![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cum se impaca trandavia cu dorinta de a impaca cele doua parti? O vorba din batrani spune; "Nu te pune cu prostu', ca are mintea odihnita!" N-am vazut perseverenta si incapatanare mai mare ca a ignorantului, dar asta numai fiindca el nu stie (nici n-ar avea cum!!) ca e ignorant. Paradoxul consta in faptul ca se crede extrem de destept in mediocritatea lui... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Trandavia te opreste sa intrii in lupta, pantru ca intre Hristos si diavol nu exista cale de mijloc. Vorba din batrani cred ca este : "Sa nu stai in fata prostului si in spatele magarului" . Cred ca trebuie sa te pui si cu "prostii" ca altfel lasati de capul lor ajung sa se creada mari intelepti si invincibili - vezi modelul politicianului actual. Eu sper ca din ecuatie sunt exclusi oamenii care au intr-adevar probleme de dezvoltare a inteligentei, acestia sunt intr-o proportie asa de mica incat nu reprezinta o amenintare si in majoritate sunt niste oameni foarte blanzi. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
,, Cine sunt mediocrii? Intra in aceasta categorie oameni simpli, cei cu o cultura limitata, adica toti cei care nu intra in categoria oamenilor culti, destepti, talentati, geniali? Nu. ,,
1) Am inteles citind articolul , ca IPS B. Anania analizeaza nu omul nescolit , simplu , mediocru ci omul care , zic eu scolit sau nescolit , se crede crestin dar ... alege ,, calea de mijloc ,, Crestinul se poate multumi cu calea de mijloc , adica sa nu fie un pacatos ordinar pe a carui frunte scrie iad , dar nici crestin adevarat , zice dansul ,,catre sfintenie nu tinde ,, . De aceea face trimitere la Apocalipsa ..sa intelegem mai bine , ori esti rece - ori esti Fierbinte ! ,,Mediocrul e , caldicelul din apocalips,, deci Dumnezeu il va arunca .. 2) Pana acum am zis ca am inteles ..desi nu am pretentia ca ce am inteles e si corect ! CE NU AM INTELES si am nevoie de ajutorul vostru , este aceasta afirmatie : ,, Catre sfintenie nu tinde pentru ca n-o percepe. Catre opusul ei nu cade de tot, pentru ca nu e in stare sa indrazneasca pacate mari. Mediocrul e mediocru si in pacatosenie.,, Pai nu e de preferat sa nu indraznesti pacate mari ? Nici asta nu mai e o stare crestina ? daca nu indraznesti pacate mari , poate inseamna si ca ti-e gandul la Dumnezeu si de aceea te feresti sa le faci ! Nu ca nu esti in stare ! Domnul Iisus ne-a spus in Casa Tatalui Meu multe locasuri sunt ..asta -mi da nadejde .. Mai oameni buni , Daca nu esti sfant , fierbinte , ..esti demn de iad ?
__________________
Slava Lui Dumnezeu pentru toate ! Last edited by sia; 28.08.2009 at 16:53:07. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce nu se hotaraste sa fie total impotriva lui Dumnezeu ?- pentru ca si asta e o lupta, iar pentru ea iti trebuie vointa. Iar daca ai vointa nebiruita vei afla mai multe decat daca alegi calea de mijloc (exemplu Sf.Ap. Pavel) |
#15
|
|||
|
|||
![]()
unde a vorbit IPS Anania despre mediocritate, in ce context?
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te impartasesti atunci cand esti pregatit pentru asta din toate punctele de vedere. Impartasania nu este lingurita de sirop pe care o primesti zilnic la biserica, ca medicament sau mangaiere. Este ceva deosebit, special si de aceea trebuie facut cu suflet si socoteala. In schimb sa te atingi de Sfintele Daruri o poti face oricand, nu presupune nimic special, in afara de faptul a fi curat (mai ales femeile, dar nu reincepem aici discutia asta). Am vazut ca toata lumea doreste sa se apropie de ceva care sa-l apropie de Dumnezeu: daruri, hainele preotului. De ce este asta mediocritate? La fel si la partea cu lumanarea. Unii se duc si stau mereu la slujba, dar nu aprind lumanari daca nu au un motiv special, altii au o problema, dar se duc totusi la biserica si se inchina si aprind o lumanare macar. De ce judecati oamenii pausal? Revin la ideea mea ca se face o mare confuzie intre termenii: mediocritate si moderatie. Ambele pot fi inascute sau dobandite. Unul se refera la neputinta/nedorinta fizica, intelectuala, etc., celalalt se refera la dorinta de pace, de a evita extremele si de a alege calea de mijloc. Vad ca multi persevereaza in confuzie si judeca aici oamenii fara noima. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Sofia, nu cel care se impartaseste, dar se atinge si de Sfintele Daruri este neroditor, ci cel care se multumeste doar cu atingerea Darurilor. E ca si cand ai rupe o creanga din copac, o lasi in apa o vreme si astepti sa-ti dea roade din vasul respectiv. Asa cum ai spus, e nevoie de mai mult. O creanga rupta din copac nu are aceeasi putere cu cea ramasa in copac. Are toate sansele sa se usuce. Iar cand vezi cum se imping sa ocupe un loc mai bun cand preotul iese cu Cinstitele Daruri, dar nu raspunde niciodata la chemarea preotului sa se impartaseasca cu Trupul si Sangele Domnului, e semn de mediocritate.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Iar ne invirtim in jurul cozii si intram in discutiile legate de accesul la Impartasire al credinciosilor limitat in multe cazuri la modul transant de catre preoti.
Este foarte greu de inteles de ce este descurajata Impartasirea iar invinuirea oamenilor care chipurile se feresc de ea deoarece asa au fost programati ,este gresita. Comparatia facuta de tine, Costel, nu o pot intelege. Priviti catolicii care se impartasesc cu mic cu mare aproape in fiecare Duminica cu Trupul si Singele Mintuitorului Sa lasam oamenii in pace si sa nu mai cream imagini false ca ar fi asa de nevrednici si nemernici incit nici de Daruri nu se mai pot atinge. Oare ce va urma? Alungarea lor? |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Andrei, imi pare rau ca nu m-am facut inteles, eu tocmai asta doresc sa scot in evidenta, ca oamenii trebuie sa se impartaseasca. Ma doare sufletul sa vad ca la chemarea preotului spre impartasire nu vin decat doua trei persoane, desi in biserica sunt zeci.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...deoarece cind te apropii incepe sa te ia cu frica ca vei fi anchetat, judecat de catre preot si trimis la plimbare deoarece nu te-ai spovedit in dimineata respectiva sau mai stiu eu ce, ceea ce este absurd. Oare ce s-o fi putut intimpla de ieri sau de o saptamina de cind m-am spovedit ultima oara? Am pacatuit de nu mai stiu de mine? Este de-a dreptul ridicol si foarte neziditor pentru toti |
|