![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mai baietas , mai cerceteaza si tu sa vezi cum stau lucrurile nu cum te abureste pe acolo prin secta ta.
Unu la mana: Nicaieri nu spune "Dumnezeu s-a odihnit sambata" asta referitor la Odihna lui Dumnezeu.Ba din contra ni se spune ca cei care au tinut sambata si care s-au supus legii nu au intrat in odihna lui Dumnezeu ci aveau sa intre : "Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă," (Evrei 4:6) si "Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi." (Evrei 4:8).Pavel ne zice ca in sfarsit putem zice astazi ca am intrat in odihna lui Dumnezeu prin ziua Invierii lui Hristos. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre". Doi la mana: Absolut in nici in loc pana la Iesire nu ni se vorbeste de sambata si ca cineva ar fi tinut sambata.Iarasi aberatii adventiste.Cerceteaza si vezi.Dumnezeu nu i-a dat nici o porunca lui Avraam privitoare la sambata.In Legamantul lui Dumnezeu cu Avraam nu se zice absolut nimic despre sambata.Porunca legamantului a fost aceia: ca toti intai nascutii sa se taie imprejur. Trei la mana : Hristos si Apostolii au dezlegat si au calcat de mai multe ori sambata.Acesta era si unul din motivele pentru care cautau fariseii sa-L omoare.Iisus, sau apostolii nu au contrazis niciodata pe farisei, ci cu atat mai mult Iisus a dat ca exemplu pe David care a mancat painile punerii inainte si pe preoti care calca sambata si sunt fara vina.Despre toate poruncile El a vorbit insa de sambata nu a mai zis nimic si nu a adaugat absolut nici o porunca privitoare la sambata, ba cu atat mai mult a minimalizat sambata.Iisus Hristos a dezlegat sambata , de ce o legati voi la loc? Ioan 5:18 Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu. Ioan 9:16 Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindcă nu ține sâmbăta. Iar alții ziceau: Cum poate un om păcătos să facă asemenea minuni? Și era dezbinare între ei. Matei 12 : 1. În vremea aceea, mergea Iisus, într-o zi de sâmbătă, printre semănături, iar ucenicii Lui au flămânzit și au început să smulgă spice și să mănânce. 2. Văzând aceasta, fariseii au zis Lui: Iată, ucenicii Tăi fac ceea ce nu se cuvine să facă sâmbăta. 3. Iar El le-a zis: Au n-ați citit ce-a făcut David când a flămânzit, el și cei ce erau cu el? 4. Cum a intrat în casa Domnului și a mâncat pâinile punerii înainte, care nu se cuveneau lui să le mănânce, nici celor ce erau cu el, ci numai preoților? 5. Sau n-ați citit în Lege că preoții, sâmbăta, în templu, calcă sâmbăta și sunt fără de vină? patru la mana : sambata voastra nu are nici o legatura cu sambata data evreilor ca zi de odihna;evreii in fiecare sambata isi amintesc de dezrobirea din Egipt. Deuteronom 5:15 Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie. a-ti iesit si voi din Egipt?va aduceti si voi aminte de iesirea din robia egipteana in fiecare sambata?Atunci ce zi de odihna tineti voi?Ziua lui EGW? cinci la mana : Pana la Constantin , crestinii tineau duminica de peste 200 de ani.Ti-am dat si niste referinte din "Didascalia - Invatatura celor 12 Apostoli" din Ignatie Teoforul , episcopul Antiohiei, parinte apostolic si Sf Varnava , de asemenea parinte apostolic.Acestea toate sunt scrieri din perioada apostolica , adica cand inca mai traiau Apostolii si acestia sunt parinti bisericesti contemporani cu apostolii.Ignatie a fost instituit episcop al Antiohiei de Sf Petru.Ignatie a fost si un ucenic al Apostolului Ioan.In primele scrieri bisericesti atat Ignatie cat si Varnava cat si Didascalia ne arata ca duminica este ziua Domnului. Ignatie spune : "Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci ziua Domnului, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc." La fel si in Didascalie : "Cand va adunati in ziua Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre ca jertfa sa fie curata." si Apostolul Ioan : Am fost in duh in ziua Domnului. si Varnava : "In sfarsit le mai spune: "Lunile voastre cele noi si sambetele nu le mai sufar" .Iata ce vrea sa spuna : "Nu-mi plac sabatele de acum, ci sabatul acela pe care eu l-am facut,in care, dupa ce Ma voi fi odihnit de toate voi face inceput zilei a opta, care este inceputul altei lumi".De aceea sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care si Hristos a inviat si, dupa ce s-a aratat s-a inaltat la ceruri." Si sunt o multime de scrieri ale parintilor bisericesti care arata tinerea duminicii in Biserica, pana la Constantin, si nu numai.Si istoricul bisericesc din sec IV , Eusebiu ne spune ca Biserica tinea tot timpul duminica si ne vorbeste despre o secta de eretici care a aparut intre timp , care tinea legea lui Moise , se taia imprejur , nu il recunosteau pe Hristos ca Dumnezeu deplin si care tineau si sambata, dar mai observau si duminica si sf Pasti. Numele de Duminica , vine din latinescul "Dies Domini" care inseamna ziua Domnului. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Corect, ceea ce ai scris. Numai ca ai uitat niste amanunte. Denumirea de "dies domini" a fost data zilei intaia a saptamanii, abia in sec IV, la sinodul de la Aquilea. Pana atunci acesta zi s-a numit "venerabila zi a soarelui (dies solis)" - citat din legea promulgata la 7 martie 321, de Constantin cel Mare.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Adică? Aștept să îmi explici. Și nu vreau să îmi copiezi niște fraze și niste versete anapoda, din fițuica voastră de propagandă sâmbetistă numită "Adevărata zi de odihnă".
