![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Într-adevăr, statele dezvoltate subminează economia statelor aflate în dezvoltare, profitând din plin de avansul revoluției industriale, care le-a permis să crească într-un an cât alții în 10, pe vremea când nu existau decretele privitoare la emisiile gazelor cu efect de seră, Protocolul de la Kyoto împotriva gazelor distrugătoare de ozon ... Da, statele dezvoltate au obligația morală să le susțină pe celelalte, ceea ce nu se întâmplă la nivelul mult-așteptat de cele din urmă. Sau te referi la asasinii gen moguli – dar asta e altă problemă. Legat de conspirația pentru scăderea populației României, nu-ți face griji. Există o teorie a “tranziției demografice” care postulează (dovedită - pentru sceptici) că, după ce explozia demografică, începută odată cu revoluția industrială, se va tempera, o țară va intra în rândul celor dezvoltate, iar natalitatea va scădea în mod firesc. (http://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_transition) Nu doar în România populația scade (dramatic). Ci în toate țările dezvoltate: (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._by_birth_rate) De principiu: cu cât țara este mai dezvoltată, natalitatea scade. În cazul României, la depopulare se adaugă și emigranții spre Spania, Italia, Germania și alte state din cauze economice, preponderent. (Doar în 1990 au emigrat 100.000 de români, iar în 2006 14.200 de români + toți cei care au plecat fără acte oficiale). Supraviețuirea în lumea contemporană îmbracă o haină dureroasă - sacrificiul tradiției, a dogmelor pentru o viață mai bună. Nu poți fi deopotrivă excesiv tradițional și cetățean moral al planetei globalizate, al societății cosmopolite prezentă (tot mai des) în toate statele. Lumea a ajuns la stadiul în care pentru supraviețuirea speciei Homo Sapiens pe Terra este strict legată de sacrificiile de natură morală (scăderea natalității, vezi modelul chinez), incinerarea morților (vezi China), lupta împotriva discriminării (România – [aproape] campioană negativă a UE, preponderent din cauza tradiției creștine), evitarea ciocnirii civilizațiilor (vezi fundamentaliștii islamici și creștini) și schimbări în alte multe domenii. Majoritatea schimbărilor globale necesare se izbesc de reticența tradiției. (doar un mărunt-mărunt exemplu. Zice românul: de ce să nu vâr jungherul până-n prăsele în jugulara porcină după cum făcea și bunicul ? e dreptul meu) Criza mondială prezentă este un preambul la schimbările necesare (și permanent amânate) pentru perpetuarea speciei. Ideal: Gândire globală, acțiune locală. Realitate: Gândire globală, reticență regională. Dacă ducem algoritmul până la capăt ar putea să ajungem într-o finalitate cel puțin paradoxală. Sfârșitul lumii poate să provină nu doar din cauza civilizației umane (exclus apocalipse de genul filmului 2012, desigur), dar mai mult, tocmai din respectarea cu strictețe a tradițiilor regionale (religioase) care prin morala lor se constituie bariere în calea soluțiilor globale la problemele globale actuale. Un român, creștin-ortodox (practicant sau nu), ateu sau agnostic, ar trebui să se gândească pe el însuși în primul rând ca om, cetățean al planetei Terra, apoi drept creștin-ortodox. Să militeze pentru drepturile globale, supraviețuirea speciei și apoi să-și respecte tradițiile. Pentru că dacă vom ajunge spre finele civilizației umane, planeta neputând să ne mai susțină, nu vom mai avea unde să ne îndeplinim îndatoririle impuse de religie – poate în viața de apoi. Tristețea lui Dumnezeu privitoare la auto-distrugerea Omului nu se poate exprima în cuvinte, dispariția copiilor Lui nu neapărat din nerespectarea cuvântului Său, ci, paradoxal, ci respectarea LITERALĂ a cuvântului Său, transmis oamenilor prin diferite limbaje divine. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dorinta omului de a se sfinti si de a fi un model pentru ceilalti este foarte placuta lui Dumnezeu. Pentru rugaciunile unor astfel de oameni Dumnezeu a facut multe minuni. Numai ca e din ce in ce mai greu sa gasesti astfel de crestini care au darul discernamantului si stiu cand sa spuna ,,da'' si ,,nu''. Mantuirea personala, chiar daca suna egoist, trebuie sa fie prioritara pentru un crestin. De crestini reci si caldicei e plina lumea si chiar si iadul.
