Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.02.2010, 02:50:20
lacrimi's Avatar
lacrimi lacrimi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.02.2009
Locație: LONDON
Religia: Ortodox
Mesaje: 624
Implicit

Eu una va gasesc pe voi, sectantii, patetici si-mi inspirati sincer mila...
Voi spuneti ca va-ti dus la iehovisti, la penticostali, la adventisti, baptisti (si cati mai sunteti...) pentru ca acolo ati gasit "adevarul", ca acolo l-ati gasit pr Dumnezeu... Dar l-ati cautat voi oare si in alta parte? Acolo unde ati fost (si ma refer la Biserica Ortodoxa) ati incercat sa cautati adevarul, sa-L gasiti pe Dumnezeu?... Categoric, nu...
Sa ne rugam fratilor pentru oamenii astia, care au ales caile astea intortocheate, au ratacit si nu mai stiu sa ajunga acasa...
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..."
  #2  
Vechi 02.02.2010, 11:06:56
amarius
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lacrimi Vezi mesajul
Eu una va gasesc pe voi, sectantii, patetici si-mi inspirati sincer mila...
Voi spuneti ca va-ti dus la iehovisti, la penticostali, la adventisti, baptisti (si cati mai sunteti...) pentru ca acolo ati gasit "adevarul", ca acolo l-ati gasit pr Dumnezeu... Dar l-ati cautat voi oare si in alta parte? Acolo unde ati fost (si ma refer la Biserica Ortodoxa) ati incercat sa cautati adevarul, sa-L gasiti pe Dumnezeu?... Categoric, nu...
Sa ne rugam fratilor pentru oamenii astia, care au ales caile astea intortocheate, au ratacit si nu mai stiu sa ajunga acasa...
Lacrimi, eu merg si ma pot inchina la orice cult, secta, biserica, adunare,... care este crestina. Ce relligie isi aleg oamenii este treaba fiecaruia, important sa fie crestina sa gaseasca mantuirea.

Adevarul si pe Isus l-am gasit in Biblie nu intr-o religie, prin citirea ei (Noul Testament) si rugaciune.
La ortodocsi am fost o data deoarece era departe si nu au avut Bilblii, doar carti de rugaciuni, cantari,... iar la penticostali am fost de 2 ori atunci, de unde am primit si o Biblie.
Cu Iehovisti am stat deoarece am crezut ca sunt crestini si as sta de vorba cu ei si acum.
Pentru mine o biserica crestina este aceea in care dupa inchinare, slujba, omul iese schimbat fata de cum a intrat (mai bun nu mai rau), cait, cu regrete, remuscari fata de pacat, deci impacat cu D-zeu. Restul este teologie.
  #3  
Vechi 02.02.2010, 12:32:02
lacrimi's Avatar
lacrimi lacrimi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.02.2009
Locație: LONDON
Religia: Ortodox
Mesaje: 624
Implicit

Citat:
În prealabil postat de amarius Vezi mesajul
Lacrimi, eu merg si ma pot inchina la orice cult, secta, biserica, adunare,... care este crestina. Ce relligie isi aleg oamenii este treaba fiecaruia, important sa fie crestina sa gaseasca mantuirea.

Adevarul si pe Isus l-am gasit in Biblie nu intr-o religie, prin citirea ei (Noul Testament) si rugaciune.
La ortodocsi am fost o data deoarece era departe si nu au avut Bilblii, doar carti de rugaciuni, cantari,... iar la penticostali am fost de 2 ori atunci, de unde am primit si o Biblie.
Cu Iehovisti am stat deoarece am crezut ca sunt crestini si as sta de vorba cu ei si acum.
Pentru mine o biserica crestina este aceea in care dupa inchinare, slujba, omul iese schimbat fata de cum a intrat (mai bun nu mai rau), cait, cu regrete, remuscari fata de pacat, deci impacat cu D-zeu. Restul este teologie.


