, de ce nu ar lasa toate? In care din parabolele spuse de El se arata interventia directa a lui Dumnezeu? Te intreb pentru ca eu nu stiu Noul Testament pe de rost.
Nu am pus problema intervenției directe a lui Dumnezeu, ci faptul că Avraam se pare că face totul în Iad, Rai, Pămînt... de parcă ar fi Dumnezeu. Aceasta fapt nu indică oare ceva alegoric, fantastic, fără legătură cu realitatea?

P.S.

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Daca un citat din Chritos [...]
Citat:
În prealabil postat de AndruscaCIM Vezi mesajul
De ce scrii Christos?
Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Dintr-un obicei stupid de care se pare ca nu m-am dezbarat inca
Eram pe punctul de a te felicita pentru această consecvență lingvistică, acum îmi pare rău ca n-am făcut-o la vremea potrivită...
Noi (neoprotestanții) nu avem nici o problemă în felul cum scriem Numele Domnului Hristos, însă pentru un ortodox care face caz de aceasta, scriind Iisus, ar trebui să fie consecvent în a grafia și Christos. Ciudat și amuzant totodată este faptul că nici un ortodox nu se pretinde a fi hreștin.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.02.2010, 14:53:36
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Fragmentul acesta evanghelic este mai mult decât atât. Domnul Hristos S-a folosit de concepția populară a vremii pentru a le transmite prin absurdul situației create de învățătura lor că trebuie să aibă grijă cum își gestionează viața aceasta: a doua șansă nu mai există. În plus, concluzia parabolei din finalul ei spune [nu mai mult, ci] totul:

"Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți." (Luca 16,31)



Nu am pus problema intervenției directe a lui Dumnezeu, ci faptul că Avraam se pare că face totul în Iad, Rai, Pămînt... de parcă ar fi Dumnezeu. Aceasta fapt nu indică oare ceva alegoric, fantastic, fără legătură cu realitatea?
Un bob zabavaaaa.. Deci Dumnezeu, care a spus ca El este Adevarul, Calea si Viata, in loc sa corecteze "absurdul situatiei create de credinta lor", se foloseste de acest absurd (de aceasta minciuna, ce mai atat, ca orice e in afara Adevarului e minciuna) ca sa ajunga la o concluzie adevarata? El care se luase la tranta cu toate celelalte absurditati si credinte false (chiar si cand acestea erau mult mai putin absurde decat aceasta in particular), a facut o exceptie in cazul acestei parabole? A calarit El minciuna pentru a ajunge la un adevar, fara a o demasca pe prima ca fiind minciun ci chiar folosindu-se de ea?

Mai, vorbim despre acelasi Iisus, ca se pare ca nu. Daca El este Adevarul, Calea si Viata, ORICE I-a iesit pe gura de la facerea lumii si pana la sfarsitul ei, si inca si mai mult, in timpul pogorarii Sale pe pamant, trebuie sa fi fost Adevarat.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 10.02.2010, 11:41:11
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Fragmentul acesta evanghelic este mai mult decât atât. Domnul Hristos S-a folosit de concepția populară a vremii pentru a le transmite prin absurdul situației create de învățătura lor că trebuie să aibă grijă cum își gestionează viața aceasta: a doua șansă nu mai există. În plus, concluzia parabolei din finalul ei spune [nu mai mult, ci] totul:
Serios? Unde vezi tu "absurdul situatiei" ca transmite vreun mesaj?

Trebuie sa fii adventist ca sa crezi ca Dumnezeu ar ridica o parabola pe o minciuna spirituala.

Acolo, tehnici de genul asta sunt la ordinea zilei: "hai sa zicem ca ei, dar sa iasa ca la noi, si asa o sa-si dea seama ca i-am luat la misto cand am zis ca ei".


Citat:
"Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți." (Luca 16,31)
Ok. Si unde e "absurdul situatiei"? Invierea din morti?
O parabola care intareste o convingere vaga ca un fapt real ar trebui sa-l faca pe cel care o asculta sa se indoiasca de convingerile lui?

