![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pt. rezolvarea unor asemenea incidente , ma refer la cele cu preotii, eu sunt adeptul exemplului dat de parintele Cleopa , de taiere a raului din radacina , fara jena sau frica, fara compasiune sau politete excesiva deoarece astfel riscul pacatului si a dezastrului creste extrem.Cum a facut batrinul Cleopa? Nu este o intimplare legata de o posibila intimitate nevinovata (nici vorba la un calugar cu o asemenea personalitate si traire ascetica)ci de faptul ca o femeie venita de departe la Sihastria pt. necazuri mari , dupa liturghie se apropie de parintele (care slujise)incercind sa-l abordeze. Nu poate si il urmareste intelegind la un moment dat ca acesta va iesi din biserica prin usa altarului . Fuge pe afara inconjurind-o si incercind sa-l prinda din urma ii spune : ,, ...parinte, stiu ca sunteti clarvazator, ajutati-ma , am probleme. Batrinul raspunde : cind ti-o-i da un baston in cap numai clarvazatori ai sa vezi , pleaca de aici " Deasemenea cind un preot ajungea la el si se marturisea cu zdrobire de inima ca a cazut in pacatul desfrinarii batrinul ii raspundea : frate , pune patrafirul in cui si lasa-te de preotie pt. ca altfel vei muri , esti in mare pericol de moarte . Doar episcopul te poate scapa. Daca el iarta si te desleaga , atunci este altceva , dar daca continui sa slujesti de capul tau va fi vai de tine ! Datorita importantei deosebite pe care desfrinarea o are asupra slujirii preotesti eu sunt adeptul parintelui Cleopa pt. rezolvare . Last edited by zaharia_2009; 19.12.2009 at 02:13:48. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu cred. Eu asa ceva nu inteleg. Vin oamenii necajiti, de la sute de km sa ceara ajutor si sunt tratati astfel. De aceea mai bine mergem la duhovnicii din zona noastra, de mir. In rest ai dreptate. Totusi culmea este ca lucrurile se intampla invers de obicei. Tocmai medicul, care ar trebui si poate sa se apropie sufleteste de om, n-o face si se infasoara intr-o duritate cumplita. Ei spun ca se protejeaza pe ei sa nu sufere si cad in extrema ne-omeniei si ca vorba (vezi ca mori pana maine, sau n-am timp, etc.), sau ca fapta (vor bani pentru actul medical). Preotul ar avea si el voie in anumite limite, zic eu, dar este greu sa le delimitezi si atunci de frica ispitei, mai bine n-o mai face deloc si se izoleaza, sau greseste in alt fel. Nici el nu stie cum sa procedeze cu oamenii si nici invers si apar conflicte si lezari sufletesti. Asta totusi unde si cum se invata? @ Florinbrasov - sunt multi care se roaga pentru preoti si ii au pe acatiste. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doamne ajuta!
__________________
Pedepseste-ne Doamne in viata aceasta si nu in cea viitoare. * |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Iarta-ma , dar nu inteleg unde este problema de intelegere? Ajuta-ma , mai da-mi amanunte ca sa corectez !
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pornind de la raspunsul sophiei, am tras concluzia, ca trebuie mai multe explicatii, caci altfel unii vor intelege in mod gresit reactia Pr. Cleopa.
Iata cum am inteles eu situatia descrisa de tine mai sus: In primul rand Parintele Cleopa era vazator cu duhul; clarvazatori gasim la alte religii; de ex. la budisti. Femeia numindu-l "clarvazator", poate era cazuta din credinta ortodoxa, si atunci Biserica nu se roaga pentru ea. In orice caz, daca parintele a ocolit-o, a facut-o in cunostinta de cauza. Raspunsul lui, atat de ciudat, nu cred ca-l da femeii, ci duhului care o stapaneste. Il stim pe Pr. Cleopa ca spunea despre sine ca este "mosul Putregai"; cum sa accepte el sa fie numit "clarvazator"?!? Sa vedem acum daca am inteles bine sau nu... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Desigur, in clipa in care batrinul a vazut-o femeie in puterea virstei (deductibil din tex , intre 40-50 ani)si ca din toata credinta ortodoxa ea ,,intelegea" doar ca exista ,,clarvazatori" si ca isi vedea rezolvarea problemelor ei ca la tonomat : eu ii introcuc o maneda si el imi da ceva , fiind f. departe de adevarata traire ortodoxa dar mai ales ca era inselata de ispititorul cu dorinta de a-si cunoaste evenimentele viitoare (pt. care defapt il si cauta pe parintele)si nu de o apropiere curata si adevarata de Hristos. Deasemenea gheronul o viata intreaga luptase cu ispititorul si cu viclesugurile sale ca sa ce ?sa cada acum ca un incepator in inselarile mieroase de mindrie. Stiti cum spune satan : vai Cleopa, ce mare ai ajuns, uite ce daruri ti-a dat D.zeu pt. curatia ta , te stie o lume intreaga, uite si femeia asta de unde vine numai ca sa te vada si sa stea de vorba cu tine ... s.a.m.d. Mindria este cea mai mare patima si pacat, din cauza ei a cazut insusi satan intro clipa de ochi(,,punevoi tronul meu pe muntele cel mai de sus si voi asemenea celui Preainalt ...")iar ispititorul este cea mai spurcata si vicleana zidire de duh care te urmareste toata viata pina la marginea gropii doar, doar, iti fura mintuirea . Si atunci cu un vicean asa mare se lupta cu multa tarie si nu cu menajamente, cu politete, cu bonjurisme si cu propuneri etice. Infara de propria sa aparare era necesar ca inchipuirile femeii sa fie cutremurate cu tarie si sa o aduca la realitate mai ales ca nu era o fatuca ci un adult instruit si educat dar strain de D.zeu . Este o tilcuire rapida in idei generale pt. ca asa cum bine iti dai seama interpretarea se poate degaja in observatii mult mai amanuntite . Iar cu preotul este f. clar : daca ai desfrinat , indiferent de cauza (desfrinarea nu este binecuvintare si implinirea cuvintului lui D.zeu !)si continui sa slujesti fara sa mergi la episcop(singurul care te poate ierta sau nu ...nu mai discut ce inseqamna sa ierte si ce implicatii are) esti clar in pericol de moarte . Nu poti sa slujesti lui satan desfrinind si sa fi asa-zis preotul lui D.zeu; este o ineptie ...asta nu se explica ...nu mai ai ce sa explici . Iar unde este moarte trupeasca si sufleteasca nu umbli cu menajamente , politetete, cercetare, iubire pradalnica si alte prostii care nu-si mai au locul . Preotul este un adult care ar trebui sa stie ce face ...cel putin asa se presupune ! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
@Miha-Anca si Zaharia_2009 - eu tot nu inteleg si exemplul dat nici nu este potrivit discutiei/firului.