Dar totusi Sfanta Scriptura ne spune ca exista o singura Biserica adevarata... Biserica lui Hristos. Cat despre mantuire... nu cred ca poate spune cineva ca o confesiune sau o biserica ii ofera mantuirea. Asta trebuie sa ti-o castigi singur. Problema este (si fara sa am intentiin ce cearta si contraziceri) ca mintea omeneasca a strambat Adevarul lui Dumnezeu. Fiecare vine cu cate o interpretare la cate un verset si isi formeaza un cult: si uite asa au luat nastere atatea secte. Pentru ca omul se crede intotdeauna mai intelept decat predecesorii sai... (si ma refer la intelepciunea lumii). Oare nu trebuie sa luam totul asa cum a fost lasat? Oare nu trebuie sa continuam ceea ce ne-au lasat Apostolii, sa cercetam Biblia prin invatatura lor si sa ne ferim de minciuna si de lumea care o creaza?
Crezi ca esti impacat cu Dumnezeu?... Vezi, asta e diferenta dintre ortodoxie si celelalte: ortodocsii stiu ca sunt cei mai pacatosi, stiu ca nu merita sa vada stralucirea raiului din cauza rautatii lor si a ispitelor ce nu le pot tine frau; sectantii, in schimb, au impresia ca "botezandu-se" in alta parte si lepadandu-se de ortodoxie, li se ofera mantuirea pe tava...
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..."
  #4  
Vechi 03.02.2010, 02:03:45
amarius
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lacrimi Vezi mesajul
Crezi ca esti impacat cu Dumnezeu?... Vezi, asta e diferenta dintre ortodoxie si celelalte: ortodocsii stiu ca sunt cei mai pacatosi, stiu ca nu merita sa vada stralucirea raiului din cauza rautatii lor si a ispitelor ce nu le pot tine frau; sectantii, in schimb, au impresia ca "botezandu-se" in alta parte si lepadandu-se de ortodoxie, li se ofera mantuirea pe tava...
Normal ca sunt impacat cu D-zeu, daca Isus asa spune.
Nu fac si nu urmaresc concurs la pacatosi ai unei religii sau oameni.
Sectantii considera botezul cu o marturisire a unui cuget curat.
Iar mantuirea este pe tava ptr. ca nu noi o facem ci este facuta de Isus, ca sa nu ne laudam ca putem face ceva.
  #5  
Vechi 03.02.2010, 11:04:16
lacrimi's Avatar
lacrimi lacrimi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.02.2009
Locație: LONDON
Religia: Ortodox
Mesaje: 624
Implicit

Citat:
În prealabil postat de amarius Vezi mesajul
Normal ca sunt impacat cu D-zeu, daca Isus asa spune.
Nu fac si nu urmaresc concurs la pacatosi ai unei religii sau oameni.
Sectantii considera botezul cu o marturisire a unui cuget curat.
Iar mantuirea este pe tava ptr. ca nu noi o facem ci este facuta de Isus, ca sa nu ne laudam ca putem face ceva.


Tu vezi prin botez, dupa cum spui, marturisirea unui cuget curat... Eu vad cu totul altceva: increstinare, pecetluire cu Duh Sfant, inceputul unei vieti intru Hristos...
Ideea de a afirma ca "esti impacat cu Dumnezeu' mi se pare un gest egoist, de mandrie. Consider ca a fi impacat cu Dumnezeu inseamna a-i urma poruncile, atrai fara a face greseli sau pacate. Cati oare pot spune acest lucru? Eu una, Dumnezeu sa ma ierte, sunt plina de pacate si, chiar daca incerc la suprafata sa fiu dupa voia Lui, in adancul inimii mele spurcate savarsesc pacate mari. Personal, nu ma consider impacata cu Dumnezeu, dar consider ca in fiecare zi a vietii mele incerc sa fac asta, prin capacitatea omului pacatos (printe care cel dintai sunt eu).
A spune ca mantuirea "este pe tava" denota tocmai faptul ca "traducerile tale moderne si usor de inteles" au deformat intr-atat Biblia, incat nu mai vedem o lupta cu noi insine si cu ispitele ce ne inconjoara si nu mai credem in faptul ca "multi sunt chemati, dar putini sunt alesi"...
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..."
  #6  
Vechi 03.02.2010, 17:14:33
sisu sisu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2007
Locație: Montreal, Canada
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 128
Implicit Botez