Daca te-ai obosi sa analizezi putin parabolele NT, ai sa observi ca TOATE sunt construite pe elemente reale, nici una pe O MINCIUNA SPIRITUALA, asa cum sustii tu.
In cazul in care intervin elemente fantastice, ele sunt reduse la real si perceptia omului, pentru a fi la nivelul intelegerii lui.

Dar ma rog, lucrurile astea daca le-ai vedea, chiar NUMAI lucrurile astea, tot adventismul matale ar ramane in aer.
Este zona la care te afli doar cu un foarte mic pas in urma Adevarului, dar din pacate nici macar pasul asta mic nu-l poti face.

Preferi sa-ti hanesti ratiunea cu absurditati, sa o mutilezi, doar ..doar sa ramai la convingerile adventiste ca sunt mai importante decat orice.

Similar si cu interpretarea pe care o dati la FA cap. 11:5-10.

Citat:
Nu am pus problema intervenției directe a lui Dumnezeu, ci faptul că Avraam se pare că face totul în Iad, Rai, Pămînt... de parcă ar fi Dumnezeu. Aceasta fapt nu indică oare ceva alegoric, fantastic, fără legătură cu realitatea?
Nu, deloc. Explicatia simpla, clara si la obiect si care nu poti decat sa o ignori ca sa mearga inainte placa ta stricata ti s-a dat aici:

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...4&postcount=28

Adica o postare mai sus.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.02.2010, 20:41:01
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...
Simplu!

Daca ai sa citesti VT ai sa vezi ca vorbirea directa cu Dumnezeu nu era pentru oricine, era rezervata celor alesi de El.
Oamenii obisnuiti (cu atat mai mult pacatosii!) se adresau lui Dumnezeu prin acestia iar acestia erau/reprezentau/exprimau vointa Lui.

Nu e prea complicat, daca stai sa te gandesti bine, nu-i asa?

Alte intrebari?

Dar dovezi cu importarea "nemurii sufletului" din Babilon, ai?
Adica, sa zicem ca daca o sa-ti gasesc intr-o religie precrestina conceptul nasterii din fecioara, ai sa tragi concluzia ca de fapt nu exista asa ceva in crestinism, e importat din paganism?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 09.02.2010, 14:41:19
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Simplu!

Daca ai sa citesti VT ai sa vezi ca vorbirea directa cu Dumnezeu nu era pentru oricine, era rezervata celor alesi de El.
Oamenii obisnuiti (cu atat mai mult pacatosii!) se adresau lui Dumnezeu prin acestia iar acestia erau/reprezentau/exprimau vointa Lui.
Nu e simplu, e simplist!

Parabola se găsește în NT, nu în VT.
În probleme de viață și de moarte (veșnică), nu crezi că ar fi normal să se adreseze direct Dumnezeu, El fiind Cel ce are autoritate peste Iad și Rai? Adaugă și faptul că Avraam nu avea cum să-i cunoască pe toți evreii cu problemele lor cu tot:

"Pentru mine, acestea au încetat! Dar Tu ești Părintele nostru! Avraam nu știe nimic, Israel nu ne cunoaște. Tu, Doamne, ești Tatăl nostru, Mântuitorul rostru: acesta este numele Tău de totdeauna." (Isaia 63,16)


Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Dar dovezi cu importarea "nemurii sufletului" din Babilon, ai?
De unde altundeva s-o fi importat după întoarcerea din exil, căci în VT nu vei găsi o asemenea învățătură. Dacă tu ai vreo dovadă textuală din VT cum că "sufletul e nemuritor", te rog s-o aduci. Până atunci, citește te rog postările mele de pe zăvorâtul topic "Adventiștii neagă viața sufletului după moarte".
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biblia protestanta sau Bibila ''Cornilescu'' Templier Knight Despre Sfanta Scriptura 22 13.03.2015 18:43:49
Sinod pentru reforma BC posibil?! mihaiB Biserica Romano-Catolica 8 27.09.2012 15:32:03
Casa protestanta nicolae_nicolae Biserici Protestante 51 27.06.2010 20:39:55