Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.12.2009, 09:02:09
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Marturisesc ca raspunsul la intrebarea a sasea nu l-am stiut. Dar
recintind inca odata si inca o data cap.21 din Ioan mi se pare ca-l
intrezaresc. Cred ca Ioan, asa cum am spus ca incearca sa dea
pe langa povestire si o profetie, de data aceasta e sub forma de
avertisment: NUMAI iubirea recunoaste IUBIREA. Avertismentul
este inclusiv pentru Petru, deci pentru oricine se crede ierarhic
superior. Daca Iisus ar reveni acum pe pamant sub forma smerita,
doar cei ce-L iubesc cu adevarat L-ar recunoaste indiferent de
cata dogma ar cunoaste sau in ce ierarhie s-ar afla.
Acest avertisment Ioan il da de mai multe ori in acest capitol
special al evangheliei sale, asa cum vom vedea mai tarziu.
Daca sunteti de acord cu acest raspuns gasit pe moment sau
aveti alte pareri?

Maran atha, frumos nume, nu am timp acum sa ma uit pe material
dar il voi studia.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.12.2009, 09:33:54
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Daca Iisus ar reveni acum pe pamant sub forma smerita,
doar cei ce-L iubesc cu adevarat L-ar recunoaste indiferent de
cata dogma ar cunoaste sau in ce ierarhie s-ar afla.
.
Asa este. Asa s-a intamplat si la prima venire. Ei asteptau pe Mesia, dar cand a venit nu L-au recunoscut si L-au omorat. Si asa se intampla si acum, cand Iisus locuieste in oameni, prin Duhul Sfant. Insa cel ce este in Hristos si Il ibeste sincer Il va recunoaste inotdeauna pe Hristos, idiferent in cine alege El sa locuiasca.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.12.2009, 11:33:29
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Marturisesc ca raspunsul la intrebarea a sasea nu l-am stiut. Dar
recintind inca odata si inca o data cap.21 din Ioan mi se pare ca-l
intrezaresc. Cred ca Ioan, asa cum am spus ca incearca sa dea
pe langa povestire si o profetie, de data aceasta e sub forma de
avertisment: NUMAI iubirea recunoaste IUBIREA. Avertismentul
este inclusiv pentru Petru, deci pentru oricine se crede ierarhic
superior. Daca Iisus ar reveni acum pe pamant sub forma smerita,
doar cei ce-L iubesc cu adevarat L-ar recunoaste indiferent de
cata dogma ar cunoaste sau in ce ierarhie s-ar afla.
Acest avertisment Ioan il da de mai multe ori in acest capitol
special al evangheliei sale, asa cum vom vedea mai tarziu.
Daca sunteti de acord cu acest raspuns gasit pe moment sau
aveti alte pareri?