Botez
Definitie: Verbul „a boteza“ deriva din grecescul baptízein, care înseamna „a scufunda, a afunda, a cufunda“
(A Greek-English Lexicon, de Liddell si Scott).
Crestinul care se boteaza în apa demonstreaza public ca s-a dedicat complet, neconditionat si fara rezerve prin Isus Cristos pentru a înfaptui vointa lui Iehova Dumnezeu. Scripturile vorbesc printre altele si despre botezul lui Ioan, despre botezul cu spirit sfânt si despre botezul cu foc.

Cei care cred cu adevarat în Cuvântul lui Dumnezeu se retin oare sa se boteze?
Mat. 28:19,*20: „Duceti-va deci si faceti discipoli din oamenii tuturor natiunilor, botezându-i în numele Tatalui, al Fiului si al spiritului sfânt, învatându-i sa respecte tot ce v-am poruncit. Si iata ca eu sunt cu voi în toate zilele pâna la încheierea sistemului“.
Fap. 2-41: „Cei ce au primit cuvântul lui din toata inima au fost botezati“.
Fap. 8-12: „Dar, când l-au crezut pe Filip, care anunta vestea buna despre regatul lui Dumnezeu si despre numele lui Isus Cristos, s-au botezat atât barbati, cât si femei“.
Fap. 8-36–38: „În timp ce mergeau pe drum, au ajuns la o apa, iar eunucul [etiopian] a zis: «Iata o apa! Ce ma împiedica sa fiu botezat?» Atunci a poruncit sa fie oprit carul si ... [Filip] l-a botezat“.


Cum se face botezul crestin: prin stropire sau prin scufundare completa?
Mar. 1-9,*10: „Isus ... a fost botezat de Ioan în Iordan. Si imediat ce s-a ridicat din apa, el a vazut cerurile despartindu-se“.
Fap. 8-38: „Amândoi au coborât în apa, atât Filip, cât si eunucul, si l-a botezat“.


Practicau crestinii din secolul*I botezul copiilor nou-nascuti?
Mat. 28-19: „Duceti-va deci si faceti discipoli .*.*., botezându-i“.
Fap. 8-12: „Când l-au crezut pe Filip, ... s-au botezat atât barbati, cât si femei“.

Mai târziu însa, Origene (185–254*e.n.) a scris: „Conform practicii bisericii, botezul se face chiar si copiilor nou-nascuti“ (Selections From the Commentaries and Homilies of Origen, Madras, India; 1929, p.*211). Practica a fost confirmata de cel de-al treilea conciliu de la Cartagina (253*e.n.).
Augustus Neander, specialist în istoria religiilor, a scris: „Între credinta si botez a existat întotdeauna o strânsa legatura. Prin urmare, este foarte probabil ... ca practica de a boteza copiii nou-nascuti sa nu se fi cunoscut în acea epoca [în secolul*I] ... Faptul ca ea a fost recunoscuta ca traditie apostolica abia în secolul al*III-lea este mai degraba o dovada împotriva decât în favoarea originii sale apostolice“. — History of the Planting and Training of the Christian Church by the Apostles (New York, 1864), p.*162.

