![]() |
![]() |
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Citat:
element. Raiul trebuia sa fie o scoala superioara, inalta sau domneasca pentru primii oameni, o scoala in care ei trebuiau sa invete virtutile sub blanda obladuire a Lui Dumnezeu. Primul examen la care au fost apoi supusi le-a fost fatal. Viclenia era mult prea mare pentru neincercarea lor. A se vedea cum era sa cada fiul cel bun la reintoarcerea celui risipitor. Cel bun era neincercat si doar bunatatea si intelepciunea Tatalui a facut ca el nu cada. In Rai omul trebuia deprins sa devina dumnezeu dupa har, dar el a dorit sa sara etapele dintr-o data si sa fie egalul Lui Dumnezeu, asa cum Lucifer s-a dorit superior Lui Dumnezeu. Dupa cadere avem parte de o alta scoala, mult mai dura, cu ispite zilnice, cu greutati si caderi, plus slabiciunile noastre, dar toate cu scop bun, ca sa ne calim si sa ne otelim in vointa si credinta. Fiul ratacitor nu mai poate fi ispitit, pe cand celalalt, da! Raul e spre un bine mai mare! Doamne ajuta si iertare Laurentiu pentru adaugire!
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#22
|
||||
|
||||
![]() Citat:
si fariseii se credeau privilegiati. Noua ni se da mult, dar ni se si cere mult. Celor ce li se da putin, putin li se va si cere. Si apoi si Iuda se simtea privilegiat langa Iisus Hristos pana la momentul cercarii. Stai, ca nu stii daca maine nu vei fi cercat si tu sau eu sau altii care acum se simt mai favorizati sau mai privilegiati. Maine putem claca in fata unei provocari, si atunci noi n-avem scuze ca ceilalti, care pot justifica ca n-au stiut. Dar mai eram dator cu un raspuns. De ce diferenta dintre Pavel si Iuda e imensa desi pareau oameni buni, amandoi. Cred ca diferenta o da tocmai raspunsul fiecaruia la situatii critice. Se spune ca pe om il cunosti cel mai bine in situatii critice, pe viata si pe moarte. Acolo se da raspunsul: cel bun sau cel rau. In rest parem la fel. Parem doar! Doamne ajuta!
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
De ce "dincolo de ratiune?"
Mi se pare foarte simplu:"Intrati prin poarta cea stramta ca larga este poarta si lata este calea care duce la pieire si multi sunt cei care apuca pe ea, si stramta este poarta si ingusta este calea care duce la viata si putini sunt care o afla."(Matei, 7:13, 14) Multi chemati, putini alesi spune tot Mantuitorul Hristos.Sa nu zabovim nici o clipa de a ne ruga pentru toti cei dragi ai nostri si pentru toata omenirea, pentru toata Creatia .Sa ne insusim indrumarile din invataturile Sfintilor Parinti ai Bisericii noastre, sa ne comportam ca adevarati crestini si multe se vor schimba in bine.Nu e nimic nou din cele spuse mai sus, stiu asta.Adaug si eu un raspuns, atata tot.
__________________
"Nu va temeti de cei care ucid trupul si dupa aceea nu pot face nimic mai mult...Temeti-va de acela care , dupa ce a ucis , are putere sa arunce in gheena;adevar spun, temeti-va de acesta"(Lc.12,4-5) |
#24
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#25
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iti pun aici un link la sfintul Ioan Gura de Aur: http://www.ioanguradeaur.ro/556/omil...-a-diavolului/ ...citeste da la sfirsit,punctele 7 si 8. .......... 7. Dar mi se poate spune: - Care-i folosul că cerul, soarele, luna, corul stelelor și toate celelalte păstrează buna lor rânduială, dar viața noastră e plină de dezordine și neorânduială? - Ce dezordine, omule, ce neorânduială? - Cutare se îmbogățește, îmi spui, împilează, răpește, fură, înghite în fiecare zi averile săracilor, și nu îndură nici un necaz. Altul este om bun, cuminte, drept, împodobit cu toate celelalte virtuți, și-i chinuit de sărăcie, de boli, de cele mai mari nenorociri. - Acestea te smintesc? - Acestea! - Dar când vezi că mulți hrăpăreți sunt pedepsiți și că unii sau chiar nenumărați oameni virtuoși se bucură de bunătăți, pentru ce nu pui capăt unei astfel de judecăți, pentru ce nu lauzi pe Dumnezeu? - Pentru că nedreptatea aceasta mă scandalizează mai mult! Pentru ce dintre doi ticăloși unul este pedepsit, și altul scapă de pedeapsă, pentru ce dintre doi oameni buni unul este cinstit, iar altul pedepsit? - Dar tocmai acesta este semnul cel mai vădit al proniei lui Dumnezeu! Dacă ar pedepsi în lumea aceasta pe toți răii și ar cinsti în lumea aceasta pe toți oamenii buni, ar fi de prisos ziua judecății. Și iarăși, dacă n-ar pedepsi pe nici un rău și n-ar cinsti pe nici unul dintre oamenii buni, atunci cei răi ar ajunge mai răi și mai ticăloși, după cum mulți dintre cei buni ar ajunge mai trândavi, iar cei care voiesc să hulească pe Dumnezeu L-ar huli și mai mult și ar spune, în toată libertatea, că lumea este lipsită de purtarea de grijă a lui Dumnezeu. Dacă acum, când sunt pedepsiți unii răi și cinstiți unii buni, tot se mai spune că Dumnezeu nu poartă grijă de viața noastră, ce nu s-ar fi spus dacă