![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
A treia Tema a acestei perioade a Triodului, a acestei Duminici este meditatia asupra Judecatii ce va avea loc... cand Domnul Hristos iarasi va sa vina cu slava sa judece viii si mortii a Carui Imparatie nu va avea Sfarsit!
Domnul Hristos nu se ascunde cu aceasta ci ne spune exact cum va fi: va desparti „oile” de „capre”. de ce foloseste Domnul Hristos aceste expresii? Pt ca El Insusi S-a numit pe Sine PASTOR: Eu sunt Pastorul cel Bun si Imi pun viata pt oile Mele! Cand vine hotul, cel platit fuge, dar eu Imi dau viata pt ele. Eu le cunosc pe ele si ele Ma cunosc pe Mine! (ev de la Ioan cap 10) Asadar OILE de la sfarsit care Il cunosc pe Pastor se vor separa de capre, precum un pastor face cand pune oile in staul. Spune Ivatatura Bisericii ca Judecata va fi foarte repede, atat timp cat dureaza citirea celor 6 Psalmi ai Utreniei, care si poarta numele de Psalmii Judecatii! Atat de importanti sunt! E vb de Ps. 3, 37, 62, 87, 102 si 142. Iar constiinta fiecaruia ii va spune ce loc are in fata lui Hristos: constiinta ii spune sa mearga cu oile sau cu caprele. Chemarea lui Hristos e atat de frumoasa: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. iar celor cu caprele le spune foarte dur: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui. Ceea ce descoperim din aceste cuvinte este EXISTENTA IADULUI, si cum ca si DIAVOLII se vor chinui alaturi de cei pacatosi. Din Sf.Evanghelii aflam ca si demonii se tem de iad: Ce ai cu noi Fiul lui Dumnezeu, ai venit sa ne chinuiesti mai inainte de vreme? Amranic trebuie sa fie Iadul... cata groaza! De aceasta Judecata nu va scapa nimeni. Nici Dreptii nici Pacatosii. Toti oamenii de la Intemeierea lumii vor fi prezenti... Judecata are si rol particular, cand fiecare om se va infatisa inaintea lui Hristos pt a da raspuns pt fiecare fapta a sa! Sentinta acestei Judecati are rol provizoriu pana la Judecata cea Mare, care nu se mai poate schimba deloc, caci pana la Judecata Mare mai sunt sanse de salvare a sufletelor care sunt in iad... mai da cineva Milostenie pt el... se roaga BISERICA prin Sf.Liturghie si Sf.Parastase... Dar de judecata personala ne putem scapa, daca implinim cuvantul Mantuitorului care spune NU judecati ca sa NU FITI JUDECATI! Spoevedania este prilejul cel mai BUN de judecata a noastra... sa ne para rau si sa nu mai gresim. sa ne mustram pt pacate si sa luma canon pt a ne curati si a nu mai face raul. In felul acesta putem scapa noi singuri de judecata daca nu judecam pe aproapele si daca ne judecam noi pe noi insine fiecare, si NU MAI GRESIM! Dumnezeu sa ne dea raspuns Bun la infricosata judecata!
__________________
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
La Judecata vor fi luate in seama fapte concrete ,caci prin acelea se cunoaste rodul cuiva.
Indraznesc sa spun ca nu va mai conta ca esti ortodox sau eretic,impartasit sau nu . Caci acelea sunt doar ajutoare pentru a rodi."Ramaneti in Mine,caci in afara Mea nimic nu veti face" Ortodoxia are sens,in masura in care ne face sa rodim faptele cele bune.Ea nu este un scop in sine.Ci este un mijloc de a rodi. Daca vita de vie care a ramas in Stapanul nu aduce roada,iar o buruiana crescuta pe jos aduce roada,apoi cu atat mai mult va fi aleasa aceea. Caci faptele fiecaruia vorbesc despre inima sa. Vedem fiecare din noi,cat de greu ne este sa miluim un sarac,sa vizitam un bolnav,sa primim pe cel strain.Unul care face acestea, prin har sau prin fire,inseamna ca a facut sa biruiasca Cuvantul adevarului ,care se afla in inimi. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dacă mesajul mântuitor al ORTODOXIEI noastre se va pierde printre mesajele înșelătoare ale celor de altă credință de dragul unui vis ecumenic UTOPIC , atunci se va pierde și nădejde mântuirii lumii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Duminica lasatului sec de carne sau a infricosatei Judecati, desi destul de veche, se pare ca a aparut abia in sec 7 cand imparatul Heraclie a instituit o saptamana (neutra) in care sa nu se manance carne ci numai lactate - aceasta ca stare de compromis intre cei care se certau daca Postul Mare trebuie sa fie de 7 - 8 saptamani! Mai tarziu aceasta regula a fost considerata ca o pregatire pedagogica pentru o aceza aspra a Psotului Mare. Celelalte posturi nu au o asemeni pregatire!
__________________
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Tocmai aceata accentua in predica de astazi Preafericitul Parinte Patriarh Daniel , ca prima invatatura pe care o primim din Evanghelia Duminicii infricosatoarei judecati este " ACEEA A LEGATURII TAINICE DINTRE SMERENIA LUI DUMNEZEU SI SLAVA LUI . SMERENIA LUI ESTE SPATIUL LIBERTATII NOASTRE . DUMNEZEU ESTE ATAT DE SMERIT INCAT SE LASA NEGLIJAT DE NOI . ATAT DE MULTRESPECTA EL LIBERTATEA NOASTRA INCAT SE ASCUNDE TAINIC IN OAMENII CEI MAI SMERITI . . ." Iadul este alegerea ce se afla in libertatea data , o libertate ce nu ne este incalcata in nici un fel !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Maica Domnului ajutorul nostru nemijlocit pe drumul Pocaintei ! | cristiboss56 | Pocainta | 478 | 28.09.2024 23:37:42 |
| A micsora timpul pocaintei | costel | Generalitati | 14 | 14.01.2013 18:46:36 |
| Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 21:22:04 |
| Triodul si judecarea aproapelui | ioan cezar | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 11 | 29.02.2012 15:19:24 |
| A inceput perioada Triodului | georgeval | Generalitati | 12 | 11.02.2009 12:42:27 |
|
|