![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=7806 Sa nu uitam niciodata ca nu sarutam mana omului, ci Mana lui Hristos, care straluceste in om! nu inseamna ca acel om este Hristos, ci ca Harul Lui lucreaza in el. La fel este si cu Sfintele Moaste. Doamne ajuta! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc pentru raspunsuri!
Chiar nu m-am gandit la treaba cum ca infatisarile lucrurilor din ceruri ar fi chiar soarele, luna, stele etc. Toate raspunsurile mi se par foarte bune... Dumnezeu sa va binecuvanteze! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Trebuie intelegi ca Sf. Traditie, ceea ce ni s-a revelat noua pe parcursul a celor 2000 de ani, insa nu a fost scris, a fost facut sub influenta Duhului Sfant. De vreme ce crezi in Dumnezeu, nu crezi ca ar fi cam nepotrivit ca Domnezeu sa indrume gresit crestinii, sau chiar daca nu ii indruma gresit, sa nu ii scoata din nestiinta la lumina? Adica, L-a trimis pe fiu-so sa rezolve lucrurile, si apoi nu s-a mai interesat de nimic? 2000 de ani, nu a tras pe nimeni de maneca, vezi ca o iei pe o cale gresita? Sf. Traditie ne spune despre icoane, cinstea preotilor, moaste, impartasanie, data nasterii lui Iisus...
__________________
Vine mosul pe carare, Cu cojocul in spinare. http://www.youtube.com/watch?v=Q4027l_BsDE&NR=1 - it's supposed to be funny like me! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
fratele meu, este foarte bine sa iti pui asemena intrebari! Decat un crestin care se inchina la icoane dar nu stie ce inseamna asta, de ce o face, sau care o face pur mecanic (cum facem si noi de multe ori), mai bine sa ai o nelamurire in acest domeniu. si sa cauti raspunsuri. si cel mai important- sa astepti CU DUH SMERIT sa te lumineze Dumnezeu. Caci protestantii mereu intreaba de ce ne inchinam la icoane dar ei "raspunsul" deja si l-au dat singuri, sunt intrebari pur retorice, nu mai sunt deschisi spre nimic, au impresia ca au dreptate intru totul. Nu te ingrijora ca ti-ai pus aceste intrebari. Foarte bine ca ai facut-o! Sa procedezi asa cu fiecare lucru care te macina si sa cauti raspuns cu nadejde caci in ortodoxie avem raspuns pentru toate, nu exista nici o contradictie in Adevar. Doamne ajuta!
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Cand dam argumentul heruvimilor,voi spuneti ca nu se inchinau lor.Dar pastorii uita ca porunca nu spune sa nu te inchini lor doar,ci si sa NU-TI FACI.Deci,daca interpretezi ca tine,e clar ca n-ai cum sa scapi de aceasta contardictie:SA NU-TI FACI si Moise a facut.
