Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sectiune dedicata profesorilor de religie
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.12.2009, 21:04:53
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zxcvbnm Vezi mesajul
Naivitate sau lipsă de informare.

Pe vremea ministrului Adomniței, când s-au scos anumite detalii despre evoluționism din manualele de biologie (la presiunea cui ?!), am fost gâdilați auditiv cu o ridicolă “justificare”: respectiva “teorie” se studiază IMPLICIT la materia Biologie, întreaga știință este clădită pe aceste sistem, ce rost ar mai avea să existe capitole întregi care să îi fie dedicate special.

Astfel vi se poate răspunde și dumneavoastră.
Ce rost are să scoți “creaționismul” (științific) din materia Religie, căci o străbate IMPLICIT de la un capăt la celălalt, iar întreaga dogmatică se bazează pe atotputernicia lui Dumnezeu care a scris softul omenesc încă de la primul rând.
Măcar de-ar fi doar asta, însă, la o privire mai atentă asupra programei școlare, se observă vizibil, interpretarea literală a Genezei – creaționismul.
Se exemplu:

- clasa 1, activitatea observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii;
- clasa 2, exerciții de observare a Naturii ocrotite de Dumnezeu;
- clasa 3, lecturarea unor texte biblice reprezentative;
- clasa 5, Natura – darul lui Dumnezeu către oameni;
- clasa 7, Crearea Lumii, purtarea de grijă a lui Dumnezeu față de de lume (în sens de argumentarea faptului că Dumnezeu este creator al lumii)
- clasa 11, Revelația Divină, Crearea Lumii. Crearea Omului și căderea în păcat. Respectul față de lumea creată (ecologie creștina ?!).

Fără a mai socoti lejeritatea căreia îi este acordată unui profesor în abordarea procesului de predare-învățare privitoare la orice conținut din programă.
În sensul că are tot dreptul să “atingă” (în treacăt) și “alte probleme”, dacă face o virtuoasă extindere a conținutului rezervat acelei ore, în orice săptămână din cursul anului.



Dar nu ar fi mai util să existe un singur manual școlar care să le cuprindă pe toate, ce atâtea materii și științe !? Toți elevii să aibă un singur lucru în ghiozdan: o antologie de texte literare, morale, istorice, alegorii și pilde, din toate câte puțin, pe înțelesul tuturor. Să rămână aceleași materii, dar ca manual, fiecare disciplină să aibă aceeași carte. La o oră să se interpreteze biologic, la alta istoric, la următoarea să fie dezbătută etica și la ultima oră implicațiile politice din ea ș.a.m.d. Ziua următoare calculul matematic elementar, să se deseneze o icoană, să se cânte etc. Ce școală frumoasă.



http://www.jsri.ro/old/html%20versio...cu-articol.htm


@cristiboss56
Înțeleg confortul deplin pe care-l ai stând între 4 pereți de certitudini.
Spunea cineva: vrei Odihnă – crede, vrei Adevărul – caută și suferă.
Iar altcineva (zicea): că “lenea” nu e nimic altceva decât o obișnuiță de a te odihni înainte de a obosi.





Este vorba despre același Mircea Malița (?) care a spus :
[– Ce-i lipsește societății de astăzi? (interlocutorul)
– La UNESCO se afirmă că „războaiele încep în mintile oamenilor și tot acolo trebuie oprite”. Deci starea planetei arată în fond așa cum arată mintea omului de azi. Nu a celui care zboară în Cosmos sau coboară în străfundurile celulei. Se spune că politica e o știinta și o artă. Dar nu e nici știință, nici artă, atunci când refuză să fie rațională și realistă, când se lasă pradă unor mituri sau unei exuberante grabnice, care dărâmă „măsura” înțelepților. Există talibani care jură strâmb pe o carte sfântă de unde scot abuziv dreptul de a ucide. Există talibani în cultură sau educație care scot evoluționismul lui Darwin din manuale. Fundamentaliști asemănatori se întâlnesc și în sectele altor religii decât islamul. (Mircea Malița)]
Nu am sa dau franturi din afirmatiile domnului Malita sau Basarab Nicolescu, pe care sa le interpretam fortat. Recomand cartea Stiinta si Religie in care cei doi vorbesc despre complementaritate si nu antagonism. Politica aceasta o cunosc, dam cautare pe net si luam franturi din afirmatiile lor, cititi articolele respective si dupa aceea sa trageti cocluzii. In rest, rea vointa. Programele scolare s-au modificat cu exceptia gimnaziului.
Nu mai invoca sintagma stat laic- asta nu inseamna ca este si ateu. Statul prin legea cultelor trebuie sa-mi garanteze libertatea religioasa nu doar in spatiul privat, ci si in cel public. Ne intoarcem la comunism, ingradim religia in sfera privata???
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.12.2009, 21:12:44
konijiro's Avatar
konijiro konijiro is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.04.2009
Mesaje: 1.114
Implicit

