![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu mai invoca sintagma stat laic- asta nu inseamna ca este si ateu. Statul prin legea cultelor trebuie sa-mi garanteze libertatea religioasa nu doar in spatiul privat, ci si in cel public. Ne intoarcem la comunism, ingradim religia in sfera privata??? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar daca parintii unui copil de 7 ani decid ca nu vor, pur si simplu, sa isi expuna copilul la nici un fel de religie, de ce nu se poate? De ce religia, personala si subiectiva cum este, e studiata implicit in scoala, si trebuie sa faci cerere ca sa NU o studiezi? Explica-mi si mie, te rog, de ce, intr-o tara ca Romania, unde sunt mai multe biserici decat in orice alta tara, trebuie sa facem religie in scoli si nu in biserici? Pentru ca nu vrea BOR sa isi asume responsabilitatea si costurile? Sau pentru ca s-ar vedea atunci, pe buna, cati ortodocsi sunt de fapt in tara? Si inca ceva: pastrarea religiei in spatiu privat, asa cum se discuta acum si asa cum se si face, in statele din Europa de Vest, nu are nici o legatura cu comunismul si cum era tratata religia atunci.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
In cazul acesta este un abuz. Stiu ca este legal ca un elev sa nu studieze religia, iar situatia scolara se va incheia cu o medie in minus.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ma tem ca aceasta neutralitate intre stat si Biserica ascunde forme de ateism- vorba domnului Patapievici.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu am nimic impotriva religiei in scoala, predata la nivel teoretic, timp de un an. Pana la urma, a avut o influenta asupra istoriei umane, buna sau rea, depinde de caz. Dar te rog sa sesisezi diferenta: una e sa studiezi religia in general, pentru cultura generala si pentru a dobandi cunostinte despre domeniu, care poti fi aprofundate ulterior, dupa interes si optiune personala (intr-un an s-ar putea acoperi, la nivel de liceu, cele cateva religii majore ale lumii), si alta e sa te ocupi de asta 12 ani, dedicand toti anii astia unei singure confesiuni, si prezentand-o ca me unica, adevarata cale. Asta nu mai e educatie, e indoctrinare. Adica exact ce nu are loc in scoli. Dawkins a avut dreptate cand a zis ca un copil nu se naste crestin, sau musulman, sau budist. Devine dupa aia, ca il invata parintii de ce grup apartine. Normal ar fi ca alegerea asta sa ii revina copilului. Inteleg ca aceasta alegere nu e reala acasa, pentru ca parintii il indreapta inspre o directia sau alta, chiar si inconstient, dar de ce trebuie sa ingustam si mai mult orizontul de alegere cu concursul scolilor publice? Citat:
Adauga la asta un profesor atins de fundamentalist religios, care il eticheteaza pe respectivul copil in fata celorlalti cu termeni nu tocmai magulitori, si te-ai ales si cu un potential outcast al clasei. Exista doua libertati: de a te educa religios si de a alege sa nu ai de a face nimic cu religia. Iar in acest moment, una e neglijata, iar cealalta, trasformata din optiune in obligatie. Citat:
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Lectura amănunțită a programelor școlare în vigoare, după care se predă Religie în anul școlar 2009-2010, scoate în evidență faptul că încă se mai predă creaționismul în școala românească, contrar “sugestiei” înaintate de Consiliul Europei: http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți): 1. La nivelul clasei întâi: - la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii]. 2. La nivelul clasei a doua: - la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu. 3. La nivelul clasei a treia: - la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea. 4. La clasa a unsprezecea: - la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”. - la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu). Se specifică în Sugestiile Metodologice: “De asemenea, profesorul are libertatea de a alege metode, activități și stiluri variate, adecvate particularităților elevilor și ale clasei, precum și în concordanță cu competențele precizate pentru fiecare nivel”. Cu alte cuvinte, dacă profesorul dorește, poate să vorbească despre “creaționism” în orice săptămână din cursul anului școlar. Și doar o vorbă să mai spun. Cu regret menționez că în cadrul programei școlare la Religie și în valorificarea ei la clasă se ignoră (deseori) o Atitudine, enunțată întotdeauna după Competențele Generale: “Respect și înțelegere față de semenii de alte credințe și convingeri”. Aplicarea ei se rezumă la menționarea existenței celorlalte “ramuri creștine”, care s-au desprins din dreapta credință, și a ideilor religioase exotice, extrem-orientale, care nu au nicio legătură cu dreapta credință. Nota bene: Nu mai insist pe ideea că revizuirea programei (și așa destul de târzie) a avut ca premisă abordarea Religiei dintr-o perspectivă ECUMENICĂ & confesională. PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