nu s-ar face asta? Ce cuvinte n-ar ieși din gură? Pentru aceasta Dumnezeu pe unii răi îi pedepsește, iar pe alții nu; pe unii oameni buni îi cinstește, iar pe alții nu. Nu-i pedepsește pe toți, ca să te convingă că este înviere; îi pedepsește pe unii ca, prin pedepsirea lor, să-i facă pe cei mai trândavi să ajungă, de frică, mai buni. Și iarăși, cinstește pe unii oameni buni ca, prin cinstirea acestora, să atragă și pe alții spre virtute; dar nu-i cinstește pe toți, ca să afli că este un alt timp când va răsplăti pe toți. Dacă toți ar primi aici pe pământ ce li se cuvine, oamenii n-ar mai crede în dogma învierii; iar dacă nimeni n-ar primi aici pe pământ ce i se cuvine, cei mai mulți oameni ar ajunge mai trândavi de cum sunt. Iată pentru ce Dumnezeu pe unii îi pedepsește, iar pe alții nu; ca să fie de folos și celor pedepsiți, și celor nepedepsiți. Unora, ca să le curme răutatea, iar altora, ca să-i înțelepțească prin pedepsirea acelora. Aceasta se vede din cele spuse de Hristos. Când I s-a vestit că niște oameni au fost îngropați sub dărâmăturile unui turn ce s-a surpat, Hristos a spus: “Credeți oare că numai aceia au fost păcătoși? Vă spun că nu! Ci, dacă nu vă veți pocăi, toți veți pieri la fel” . Vezi dar că aceia au pierit pentru păcatele lor; ceilalți însă n-au scăpat pentru că au fost drepți, ci pentru ca să ajungă mai buni prin pedepsirea celorlalți. - Dar li s-a făcut o nedreptate celor ce au fost pedepsiți!, ni s-ar putea spune. Ar fi putut și ei, dacă n-ar fi fost pedepsiți, să ajungă mai buni prin pedepsirea altora. - Dumnezeu nu i-ar fi pedepsit dacă știa că au să ajungă mai buni prin pocăință; dar știa că n-au să ajungă. Cum ar fi lipsit Dumnezeu de câștigul pocăinței pe cei care aveau să ajungă mai buni prin pedepsirea altora, când El, cu toate că știe că mulți n-au să câștige nimic de pe urma îndelungii Lui răbdări, îi suferă cu multă răbdare, împlinindu-Și bunătatea Lui și dându-le putința să se trezească din nebunia lor? N-au fost, deci, cu nimic nedreptățiți. Prin pedepsirea lor a pus capăt răutății lor și li s-a ușurat și pedeapsa de pe lumea cealaltă, pentru că au suferit aici pe pământ nenorocirea aceea. Tot așa n-au fost cu nimic nedreptățiți nici cei ce n-au fost pedepsiți. Le era cu putință, dacă ar fi vrut, să se folosească de îndelunga răbdare a lui Dumnezeu pentru schimbarea lor în bine; și, minunându-se de bunătatea lui Dumnezeu, să se rușineze de covârșirea răbdării Lui, să se întoarcă la virtute și să câștige mântuirea lor prin pedepsirea altora. Dar dacă ei stăruie în răutatea lor, nu e de vină Dumnezeu – căci pentru aceasta este îndelung răbdător, ca să-i aducă pe calea cea bună -, ci ei, cei nevrednici de iertare, care nu s-au folosit spre binele lor de îndelunga răbdare a lui Dumnezeu. Dar nu-i numai aceasta pricina pentru care nu sunt pedepsiți aici pe pământ toți răii, ci mai este și o altă pricină tot așa de mare care cere aceasta. - Care-i aceasta? - Dacă Dumnezeu ar pedepsi pe oameni îndată ce păcătuiesc, ar smulge de pe pământ înainte de vreme neamul omenesc, și n-ar mai ajunge să se continue din neam în neam. Și, ca să știi că ăsta-i adevărul, ascultă ce spune profetul: “Dacă Te vei uita la fărădelegi, Doamne, Doamne, cine va suferi?” .......................... continuarea aici:http://www.ioanguradeaur.ro/556/omil...-a-diavolului/
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#26
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Datorita evenimentelor din viata mea, eu vad lucrurile cam asa: 1. De multe ori, cand am crezut ca pierd, pe termen lung am castigat. Si invers. 2. Dumnezeu poate sa scoata si va scoate ceva bun din orice rau 3. Dumnezeu are ... un foarte fin simt al umorului (in sensul cel mai si cel mai bun al cuvantului). Uitandu-ma in urma, de multe ori am intuit (tarziu, ce-i drept) de ce a luat o decizie sau alta, care mie imi parea abandonare totala. e ca si cum mi-ar spune: "Ei, ai vazut, prostuto, cum Le-am aranjat pe toate? de ce te-ai indoit?" |
#27
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre Plan: sa inteleg ca si invierea facea parte din maretul plan? Si tremuratul vocii, si teama de moarte? |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Exista in general o neincredere in fantezie si o pretuire exagerata a ratiunii logice, dar fara fantezie si credinta ar fi fost(este) imposibil sa promovam(evoluam) in orice directie.
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
De aceea spuneam ca unii "rai" sunt meniti sa fie un sprijin de nadejde pentru multi dintre cei buni! |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Cam meschin pentru o gindire de zeu
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ratiune si Credinta | tara tara vrem ostas | Generalitati | 31 | 05.08.2011 22:06:42 |
Ratiune si Treime | naephius | Teologie si Stiinta | 36 | 29.07.2009 18:47:30 |
|