Citat:
Statul prin legea cultelor trebuie sa-mi garanteze libertatea religioasa nu doar in spatiul privat, ci si in cel public. Ne intoarcem la comunism, ingradim religia in sfera privata???
Libertatea religioasa e un lucru, impunerea unei religii asupra unor copii e cu totul alt lucru. Nu va mai ascundeti dupa conceptul de libertate religioasa ca dupa deget, pentru ca s-a mai discutat pe aici, nimeni nu vrea sa va confiste libertatea religioasa.

Dar daca parintii unui copil de 7 ani decid ca nu vor, pur si simplu, sa isi expuna copilul la nici un fel de religie, de ce nu se poate?

De ce religia, personala si subiectiva cum este, e studiata implicit in scoala, si trebuie sa faci cerere ca sa NU o studiezi?

Explica-mi si mie, te rog, de ce, intr-o tara ca Romania, unde sunt mai multe biserici decat in orice alta tara, trebuie sa facem religie in scoli si nu in biserici? Pentru ca nu vrea BOR sa isi asume responsabilitatea si costurile? Sau pentru ca s-ar vedea atunci, pe buna, cati ortodocsi sunt de fapt in tara?

Si inca ceva: pastrarea religiei in spatiu privat, asa cum se discuta acum si asa cum se si face, in statele din Europa de Vest, nu are nici o legatura cu comunismul si cum era tratata religia atunci.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu
Question everything.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.12.2009, 21:29:10
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de konijiro Vezi mesajul

Dar daca parintii unui copil de 7 ani decid ca nu vor, pur si simplu, sa isi expuna copilul la nici un fel de religie, de ce nu se poate?

De ce religia, personala si subiectiva cum este, e studiata implicit in scoala, si trebuie sa faci cerere ca sa NU o studiezi?

Explica-mi si mie, te rog, de ce, intr-o tara ca Romania, unde sunt mai multe biserici decat in orice alta tara, trebuie sa facem religie in scoli si nu in biserici? Pentru ca nu vrea BOR sa isi asume responsabilitatea si costurile? Sau pentru ca s-ar vedea atunci, pe buna, cati ortodocsi sunt de fapt in tara?
De fiecare data aduci exemple pe care le iei de pe net fara sa cunosti profunzimea. Religia este prezenta si in scolile publice din statele din Europa cu exceptia Frantei, nu invoca doar scolile confesionale
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.12.2009, 21:30:50
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de konijiro Vezi mesajul

Dar daca parintii unui copil de 7 ani decid ca nu vor, pur si simplu, sa isi expuna copilul la nici un fel de religie, de ce nu se poate?
In cazul acesta este un abuz. Stiu ca este legal ca un elev sa nu studieze religia, iar situatia scolara se va incheia cu o medie in minus.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.12.2009, 21:33:29
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de konijiro Vezi mesajul
Si inca ceva: pastrarea religiei in spatiu privat, asa cum se discuta acum si asa cum se si face, in statele din Europa de Vest, nu are nici o legatura cu comunismul si cum era tratata religia atunci.
Ma tem ca aceasta neutralitate intre stat si Biserica ascunde forme de ateism- vorba domnului Patapievici.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.12.2009, 22:11:38
konijiro's Avatar
konijiro konijiro is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.04.2009
Mesaje: 1.114
Implicit

Citat:
Religia este prezenta si in scolile publice din statele din Europa cu exceptia Frantei, nu invoca doar scolile confesionale
Spune-mi, te rog, daca cunosti subiectul, in tarile unde se face religie se face ca la noi? Tot 12 ani, exclusiv dedicati unei singure confesiuni? Predau si acolo popi? Se vorbeste si acolo despre cipuri, vaccinuri si masoni la ora de religie?

Nu am nimic impotriva religiei in scoala, predata la nivel teoretic, timp de un an. Pana la urma, a avut o influenta asupra istoriei umane, buna sau rea, depinde de caz.

