![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
- Acuma liniștea despre care spuneți dvs. că e nevoie pentru realizarea noastră spirituală este, este în noi, să știți. Vă puteți bucura de sistemul economic în care trăim și de libertățile democratice. Nu trebuie un totalitarism ca să ne realizăm noi spiritual sau întotdeauna o persecuție. Vă puteți bucura de toate câte Dumnezeu Le-a dat, Le-a creat. Nu judecați capitalismul american prea rău. Este o societate de consum, însă progresul lor... progresul lor de consum este risipa: cu cât se aruncă la coșurile de gunoi în Statele Unite poate România să-și refacă economia în câțiva ani. Există o anumită rațiune: ca să dea de lucru la oameni; dând de lucru la oameni, aceștia cumpără. Cumpărând, producția crește, și așa mai departe. Ei au descoperit un mod de a fi, care nu este capitalist. Să știți, americanul nu e capitalist pentru că există un fel socialism bazat pe trusturi. Dacă ești muncitor la Ford, de exemplu, la Ford te îmbraci, îți dă și mașină din 2 în 2 ani, o schimbi, acolo și salariul ți-l consumi. Pentru că Ford nu face numai automobile. Au și magazin de cumpărături, și de îmbrăcăminte, și de toate, și caută să-l țină pe om înăuntrul acestui sistem, dar nu e așa ca să spui că adună banul undeva, cum înțelegem noi capitalismul clasic; și-i pune în buzunar și câțiva trăiesc bine și ceilalți nu. Președintele de la Ford, care nu mai este Ford, un nepot de-al lui Ford care-i al 5-lea director pe acolo, deschide nu numai fabrici de mașini. Ei fac sateliți, ei fac lucruri extraordinare, computere, toate lucrurile astea le fac și tot banul circulă. Nu găsești un capital undeva. Când spui că anul trecut, de exemplu, General Motors a câștigat sau are un plus de 10 bilioane ăla nu-i păstrat nicăieri, n-o să găsești niciodată banii ăia. Banii ăia sunt, circulă mereu în producție și de producția asta se folosesc cei care lucrează acolo. Ce să vă spun că aproape toți sunt acționari. Adică un muncitor spune: „fabrica mea”, nu spune: „fabrica lui Domnu Cutare”. Deci nu este un capitalism obișnuit, este un socialism de fapt, dar este altfel structurat, pe vârfuri, nu ca în comunism. Și chiar și agricultura acolo este o industrie. Nu poți să faci, mai mult de 3000 de ha, nu poți lucra că trebuie să îți întreții familia, mașinile. Dar mașinile acelea le cumpără de la cineva. Se asociază între ei. Totul este o industrie. Nu e banul, un ban care să spui: e al meu, la bancă, am atâtea: 300 000 de dolari la bancă. Nu, nu sunt oameni care țin atâta la bancă. Cumpără acțiuni, intră banii în circulație, astfel trebuie înțeles capitalismul american. Însă, aici m-ați întrebat, să revin acuma la răspuns: cum poți să trăiești în societatea asta capitalistă și totuși să te ocupi de mântuirea sufletului? Eu cred că nu se contrazic unele cu altele. Trebuie să ne bucurăm de tot ceea ce Dumnezeu a creat, dar în același timp Dumnezeu ne-a făcut oameni ca să producem, să muncim, să trăim din munca noastră. Desigur veți ajunge și dvs. la un timp când rezultatul muncii vă va da posibilitate să trăiți, să trăiți într-un mod cuviincios. Deja au început: curățenie văd că este, au început oamenii, că nu puteți să trăiți izolați.