Iata aici dovezi scripturistice. Iisus s-a rugat in prezenta icoanelor si nu le-a spart ,rupt,dat afara,cum a facut cu musulmanii.Nu crezi ca apostolii ar fi spus,daca s-ar fi intamplat? In Testamentul Vechi icoanele au fost facute chiar cu porunca lui Dumnezeu (vezi Ies. 25, 18-22; 26, 31 s.a.). 8. Dumnezeu Insusi – Care a poruncit categoric prin porunca I a Decalogului a nu ne inchina la idoli – a poruncit a se face chipurile de heruvimi, ceea ce inseamna ca acesti heruvimi lucrati de mana de om sunt icoane si nu idoli. 9. Aceste icoane ale Vechiului Testament se chemau “heruvimii slavei” (Evrei 9, 5). 10. Perdelele, covoarele si alte obiecte din biserica veche au fost facute cu chipuri de heruvimi, la porunca lui Dumnezeu (Ies. 36, 8 si 37, 7-9; II Parai. 3, 10-14; III Regi 6, 23-28). 11. Inaintea icoanelor din Vechiul Testament se aduceau jertfe (III Regi 3, 15). 12. Inaintea acestor icoane ale heruvimilor se cantau lui Dumnezeu cantari de lauda si de preamarire (Ps. 137, 1). 13. Inaintea icoanelor din Vechiul Testament se aprindeau candele, preotii le tamaiau cu mare cinste, dupa porunca lui Dumnezeu si iudeii le venerau si se inchinau la ele (vezi Ies. 30, 6-8; 27, 20-21, Iosua 7, 6). 14. Cinstirea acestor chipuri de heruvimi – ce erau in templu – niciodata nu a fost dezaprobata de Hristos sau de Sfintii Apostoli. 15. Atat Mantuitorul cat si Sfintii Apostoli au cinstit si s-au inchinat in templu inaintea acestor chipuri facute de maini omenesti (Marcu 11,7; Fapte 24, 11 s.a.). 16. In Testamentul Nou inchinarea la idoli este oprita cu anatema, iar inchinarea la sfintele icoane nicidecum, nefiind totuna icoana cu idolul; idolii se socoteau a fi zei sau dumnezei, pe cand icoana este numai o inchipuire, a carei cinste trece la chipul cel dintai, adica la cel zugravit pe ea: fie a lui Dumnezeu, fie al Maicii Domnului sau al vreunui sfant. Istoria Sfintei Traditii si practica dintotdeauna a Bisericii si pana azi, sfintele icoane au fost cinstite si venerate. 18. Icoanelor si sfintilor se aduce venerare iar nu adorare, care se cuvine numai lui Dumnezeu. 19. In fata icoanelor ceri mijlocire si ajutor duhovnicesc, nicidecum nu le rostesti: “Miluieste-ma, caci tu esti dumnezeul meu.”
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ce este o icoană? O icoană este o imagine (de obicei bidimensională), reprezentand pe Hristos, sfinți, ingeri, evenimente biblice importante, pilde sau evenimente din istoria Bisericii.
Sf. Grigore Dialogul (Papă a Romei la aprox. 590-604) vorbea despre icoane ca fiind Scriptura pentru analfabeți: “Ceea ce scrisul prezintă cititorilor, imaginea prezintă celor neinvățați care o privesc, căci in ea și cei ignoranți văd ce ar trebui să urmeze; in ea pot citi analfabeții”(Epistola către Episcopul Serenus din Marsilia, NPNF 2, Vol. XII, p. 53). Celor care sugerează că acest fapt nu mai este relevant in epoca noastră, le aducem aminte de rata mare a analfabetismului pe care o avem acum, intr-un segment major al populației... copiii. Icoanele ne ridică mințile de la cele pămantești la cele cerești. Sf. Ioan Damaschinul a spus: ”Prin icoane vizibile suntem conduși la contemplarea a ceea ce este divin și spiritual”. Prin păstrarea memoriei celor pictați in icoane, suntem inspirați să-i imităm. Sf. Grigore de Nissa (aprox. 