1. Era vorba aici despre preotii de mir si femeile din parohie si cum se cuvine sa ne purtam cu preotii. 2. La exemplul cu par. Cleopa nu era vorba de aspectul cu clarviziunea. Nici nu stiu ce intelegeti voi prin asta. Zaharia, ai vazut intamplarea, sau ti s-a povestit? Eu am inteles ca femeia avea necazuri si avea nevoie de ajutor si s-a dus la par. Cleopa. Exact ce anume vroia cu clarviziunea nu stiu. Pentru mine asta inseamna de ex. si numai un sfat bun. Eu la explicatiile voastre cu diavol si mai nu stiu ce nici nu m-am gandit. Voi si par. Cleopa ca asa buni credinciosi ce sunteti, cum de va ganditi imediat numai la ce este rau? Cum ajungeti la asa explicatii absurde? Ce duh o stapaneste pe femeie? Ce ispita de la cel necurat? Ca unii monahi au anumite daruri, sau lumea ii considera asa si ii cauta pentru ajutor este ceva nu tocmai in regula si sigura ca apare si acea mandrie si vina este amestecata, dar nu vine de la diavol, ci de la om si este amestecata (adica vinovati sunt mai multi: si monahii insisi, si cei ce-i cauta si biserica pentru ca ne indeamna la a tulbura monahii si pe ei sa devina duhovnici pentru mireni etc.) Dar ca sa spui ca vine femeia cu duhul rau, sau preotul cu lacrimi in ochi cu nu stiu ce ca sa-l ispiteasca...este exagerat. Nu mi-a trecut prin cap. Pe mine m-a socat reactia par. Cleopa. Era mult prea dur si nu ajuta pe cei in nevoie. Nu asa se ajuta ci cu un sfat real. Asata cauta oamenii la duhovnic. Mi s-a intamplat si mie sa auda ca o fapta buna si din suflet sa fie pusa sub semnul "daca vine de la diavol", sau gesturi sa fie interpretate aiurea. Nu mi se pare normal ca un duhovnic sa refuze sa te ajute, sa se indeparteze de tine cand ai nevoie, sau sa te ameninte cu batul. La par. Cleopa am mai intalnita asa duritati si eu una nu le inteleg si nu le accept. Iisus spunea ca cei bolnavi sa mearga la doctor mai ales, nu cei sanatosi, caci aceia au nevoie de el, adica cei pacatosi si cu probleme sa mearga la preot si sa fie ajutati, nu cei care nu au probleme si nu au nevoie. Poate ca am inteles eu gresit aceasta pilda? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Acest fir de discutie se referea la ispitele preotilor de mir si la femeile din parohie si cum sa ne purtam cu preotul/duhovnicul si eu am pus niste intrebari la care nu s-a raspuns, s-a divagat si s-a ajuns la monahi.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sophia, intamplator am citit aseara intr-o carte de-a lui Savatie Bastovoi despre evenimentul descris in Evanghelie, cand o femeie s-a apropiat de Christos cand Acesta discuta cu fariseii, rugandu-L sa-i insanatoseasca fata. Si El i-a raspuns tot intr-o maniera dura, spunandu-i ceva de genul ca nu se cade sa manance cainii cand mananca stapanii (apoi, dupa ce femeia a replicat, El a laudat-o pentru credinta ei si i-a vindecat copila).
Posibil ca unii dintre noi sa se duca la duhovnicii imbunatatiti cumva idolatrizandu-i. E adevarat ca acesta ne ajuta si ca binecuvantarea lor e importanta, dar sa nu uitam nici o clipa ca Dumnezeu lucreaza prin ei. Asta e o ispita de-a noastra, cred, si parintele probabil ca incerca s-o scuture putin. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Femeia | PetruD | Morala Crestina | 72 | 19.11.2013 13:22:16 |
Femeia Cananeanca | CristianVladut | Generalitati | 1 | 12.03.2011 23:01:39 |
Femeia intre televizor si telenovela-M.D(Femeia care a uitat de modelul M-ciiDomnului | 11111111 | Generalitati | 98 | 10.01.2010 08:41:15 |
Femeia samarineanca | sophia | Din Noul Testament | 5 | 18.05.2009 15:38:02 |
Femeia desfranta | iosif | Din Noul Testament | 19 | 23.04.2007 12:23:31 |
|