Dar te rog sa sesisezi diferenta: una e sa studiezi religia in general, pentru cultura generala si pentru a dobandi cunostinte despre domeniu, care poti fi aprofundate ulterior, dupa interes si optiune personala (intr-un an s-ar putea acoperi, la nivel de liceu, cele cateva religii majore ale lumii), si alta e sa te ocupi de asta 12 ani, dedicand toti anii astia unei singure confesiuni, si prezentand-o ca me unica, adevarata cale. Asta nu mai e educatie, e indoctrinare. Adica exact ce nu are loc in scoli.

Dawkins a avut dreptate cand a zis ca un copil nu se naste crestin, sau musulman, sau budist. Devine dupa aia, ca il invata parintii de ce grup apartine. Normal ar fi ca alegerea asta sa ii revina copilului. Inteleg ca aceasta alegere nu e reala acasa, pentru ca parintii il indreapta inspre o directia sau alta, chiar si inconstient, dar de ce trebuie sa ingustam si mai mult orizontul de alegere cu concursul scolilor publice?

Citat:
In cazul acesta este un abuz. Stiu ca este legal ca un elev sa nu studieze religia, iar situatia scolara se va incheia cu o medie in minus.
Bun, deci am ajuns la punctul in care admitem ca sistemul lasa loc de abuzuri. Din cate stiu eu, daca un copil opteaza sa nu ia parte la ora de religie, scoala e datoare sa ii ofere o ora de activitati alternative, sau o ora de studiul religiei sale. De multe ori asta nu se intampla, iar acel copil nu are voie sa paraseasca clasa in timpul orelor de curs. Deci, pana la urma, e silit sa asiste la ora, desi nu ia parte la ea.

Adauga la asta un profesor atins de fundamentalist religios, care il eticheteaza pe respectivul copil in fata celorlalti cu termeni nu tocmai magulitori, si te-ai ales si cu un potential outcast al clasei.
Exista doua libertati: de a te educa religios si de a alege sa nu ai de a face nimic cu religia. Iar in acest moment, una e neglijata, iar cealalta, trasformata din optiune in obligatie.

Citat:
Ma tem ca aceasta neutralitate intre stat si Biserica ascunde forme de ateism- vorba domnului Patapievici.
Te rog sa imi spui unde vezi tu ateism, la nivel de politica de stat, in Romania. Statul toarna bani in biserici, popii sunt platiti mai bine ca profesorii si nu dau un leu la impozite, si un candidat la Presedentia Romaniei declara, public, ca vrea parteneriat Biserica - Stat. Poate Patapievici o fi stiind el ceva, dar daca ateismul ala e ascuns, atunci chiar ca e ascuns bine.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu
Question everything.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.12.2009, 23:01:30
zxcvbnm zxcvbnm is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2009
Mesaje: 24
Implicit despre creationism in programa scolara la Religie

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Creationismul nu mai exista in programa scoalara la disciplina religie.
Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
... In rest, rea vointa. Programele scolare s-au modificat cu exceptia gimnaziului.

Lectura amănunțită a programelor școlare în vigoare, după care se predă Religie în anul școlar 2009-2010, scoate în evidență faptul că încă se mai predă creaționismul în școala românească, contrar “sugestiei” înaintate de Consiliul Europei:
http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm

De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți):

1. La nivelul clasei întâi:
- la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii].

2. La nivelul clasei a doua:
- la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu.

3. La nivelul clasei a treia:
- la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea.

4. La clasa a unsprezecea:
- la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”.
- la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu).

Se specifică în Sugestiile Metodologice: “De asemenea, profesorul are libertatea de a alege metode, activități și stiluri variate, adecvate particularităților elevilor și ale clasei, precum și în concordanță cu competențele precizate pentru fiecare nivel”. Cu alte cuvinte, dacă profesorul dorește, poate să vorbească despre “creaționism” în orice săptămână din cursul anului școlar.

Și doar o vorbă să mai spun. Cu regret menționez că în cadrul programei școlare la Religie și în valorificarea ei la clasă se ignoră (deseori) o Atitudine, enunțată întotdeauna după Competențele Generale: “Respect și înțelegere față de semenii de alte credințe și convingeri”. Aplicarea ei se rezumă la menționarea existenței celorlalte “ramuri creștine”, care s-au desprins din dreapta credință, și a ideilor religioase exotice, extrem-orientale, care nu au nicio legătură cu dreapta credință.

Nota bene:
Nu mai insist pe ideea că revizuirea programei (și așa destul de târzie) a avut ca premisă abordarea Religiei dintr-o perspectivă ECUMENICĂ & confesională.

PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 05.12.2009, 01:47:52
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zxcvbnm Vezi mesajul
Lectura amănunțită a programelor școlare în vigoare, după care se predă Religie în anul școlar 2009-2010, scoate în evidență faptul că încă se mai predă creaționismul în școala românească, contrar “sugestiei” înaintate de Consiliul Europei:
http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm

De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți):

1. La nivelul clasei întâi:
- la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii].

2. La nivelul clasei a doua:
- la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu.

3. La nivelul clasei a treia:
- la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea.

4. La clasa a unsprezecea:
- la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”.
- la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu).

Se specifică în Sugestiile Metodologice: “De asemenea, profesorul are libertatea de a alege metode, activități și stiluri variate, adecvate particularităților elevilor și ale clasei, precum și în concordanță cu competențele precizate pentru fiecare nivel”. Cu alte cuvinte, dacă profesorul dorește, poate să vorbească despre “creaționism” în orice săptămână din cursul anului școlar.

Și doar o vorbă să mai spun. Cu regret menționez că în cadrul programei școlare la Religie și în valorificarea ei la clasă se ignoră (deseori) o Atitudine, enunțată întotdeauna după Competențele Generale: “Respect și înțelegere față de semenii de alte credințe și convingeri”. Aplicarea ei se rezumă la menționarea existenței celorlalte “ramuri creștine”, care s-au desprins din dreapta credință, și a ideilor religioase exotice, extrem-orientale, care nu au nicio legătură cu dreapta credință.

Nota bene:
Nu mai insist pe ideea că revizuirea programei (și așa destul de târzie) a avut ca premisă abordarea Religiei dintr-o perspectivă ECUMENICĂ & confesională.

PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul.
Din pacate eroare. Folositi clisee vechi. Aceasta este noua programa in vigoare. In rest nu ma mai repet.
CLASA A XI-A
(programa se aplică și la clasa a XII-a, liceu – ruta progresivă)
Se aplică și la clasa a XII-a – filiera tehnologică, ruta progresivă de calificare prin școala de arte și
meserii + anul de completare.
COMPETENȚE SPECIFICE ȘI CONȚINUTURI
C.G.1. Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri
Competențe specifice Conținuturi
1.1. Sintetizarea principalelor învățături de
credință ortodoxă despre Sfânta Treime și
lucrările Sale în lume
− Descoperirea lui Dumnezeu
− Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
− Lucrarea Sfântului Duh în lume
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
1.2. Analiza comparativă a marilor religii ale
lumii, pornind de la un set de criterii (
caracteristici definitorii, arie de răspândire,
doctrină , adepți, importanță în istoria omenirii,
etc.)
− Iudaismul
− Creștinismul
− Islamul
1.3. Prezetnarea semnificației și rolului
iconografiei în cult
− Elemente de iconografie
− Semnificația așezării sfintelor icoane în
biserică
C.G.2. Utilizarea adecvată a conceptelor specifice religiei, în diferite contexte de
comunicare
Competențe specifice Conținuturi
2.1. Elaborarea de argumentări fundamentate
scripturistic,(oral sau în scris) referitoare la
învățătura de credință ortodoxă
2.2. Compararea unor opinii și argumente diferite
în discuții și dezbatrei pe teme religioase
− Descoperirea lui Dumnezeu
− Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
− Lucrarea Sfântului Duh în lume
− Elemente de iconografie
− Semnificația așezării sfintelor icoane în
biserică
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
C.G.3. Integrarea valorilor și a cunoștințelor religioase în structura propriilor atitudini și
comportamente
Competențe specifice Conținuturi
3.1. Evidențierea promovării convingerilor și
atitudinilor moral- creștine, însușite din
învățătuura Mîntuitorului și din exemplele
oferite de marile personalități din istoria
națională, prin promovarea unui comportament
social-moral elevat
− Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Contribuția voievozilor români la formarea
și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel
Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare,
Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab)
Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 20
Competențe specifice Conținuturi
3.2. Analizarea responsabilităților și a modului
de implicarea a tânărului creștin, în familie și
în societatea contemporană
− Familia creștină azi
− Rolul creștinilor în promovarea valorilor
religioase
− Forme de denaturare a persoanei (corupția,
minciuna, înșelătoria)
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
3.3. Explicarea caracteristicilor relației om-
Dumnezeu și a relației dintre semeni,
fundamentate pe valorile moralei creștine
− Descoperirea lui Dumnezeu
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Lucrarea Sfântului Duh în lume
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
C.G.4. Aplicarea învățăturii de credință în viața personală și a comunității
Competențe specifice Conținuturi
4.1. Identificarea responsabilităților față de
lumea creată și primită în dar de la Dumnezeu
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
4.2. Analizarea consecințelor negative ale
comportamentelor care încalcă morala
creștină, asupra vieții personale și asupra
comunității
− Familia creștină azi
− Rolul creștinilor în promovarea valorilor
religioase
− Forme de denaturare a persoanei
(corupția, minciuna, înșelătoria)
4.3. Folosirea învățăturilor Bisericii pentru a
deosebi corect minunile de falsele minuni,
fenomenele normale de cele paranormale
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
C.G.5. Corelarea cunoștințelor religioase cu cele dobândite la alte discipline de
învățământ
Competențe specifice Conținuturi
5.1. Sintetizarea și prezentarea contribuției
voievozilor români la formarea și dezvoltarea
culturii naționale, utilizând cunoștințe
dobândite la diferite discipline
− Contribuția voievozilor români la formarea
și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel
Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare,
Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab)
5.2. Utilizarea cunoștințelor de la diferite
discipline alături de cele religioase pentru a
dialoga pe o temă dată
− Adeverirea morții și realitatea Învierii
Mântuitorului
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
5.3. Utilizarea cunoștințelor de istorie a
religiilor în susținerea importanței respectului și
a dialogului între oameni, comunități, Biserici
− Iudaismul
− Creștinismul
− Islamul
UNITĂȚI DE CONȚINUT
I. Învățătura de credință
1. Descoperirea lui Dumnezeu
2. Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
- Întruparea Fiului lui Dumnezeu
- Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos
Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 21
- Adeverirea morții și realitatea Învierii Mântuitorului
3. Lucrarea Sfântului Duh în lume
II. Trăirea învățăturii creștine
1. Familia creștină - azi
2. Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase
3. Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria)
III. Exprimarea învățăturii creștine
1. Elemente de iconografie
2. Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică
IV. Spiritualitate și viață creștină
1. Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
2. Respectul față de lumea creată (ecologie creștină)
V. Religiile lumii
1. Iudaismul
2. Creștinismul
- Neînțelegerile din 1054
- Reforma
- Uniația. Școala Ardeleană
3. Islamul
VI. Ortodoxie și cultură națională
1. Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân,
Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab)
VII. Creștinismul și provocările lumii contemporane
1. Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.12.2009, 02:13:57
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Ma intreb daca tot se exagereaza cu optiunea pentru religie de a particia sau nu la orele de curs, eu de ce nu am posibilitatea sa-mi retrag copilul de la ora de biologie unde se preda evolutionismul?
Mi se pare ideologic sa gandim asa. Consider ca din punct de vedere informational este benefic sa cunoasca si evolutionismul.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.12.2009, 23:16:47
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de konijiro Vezi mesajul