Ortodoxie în Europa Intrarea asta în Europa e o chestiune care poate fi și periculoasă și foarte bună; depinde cum o poți înțelege. Dar veți ajunge la un standard european de viață economică. Însă viața spirituală este cu totul alta: trebuie să te cunoști pe tine însuți. Sunt oameni în America, oameni care au funcții importante, executivi de companii; ăștia sunt cei mai importanți; nu există compania lui Vasile sau a lui Gheorghe, așa ceva nu există; dar există „board of directors”, adică mai mulți directori și ăia conduc, sunt oameni acolo care sunt foarte religioși, religioși nu în sensul că sunt informați sau se duc la biserică, dar sunt mistici-religioși. Deci nu vă împiedică cu nimica să trăiți cu Dumnezeu, în relație cu Dumnezeu și să vă bucurați de toate câte Dumnezeu a creat. Iar prin munca dvs. le dezvoltați și le înmulțiți pentru că Adam lucra în Paradis împreună cu Dumnezeu. De aceea și omul în societate trebuie să producă, să lucreze împreună cu Dumnezeu și atunci Dumnezeu este satisfăcut. Dar Adam nu producea pentru interesele lui. Pentru că așa l-a făcut Dumnezeu pe om să creeze. Și creația în societate se plătește, sigur: fiecare avem talentele noastre și avem ramurile în care ne dezvoltăm, și colaborarea între ele este viața socială. Nu e imposibil. Un lucru să nu uitați: în orice situație stați, să nu îl uitați pe Dumnezeu! Am văzut aici tramvaiele că fac gălăgie în partea asta, sirenele de la fabrică, toate zgomotele astea industriale în care trăim noi, să vedeți ce este în New York, New York-ul este pentru mine cel mai bun deșert în care un Sfânt Părinte se poate realiza. Că nimeni nu te cunoaște. Este atâta lume pe stradă, este un furnicar, încât nimănui nici nu-i pasă: poți să îți pui o pălărie țuguiată, poți să mergi desculț, să atârne o coadă după tine, nu se uită nimeni la tine. Pentru că nu-i interesează. Într-o mulțime, de aia, și New York-ul are totuși niște Sfinți, să știți. Are părinți, are călugări, are...E posibil pentru că asta este altă dimensiune. Este dimensiunea aceea a coborârii în noi, de care am vorbit înainte, a explorării universului din noi. Și atunci, în ciuda zgomotelor astea din afară, există o liniște și o pace a minții și a sufletului. Poate să fie cât de mare gălăgia în afară, dar dacă tu ai pace în tine, asta-i de altă natură pacea în noi. A spus Iisus: „Pacea Mea v-o dau vouă”, n-a spus pacea de la Versailles sau pacea de la Paris, a spus: „Pacea Mea v-o dau vouă!”. El e Pacea Lumii. Deci dacă Îl avem pe Iisus în noi, nu vă fie frică. Nu vă fie frică de nici un zgomot din afară. Pentru că acelea au natura lor și înțelegerea lor. De multe ori sunt prea multe. Și dacă avem pace în noi, va fi liniște și în afară. Depinde prin ce perspectivă privești. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
- Părinte Roman, dar de multe ori suntem puși în situația să lucrăm în niște companii sau fabrici, sau alte instituții care promovează, spre exemplu, patimile din oameni: consumarea, consumul. De exemplu o fabrică de arme sau, poate nu chiar așa de rău o companie care promovează niște produse care se vând pentru că oamenilor le plac. Și nu le sunt de folos musai, dar le plac, sunt conform patimilor lor. Rămâi în acea companie și îți vezi de pacea pe care ți-o dăruiește Hristos sau pleci de acolo?