330-395) povestea cum nu putea trece pe langă o icoană cu Avraam care-l jertfea pe Isaac “fără să verse lacrimi”. Intr-un comentariu la aceste cuvinte, s-a spus la al Șaptelea Sinod Ecumenic: “Dacă unui asemenea Doctor imaginea i-a folosit și i-a produs lacrimi, cu atat mai mult ea va aduce căință și-i va face bine celui simplu și needucat”. Citat: Se inchină ortodocșii la icoane? Creștinii se roagă in prezența icoanelor (așa cum evreii se rugau in prezenta icoanelor Templului), dar nu la icoane. Citat: Fac icoanele minuni? Pentru a pune aceasta intrebare intr-o perspectiva corecta, să incercăm mai intai să răspundem la cateva intrebări: Făcea chivotul legămantului minuni (vezi Iosua 3:15, 1 Samuel 4:6, 2 Samuel 11-12)? Vindeca șarpele de arama pe cei mușcați de șerpi (Numeri 21:9)? Au inviat oasele profetului Elisei pe un om (2 Оmpărați 13:21)? A vindecat umbra lui Petru pe bolnavi (Fapte 5:15)? Au vindecat hainele lui Pavel pe cei bolnavi și au scos draci (Fapte 19:12)? Răspunsul la aceste intrebări este Da, intr-un anumit fel. Totuși, ca să fim mai corecți, Dumnezeu a fost Cel care a ales să facă minuni prin aceste obiecte. In cazul chivotului și a șarpelui de aramă, avem de-a face cu imagini prin care s-au făcut minuni. Dumnezeu a făcut minuni prin rămășițele profetului Elisei, prin umbra unui sfant și prin lucruri care au fost doar atinse de un sfant. De ce? Pentru că Dumnezeu cinstește pe cei ce Il cinstesc. (1 Samuel 2:30), Iși găsește plăcerea in a face minuni prin sfinții Lui, chiar și pe aceste cai indirecte. Faptul că Dumnezeu poate sfinți lucruri materiale nu trebuie să surprindă pe cei ce cunosc Scriptura. De exemplu, nu numai altarul templului era sfant, ci tot ce il atingea (Exod 29:37). A respinge adevărul că Dumnezeu lucrează prin lucruri materiale inseamnă a cădea in Gnosticism. Prin urmare, da, intr-un sens larg icoanele pot face minuni, deoarece Dumnezeu cinstește pe cei ce-L cinstesc. Citat: Care este diferența dintre inchinare și venerare? Creștinii ortodocși nu se inchina la icoane in sensul in care cuvantul inchinare este folosit in limba modernă. Creștinii ortodocși cinstesc icoanele, ceea ce inseamnă ca le respectă pentru că sunt obiecte sfinte și pentru că respectă pe cei pe care ii reprezintă. Nu ne inchinăm icoanelor așa cum nu ne inchinăm steagului țării. Respectul față de steag reprezintă aceeași atitudine ca și față de icoane, un fel de cinstire. Așa cum nu venerăm lemnul sau vopseaua, ci persoana pictata in icoană, tot așa patrioții nu venerează țesătura și culorile, ci țara reprezentată de steag. Acesta a fost felul de gandire al celui de al Șaptelea Sinod Ecumenic, care a decretat in al său Oros: “Acesta fiind cazul, urmand calea impărătească și invățătura de inspirație divină a Sfinților Părinți și a Tradiției Bisericii sobornicești - căci noi știm că este inspirată de Duhul Sfant, care se află in ea - decidem in mod corect și după o lungă examinare, că asemenea Crucii sfinte și dătătoare de viață, la fel sfintele și prețioase icoane pictate in culori și impodobite cu pietre prețioase sau cu altă materie avand același scop (epitedeios) să fie puse in sfintele biserici ale lui Dumnezeu, pe obiecte și haine sfinte, pe pereți și pe străzi, indiferent dacă ele sunt icoane ale Domnului Dumnezeu și Mantuitor Iisus Hristos, ale Preacuratei Fecioare, Sfanta Născătoare de Dumnezeu, sau ale ingerilor sau Sfinților. Căci ori de cate ori vedem reprezentarea lor prin imagini, ori de cate ori le privim, ne aducem aminte de prototipuri, ii iubim mai mult, suntem indemnați să ne inchinăm sărutand imaginea și să ne mărturisim venerația (proskenesin), nu adevărată inchinare (latreian) care, după credința noastră, este cuvenită numai naturii divine, dar in același fel venerăm imaginea Crucii celei scumpe și dătătoare de viață, Sfanta Evanghelie și alte obiecte sfinte pe care le cinstim cu tămaie și lumanări, după