Aduce botezul crestin în apa iertarea pacatelor?
1*Ioan 1-7: „Daca umblam în lumina, dupa cum el însusi este în lumina, ... sângele lui Isus, Fiul sau, ne curata de toate pacatele“. (Deci nu apa în care suntem botezati ne curata de pacat, ci sângele lui Isus.)
Mat. 3-11: „Eu [Ioan Botezatorul] va botez cu apa datorita caintei voastre, dar cel ce vine dupa mine [Isus Cristos] este mai puternic decât mine si eu nu sunt vrednic sa-i scot sandalele“. (Versetele*5,*6, precum si Faptele 13:24 arata ca actiunea lui Ioan nu îi viza pe toti oamenii, ci numai pe iudei. De ce? Deoarece iudeii pacatuisera împotriva legamântului Legii, iar el îi pregatea pentru a-l accepta pe Cristos.)
Fap. 2-38: „Caiti-va si fiecare dintre voi sa fie botezat în numele lui Isus Cristos pentru iertarea pacatelor voastre“. (Aducea botezul în sine iertarea? Sa ne gândim: Aceste cuvinte le-au fost adresate iudeilor raspunzatori de moartea lui Cristos [vezi versetele*22,*23]. Botezul lor avea sa dovedeasca ceva. Ce anume? Ca acum credeau în Isus ca Mesia, sau Cristos. Numai asa puteau obtine iertarea pacatelor [Fap. 4:12; 5:30,*31].)
Fap. 22-16: „Ridica-te, boteaza-te si spala-te de pacate chemând numele sau“ (vezi si Faptele 10:43).
  #7  
Vechi 03.02.2010, 17:19:46
sisu sisu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2007
Locație: Montreal, Canada
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 128
Implicit

lacrimi, acesta este punctul de vedere al martorilor despre botez.
Dupa cum vezi. nu este vorba de indoctrinare sau spalare a creierelor

reiese clar ca nu botezul te mintuieste , aceasta este doar recunoasterea ta ca pacatos si hoatarirea de a urma calea lui Cristos.
Este foarte clar ca pedobaptismul (botezul copiilor mici) nu este corect aceasta facindu-se independent de vointa celui botezat.

Toti sintem niste pacatosi iar drumul spre mintuire este foarte dificil (cel putin pt. mine).

amarius , merci pentru site .o sa ma uit.
  #8  
Vechi 03.02.2010, 17:58:42
gavriil gavriil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.11.2005
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 481
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru gavriil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sisu Vezi mesajul
Botez
Definitie: Verbul „a boteza“ deriva din grecescul baptízein, care înseamna „a scufunda, a afunda, a cufunda“ (A Greek-English Lexicon, de Liddell si Scott).
Crestinul care se boteaza în apa demonstreaza public ca s-a dedicat complet, neconditionat si fara rezerve prin Isus Cristos pentru a înfaptui vointa lui Iehova Dumnezeu. Scripturile vorbesc printre altele si despre botezul lui Ioan, despre botezul cu spirit sfânt si despre botezul cu foc.

Cei care cred cu adevarat în Cuvântul lui Dumnezeu se retin oare sa se boteze?
Mat. 28:19,*20: „Duceti-va deci si faceti discipoli din oamenii tuturor natiunilor, botezându-i în numele Tatalui, al Fiului si al spiritului sfânt, învatându-i sa respecte tot ce v-am poruncit. Si iata ca eu sunt cu voi în toate zilele pâna la încheierea sistemului“.
Fap. 2-41: „Cei ce au primit cuvântul lui din toata inima au fost botezati“.
Fap. 8-12: „Dar, când l-au crezut pe Filip, care anunta vestea buna despre regatul lui Dumnezeu si despre numele lui Isus Cristos, s-au botezat atât barbati, cât si femei“.
Fap. 8-36–38: „În timp ce mergeau pe drum, au ajuns la o apa, iar eunucul [etiopian] a zis: «Iata o apa! Ce ma împiedica sa fiu botezat?» Atunci a poruncit sa fie oprit carul si ... [Filip] l-a botezat“.

Cum se face botezul crestin: prin stropire sau prin scufundare completa?
Mar. 1-9,*10: „Isus ... a fost botezat de Ioan în Iordan. Si imediat ce s-a ridicat din apa, el a vazut cerurile despartindu-se“.
Fap. 8-38: „Amândoi au coborât în apa, atât Filip, cât si eunucul, si l-a botezat“.