Maran atha, frumos nume, nu am timp acum sa ma uit pe material
dar il voi studia.
Din pacate prea multa lume are o perceptie gresita fata de Petru.Toti cei care au ceva impotriva lui Petru sunt niste bigoti religiosi.Probabil ca din pricina manipularii Petru este cel mai gresit interpretat personaj.Va recomand sa cititi omilia Sf Ioan Gura de Aur la Matei, sa vedeti ce zice el de Petru.Draga MariS nu te mai "alia" atata cu sectarii si nu le mai da apa la moara.De data aceasta la a doua venire Iisus Hristos care acum imparateste prin Biserica, va veni in slava si va fi venirea Sa cum se arata fulgerul dintr-o parte a Cerului in alta si toate neamurile pamantului il vor vedea.Stai linistit ca cei care nu implinesc poruncile Lui si care nu au traire nu pot sa-l recunoasca nici acum, de aia sunt "sectari".Dumnezeu este iubire si cine nu iubeste nu cunoaste pe Dumnezeu.Ai grija ca vorbesti cu Doriana , o fata posedata care a "vorbit in limbi" la penticostali, care e dead-again.Iar despre Maranatha nu am cuvinte rele de spus pana acum, chiar daca este de alta religie apreciez modul in care a postat si s-a raportat la acest forum,un om cu bun-simt cel putin, daca nu cu mai mult.Iar despre adventisti precum trices si vasalie-condor-si ce nume o mai avea pe acuma- ai grija ca sunt vicleni si parsivi.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.12.2009, 11:37:28
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Cred ca Ioan, asa cum am spus ca incearca sa dea
pe langa povestire si o profetie, de data aceasta e sub forma de
avertisment: NUMAI iubirea recunoaste IUBIREA. Avertismentul
este inclusiv pentru Petru, deci pentru oricine se crede ierarhic
superior. Daca Iisus ar reveni acum pe pamant sub forma smerita,
doar cei ce-L iubesc cu adevarat L-ar recunoaste indiferent de
cata dogma ar cunoaste sau in ce ierarhie s-ar afla.
Acest avertisment Ioan il da de mai multe ori in acest capitol
special al evangheliei sale, asa cum vom vedea mai tarziu.
Daca sunteti de acord cu acest raspuns gasit pe moment sau
aveti alte pareri?
Întrutotul de acord. Apostolul Ioan dă avertismente și mai serioase în epistolele sale, probabil sesizase - asemenea apostolului Pavel- că iubirea (dintâi cum o numește în Apocalipsa) începea deja să se răcească printre creștinii primului secol. Avertizarea lui este cu privire la postura de anticrist în care poate ajunge oricine, lepădând iubirea divină (agape).
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.12.2009, 16:39:53
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Danut7 stai linistit, discutiile noastre nu implica dogme sau diferente
cultice. Sunt discutii personale si sincere intre oameni ce doresc sa
aprofundeze Biblia. Eu cred ca se poate purta dialoguri intre crestini
fara sa ne uram sau sa ne taiem in citate. Nu ecumenism, nu vreau
asta, ci doar simple dialoguri, iar daca Domnul ne va apropia, cu atat
mai bine.

Urmeaza o intrebare foarte grea legata de versetul 11 din acelasi capitol.

11. Simon-Petru s-a suit in corabie si a tras mreaja la tarm, plina de pesti mari: o suta cincizeci si trei, si, desi erau atatia, nu s-a rupt mreaja.

Ce m-a frapat la acest verset e numarul: 153. Ganditi-va cati ani
au trecut de la evenimentul relatat, si sa spui cu exactitate dupa
atatia ani ca s-au prins 153 de pesti mari. Nu o suta, nu peste o
suta sau peste o suta cincizeci, ci exact 153. O avea o semnificatie
speciala acest numar? Sau a fost intamplator si totusi tinut minte
de Ioan. Sau poate expresia de PESTI MARI se refera la viitor, la
ierarhi sau la sfinti?

A saptea intrebare: Ce semnificatie credeti ca are expresia lui
Ioan: 153 de pesti mari?

Cele bune.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.12.2009, 16:50:59
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Danut7 stai linistit, discutiile noastre nu implica dogme sau diferente
cultice. Sunt discutii personale si sincere intre oameni ce doresc sa
aprofundeze Biblia. Eu cred ca se poate purta dialoguri intre crestini
fara sa ne uram sau sa ne taiem in citate. Nu ecumenism, nu vreau
asta, ci doar simple dialoguri, iar daca Domnul ne va apropia, cu atat
mai bine.

Urmeaza o intrebare foarte grea legata de versetul 11 din acelasi capitol.

11. Simon-Petru s-a suit in corabie si a tras mreaja la tarm, plina de pesti mari: o suta cincizeci si trei, si, desi erau atatia, nu s-a rupt mreaja.

Ce m-a frapat la acest verset e numarul: 153. Ganditi-va cati ani
au trecut de la evenimentul relatat, si sa spui cu exactitate dupa
atatia ani ca s-au prins 153 de pesti mari. Nu o suta, nu peste o
suta sau peste o suta cincizeci, ci exact 153. O avea o semnificatie
speciala acest numar? Sau a fost intamplator si totusi tinut minte
de Ioan. Sau poate expresia de PESTI MARI se refera la viitor, la
ierarhi sau la sfinti?

A saptea intrebare: Ce semnificatie credeti ca are expresia lui
Ioan: 153 de pesti mari?

