![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deci nimic despre cine a creat iadul. Aceasta nu sprijina sau infirma afirmatiile voastre. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iadul nu face parte din actul creatiei lui Dumnezeu, cum lumina sa fie cauza intunericului? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Dupa parerea ta cine a pregatit totusi iadul pentru diavol si ingerii sai? 3. Ma bucur pentru tine ca ce ai gasit in Staniloaie si Damaschin te-a lamurit. Pe mine nu m-a lamurit deloc. Probabil imi scapa unele subtilitati. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din teologia Sfintilor Parinti reiese ca Dumnezeu nu este creatorul iadului. Am dat un exemplu din teologia Sfantului Ioan Damaschin. Cum ii pedepseste Dumnezeu pe demoni sau pe cei din iad? Textul amintit de sfantul Ioan Damaschin m-a multumit. astept un raspuns. Last edited by georgeval; 18.01.2010 at 18:20:01. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Dintre aceste puteri ingeresti, inainte statatorul cetei terestre, caruia Dumnezeu i-a incredintat pazirea pamantului, nu a fost facut rau prin natura, ci a fost bun, a fost facut pentru bine si nu avea in el de la creator nici cea mai mica urma de rautate; cu toate acestea n-a suferit luminarea si cinstea pe care creatorul i-a daruit-o, ci, prin vointa lui libera, s-a indreptat de la starea sa naturala la o stare contra naturii sale si s-a ridicat impotriva lui Dumnezeu care l-a facut... ... Demonii nu au nici stapanire, nici putere contra cuiva, decat numai daca li se ingaduie de Dumnezeu in scopul mantuirii... ... Toata rautatea si patimile necurate au fost nascocite de ci. Li s-a ingaduit sa ispiteasca pe om, dar nu au putere sa forteze pe cineva. Caci noi avem facultatea de a primi ispita sau de a nu o primi. Pentru acest motiv s-a pregatit diavolului si demonilor lui si celor care il urmeaza, focul nestins si pedeapsa vesnica (Matei XV, 41.). Dar trebuie sa se stie ca ceea ce este moartea pentru oameni, aceea este caderea pentru ingeri. Dupa cadere ei nu mai au posibilitatea pocaintei, dupa cum nu o au nici oamenii dupa moarte." Vei ingadui asadar sa acceptam ca aceasta pregatire implica un motiv, o cauza initiala, o premeditare, adica cineva a creat totusi iadul asta, nu s-a facut singur. Tinand cont ca gramatica permitea o alta exprimare daca diavolul insusi si-ar fi pregatit singur pedeapsa vesnica, conchidem ca nu el e cauza. Daca luam in considerare ca e putin probabil ca Adam sa fie autorul ne ramane o singura concluzie. Ori acceptam ca Dumnezeu sau unul din ingerii sai a facut aceasta, ori declaram iadul cu autor anonim. Putem presupune totusi ca nu mai era altcineva prin preajma, deci socotesc eu ca Dumnezeu a creat iadul. Cred ca am afirmat undeva ca iadul a fost parte a creatiei. Daca am facut asta am gresit. Nu a fost parte a creatiei, iadul a fost facut dupa. Dupa caderea lui Lucifer, pana la momentul ispitirii Evei si a lui Adam. Deci nu discut de idei catolice, creatie continua sau altceva. Nu face parte din creatie, a fost creat de Dumnezeu dupa caderea ingerilor. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
@padreati: gresesti, nu a fost creat de Dumnezeu. Nu era nevoie. Iadul este locul departarii maxime de Dumnezeu. Tot ce citezi in textul de mai jos poate avea si un sens figurativ, nu neaparat unul literar.
"Pentru acest motiv s-a pregatit diavolului si demonilor lui si celor care il urmeaza, focul nestins si pedeapsa vesnica (Matei XV, 41.)." focul nestins este unul launtric, la fel ca pedeapsa vesnica, la fel cum a fost probabil si ispita initiala a Evei, launtrica, nu neaparat exterioara. Iadul este in interior. Daca raul nu are ipostas, nu are existenta de sine statatoare, cum ar putea iadul sa aiba o existenta de sine statatoare? Este evident ca nu are, nu are cum sa fie decat in interior, este pedeapsa suprema prin distantarea de Dumnezeu.
__________________
Imparatia lui Dumnezeu nu vine cu pandire. - Sf. Teofan Zavoratul |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
In final am ajuns la concluzia ca este unul din subiectele grele ale teologiei. (Nu stiam aceasta, am pornit de la o opinie personala, dar invatam mereu). Sunt diverse pareri care nu toate converg. De exemplu Staniloae insista asupra lipsei de comuniune cu Dumnezeu. Simeon Noul Teolog, si nu este deloc singurul, zice ca iezerul de foc este chiar lumina dumnezeiasca, si ca pe cei buni ii implineste, iar pe cei rai ii arde. Serafim Rose spune ca, intr-un anumit sens, iadul a fost creat de diavol. Dar ca de fapt nu se stie. Sunt multi alti parinti care dau un sens strict spiritual. Altii care gandesc un sens strict spatial, iar altii care vad ambele intelesuri impletite. Ii avem desigur si pe cei care sustin ca iadul a fost creat de Dumnezeu, parintele Cleopa, N. Velimirovici si din cate stiu eu, dar nu am exact citatul, este de aceeasi parere si Ioan Gura de Aur, care undeva spune ceva in genul ca iadul a fost creat din bunatatea lui Dumnezeu. Concluzia mea personala este cea potrivita lui Ioan Gura de Aur cre a spus "Iadul va fi undeva in afara de lumea aceasta. Dar sa nu cautam unde este, ci cum sa scapam de el". Doamne ajuta! |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum poate aparea ceva rau intr-o lume unde exista doar bine absolut (adica fara grade de comparatie)? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Intr-o ultima stare Iadul,Raiul si Pamantul toate se vor contopii.Iar focul cel nestins si vesnic va fi Dumnezeu,pentru cei din Iad.Tot El va fi si lumina din Rai.
Asa am inteles eu... |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| De ce ne-a creat Dumnezeu? | Templier Knight | Generalitati | 6 | 17.03.2011 18:56:39 |
| De ce Dumnezeu ne a creat? | KittyNou | Generalitati | 186 | 13.09.2010 22:47:09 |
|
|