Dawkins a avut dreptate cand a zis ca un copil nu se naste crestin, sau musulman, sau budist. Devine dupa aia, ca il invata parintii de ce grup apartine. Normal ar fi ca alegerea asta sa ii revina copilului. Inteleg ca aceasta alegere nu e reala acasa, pentru ca parintii il indreapta inspre o directia sau alta, chiar si inconstient, dar de ce trebuie sa ingustam si mai mult orizontul de alegere cu concursul scolilor publice?
Tare te mai tulbura duhurile rele daca te revolti cu atata sarguinta impotriva credintei. Dumnezeu sa te lumineze si sa-ti arate ca exista! Daca ai chef sa-ti cresti la casa un animal cu chip de om, nu te opreste nimeni. Dar nu cere crestinlor sa se ia dupa tine. De fapt cred ca tupeul tau intrece masura.

Cum sa nu fie botezat copilul cand e mic? Mai lasa-ne-n pace cu ideile masonice si comuniste, ca suntem satui. Copilul, chiar daca moare cand e mic, moare crestin, uite de-aia ca are parinti responsabili care se ingrijesc de sufletul lui. Dar tie poate ca-ti place caldura. Ai ocazie, daca nu te pocaiesti, sa te prajesti vesnic in flacarile iadului.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Scoaterea Episclezei adelin Biserica Ortodoxa Romana 40 14.02.2011 12:50:25
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli cristiboss56 Stiri, actualitati, anunturi 0 10.10.2010 19:56:58
Predarea religiei in scoli Mirean Biserica Ortodoxa Romana 229 05.10.2010 21:46:18
Pastrarea religiei in scoli laurschepsis Generalitati 15 22.11.2009 23:26:44