Practicau crestinii din secolul*I botezul copiilor nou-nascuti?
Mat. 28-19: „Duceti-va deci si faceti discipoli .*.*., botezându-i“.
Fap. 8-12: „Când l-au crezut pe Filip, ... s-au botezat atât barbati, cât si femei“.
Mai târziu însa, Origene (185–254*e.n.) a scris: „Conform practicii bisericii, botezul se face chiar si copiilor nou-nascuti“ (Selections From the Commentaries and Homilies of Origen, Madras, India; 1929, p.*211). Practica a fost confirmata de cel de-al treilea conciliu de la Cartagina (253*e.n.).
Augustus Neander, specialist în istoria religiilor, a scris: „Între credinta si botez a existat întotdeauna o strânsa legatura. Prin urmare, este foarte probabil ... ca practica de a boteza copiii nou-nascuti sa nu se fi cunoscut în acea epoca [în secolul*I] ... Faptul ca ea a fost recunoscuta ca traditie apostolica abia în secolul al*III-lea este mai degraba o dovada împotriva decât în favoarea originii sale apostolice“. — History of the Planting and Training of the Christian Church by the Apostles (New York, 1864), p.*162.

Aduce botezul crestin în apa iertarea pacatelor?
1*Ioan 1-7: „Daca umblam în lumina, dupa cum el însusi este în lumina, ... sângele lui Isus, Fiul sau, ne curata de toate pacatele“. (Deci nu apa în care suntem botezati ne curata de pacat, ci sângele lui Isus.)
Mat. 3-11: „Eu [Ioan Botezatorul] va botez cu apa datorita caintei voastre, dar cel ce vine dupa mine [Isus Cristos] este mai puternic decât mine si eu nu sunt vrednic sa-i scot sandalele“. (Versetele*5,*6, precum si Faptele 13:24 arata ca actiunea lui Ioan nu îi viza pe toti oamenii, ci numai pe iudei. De ce? Deoarece iudeii pacatuisera împotriva legamântului Legii, iar el îi pregatea pentru a-l accepta pe Cristos.)
Fap. 2-38: „Caiti-va si fiecare dintre voi sa fie botezat în numele lui Isus Cristos pentru iertarea pacatelor voastre“. (Aducea botezul în sine iertarea? Sa ne gândim: Aceste cuvinte le-au fost adresate iudeilor raspunzatori de moartea lui Cristos [vezi versetele*22,*23]. Botezul lor avea sa dovedeasca ceva. Ce anume? Ca acum credeau în Isus ca Mesia, sau Cristos. Numai asa puteau obtine iertarea pacatelor [Fap. 4:12; 5:30,*31].)
Fap. 22-16: „Ridica-te, boteaza-te si spala-te de pacate chemând numele sau“ (vezi si Faptele 10:43).
Este scris ca cine nu se va naste din apa si din Duh nu poate sa intre in inparatia LUI DUMNEZEU si mai este scris ca trebuie sa lasam copiii sa mearga la IISUS ca acelor ca ei este inparatia cerului.

Te intreb eu daca un copil moare si nu este botezat ce se va intimpla cu el?
Dar un adolescent care nu a reusit sa fie botezat pentru ca nu a inplinit virsta ca sa poata decide daca vrea sau nu sa se boteze?
Sa nu uitam ca adolescentii au pacate unii chia destul de mari.
  #9  
Vechi 03.02.2010, 18:38:12
lacrimi's Avatar
lacrimi lacrimi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.02.2009
Locație: LONDON
Religia: Ortodox
Mesaje: 624
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sisu Vezi mesajul
Botez
Definitie: Verbul „a boteza“ deriva din grecescul baptízein, care înseamna „a scufunda, a afunda, a cufunda“
(A Greek-English Lexicon, de Liddell si Scott).
Crestinul care se boteaza în apa demonstreaza public ca s-a dedicat complet, neconditionat si fara rezerve prin Isus Cristos pentru a înfaptui vointa lui Iehova Dumnezeu. Scripturile vorbesc printre altele si despre botezul lui Ioan, despre botezul cu spirit sfânt si despre botezul cu foc.