CLASA A XI-A (programa se aplică și la clasa a XII-a, liceu – ruta progresivă) Se aplică și la clasa a XII-a – filiera tehnologică, ruta progresivă de calificare prin școala de arte și meserii + anul de completare. COMPETENȚE SPECIFICE ȘI CONȚINUTURI C.G.1. Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri Competențe specifice Conținuturi 1.1. Sintetizarea principalelor învățături de credință ortodoxă despre Sfânta Treime și lucrările Sale în lume − Descoperirea lui Dumnezeu − Iisus Hristos – Mântuitorul lumii − Lucrarea Sfântului Duh în lume − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) 1.2. Analiza comparativă a marilor religii ale lumii, pornind de la un set de criterii ( caracteristici definitorii, arie de răspândire, doctrină , adepți, importanță în istoria omenirii, etc.) − Iudaismul − Creștinismul − Islamul 1.3. Prezetnarea semnificației și rolului iconografiei în cult − Elemente de iconografie − Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică C.G.2. Utilizarea adecvată a conceptelor specifice religiei, în diferite contexte de comunicare Competențe specifice Conținuturi 2.1. Elaborarea de argumentări fundamentate scripturistic,(oral sau în scris) referitoare la învățătura de credință ortodoxă 2.2. Compararea unor opinii și argumente diferite în discuții și dezbatrei pe teme religioase − Descoperirea lui Dumnezeu − Iisus Hristos – Mântuitorul lumii − Lucrarea Sfântului Duh în lume − Elemente de iconografie − Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale C.G.3. Integrarea valorilor și a cunoștințelor religioase în structura propriilor atitudini și comportamente Competențe specifice Conținuturi 3.1. Evidențierea promovării convingerilor și atitudinilor moral- creștine, însușite din învățătuura Mîntuitorului și din exemplele oferite de marile personalități din istoria națională, prin promovarea unui comportament social-moral elevat − Iisus Hristos – Mântuitorul lumii − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab) Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 20 Competențe specifice Conținuturi 3.2. Analizarea responsabilităților și a modului de implicarea a tânărului creștin, în familie și în societatea contemporană − Familia creștină azi − Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase − Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria) − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică 3.3. Explicarea caracteristicilor relației om- Dumnezeu și a relației dintre semeni, fundamentate pe valorile moralei creștine − Descoperirea lui Dumnezeu − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Lucrarea Sfântului Duh în lume − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale C.G.4. Aplicarea învățăturii de credință în viața personală și a comunității Competențe specifice Conținuturi 4.1. Identificarea responsabilităților față de lumea creată și primită în dar de la Dumnezeu − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) 4.2. Analizarea consecințelor negative ale comportamentelor care încalcă morala creștină, asupra vieții personale și asupra comunității − Familia creștină azi − Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase − Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria) 4.3. Folosirea învățăturilor Bisericii pentru a deosebi corect minunile de falsele minuni, fenomenele normale de cele paranormale − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale C.G.5. Corelarea cunoștințelor religioase cu cele dobândite la alte discipline de învățământ Competențe specifice Conținuturi 5.1. Sintetizarea și prezentarea contribuției voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale, utilizând cunoștințe dobândite la diferite discipline − Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab) 5.2. Utilizarea cunoștințelor de la diferite discipline alături de cele religioase pentru a dialoga pe o temă dată − Adeverirea morții și realitatea Învierii Mântuitorului − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale 5.3. Utilizarea cunoștințelor de istorie a religiilor în susținerea importanței respectului și a dialogului între oameni, comunități, Biserici − Iudaismul − Creștinismul − Islamul UNITĂȚI DE CONȚINUT I. Învățătura de credință 1. Descoperirea lui Dumnezeu 2. Iisus Hristos – Mântuitorul lumii - Întruparea Fiului lui Dumnezeu - Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 21 - Adeverirea morții și realitatea Învierii Mântuitorului 3. Lucrarea Sfântului Duh în lume II. Trăirea învățăturii creștine 1. Familia creștină - azi 2. Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase 3. Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria) III. Exprimarea învățăturii creștine 1. Elemente de iconografie 2. Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică IV. Spiritualitate și viață creștină 1. Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică 2. Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) V. Religiile lumii 1. Iudaismul 2. Creștinismul - Neînțelegerile din 1054 - Reforma - Uniația. Școala Ardeleană 3. Islamul VI. Ortodoxie și cultură națională 1. Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab) VII. Creștinismul și provocările lumii contemporane 1. Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ma intreb daca tot se exagereaza cu optiunea pentru religie de a particia sau nu la orele de curs, eu de ce nu am posibilitatea sa-mi retrag copilul de la ora de biologie unde se preda evolutionismul?
Mi se pare ideologic sa gandim asa. Consider ca din punct de vedere informational este benefic sa cunoasca si evolutionismul. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum sa nu fie botezat copilul cand e mic? Mai lasa-ne-n pace cu ideile masonice si comuniste, ca suntem satui. Copilul, chiar daca moare cand e mic, moare crestin, uite de-aia ca are parinti responsabili care se ingrijesc de sufletul lui. Dar tie poate ca-ti place caldura. Ai ocazie, daca nu te pocaiesti, sa te prajesti vesnic in flacarile iadului. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 12:50:25 |
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 19:56:58 |
Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 21:46:18 |
Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 22.11.2009 23:26:44 |
|