Cele bune.
În același context al misiunii creștine "pescari de oameni" apostolii au dus Evanghelia la toate neamurile și popoarele cunoscute la data aceea. Se zice că acestea erau în număr de 153. Nu cunosc sursa după care reiese această contabilitate "pescărească", așa am auzit-o și eu.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.12.2009, 17:36:30
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
În același context al misiunii creștine "pescari de oameni" apostolii au dus Evanghelia la toate neamurile și popoarele cunoscute la data aceea. Se zice că acestea erau în număr de 153. Nu cunosc sursa după care reiese această contabilitate "pescărească", așa am auzit-o și eu.
Interesant. N-am stiut acest lucru. Asta confirma simbolismul
utilizat de Ioan in evanghelia sa. E plina de simboluri, si in plus
uziteaza de trei repetari in locurile cu importanta deosebita si
pe care le doreste subliniate si evidentiate. Asa cum este si
intrebarea pusa lui Petru si repetata de trei ori. Sigur, se stie
rostul ei, legatura cu cele trei lepadari ale lui Petru din noaptea
prinderii Lui Iisus. E vorba, desigur, de reabilitarea lui Petru, dar
eu cred ca e vorba si de repetarea acelui avertisment cu iubirea.
Importanta de a nu pierde iubirea e decisiva. Dar altceva m-a
pus pe ganduri: contraraspunsurile Mantuitorului.
1. Zis-a lui: Paste mieluseii Mei.
2. Zis-a Iisus lui: Pastoreste oile Mele.
3. Iisus i-a zis: Paste oile Mele.

Nu sunt aceleasi, desi foarte asemanatoare. Aici am meditat
mult fara nici un rezultat. Apoi mi-a trecut prin gand ca e o
profetie. O profetie care vine de la Mantuitorul Insusi. Aceasta
profetie m-a determinat sa dialoghez cu crestini din alte culte,
dar si sa vad daca nu cumva ma insel. Acum sunt foarte curios
daca ajungeti la aceeasi concluzie.

A opta intrebare: Ce semnificatie gasiti raspunsurilor Lui Iisus
date lui Petru, in versetele 15,16,17?
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.12.2009, 10:13:25
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
A opta intrebare: Ce semnificatie gasiti raspunsurilor Lui Iisus
date lui Petru, in versetele 15,16,17?
Am găsit două articole ce se referă la această chestiune, mie mi s-au părut relevante:

Petru a învățat să… învețe

"Iată pe Petru, care s-a lepădat de Domnul său. După ce a căzut și a fost convertit, Domnul Isus i-a spus: „Paște mielușeii Mei”. Mai înainte ca picioarele lui Petru să alunece, el nu avea spiritul blândeții cerut pentru a hrăni mielușeii; dar după ce a devenit sensibil față de propriile sale slăbiciuni, el a știut cum să învețe pe cei greșiți și căzuți; el a putut ca să se apropie de ei cu o simpatie plină de blândețe și a putut astfel să-i ajute." (H.S. p.121)