- Nu, aici se pune un caz de conștiință. Cauți cât se poate să te izbăvești de acea companie și să nu mai lucrezi, adică să nu mai lucrezi pentru trezirea patimilor omului și menținerea lor, cum este alcoolul sau sigur că nu există o companie de droguri, că alea le fac pe ascuns, dar alcool și țigări, și toate lucrurile astea, caută să nu lucrezi dacă poți acolo. Să știți că în America se fumează mai puțin ca în România, nici în aeroport, nu se fumează pe aeroport, nu se fumează nici în nici un restaurant, nicăieri. Din instituțiile publice, dacă e fumător, trebuie să se ducă afară, undeva departe...Nu pentru că e o patimă care îți îngreunează mântuirea. Nu la asta se gândesc. Ei se gândesc la igienă și la sănătate. Dar totuși, așa fac. Conștiința lor le dictează ca pe fiecare țigară americană să se scrie că nu-i bine să se fumeze. Și atunci, sigur, te mulțumești, dar asta nu depinde de dumneata care lucrezi acolo, depinde de directorii fabricii, sau depinde în ultimă instanță de guvern cum privește; dacă guvernul are nevoie de bani și incită patimile oamenilor: alcoolismul și tutunul, ca să facă, dacă este în regia statului și să facă bani pe asta, nu este vina dvs. Dvs. lucrați acolo ca să aveți un salariu pentru familie, și să vă întrețineți copiii și familia. Fă-ți rugăciunea, când te duci acolo dimineața și spune: „Doamne știu că asta e, dar nu depinde de mine, depinde de cei care au făcut fabrica, de cei care aprobă, aprobă produsul acesta; nu depinde de bietul muncitor care lucrează acolo ca să își întrețină familia”. Nu vă simțiți chiar așa vinovați și nu vă acuzați. Sigur nu o să lucrezi într-o casă de prostituție acuma ca să câștigi bani. Aia sigur că depinde de tine. Și aici într-o oarecare măsură depinde de tine, dacă poți să găsești altă ocupație, caută să te eliberezi din fabrica asta să te duci undeva unde conștiința dumneatale va fi împăcată. - Părinte, eu vreau să vă întreb acum un lucru care îi privește pe preoți. Cum se poate hotărî un tânăr, dacă a absolvit Teologia, dacă e bine să fie preot sau nu? Deci care e măsura după care ar trebui să judece lucrul ăsta? - Eu nu cred că mulți Părinți. Mă uit la Sinodul românesc, ce tânăr este! Față de mine sunt niște copii cu Harul lui Dumnezeu. Sigur că le sărut mâinile și picioarele la toți că sunt arhierei. Dar mă bucur în inima mea că Biserica întinerește. Și aveți arhierei foarte capabili. Și mulți din ei sunt foarte duhovnicești. Am vizitat câteva episcopii acuma. Aveți călugări ca părintele Teofil, pe care Dumnezeu să îl țină, este un mare duhovnic. Aveți alți duhovnici prin Moldova, sunt călugări duhovnici. Dar vă spun, nu depinde de duhovnic, să fie sfânt ca dumneata să te mântuiești. Fă-te preot și slujește altarului, slujește Sfintele Taine cu credința că Duhul Sfânt vine în Sfintele Taine și lucrează pentru mântuirea oamenilor. Și te mântuiești. Duhovnicia nu este o aventură. Sigur am avut duhovnici mari: părintele Arsenie Boca, părintele Benedict Ghiuș, părintele Sofian...Sigur că Dumnezeu nu i-a ținut tot timpul pe pământ că sunt oameni și trebuie să moară. Dar să te uiți în fiecare preot, că ceea ce trebuie pentru mântuirea sufletului are fiecare preot care este hirotonisit de un arhiereu și are harul lui Dumnezeu. Nu vă uitați la slăbiciunile oamenilor pentru că asta ar fi un protestantism. Harul Domnului nu lucrează în Sfânta Liturghie și în Sfintele Taine prin, sau după, vrednicia preotului, ci lucrează pentru mântuirea oamenilor. Vrednic, nevrednic, oamenii se mântuiesc prin el. Asta este Biserica și asta este Ortodoxia și trebuie să ținem de lucrul acesta. Nu trebuie să ne protestantizăm, să pretindem acuma că fiecare trebuie să fie un părinte Cleopa. Nu, pentru mărturisire și împărtășire vă duceți la oricare preot care are Harul lui Dumnezeu. „O, zice, dar nu mă duc la ăla, ăla e mai glumeț, glumește, eu vreau un duhovnic mai sfânt”. Gradul de sfințenie numai Dumnezeu îl știe. Dumnezeu a sfințit preoți pentru mântuirea poporului. Și dumneata faci parte din popor atâta timp cât nu ești preot. Și harul preotului din altar este pentru mântuirea ta. Deci să credem în Harul Domnului și în Sfintele Taine. Biserica este sacramentală. Biserica ortodoxă și cea catolică, cel puțin aceste două biserici, sunt sacramentale, iar oamenii se mântuiesc prin Sfintele Sacramente, prin Sfintele Taine. Articol preluat de aici: http://www.revistalumeacredintei.ro/..._sinucigas.htm |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Adeseori drumul strainatatii este drumul singuratatii si al indurarii. Acest drum schimba viața ta, a familiei tale, a prietenilor tai .....