Iata am mai gasit cea interesant pe aceasta tema: Ca Dumnezeu nu este autorul relelor de Sf. Vasile cel Mare |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Am impresia că nu vorbim aceeași limbă.
Simt că purtăm un dialog al surzilor. Astfel că o să adopt un altfel de limbaj, cu ajutorul căruia sper să mă fac mai bine înțeles. Odată ca niciodată un om murise. Ca orice om, de altfel. A ajuns în paradis. Nu se număra printre cei care cereau îndurare – prea puține dovezi, Doamne, au fost prea puține, iartă-mă – el fusese credincios, fidel religiei sale, care, ca orice idee religioasă de pe planetă, îi spusese că era singura și cea mai adevărată dintre religii. Totuși el nu a încetat să caute întreaga viață Adevărul, nefiind convins de “egocentrismul” religiei pe care o îmbrățișase. Privitor la Religie, în esență, credea că teologia (teologiile lumii) nu mai păstraseră pentru Dumnezeu decât respectul majusculei, după cum zicea un francez (de origine română, în amurgul gândurilor). Cuprins de îndoieli a cerut să facă un tur prin lumea de dincolo, căci toată viața meditase pe marginea acestei dileme, fără rezultate concrete pe final. Alături de însoțitor ajunge la zona musulmanilor, printre munții și deșerturi, aceștia întindeau covorașe, se rugau, sortau prudenți alimentele interzise, dădau rotocoale unei pietre. Ceva mai încolo un fluviu mare, Gangele; din el scoteau capul câțiva zei cu mai multe brațe, cu trompe de elefant, indieni care se îmbăiau, aduceau ofrande, se rugau. Printre vulcani și livezi nemaivăzute o japoneză îngrijea cu dragoste un bonsai, în apropiere alta meșterea la ikebana. Vizitatorul, ghidat de un sfânt al paradisului, traversează o zonă cu statui de Buddha, printre care câțiva chinezi cântau fericiți, aprinzând bețigașe care parfumau împrejurimile. Mai vizitează câteva locuri ciudate, unde este martor ba la un sacrificiu, ba la confecționarea unui totem, la scrijelirea semnelor de yin-yang; în unele zone mai stătea oamenii și degeaba, stăteau așa pe jos printre măslinii atenieni, mângâindu-se unii pe alții și se gândeau ... Ajung în cele din urmă la o margine de pustiu. Dar ce este dincolo ? întreabă vizitatorul. Dealuri, munți, mări, jungle. Să vorbim în șoaptă, răspunde sfântul ghid. De ce ? Care să fie motivul oare ? Păi acolo, undeva, izolați cât de bine am reușit noi, se află locul rezervat ortodocșilor, care sunt convinși că paradisul este exclusiv al lor și încercăm să le păstrăm iluzia, PENTRU CA II IUBIM ATAT DE MULT, LA FEL CA PE TOTI LOCATARII NOSTRI, DE ALTFEL. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Maretia Ortodoxiei se dezvaluie in smerenie celor ce sunt dispusi s-o inteleleaga. Dar despre viata in smerenie vorbeste mult mai bine decat as putea vorbi eu filmul Ostrovul.
Ostrovul (Insula) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Îmi pare rău că nu ai prins tâlcul pildei și nu mă deranjează că ești ironic.
Last edited by zxcvbnm; 29.11.2009 at 22:11:32. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Din grupul celor care consideră că religia ar trebui să capete caracter opțional în cadrul curriculumului național liceal.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 13:50:25 |
| Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 20:56:58 |
| Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 22:46:18 |
| Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 23.11.2009 00:26:44 |
|
|