obiceiurile inaintașilor noștri. Căci cinstea dată imaginii se adresează prototipului, și persoana care venerează o icoană venerează pe cel reprezentat de ea. Intr-adevăr, aceasta este invățătura Sfinților noștri Părinți și Tradiția Sfintei Biserici sobornicești, care a dus Evanghelia de la un capăt la celălalt al pămantului.” Evreii ințelegeau diferența dintre venerare și inchinare (adorare). Un evreu pios iși săruta șalul de rugăciune inainte să și-l pună și săruta Tora inainte să o citească in sinagogă. Cu siguranță Iisus a făcut la fel, inainte să citească Scriptura in sinagogă. Primii creștini au ințeles și ei această distincție. In Martirajul lui Polycarp (care a fost un ucenic al Sfantului Apostol Ioan, și a cărui martiraj a fost descris de credincioșii bisericii lui, care au fost martori), ni se spune cum unii au căutat să-l influențeze pe magistratul roman să nu le dea voie să ia trupul Sfantului Martir, “ca nu cumva, s-a spus, ei să renunțe la cel răstignit și să inceapă să se inchine la acesta. Aceasta s-a făcut la indemnul iudeilor, care au urmărit și cand era să-l luam din foc, ei neștiind că era imposibil pentru noi să renunțăm la Hristosul care a suferit pentru mantuirea intregii lumi - deși fără păcat - sau să ne inchinăm altuia. Căci Lui, care este Fiul lui Dumnezeu, ne inchinăm, dar pe martiri ii cinstim doar ca pe ucenici și imitatori ai Domnului, care merită aceasta pentru neegalata lor dragoste față de Impăratul și Invățătorul lor... Atunci sutașul, văzand impotrivirea iscată de iudei, l-a pus in mijloc și l-a ars după obiceiul lor. După aceea noi i-am luat oasele, care erau mai de preț decat pietrele prețioase și mai scumpe decat aurul curat, și le-am așezat intr-un loc potrivit, unde Domnul ne va ingădui să ne adunăm după cum putem, cu bucurie, și să sărbătorim martirajul lui, aducandu-ne aminte de cei care s-au luptat deja și pregătindu-i pe cei care vor avea de luptat” (Martirajul lui Polycap 17:2- 3; 18:1-3). Nu interzice Porunca a doua icoanele? Se pune întrebarea: ce înseamnă “chipul cioplit” în Porunca a doua? O înțelegere literală ar însemna că toate imaginile din Templu călcau această poruncă. Cea mai bună metodă să aflam ce însemnau cuvintele evreiești folosite aici este să aflăm ce însemnau ele pentru evrei. Când aceștia au tradus-o în greacă, au folosit cuvântul “eidoloi”, adică “idoli”. Cuvântul evreiesc „pesel” nu este niciodată folosit cu privire la imaginile din Templu. Este, deci, clar că pasajul se referă la imagini păgâne, și nu la imagini în general. Să privim cu atenție pasajul din Scriptură: “Să nu-ți faci chip cioplit (idol), nici o înfățișare a lucrurilor care sunt în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai pe jos decât pământul. Sa nu te închini înaintea lor și să nu le slujești (închini)” (Exod 20:4-5). Dacă interpretăm aceste cuvinte ca referindu-se la orice fel de imagini, în mod clar heruvimii din Templu călcau această poruncă. Dacă însă le interpretăm ca referindu-se doar la idoli, orice contradicție dispare. Mai mult decât atât, dacă textul se referă la toate imaginile, atunci chiar și carnetul meu de conducere este un idol și o încălcare a acestei porunci. Una din două: ori fiecare protestant care are carnet de conducere este un idolatru, ori icoanele nu sunt idoli. Lăsând de o parte pentru moment semnificația cuvintelor “chip cioplit”, să vedem ce ne spune de fapt textul. Să nu faci x, să nu te închini la x, să nu slujești la x. Daca x = imagine, atunci însuși Templul calcă porunca. Daca x = idol, atunci nici Templul, nici icoanele ortodoxe nu calcă porunca.