Adevărata refacere ajunge la rădăcini

"Petru nu a uitat niciodată scena dureroasă a umilirii Sale. El n-a uitat că s-a lepădat de Domnul Hristos și a gândit că, de fapt, nu era un păcat prea mare. Totul era pentru ucenicul greșit dureros de real. Durerea, necazul său pentru păcatul comis era așa de apăsător, de intens cum a fost și lepădarea sa. După convertirea sa, vechile declarații nu au mai fost făcute în spiritul și modul vechi….
De trei ori, după învierea Sa, Domnul Hristos a încercat pe Petru: „Simone, fiul lui Iona”, a spus El, „Mă iubești tu mai mult decât aceștia?” „Da, Doamne”, Ii-a răspuns Petru, „știi că Te iubesc”. Isus i-a zis: „Paște mielușeii Mei”. I-a zis a doua oară: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? „Da, Doamne”, I-a răspuns Petru, „știi că Te iubesc”. Isus i-a zis: „Paște oițele Mele. ” A treia oară i-a zis Isus: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubești?” Petru s-a întristat că-i zisese a treia oară: „Mă iubești?” Și i-a răspuns: „Doamne, Tu toate le știi, știi că Te iubesc. Isus i-a zis: Paște oile Mele!”
Această întrebare cercetătoare de inimă era necesară în cazul lui Petru și este necesară și în cazul nostru. Lucrarea de refacere , renaștere nu va fi niciodată deplină dacă nu se ajunge până la rădăcina răului. Din nou și din nou mlădițele au fost tăiate, în timp ce rădăcina de amărăciune a fost lăsată să răsară din nou și să mânjească pe mulți, dar trebuie ajuns până la profunzimile ascunse ale răului, sentimentele morale trebuie judecate și judecate din nou în lumina prezenței divine. Viața zilnică va da mărturie dacă lucrarea este reală sau nu.
Când pentru a treia oară, Domnul Isus a spus lui Petru: „Mă iubești?” cercetarea a ajuns până în centrul sufletului. Judecându-se singur, Petru a căzut pe Stâncă, spunând; „Doamne, Tu toate le știi; știi că Te iubesc. ”
Aceasta este lucrarea ce stă înainte fiecărui suflet care a dezonorat pe Dumnezeu, și a întristat inima Domnului Hristos, prin tăgăduirea adevărului și a neprihănirii. Dacă sufletul ispășitor îndură acest proces al încercării, și eul nu trezește la viață pentru a se simți rănit și insultat, jignit de această punere la probă, cuțitul probator va descoperi că sufletul este în adevăr mort față de eu, dar viu pentru Dumnezeu.
Unii fac afirmații că, dacă cineva, un suflet se poticnește și cade, el nu poate niciodată să mai recâștige poziția de mai înainte; dar cazul din fața noastră contrazice acest lucru. Mai înainte de tăgăduirea sa, Domnul a spus lui Petru: „După ce te vei întoarce la Dumnezeu, să întărești pe frații tăi. ” Încredințând slujirii sale sufletele pentru care El Și-a dat viața, Domnul Hristos a dat lui Petru dovada cea mai puternică a încrederii Sale în refacerea sa. Și el a fost însărcinat să hrănească nu numai oile, ci și mielușeii – o lucrare mult mai lungă și mai delicată decât lucrarea ce i-a fost dată până atunci. Nu numai că el trebuia să prezinte cuvântul vieții altora, dar el trebuia să fie un păstor al turmei." (YI, 22 dec. 1898)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.12.2009, 17:54:43
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Am găsit două articole ce se referă la această chestiune, mie mi s-au părut relevante:

Petru a învățat să… învețe

"Iată pe Petru, care s-a lepădat de Domnul său. După ce a căzut și a fost convertit, Domnul Isus i-a spus: „Paște mielușeii Mei”. Mai înainte ca picioarele lui Petru să alunece, el nu avea spiritul blândeții cerut pentru a hrăni mielușeii; dar după ce a devenit sensibil față de propriile sale slăbiciuni, el a știut cum să învețe pe cei greșiți și căzuți; el a putut ca să se apropie de ei cu o simpatie plină de blândețe și a putut astfel să-i ajute." (H.S. p.121)


