![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar sincer daca as simti prezenta acelui psihopat dement ce este dumnezeul biblic, mi-ar fi greata si as face orice sa scap de el. Defapt e absurd cum voi crestini in aceasi fraza puteti folosi sintagma, atotputrenic, cunoscator etc, dar cand e vorba de al indetifica in lumea reala, nu e altceva decat ceva ce "simti". De la dumenzul asupritor si omnipreznet din biblie, voi ill reduceti la un spirit al padurii, ceva vag si fantasmagoric, ce paote numai sa fie simtit de cei ce vor cu dinadinsul. Cand vine vorba de trairea emotionala umana, oamenii sutn capabili sa idolizeze si o bucata de paine, daca cineva le spune ca e carnea unui zeu. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Care ii este rolul? Rolul sau este acela de a pune religia crestina intr-o lumina proasta, in asa fel incat opusul ei - refuzul credintei sa fie vazuta ca o alegere fericita iar cantonarea in acest refuz o nemarginita virtute iar individul necredincios sa traiasca in armonie cu constiinta pe care si-o minte astfel. Citat:
In aceasta taina fiecare om are libertatea de a-si creste propria persoana (personalitate) asa cum crede de cuviinta. Cei care doresc cu tot dinadinsul sa-L gaseasca pe Dumnezeu, il gasesc, chiar daca cei care vor sa-L refuze cu tot dinadinsul vor spune ca este o experienta subiectiva. Oricat i-ar innebuni pe atei chestia asta, realitatea ramane neschimbata, Dumnezeu se arata celor carora Il cauta cu adevarat si refuza sa corespunda asteptarilor lor, un Dumnezeu ca un soi de animalut experimental care sa se spuna oricaror pretentii de copil rasfatat: "Am sa cred daca..", "Daca Dumnezeu exista trebuie sa fac asta", "Dumnezeu ar trebui sa fie asa..", etc. Cei ca tine uita un lucru fundamental: habar n-au cum au ajuns in lumea asta, cine sunt si incotro merg, tot ce au e doar o serie de ipoteze pentru care nu le ajunge nici viata, nici inteligenta sa le verifice intr-un mod convingator. Asa zisa stiinta in care cei ca tine cred orbeste indiferent cate aberatii le-ar spune atat timp cat vin din partea unora care se pretind "oameni de stiinta", nu are la ora actuala mai nimic, decat un set de cunostinte aproximative despre cateva legi primare + o multime de ipoteze in care cei ca tine cred orbeste pentru ca sunt "stiintifice", chit ca n-au fost niciodata demonstrate intr-un mod incontestabil. Da, oamenii sunt capabili de multe, dar e nevoie de o doza de discernamant spiritual (pe care nu o poti pretinde de la un ateu) ca sa faci distinctie intre un act religios autentic si unul fals. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca dumnezue exista atunci jocul lui preferat e sa te convinga ca defapt nu exista, si asfel sa vada lumea cum se arde si se omoara intre ei pentru detalii insignifiante. Ooops am si uitat azi vroiam sa va dau lnkuri la niste videori de mare inteleciune(ca folosec limbajul vostru) al unor oamenii care cred ca sunt reprezentati buni ai ateismului, http://www.youtube.com/user/ZOMGitsCriss O Romanca ce incepe sa aiba popularitate internationala pe net, urmariti videourile ei ca are multe si e tare desteapta fata(mult mai tare decat mine) http://www.youtube.com/watch?v=DMqTEfeqvmM Richard dawkins cautatil pe net si youtube pentru mai multa informatie http://www.youtube.com/watch?v=wls_c...eature=channel Si Christopher Hitchens iarasi mare reprezentant al ateismului ce depaseste complet toti maimutoii religiosi. Si pentru umor http://www.youtube.com/user/NonStampCollector si o analogie care arata cat de absurda e religia http://www.youtube.com/watch?v=fDp7pkEcJVQ Last edited by AteulCelRau; 06.01.2010 at 12:50:52. |
#4
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Sigur ca are, doar ca nu este cine cred si cum cred ei, asa cum si parerile dumitale despre cum este si ce ar trebui sa faca Dumnezeu nu coincid cu realitatea, dar faptul ca Dumnezeu nu intra in schema intelectuala a matale nu inseamna ca nu exista. Citat:
Cu alte cuvinte, daca dumneata esti in desert si dai peste 10 bidoane care ar putea contine apa si 9 ar contine de fapt nisip, renunti sa-l mai verifici pe al 10lea si mori de sete, pornind de la premiza ca arata aproximativ la fel cu celalalte 9? Citat:
Analiza ta este superficiala si nu are cum sa te conduca la adevar, singura cale de a intelege credinta este sa o practici, ori nu ai cum sa faci asta deoarece esti prea plin de sine si autosuficient cu parerile si observatiile tale superficiale. Citat:
Ca sa lamurim o data lucrurile astea. Citat:
Dumnezeu se arata celor care vor sincer sa-L caute, dar de la ateism la sinceritate interioara este o cale cam lunga, trebuie sa treaca peste comoditate si autosuficienta, teama, etc. Din cum gandesti, nu prea pari omul potrivit pentru asta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand e la fel de semidocta ca tine (probabil de asta iti si place), pentru ca videoclipul incepe cu o ineptie atribuita crestinilor. Nu ca n-ar fi crestini care n-ar sustine ineptii (protestantii sunt campioni la asa ceva), dar afirmatia in cauza in nici un caz nu reprezinta crestinismul autentic, pe care cei ca tine sunt prea superficiali sa-l caute sa-l cunoasca. Dumnezeu nu vrea "colaborationism" asa cum sustine individa cu engleza de balta, el iti ofera oportunitatea de a te bucura de o fericire vesnica. Oportunitate pe care tu ai posibilitatea sa o refuzi, ramanand cantonat in crezuri absurde si superficiale sau..pur si simplu nefacand nimic. In schimb, daca vrei sa te bucuri de aceasta fericire, felul tau de a fi trebuie sa se schimbe iar asta nu este un proces deloc facil si deloc intamplator asemanat cu "purtarea crucii" sau cruficarea. Lucru care nu e la indemana oricui, asa cum am mai spus, pentru multi este mai simpla politica strutului. Daca aberatiile de pe youtube te fac sa te simti bine cu tine insuti ACUM, sa vedem cum o sa fie peste ceva vreme.. Constiinta ta o poti pacali cu presupusele tale bune intentii si aburul e moralitate, pe Dumnezeu NU. Din amuzament, as asculta si restul povestii dar nu stiu daca o sa am timp, desi distractia e teribila sa vezi cate ineptii poate spune cineva care se considera destept. Stiu, sunt un pacatos ..n-ar trebui sa ma amuze ratacirea altora, dar nu am pretentia nici a fi din cale afara de spiritual, deci poate o sa ma ierti.. Last edited by AlinB; 06.01.2010 at 13:20:25. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu generalizzez pentru ca stiu exact cum sutn toate religiile, fata de tine carre nu stii altceva. Si da, dau cu parerea folosind logica si ratiune, si tu dai cu parerea numa ica folosesti credinta oarba. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oh, si macar daca ar fi asa, dar ceea ce numesti tu logica si ratiune sunt ignoranta si autosuficienta, concluzii absurde pornite de la ipoteze stupide. Au auzit de legea "Gunoi pui inauntru, gunoi scoti"? Ei, asta ese rezumatul stralucitelor dumitale afirmatii, atunci cand pornesti de la ipoteze aiurea, nu ai cum sa ajungi la concluzii stralucite. In mod cert, nimeni nu-ti poate spune nimic util deoarece n-a ajuns la profunzimea gandirii dumitale, mai exact, atat timp cat parerille lor nu se identifica cu ale tale sunt binenteles rodul subiectivismului pe cand ale dumitale sunt fara doar si poate obiective. Ai demonstrat in suficiente randuri ca este o varza in capul dumitale la capitolul "elementara cultura religioasa" facand un talmes balmes din toate religiile, folosind ceea ce e rau in una pentru a contrazice pe alta si tot asa. Ca sa nu mai vorbim ca pui in carca crestinismului niste idei care nu au cu nimic de a face cu crestinismul autentic, dar esti prea comod si e prea convenabil pentru dumneta sa le iei ca atare ca sa te mai obosesti sa raspunzi. Nu am pretentia sa-mi raspunzi la ceea ce-ti scriu (chiar nu ma asteptam la unele) dar am sa scriu in continuare pentru cei care ar fi poate tentati sa creada ca balacareala "intelectuala" a dumitale poate contine o bruma de adevar. Ca sa nu mai vorbim de sinceritate. Un ateu nu poate demonstra decat ca este asa cum este...infumurat si cu nasul pe sus, mai ales cand i se atrage atentia asupra greselilor elementare ale procesului sau cognitiv pseudo-logic si pseudo-rational. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Salut Ateule.
