![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
În primul secol doar sabatul, apoi sabatul și duminica în paralel.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Toate atestarile istorice si bisericesti arata praznuirea Duminicii de pe vremea apostolilor si din secolul I.Poate ca la inceput s-au tinut impreuna si sambata si duminica , prin prisma influentei iudaice.Aceiasi influenta care zicea ca trebuie sa ne si taiem imprejur si sa facem alte chestii(vezi Faptele Apostolilor).Oricum nu exista o dovada clara in Scriptura care sa ateste praznuirea sambetei in Noul Testament, mai ales dupa Invierea lui Hristos.In schimb apostolul Ioan spune ca era in Duh in Ziua Domnului.Aceasta este Duminica , "Dies Domini" de unde vine si numele de "Duminica".Inca de la primii parinti bisericesti,parintii apostolici ne este atestata praznuirea duminicii de catre Biserica si crestini. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iarăși nu știi ce vorbești. Prima zi a săptămânii a primit numele de "Dies Domini" câteva secole mai târziu. În secolul IV încă i se spunea "Dies Solis". Încearcă altă șmecherie. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
-Sf Varnava-96: ,,Serbam ziua Domnului cu bucurie fiindca acesta e ziua in care a inviat Iisus din morti." -Pliniu cel Tanar-113-scrie Imp. Traian ca ,,crestinii se aduna in ziua soarelui si canta lui Hristos si se feresc de orice lucru.,, - Sf Iusin Martirul-153- scrie:In ziua numita a soarelui, cand Hristos a inviat din morti, toti crestinii de prin sate si orase si campii se aduna si serbeaza ziua Domnului.,, -Sf Clement al Alexandriei-194-zice:,,Vechea zi a saptea n-a ajuns decat o zi de lucru si in locul ei serbam ziua Domnului cu totii.,, -Tertulian din Cartagina-200- zice : ,,Duminicile noi ne bucuram si tinem invierea Domnului.,, |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Bun. Să ne oprim doar la "dovezile" din secolul I. Dp-mi te rog lucrarea, autorul și pagina de unde ai luat primele două citate, apoi mai discutăm... Următoarele citate demonstrează exact ce am spus: prima zi a săptămânii încă era cu numele ei păgân de "ziua soarelui". |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Ca adorator al lui Sol invictus, Constantin era adeptul monoteismului solar de tendinta filozofica si considera ca aceasta nu este incompatibila cu credinta crestina, deoarece suprema Divinitas, din aceasta religie, nu-i parea deosebita de Dumnezeul crestinilor. Constantin n-a repudiat dintr-o data toata mostenirea paganismului si, la fel ca tatal sau, care fusese monoteist, el considera soarele ca mediator vizibil intre Dumnezeul suprem si oameni." (Eusebiu de Cezareea. Scrieri, partea a doua. Viata lui Constantin cel Mare.- stdiu introductiv de Prof. Dr. Emilian Popescu , traducere si note de Radu Alexandrescu. Ed. IBM al BOR, Bucuresti 1991, pag.31) Adoratori ai soarelui au existat și înainte de Hristos (înaintea erei noastre). Deși au existat încercări ale diavolului de a introduce închinarea la corpuri cerești chiar în poporul lui Dumnezeu, sincretismul de care vorbeam mai sus s-a produs abia după moartea apostolilor. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Ignatie Teoforul - Epistola catre Magnezieni capitolul VIII
Varnava - Epistola lui Varnava 15:9 "Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre". Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu. Pentru că cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit și el de lucrurile lui, precum Dumnezeu de ale Sale. Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă, ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării," Evrei 4:7-11 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mulțumesc mai întâi pentru trimiteri. A fost important pentru mine să știu unde anume în scrierile sf. Ignație apare acest citat (nu l-am verificat încă). Ce pot să spun deocamdată este că chiar în scrierile biblice și-au permis unii să interpoleze cuvinte, expresii și fraze (de regulă nevinovate, cu bune intenții), cu atât mai mult literatura creștină post-biblică a putut fi și chiar a fost alterată, incomparabil mai mult, întrucât aceasta a fost mai puțin răspândită decât cărțile biblice. Epistola lui Ignațiu către Magnezieni există în două versiuni (una lungă și alta scurtă), ceea ce ridică mari semne de întrebare asupra adevăratei forme a celei originale. Dar chiar dacă aceste scrieri ar fi absolut autentice, sub toate aspectele, părerile teologice ale unor oameni neinspirați, chiar dacă ar fi fost și contemporani cu apostolii, nu au autoritate suficientă pentru a produce o schimbare atât de revoluționară în interpretarea Bibliei. Pentru mine important este ce zice Duhul lui Dumnezeu inspirînd Biblia, și nu ce interpretează teologii că ar fi spus Sfinții Părinți (dacă ar fi spus așa ceva vreodată).
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Atitudinea ortodoxa fata de oamenii de alte culte religioase | PetruD | Morala Crestina | 947 | 03.02.2013 11:31:35 |
| Care este rostul pe pamant a celor necasatoriti si a celor fara copii? | sophia | Nunta | 52 | 18.10.2010 13:02:02 |
| Din famila mea multi au trecut la adventisti si la alte secte | beliver | Secte si culte | 145 | 30.04.2010 19:06:16 |
| O cantare ciudata, exsultet de ce se canta in BC si in alte "culte crestine" la Pasti | mihailt | Generalitati | 8 | 17.04.2010 03:20:05 |
|
|