Adevărata refacere ajunge la rădăcini

"Petru nu a uitat niciodată scena dureroasă a umilirii Sale. El n-a uitat că s-a lepădat de Domnul Hristos și a gândit că, de fapt, nu era un păcat prea mare. Totul era pentru ucenicul greșit dureros de real. Durerea, necazul său pentru păcatul comis era așa de apăsător, de intens cum a fost și lepădarea sa. După convertirea sa, vechile declarații nu au mai fost făcute în spiritul și modul vechi….
De trei ori, după învierea Sa, Domnul Hristos a încercat pe Petru: „Simone, fiul lui Iona”, a spus El, „Mă iubești tu mai mult decât aceștia?” „Da, Doamne”, Ii-a răspuns Petru, „știi că Te iubesc”. Isus i-a zis: „Paște mielușeii Mei”. I-a zis a doua oară: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? „Da, Doamne”, I-a răspuns Petru, „știi că Te iubesc”. Isus i-a zis: „Paște oițele Mele. ” A treia oară i-a zis Isus: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubești?” Petru s-a întristat că-i zisese a treia oară: „Mă iubești?” Și i-a răspuns: „Doamne, Tu toate le știi, știi că Te iubesc. Isus i-a zis: Paște oile Mele!”
Această întrebare cercetătoare de inimă era necesară în cazul lui Petru și este necesară și în cazul nostru. Lucrarea de refacere , renaștere nu va fi niciodată deplină dacă nu se ajunge până la rădăcina răului. Din nou și din nou mlădițele au fost tăiate, în timp ce rădăcina de amărăciune a fost lăsată să răsară din nou și să mânjească pe mulți, dar trebuie ajuns până la profunzimile ascunse ale răului, sentimentele morale trebuie judecate și judecate din nou în lumina prezenței divine. Viața zilnică va da mărturie dacă lucrarea este reală sau nu.
Când pentru a treia oară, Domnul Isus a spus lui Petru: „Mă iubești?” cercetarea a ajuns până în centrul sufletului. Judecându-se singur, Petru a căzut pe Stâncă, spunând; „Doamne, Tu toate le știi; știi că Te iubesc. ”
Aceasta este lucrarea ce stă înainte fiecărui suflet care a dezonorat pe Dumnezeu, și a întristat inima Domnului Hristos, prin tăgăduirea adevărului și a neprihănirii. Dacă sufletul ispășitor îndură acest proces al încercării, și eul nu trezește la viață pentru a se simți rănit și insultat, jignit de această punere la probă, cuțitul probator va descoperi că sufletul este în adevăr mort față de eu, dar viu pentru Dumnezeu.
Unii fac afirmații că, dacă cineva, un suflet se poticnește și cade, el nu poate niciodată să mai recâștige poziția de mai înainte; dar cazul din fața noastră contrazice acest lucru. Mai înainte de tăgăduirea sa, Domnul a spus lui Petru: „După ce te vei întoarce la Dumnezeu, să întărești pe frații tăi. ” Încredințând slujirii sale sufletele pentru care El Și-a dat viața, Domnul Hristos a dat lui Petru dovada cea mai puternică a încrederii Sale în refacerea sa. Și el a fost însărcinat să hrănească nu numai oile, ci și mielușeii – o lucrare mult mai lungă și mai delicată decât lucrarea ce i-a fost dată până atunci. Nu numai că el trebuia să prezinte cuvântul vieții altora, dar el trebuia să fie un păstor al turmei." (YI, 22 dec. 1898)
Si eu le gasesc relevante. Sunt pline de semnificatii. Eu as mai
adauga inca una care, dupa parerea mea, va fi foarte greu de
digerat pentru foarte multi. Risc totusi sa o dau. Mai intai cateva
explicatii. Asa cum am mai precizat capitolul 21 din Ioan este nu
numai o istorisire ci si o profetie. Iisus ne arata chiar in aceste
pasaje ca PRESTIE viitorul. Prestie ruperea unicei Sale Biserici in
trei parti: doua mai vechi, BO si BC (oile) si o parte mai noua,
celelalte care s-au desprins dupa 1500 (mieluseii). Deci doar o
prestie, nu o provoaca pentru Iisus doreste sa fim una. El stie
ca din lipsa noastra de iubire, noi ne vom separa. Si insista cu
avertismentul iubirii. Sa avem grija sa nu cadem din iubire. O sa
vedem si mai departe.
Dar deocamdata sa vad reactiile. Nu va grabiti cu reprosurile,
incercati mai intai sa adanciti ipoteza. S-ar putea sa schimbe
multe in relatiile noastre. Macar sa nu ne mai incrancenam.

Cele bune.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. Seraphim7 Secte si culte 104 23.10.2022 00:36:38
Profeti adventisti NeInocentiu Secte si culte 592 07.05.2012 09:41:27
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini RafaelMiticaPitulice Despre Sfanta Scriptura 25 02.08.2011 09:01:17
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti danyel Secte si culte 741 11.08.2010 21:37:50