Lasand la o parte faptul ca nu esti pregatit pentru a da raspunsuri favorabile ateismului(logice si concise),ca habar nu ai ceea ce combati fara sa fi studiat in prealabil(religia,de ortodoxie nici nu mai vorbesc),ca esti imatur(desi ai 23 de ani),diletant si superficial,ca jignesti si nu stii sa porti o discutie,ca ai tupeul nesimtit sa-L faci pe Dumnezeul meu psihopat(cine iti da tie acest drept ?)totusi ai calitatea de a-ti sustine teoria cu vehementa si darzenie.Aceasta este cauza pentru care te rog frumos sa poti distruge aceste argumente(care le voi posta mai jos) despre existenta Lui Dumnezeu.Doresc insa sa faci acest lucru cu foarte mare seriozitate,logica si maturitate(desi poate nu-ti convine,deja esti Barbat). Argumentul istoric Argumentul istoric deduce existența lui Dumnezeu din universalitatea ideii de Dumnezeu, idee care există la toate popoarele și în toate timpurile. Dacă ideea de Dumnezeu există pretutindeni, și a existat totdeauna, este imposibil ca acestei idei să nu-i corespundă o ființă care există în realitate. De altfel, preistoria, istoria, etnografia, etnologia, sociologia și alte științe dovedesc fără nici o îndoială că nu există și n-a existat niciodată vreun popor care să nu aibă credință în Dumnezeu, indiferent de felul în care aceste popoare și l-au reprezentat. Nenumărate locașuri și obiecte de cult, ca și picturile ce s-au găsit în cele mai vechi așezări omenești dovedesc credința oamenilor preistorici în Dumnezeu. Deoarece ideea de Dumnezeu există la toate popoarele, acest argument s-a numit „a consensu gentium”, adică el se bazează pe consensul tuturor popoarelor. De altfel, temeliile acestui argument le-au pus numeroși filozofi și învățați din antichitate, el fiind unul dintre cele mai vechi argument. Astfel, Plutarh, un reprezentant al Academiei platonice, la începutul veacului al 2-lea al erei noastre, scria: „Veți vedea, poate, cetăți fără întărituri, fără legi, veți întâlnit popoare care nu cunosc legi și întrebuințarea banilor, dar un popor fără Dumnezeu n-a văzut încă nimeni”. În veacul de dinaintea erei noastre, Cicero zicea: „Nu e nici un popor atât de înapoiat și de sălbatic, ca să nu creadă într-un Dumnezeu, chiar dacă nu știe ce fel este”. Iar referindu-se la acest argument, același Cicero spunea: „Ceea ce este admis de toți, nu se poate să fie fals, pentru că trebuie să aibă rădăcina în însăși ființa omului”. S-a obiectat însă de către unii că acest argument n-are decât cel mult o valoare redusă, deoarece, în decursul timpului, oamenii au crezut și în existența unor lucruri sau ființe prin care și-au explicat diferite fenomene din natură, dar o dată cu progresul științelor au părăsit acele superstiții, explicându-și lucrurile și fenomenele respective prin legăturile lor cauzale. Așadar, asemenea altor superstiții care cu timpul au dispărut, și credința în Dumnezeu va dispărea îndată ce oamenii vor reuși să explice toate fenomenele naturii pe bază științifică. La această obiecție, susținătorii argumentului istoric au răspuns că toate credințele deșarte, toate superstițiile nu au avut caracterul de credințe universale, ci au fost legate de loc și de timp, pe când ideea de Dumnezeu este universală. Asta este primul.Deci vezi ce combati si cum combati :) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Argumentul cosmologic