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Nu interzice Deuteronom 4:14-19 orice înfățișări ale lui Dumnezeu? Cum putem, deci, admite icoane ale lui Hristos? Acest pasaj îi învață pe evrei să nu-și facă o înfățișare falsă a lui Dumnezeu, pentru că nu L-au văzut; dar noi, creștinii, credem că Dumnezeu S-a întrupat prin persoana lui Iisus Hristos, deci putem înfățișa “ce am privit” (1 Ioan 1:1). După cum a spus Sf. Ioan din Damasc:
“În vechime, Dumnezeul neîntrupat și nemăsurat nu a fost niciodată înfățișat. Dar acum că Dumnezeu a fost văzut în trup și a vorbit cu oamenii, aceștia pot face o înfățișare a lui Dumnezeu așa cum L-am văzut. Nu mă închin materiei, ci Dumnezeului materiei, care a devenit materie pentru mine și S-a coborât să locuiască în materie, care mi-a pregătit mântuirea prin intermediul materiei. Nu voi înceta să cinstesc această materie care mi-a dăruit mântuirea. O cinstesc, dar nu ca Dumnezeu.” Citat: Dacă icoanele sunt atât de importante, cum de nu le găsim în Scriptură? De fapt le găsim în Scriptură - și încă în multe locuri! Observați cât de frecvente erau ele în Cort și apoi în Templu. Existau imagini de heruvimi: Pe chivot - Ex. 25:18 Pe perdelele din Cort - Ex. 26:1 Pe perdeaua din Sfânta Sfintelor - Ex. 26:31 Doi heruvimi în Locul Sfânt - 1 Împărați 6:23 Pe pereți - 1 Împărați 6:29 Pe uși - 1 Împărați 6:32 Pe alte lucrături din Templu - 1 Împărați 7:29,36 Existau deci icoane încotro îți întorceai ochii. Chiar dacă admintem că icoanele sunt un fel de Scriptură, unde era scris evreilor să le venereze? Scriptura poruncea evreilor să se închine înaintea chivotului, care avea pe el imaginea a doi heruvimi. În Psalmul 99,5, se poruncește: „Înălțați pe Domnul, Dumnezeul nostru, și închinați-vă înaintea așternutului picioarelor Lui, căci este Sfânt!». Să observăm că aici cuvântul «închinare» este același cu cel folosit în Exodul 20,5, unde ni se poruncește să nu ne închinam la idoli. Ce este «așternutul picioarelor Lui»? În 1 Cronici 28,8, David folosește această expresie referindu-se la Chivotul Legământului. Psalmul 99 (98 în Septuaginta) începe cu imaginea Domnului care «șade pe heruvimi» (Ps. 99,1) și sfârșește cu îndemnul de a ne închina pe muntele Lui cel Sfânt - ceea ce întărește faptul că acest context se referă la Chivotul Legământului. Aceasta frază reapare în Psalmul 132:7, unde este precedată de expresia «haide la locuința Lui» și este urmată de chemarea «Scoală-Te, Doamne, vino la locul tău de odihnă, Tu și Chivotul măreției Tale!» Este interesant că această expresie este folosită în slujba din biserică referitor la Cruce, și legătura nu este întâmplătoare - pentru că pe Chivot, între heruvimi, se afla capacul ispășirii, peste care era stropit sângele jertfelor pentru păcatele poporului (Exod 25,22, Levitic 16,15).
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Iata si de ce nu poti sa te iei dupa ce spun pastorii:
http://bataiosu.wordpress.com/2008/0...apta-credinta/ Biblia protestanta e falsificata tocmai ca sa explice ereziile lui Luther.Daa vei cauta manuscrisele grecesti,poti confirma acest lucru.
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre idolatrie-mihail florin | ionut12 | Generalitati | 1 | 15.11.2010 23:53:17 |
Astrologia, idolatrie, vrajitorie | Vladimir-Adrian | Vrajitoria | 0 | 24.04.2010 14:24:19 |
|