![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
La Judecata vor fi luate in seama fapte concrete ,caci prin acelea se cunoaste rodul cuiva.
Indraznesc sa spun ca nu va mai conta ca esti ortodox sau eretic,impartasit sau nu . Caci acelea sunt doar ajutoare pentru a rodi."Ramaneti in Mine,caci in afara Mea nimic nu veti face" Ortodoxia are sens,in masura in care ne face sa rodim faptele cele bune.Ea nu este un scop in sine.Ci este un mijloc de a rodi. Daca vita de vie care a ramas in Stapanul nu aduce roada,iar o buruiana crescuta pe jos aduce roada,apoi cu atat mai mult va fi aleasa aceea. Caci faptele fiecaruia vorbesc despre inima sa. Vedem fiecare din noi,cat de greu ne este sa miluim un sarac,sa vizitam un bolnav,sa primim pe cel strain.Unul care face acestea, prin har sau prin fire,inseamna ca a facut sa biruiasca Cuvantul adevarului ,care se afla in inimi. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă mesajul mântuitor al ORTODOXIEI noastre se va pierde printre mesajele înșelătoare ale celor de altă credință de dragul unui vis ecumenic UTOPIC , atunci se va pierde și nădejde mântuirii lumii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Duminica lasatului sec de carne sau a infricosatei Judecati, desi destul de veche, se pare ca a aparut abia in sec 7 cand imparatul Heraclie a instituit o saptamana (neutra) in care sa nu se manance carne ci numai lactate - aceasta ca stare de compromis intre cei care se certau daca Postul Mare trebuie sa fie de 7 - 8 saptamani! Mai tarziu aceasta regula a fost considerata ca o pregatire pedagogica pentru o aceza aspra a Psotului Mare. Celelalte posturi nu au o asemeni pregatire!
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
"În cuvintele Lui despre judecată, nu găsim, cum spune tot Nicolae Steinhardt, <<nimic elegant, superior, intelectualist, mistic, sofianic, transcendental, abisal, apologetic, ‚idealist’, mistagogic, tainic, pitagoreic, isihastic, ‚sublim’ ori extransenzorial și parapsihologic>>. Ci lucrurile elementare: să-i hrănim pe flămânzi, să le potolim setea celor însetați, să-i vizităm și să le spunem o vorbă bună celor bolnavi și din închisori.
[...] Să iubești omenirea e ușor, pentru că omenirea nu e decât o vorbă, un concept abstract. Real e omul de lângă noi, cu micile lui mizerii, de multe ori enervant, cu tabieturi stupide și nevoi care ni se par absurde, cu necazuri care de cele mai multe ori nu au aură de măreție tragică, dar care pe el îl dor la fel de tare. Pe acesta trebuie să-l ajutăm, lui trebuie să-i spunem o vorbă bună, pentru el trebuie să jertfim cât de puțin din timpul nostru prețios. [...] Creștinismul nu e, cum spun unii din afara Bisericii, trăire abstractă în lumea ideilor, o spiritualitate nerealistă. Există un pragmatism creștin prin care nu lăsăm rugăciunea, dar nu uităm nici că cel de lângă noi are nevoie de pâinea cea de toate zilele. Nu habotnicia, nu tipicăreala, nu calendarul ne mântuiesc, ci ajutorul dat celor din nevoi." De aici: http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...-omul-concret/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Intram de maine intr-o noua perioada , cand Biserica noastra Ortodoxa a randuit ca pana pe 18 februarie in toate Biserinoastre sa se oficieze Slujba Canonului Sfantului Andrei Criteanul unita cu Pavecernita , fapt amintit si la Topicul de stiri si la cel intitulat " Remembar ". Cu siguranta ca aceasta noua perioada nu poate constitui un subiect sec de stiri sau de anunturi , ci ea reprzinta pentu noi toti , cei cu frica si dragoste de Dumnezeu , o perioada de evaluare , de meditatie ,de cainta , de recunoastere sincera a slabiciunilor si a neputintelor noastre . Primele zile ale Postului Mare sunt dedicate , ca sa spun asa , IERTARII , pentru ca El insusi este mult milostiv si iertator , si apoi ne iertam unii pe altii ( nu doar cu gura , ci cu toata finta noastra ) , pentru ca si El Cel mult milostiv si iertator sa ne IERTE . De relatia noastra cu cei din jurul nostru , de felul in care-i privim si ii tratam pe cei de langa noi , de felul nostru de a ne comporta in societatea in care traim si de multe alte criterii , se poate defini CREDINTOSIA noastra . Adevarata fata a omului nu-i nici pe departe aici pe net , ci in viata reala , in valtoarea ispitelor si a incercarilor ce vin asupra noastra . Sa ne ajute Bunul Dumnezeu sa pasim in aceasta noua perioada , increzatori cu optimism , cu ganduri curate , cu minte inteleapta , pentru ca la sfarsitul intregii perioade sa mai castigam ceva in desaga faptelor bune si bine placute lui Dumnezeu .
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tocmai aceata accentua in predica de astazi Preafericitul Parinte Patriarh Daniel , ca prima invatatura pe care o primim din Evanghelia Duminicii infricosatoarei judecati este " ACEEA A LEGATURII TAINICE DINTRE SMERENIA LUI DUMNEZEU SI SLAVA LUI . SMERENIA LUI ESTE SPATIUL LIBERTATII NOASTRE . DUMNEZEU ESTE ATAT DE SMERIT INCAT SE LASA NEGLIJAT DE NOI . ATAT DE MULTRESPECTA EL LIBERTATEA NOASTRA INCAT SE ASCUNDE TAINIC IN OAMENII CEI MAI SMERITI . . ." Iadul este alegerea ce se afla in libertatea data , o libertate ce nu ne este incalcata in nici un fel !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Maica Domnului ajutorul nostru nemijlocit pe drumul Pocaintei ! | cristiboss56 | Pocainta | 478 | 28.09.2024 22:37:42 |
A micsora timpul pocaintei | costel | Generalitati | 14 | 14.01.2013 17:46:36 |
Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 20:22:04 |
Triodul si judecarea aproapelui | ioan cezar | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 11 | 29.02.2012 14:19:24 |
A inceput perioada Triodului | georgeval | Generalitati | 12 | 11.02.2009 11:42:27 |
|