Argumentul cosmologic, bazându-se pe principiul cauzalității, pleacă în dovedirea existenței lui Dumnezeu de la constatarea că lumea fiind mărginită și contingentă (întâmplătoare) în mod necesar, rațiunea omenească trebuie să admită existența unei ființe absolute, veșnice, care este ultima cauză, necauzată de nimeni și de nimic, a întregii existențe. Această cauză este necesară, avându-și cauza în sine însăși, nefiind efectul unei cauze. Realitatea lumii ni se înfățișează ca o existență condițională și dependentă, ceea ce presupune cu necesitate o existență necondiționată, o cauză absolută. Așadar, în acest argument, principiul hotărâtor este cauzalitatea în înțelesul cel mai general: orice efect are o cauză, deci și lumea în totalitatea ei trebuie să aibă o cauză. Argumentul cosmologic este cel mai vechi argument, fiind cunoscut încă în filozofia greacă. Astfel, Aristotel spune: „Dumnezeu, Care nu poate fi văzut de nimeni, se vădește în lucrurile Sale”. El este prezent și în Scriptura Vechiului și Noului Testament: „Cerurile spun mărirea lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria” (bolta cerească, spune psalmistul – Ps. 18,1), iar Apostolul Pavel zice: „Cele nevăzute ale lui Dumnezeu se văd de la facerea lumii, înțelegându-se din făpturi, adică veșnica Lui putere și dumnezeire…” (Rm. 1,20). În epoca modernă, filozoful Voltaire a recunoscut tăria acestui argument în următoarele versuri: „Universul mă încurcă și nu pot gândi măcar că poate exista ceasul fără un ceasornicar”. Filozoful Leibniz folosește acest argument plecând de la constatarea că toate lucrurile din lume se condiționează reciproc, încât lumea în totalitatea ei trebuie să fie condiționată, fapt pentru care rațiunea noastră postulează o cauză necondiționată, absolută, care este Dumnezeu. Sub această formă, argumentul se numește „a contingentia mundi”, adică din contingența lumii. De obicei, în acest argument se folosesc trei procedee, ceea ce face ca el să se înfățișeze sub trei aspecte: 1. raționamentul care pleacă de la principiul cauzalității în sens restrâns, de înlănțuire cauzală între lucruri, de la cauză la efect (argumentul cauzalității); 2. raționamentul care pleacă de la mișcarea și schimbarea continuă ce există în lume (argumentul mișcării); 3. raționamentul care pleacă de la contingența lumii ca atare (contingent e termenul opus lui necesar), ceea ce presupune o cauză necesară (argumentul contingenței). La acestea se mai poate adăuga un al patrulea aspect, și anume raționamentul care se bazează pe legea entropiei (argumentul entropologic). Toate aceste argumente nu se deosebesc în forma lor, deoarece toate se folosesc în principiul cauzalității, ci numai în cuprinsul sau conținutul lor. Vezi si aici ce poti face ![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Partener ateu | onyx235 | Nunta | 87 | 26.03.2011 21:52:20 |
Suntem crestini, intrebati-ne orice | andreicozia | Generalitati | 133 | 16.08.2010 23:01:34 |
Eminescu ateu? | pisi | Generalitati | 39 | 18.01.2010 16:49:03 |
De ce sunt ateu agnostic | hmiron | Teologie si Stiinta | 43 | 30.12.2009 22:51:32 |
ateu sau crestin? | Dan-Virgil | Generalitati | 33 | 12.07.2008 21:21:58 |
|