Cei care cred cu adevarat în Cuvântul lui Dumnezeu se retin oare sa se boteze?
Mat. 28:19,*20: „Duceti-va deci si faceti discipoli din oamenii tuturor natiunilor, botezându-i în numele Tatalui, al Fiului si al spiritului sfânt, învatându-i sa respecte tot ce v-am poruncit. Si iata ca eu sunt cu voi în toate zilele pâna la încheierea sistemului“.
Fap. 2-41: „Cei ce au primit cuvântul lui din toata inima au fost botezati“.
Fap. 8-12: „Dar, când l-au crezut pe Filip, care anunta vestea buna despre regatul lui Dumnezeu si despre numele lui Isus Cristos, s-au botezat atât barbati, cât si femei“.
Fap. 8-36–38: „În timp ce mergeau pe drum, au ajuns la o apa, iar eunucul [etiopian] a zis: «Iata o apa! Ce ma împiedica sa fiu botezat?» Atunci a poruncit sa fie oprit carul si ... [Filip] l-a botezat“.


Cum se face botezul crestin: prin stropire sau prin scufundare completa?
Mar. 1-9,*10: „Isus ... a fost botezat de Ioan în Iordan. Si imediat ce s-a ridicat din apa, el a vazut cerurile despartindu-se“.
Fap. 8-38: „Amândoi au coborât în apa, atât Filip, cât si eunucul, si l-a botezat“.


Practicau crestinii din secolul*I botezul copiilor nou-nascuti?
Mat. 28-19: „Duceti-va deci si faceti discipoli .*.*., botezându-i“.
Fap. 8-12: „Când l-au crezut pe Filip, ... s-au botezat atât barbati, cât si femei“.

Mai târziu însa, Origene (185–254*e.n.) a scris: „Conform practicii bisericii, botezul se face chiar si copiilor nou-nascuti“ (Selections From the Commentaries and Homilies of Origen, Madras, India; 1929, p.*211). Practica a fost confirmata de cel de-al treilea conciliu de la Cartagina (253*e.n.).
Augustus Neander, specialist în istoria religiilor, a scris: „Între credinta si botez a existat întotdeauna o strânsa legatura. Prin urmare, este foarte probabil ... ca practica de a boteza copiii nou-nascuti sa nu se fi cunoscut în acea epoca [în secolul*I] ... Faptul ca ea a fost recunoscuta ca traditie apostolica abia în secolul al*III-lea este mai degraba o dovada împotriva decât în favoarea originii sale apostolice“. — History of the Planting and Training of the Christian Church by the Apostles (New York, 1864), p.*162.

Aduce botezul crestin în apa iertarea pacatelor?
1*Ioan 1-7: „Daca umblam în lumina, dupa cum el însusi este în lumina, ... sângele lui Isus, Fiul sau, ne curata de toate pacatele“. (Deci nu apa în care suntem botezati ne curata de pacat, ci sângele lui Isus.)
Mat. 3-11: „Eu [Ioan Botezatorul] va botez cu apa datorita caintei voastre, dar cel ce vine dupa mine [Isus Cristos] este mai puternic decât mine si eu nu sunt vrednic sa-i scot sandalele“. (Versetele*5,*6, precum si Faptele 13:24 arata ca actiunea lui Ioan nu îi viza pe toti oamenii, ci numai pe iudei. De ce? Deoarece iudeii pacatuisera împotriva legamântului Legii, iar el îi pregatea pentru a-l accepta pe Cristos.)
Fap. 2-38: „Caiti-va si fiecare dintre voi sa fie botezat în numele lui Isus Cristos pentru iertarea pacatelor voastre“. (Aducea botezul în sine iertarea? Sa ne gândim: Aceste cuvinte le-au fost adresate iudeilor raspunzatori de moartea lui Cristos [vezi versetele*22,*23]. Botezul lor avea sa dovedeasca ceva. Ce anume? Ca acum credeau în Isus ca Mesia, sau Cristos. Numai asa puteau obtine iertarea pacatelor [Fap. 4:12; 5:30,*31].)
Fap. 22-16: „Ridica-te, boteaza-te si spala-te de pacate chemând numele sau“ (vezi si Faptele 10:43).