În țară, plecarea peste granițe era un vis cu un gust deosebit și o mireasmă anume care învăluia băncile școlii. Plecarea, pentru tine, a fost o aspirație, o sfidare, o fugă, o ieșire din obișnuit. Astăzi,te despart de acel vis, ani îndelungați, vis ce a devenit realitate într-o bună zi. Fericirea, bucuria, speranța iti așterneau la vremea aceea, drumul străinătății, cu petale de trandafiri. La fiece greutate materială, la fiece cădere de sănătate, la fiece problemă datorată înstrăinării, te gândesti să te întorci în patrie si de fiecare dată iti spui „mă întorc acasă, căci mi s-a urât de străinătate și de singurătate". Trenul vieții a trecut insa și din popas în popas s-au împlinit o parte din visurile tale mărețe, diplome mari și prestanță financiară. Cu toate acestea, continui să privesti cu ochi plini de duioșie la locurile natale, la ținutul strămoșilor. Iti este dor de țărâna din care ai venit și în care te vei întoarce. Pentru tine, străinătatea este o ghilotină care desparte capul de trup și inimă. Inima a rămas agățată acolo, în patrie, iar mintea se perpelește aici din pricina inimii. Acest trup ciopârțit este aruncat de colo colo de valuri puternice cărora nu li se poate ține piept. Sunt valuri de buimăceală. O luptă zilnică, o bătălie neîncetată în care mintea biruie etapă după etapă și te pironește în străinătatea care s-a preschimbat, cu trecerea vremii, într-o a doua patrie. Sărbătorile sunt acum prilejuri lipsite de bucurie. Atunci, simti cel mai mult singurătatea, iar înstrăinarea își întinde și mai mult rădăcinile și dă la iveală amurgurile ei. Iti scormonesti vechile răni fără să te mai doară. În serile acelor sărbători, iti strângi valizele cu amintiri și pleci în călătorie cu gândul către hârtie. Emigrezi către țara ta, în închipuire, ca să petreci sărbătorile cu familia si prietenii. Este cu neputință ca o bandă cu amintiri și câteva cuvinte să iti domolească arșița dorului. În dimineața unei sărbători, pe când rumegi amintiri din copilărie, iti vine în minte cum se aduna familia pentru rugăciune, cum veneau rudele în vizită, apoi, dulciurile, jocurile și cadourile… După ce vorbesti cu ai tai, în dimineața sărbătorii, urându-le cele bune, simți cum înțepăturile despărțirii te copleșesc și te lasi pradă plânsului, cu toată ființa ta. Sărbătoarea are încă urme în viața familiilor de romani ramasi in tara, însă pentru tine, sărbătoarea este doar un prilej ca să ridici steagurile coborâte în bernă pe zidirile singurătății și înstrăinării tale. Toate ploile căzute în străinătate nu pot spăla colbul mâhnirii adunat ca urmare a despărțirii, și toate zăpezile nu pot preschimba negrul tristeții într-un alb strălucitor. Înstrăinarea nu este numai a trupului, ci și a spiritului și inimii. Aici este cu neputință întoarcerea la vremea copilăriei, căci omul învață să vorbească în primii săi ani de viață și nu poate rămâne copil toată viața. Si brusc te imbolnavesti….esti internat în spital... Te trezesti din nou singur, fără tată, fără mamă, fără frați… Lacrima și oftatul