![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
CURATIREA Templului. Mai adaug eu, in vederea primirii Duhului Sfant. Duhul Sfant nu fusese dat pana atunci si intr-adevar Templul trebuia curatit ca sa poata sa-L primeasca. Desigur Duhul nu era dat chiar atunci, ci la cincizecime. Te rog, insa, sa te gandesti si o semnificatie la prefacerea apei in vin la nunta din Cana. Eu cred ca si aceasta are o anume semnificatie. In ceea ce priveste a treia "actiune", convorbirea cu Nicodim, cred ca esti de acord cu mine, ca ea semnifica necesitatea schimbarii totale, din interior, a credinciosului. A nasterii din nou, din apa si Duh. Intr-adevar, evangheliile se completeaza reciproc, sunt de aceeasi parere. Deci, gasesti si o semnificatie la prefacerea apei in vin la nunta din Cana? Multumesc ca ai acceptat dialogul. Cele bune, trice.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În ce privește semnificația prefacerii apei în vin, vreau să citez un pasaj edificator dintr-o lucrare apreciată ca fiind cea mai cuprinzătoare descrierii a vieții lui Iisus: "Darul lui Hristos la nuntă era un simbol. Apa reprezenta botezul în moartea Lui care avea să se reverse peste păcatele lumii. Apa cu care au fost umplute vasele era adusă de mâini omenești, dar numai cuvântul lui Hristos a fost în stare să-i dea putere dătătoare de viață. Tot astfel stau lucrurile cu ceremoniile care țintesc către moartea Mântuitorului. Numai prin puterea lui Hristos, care lucrează prin credință, ele ajung să hrănească sufletul. Cuvintele lui Hristos au asigurat cele necesare pentru sărbătoare. Tot atât de îmbelșugat este harul Său care șterge nelegiuirile oamenilor și care înnoiește și susține viața spirituală. La cea dintâi sărbătoare la care El a luat parte împreună cu ucenicii, Isus le-a dat paharul în care era simbolizată lucrarea Lui pentru mântuirea lor. La cea din urmă cină, le-a dat din nou paharul, odată cu așezămintele sfinte pe care urma să fie vestită moartea Lui, "până va veni El". (1 Cor. 11,26). Iar întristarea ucenicilor când s-au despărțit de Domnul lor a fost alungată de făgăduința că iar se vor întâlni, căci le-a zis: "De acum încolo nu voi mai bea din acest rod al vieți, până în ziua când îl voi bea cu voi nou, în Împărăția Tatălui Meu". (Matei 26,29)." Hristos Lumina Lumii p.45 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Foarte asemanatoare semnificatia cu cea pe care am gasit-o eu. Dupa parerea mea vinul cel vechi era credinta dupa legea cea veche, iar vinul cel nou e credinta dupa noul legamant, legamant intruchipat de nunta. Legamantul iubiri asa cum legea cea noua e legea iubirii, iar nunta simbolizeaza legatura iubirii. Vinul cel nou era mai bun decat vinul cel vechi. Credinta cea noua inlocuieste credinta cea veche nemantuitoare. Deci intr-adevar ea simbolizeaza lucrarea Lui pentru mantuirea noastra. Ioan subliniaza de trei ori o idee importanta, vezi cap.1. 1. La inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu si Dumnezeu era Cuvantul. La fel si aici in cap.2 si 3 se subliniaza importanta venirii Mantuitorului pentru mantuirea noastra: ca sa innoiasca credinta noastra, sa innoiasca Biserica (Casa Domnului) noastra, sa innoiasca omul credincios. Primele trei lucrari ale Domnului tocmai acest lucru semnifica si Ioan tine sa sublinieze acest lucru. A patra lucrare descrisa de Ioan este convorbirea cu samariteanca, pe care o consider la fel de importanta, cu semnificatia ca noul legamant se face nu numai cu poporul iudeu ci cu toate neamurile. De ce am insistat pe aceste doua capitole din Ioan, tocmai pentru ca ne atentioneaza ca Ioan este cel mai profund dintre evanghelisti, cu cea mai mare densitate de semnificatii. Totul la Ioan are profunzime, nimic nu e la intamplare. De aceea e bine sa luam aminte la restul scrierilor lui care nu sunt usor de talcuit. De aici incolo am intrebari mult mai grele, la care nu am decat umbre de pareri, ca in ghicitura, si la care solicit ajutor. Dar pana atunci vreau sa te intreb pe tine trice si pe Doriana daca sunt obiectii sau alte pareri la cele expuse mai sus. Cele bune.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am obiectii; ma uit la voi si invat mai multe.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cu totii avem de invatat, Doriana.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Postarea ta merită să fie pusă la topicul ”Ce avem comun” :) Excelente legăturile paradigmatice găsite în primele capitole din Ioan, și eu sunt întrutotul de acord cu ele. Poți continua, devine interesant...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
cel mai misterios, cel mai interesant, cel mai profetic. Curios, pentru ca el pare ca descrie ultima aratare a Lui Iisus, dupa invierea Sa, la Marea Tiberiadei, in fata a sapte dintre ucenicii Sai. Si desi pare ca descrie evenimente trecute, in acelasi timp ai impresia, cel putin asta a fost impresia mea, ca intalnirea descrisa e atemporala. Intai o observatie: desi la aceasta a treia aratare a Lui Iisus in fata ucenicilor au luat parte mai mult de jumatate din ei, desi evanghelia a fost scrisa ultima, la multi ani dupa celelalte si ar fi fost normal ca primele evanghelii sa descrie aceasta intalnire si nu ultima, totusi ea e mentionata doar de Ioan. Apoi, repetarea de trei ori a intrebarii Lui Iisus catre Petru daca i-L iubeste, cu cele trei raspunsuri ale lui Petru, toate arata densitatea de semnificatii pe care le contine capitolul. Aceasta intalnire are o importanta colosala pentru mine, misterioasa si enigmatica, pentru ca nu-mi explic cum de apare numai la Ioan. A patra intrebare: Aveti o explicatie asupra acestui fapt?
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. | Seraphim7 | Secte si culte | 104 | 23.10.2022 00:36:38 |
Profeti adventisti | NeInocentiu | Secte si culte | 592 | 07.05.2012 09:41:27 |
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 09:01:17 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
|