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Altă Notă pentru cinci la mână: adnotările și falsificările la care faci referire au fost făcute trei secole mai târziu. (vezi http://ro.orthodoxwiki.org/Ignatie_Teoforul) Citat:
„Sâmbăta s-a serbat întrucât privește ca Lege morală și în secolele primitive ale creștinismului”.(Gabriel Rășcanu Ieromonahul, în Liturgica Bisericii Ortodoxe, ed. 1876, pag. 94) „Chiar și astăzi, unii poruncesc post în Sabat – o practică de care Hristos n-a vorbit, astfel ei dezonorând Evanghelia”.(Hyppolit din Roma -220 AD) „Păziți Sabatul și sărbătoarea zilei Domnului, fiindcă prima este memorialul creațiunii, iar cea de-a doua al învierii”.(Constituțiile apostolice -sec. III, cartea VII, secțiunea a II-a, cap. 23) „Este potrivit pentru fiecare care este drept între sfinți să păstreze și sărbătoarea Sabatului. Care este într-adevăr serbarea Sabatului, cu excepția a ceea ce a spus apostolul, zicând: ’Rămâne sabatismus, adică ținere de Sabat, pentru poporul lui Dumnezeu’" (Origene -c.250) „Bisericile din Asia, după obiceiul lor, țin ambele zile: Sabatul și duminica. Cu ce fel de ochi priviți voi duminica, voi care dezonorați Sabatul? Nu știți că aceste două zile sunt surori?” (Grigorie de Nisa 331-396, - De Castigatione) „În unele locuri creștinii țin adunări și în Sabat”.(Epifanie din Constanția -c. 380, „Mărturisire de credință”) „În afara slujbelor de seară și noapte, nu există servicii divine publice printre călugării din Egipt, cu excepția zilelor de Sâmbătă și Duminică, când se întâlnesc împreună în ceasul al 3-lea pentru Sfânta Cină”.(Ioan Cassian -c. 395 „Cele 12 cărți...”) „Este minunat pentru creștini... că echipa acestor două zile vine împreună; vorbesc despre Sabat și ziua Domnului... Căci, ca mame și doici ale bisericii, ele adună poporul, pune peste ei preoți ca instructori și face pe toți – ucenici și învățători – să poarte de grijă pentru suflete.” (Asterius din Amasea -c. 400 „Homilia 5”) „Deși aproape toate bisericile din lume celebrează sfintele taine în Sabat, totuși creștinii din Roma și din Alexandria, din pricina unei oarecari tradiții, au încetat să mai facă lucrul acesta în Sabat.” (Socrates Scolasticul -430 e. n.) „Oamenii din Constantinopol și de pretutindeni se adună împreună și în Sabat… lucru care niciodată nu este păzit la Roma” (Sozomen, 430 d.Hr. Istoria bisericească VII, 19). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Caută-le, sunt din literatura "voastră", nu "a noastră". Ori poate chiar asta te deranjează...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eu pot sa sustin si am context la toate citatele pe care le aduc, dumneata?Tu le-ai adus in discutie sustinele veridicitatea.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dacă ți-am oferit autorul, lucrarea și pagina, nu ai de făcut altceva decât să verifici, e în "biblioteca" voastră.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pana la aducerea contextului sunt considerate absolut false.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am gasit nici o parere scolaristica care sa afirme ca citatul acela al lui Ignatie Teoforul ar fi falsificat.Poate ca ei fi dumneata vreun expert.Daca da astept cu placere sa ne lamuresti. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|