sunt singurii tovarăși… Cât de grea este boala ca străin! După ce a trecut perioada gravă, simți din ce în ce mai tare nevoia de familie și de rude. Ii suni pe ai tai și le spui de hotărârea de a te intoarce. Reacția lor e zguduitoare! Simți din vorbele lor că întoarcerea ta este o adevărată problemă. Nefiresc, au început sa dea nenumărate telefoane, căutând sa afle cauzele hotărârii tale. Si brusc, descoperi importanța întoarcerii tale. Și iti dai seama că ai fost precum o pasăre migratoare ce căuta căldura și nu a dat decât peste frig. Si afli că prin plecarea ta, ai căzut din cuib, într-o mare de nenorociri și grozăvii, iar acum esti precum o clădire coșcovită din care se desprind pietrele odată cu trecerea timpului. Nu vor mai rămâne din tine decât niște ruine. După aceasta, te hotărâsti să nu te mai gândesti vreodată la întoarcere. Azi, în pragul vârstei de….. ani, constati că esti dependent de străinătate și că rămânerea aici este singura opțiune care ti se oferă. Bunurile pe care le-ai strâns pentru a duce o viață mai prosperă în țară ti-au măcinat tinerețea și vigoarea, și după cât se pare, vei cheltui totul pentru redobândirea celei din urmă. Simti că mirosul succesului pe care îl cauti încă, vine dintr-un loc care a fost tot timpul sub ochii tăi, căci pare ca te învârti într-un cerc vicios fără de oprire. Zilele sunt la fel, una precum cealaltă, trenul vieții se duce fără să se oprească în vreo gară să se odihnească. Trecutul a devenit un vis cu amintiri ce nu mai pot fi retrăite. Viitorul este o năluca a speranțelor ce nu pot fi atinse. Între vis și nălucă, se pierd zilele vieții care își plâng pieirea. Tu esti unul dintre îndurerații străinătății... unii dintre prietenii tăi s-au topit printre straini, alții au rămas între două ceruri și două mări, ale căror corăbii sunt lovite de valuri de sentimente de teamă, de uimire, de neliniște, de dor de țară, de rătăcire pe tărâmurile străinătății. |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Marina draga mea, sa lasam tristetea la o parte si sa privim partea plina a paharului - intotdeauna ea exista, trebuie numai sa o descoperim. Sa credem cu tarie ca Dumnezeu ne iubeste si ne ocroteste oriunde am fi, trecatori pe acest pamant.
iti plac caprioarele? uite am gasit un baby deer, il cheama Bambi. ![]() ![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]()
IEU NU CRED IN ASA CEVA.
cum sa se mintuiasca omul fara biserica fara crestini langa el in fiecare duminica ?SI CALUGARU SE DUCE LA BISERICA ceDACA STA IN CHILIE APROAPE MEREU. Fara Sfanta Biserica si intre pagini .ca oameni care nul cunosc pe Iisus Dumnezeu sunt pagini si cumpoate s-al cunoasca mai bine decat prin SFANTA BISERICA. ieU mas intoarce imediat dintre acei oameni fara Dumnezeu la mine in tara sau intro tara care are biserica ortodoxca. Acolo nu ie mintuire |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Credinta si iubirea de Dumnezeu nu tin de locul in care te afli.Domnul este omniprezent si se afla mai ales in sufletele noastre,ale fiecaruia.