Biblia aia a ta "moderna si mai usor de inteles" transforma total realitatea Sfiintei Scripturi. Nu inteleg care este rolul schimbarii din "pana la sfarsitul veacului" cu "pana la incheierea sistemului"?... Care sistem? Comunist, de calcul....
Cat de spre botez... consider ca toti cei ce s-au rebotezat au savarsit un pacat de moarte. Pentru ca Sfanta Scriptura ne spune clar ca exista "un singur botez". Referirea la cele trei (cu apa cu Duh Sfant si cu foc) exprima exact definirea botezului: el se savarseste in apa, aduce dupa sine pecetluirea cu Duh Sfant, iar apoi vin ispitele, incercarile carora ne chinuim sa le facem fata, tocmai pentru a pastra acest Duh Sfant ("si Duhul Tau Cel Sfant Nu-L lua de la mine" spunem noi...)
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..."
  #10  
Vechi 03.02.2010, 19:38:45
amarius
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lacrimi Vezi mesajul
Tu vezi prin botez, dupa cum spui, marturisirea unui cuget curat... Eu vad cu totul altceva: increstinare, pecetluire cu Duh Sfant, inceputul unei vieti intru Hristos...
Ideea de a afirma ca "esti impacat cu Dumnezeu' mi se pare un gest egoist, de mandrie. Consider ca a fi impacat cu Dumnezeu inseamna a-i urma poruncile, atrai fara a face greseli sau pacate. Cati oare pot spune acest lucru? Eu una, Dumnezeu sa ma ierte, sunt plina de pacate si, chiar daca incerc la suprafata sa fiu dupa voia Lui, in adancul inimii mele spurcate savarsesc pacate mari. Personal, nu ma consider impacata cu Dumnezeu, dar consider ca in fiecare zi a vietii mele incerc sa fac asta, prin capacitatea omului pacatos (printe care cel dintai sunt eu).
A spune ca mantuirea "este pe tava" denota tocmai faptul ca "traducerile tale moderne si usor de inteles" au deformat intr-atat Biblia, incat nu mai vedem o lupta cu noi insine si cu ispitele ce ne inconjoara si nu mai credem in faptul ca "multi sunt chemati, dar putini sunt alesi"...
Eu vad prin botez si una si altele, marturisire, increstinare, Duh Sfant, inceputul unei vieti noi lasand la o parte cele vechi,...

Cristos spune ca noi suntem impacati cu D-zeu, prin El si ce a facut si nu are legatura cu mandria, egoismul, pacatele,... ptr. ca este gestul, alegerea, hotararea Lui.
Fiecare este mai mult sau mai putin cu pacate, sau diferite, si mai ales cele din inima (care este nespus de inselatoare), cele ascunse, aceste tentatii, dorinte, ispite,... care ne vor urmari toata viata si vom avea de luptat cu ele. Si toate acestea le stie din plin Domnul deoarece a fost si el ca noi ispitit,... si de aceea ne spune sa indraznim (nu stiu care este cuvantul original) caci si el a reusit, dar nu prin puterile noastre (eventual noi ne intarim prin greutati, schimbari,...), care poate si de cele mai multe ori nu le avem, dar le-a invins si le invinge El, prin ce a facut la Golgota.

De aceea precum ai scris ca mantuirea este pe tava sunt de acord deoarece nu depinde de noi si faptele noastre. Dar precum stim ca credinta fara fapte nu este se refera la continuarea acestei mantuiri, pe care am primit-o in dar fara a face nimic. Acesta este harul Lui D-zeu.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Iehova e numele din Biblie cocacoc Generalitati 22 26.04.2014 10:50:06
Un nor de martori Mihnea Dragomir Dogmatica 2 29.12.2011 18:19:04
Edward Maya,singurul roman care a castigat un premiu Billboard Daniel_7 Generalitati 17 20.06.2011 21:10:18
Martorii lui Iehova si religia lor assiris Generalitati 25 10.03.2011 22:09:21
Si-a castigat in instanta dreptul de a muri ! cristiboss56 Eutanasia 25 02.03.2011 15:12:43