Georgepacuraru,ma iarta de indrazneala,dar, daca tot ai invatat sa utilizezi internetul si te consideri in masura sa iti dai cu parerea la tot felul de subiecte, fa un minim de efort si invata sa scrii cat de cat corect gramatical.Crede-ma ca niciodata nu e prea tarziu si ti-o spun cu toata prietenia. Mesajele tale sunt o adevarata tortura pentru cei care incearca sa le descifreze... Toate cele bune! |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Cresdinta si IUBIREA lui DUMNEZEU trebuie sa creasca in om ca un copacel si copacelu trebue udat din cind in cind cu SMERENIE si ASCULTARE si unde se stropeste sufeltu omului mai tare cu SFINTENIE decat la BISERICA?
cum sa stai tu om in tari pagine fara MASLU, fara IMPARTASANIE, fara TAINE poate faci un copil, poate Doamnefereste moare cineva din familie poate ai nevoe de un BOTEZ!! cine te MIRUIESTE la LITURGHIE?Unde e DUHOVNICUL cand esti in tara de straini fara BISERICA???? IISUS OMUL a reusit cu greu sa stea in desert 40 de zile sal ispiteasca dracii, ca pe IISUS DUMNEZEU nu poate wsal ispiteasca ca ie frica de el si fuge. CE te face pe dumneata sa crezi ca un om ratacit intre straini fara BISERICA oricit de credincios ar fi el nu risca MULT? Nu e mai BINE sa vina inpoi in TARA sa aiva si el BISERICA lui la care sa se duca? |
#38
|
|||
|
|||
![]()
eu scriu asa ca am avut o boala cand eram mic si la minen cap sE fac cuvintele corect da cand le pun pe hartie mai greseSC! asa a zis domnu doctor si din cauzasta nu mam dus mult la scoala ca copii ma bateau si ma jicneau radeau de boala mea dar eu iam iertat pe toti demult ca nu am ranchiuna cu nimenea. Sdtiu ca lumea nu mantelege mereu cda va rog frumos duamna sa nu mai cititi ce zic daca va oboseste scrisul meu, nue prima oara cand sunt certat asa ca scriu dar eu mam obisnuit cu oamenii si nu mai pun la sulfet.
va multumecs |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Imi pare rau pentru asta si intentia mea nu a fost sa te jignesc si nici nu am avut pretentii de scris academic (pana la urma si dintre noi mai suntem care facem greseli),ci, sa fie cat de cat inteligibil.
In schimb,am vazut ca internetul il poti utiliza,deasemenea consideri ca esti apt sa iti dai cu parerea in privinta anumitor subiecte,desi,poate nu esti mereu in masura sa o faci,de aceea m-am gandit ca un minim de efort ai putea depune sa incerci sa inveti sa scrii cat de cat corect.Si,dovada ca nu sunt foarte departe de adevar: in posturile precedente ai folosit cuvantul "ieu" in loc de "eu",iar in ultima ta postare l-ai utilizat corect.Deci,se poate,draga Georgepacuraru! Eu spun sa ai mai multa incredere in tine pentru ca poti mai mult decat crezi! Revenind la subiect:ce am subliniat eu este faptul ca aceasta credinta si iubire de Dumnezeu se afla in sufletul omului,indiferent unde s-ar afla el. Viata spirituala a cuiva este mai ales o traire interioara.Daca aceasta depinde exclusiv de exteriorul persoanei,atunci,nu stiu daca o mai putem numi viata spirituala. Te intreb: cum iti explici ca atatia sfinti au trait in pustie,in pesteri ori,altii au mers prin lumea intreaga si,totusi,nu s-au indepartat nicidecum de Dumnezeu?Pentru ca nu aveau cum:traiau cu Dumnezeu in suflet si in cuget! Last edited by heaven; 25.08.2009 at 07:58:46. |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Sunt de acord, heaven.
As adauga ca mai peste tot in lume exista biserici ortodoxe. Poate doar in tari ca Arabia Saudita sau Afganistan sa nu existe.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
La Multi Ani..Tara mea de lacrimi,tara mea de dor | Scotland The Brave | Generalitati | 15 | 25.01.2012 05:24:16 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
Mantuirea | vsm | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 02.11.2006 23:56:38 |
|