Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.08.2009, 12:13:30
FiulRisipitor's Avatar
FiulRisipitor FiulRisipitor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 657
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru FiulRisipitor
Implicit

Zicea cineva odata: "Daca omul ar fi avut nevoie de metode contraceptive sigur gasea Dumnezeu o solutie, poate de la inceput il facea cu prezervativ". :)
Cred eu ca scopul casatoriei este sa micsoreze cat se poate de mult sansele de a fi stapaniti de pacatele trupesti.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.08.2009, 12:27:51
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Scopul nuntii - a face din "doi" - "unul", un singur trup. Pacatul ne-a facut sa traim unul langa celalalt, tainele ne ajuta sa traim prin ceilalti si in ceilalti.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.08.2009, 17:35:50
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

In Noul Testament nu exista nici un text care sa considere nasterea si cresterea pruncilor drept scopul primordial al casatoriei. Nasterea de prunci poate fi mijloc prin care omul se poate mantui numai in masura in care ea se infaptuieste "in credinta, in dragoste si in sfintenie" (I Tim. 2, 15). Nu nasterea de prunci sfinteste prin sine, ci ea ar fi de dorit sa aiba loc, sa se produca, intr-un mediu familial in care sfintenia sa fie preocuparea membrilor ei. Ea are insemnatate in procesul de mantuire a omului atunci cand contribuie la cresterea gradului de generozitate si de jertfelnicie a cuplului conjugal.
Dupa Sf. Ioan Hrisostom, scopul casatoriei omului este si nasterea de prunci, dar, mult mai mult, scopul casatoriei este evitarea desfraului, deci "infranarea" (Despre feciorie, 10, P.G. 48, col. 547).
A vedea scopul primordial al casatoriei in nasterea si cresterea pruncilor, ar insemna sa limitam casatoria la legaturile trupesti dintre soti si la consecintele lor, ceea ce nu se potriveste cu sensul crestin al casatoriei. Aceasta nu inseamna ca nasterea si cresterea copiilor nu constituie unul din obiectivele casatoriei. Ele constituie unul din obiectivele si roadele de dorit ale familiei, dar nu scopul primordial. Daca ar fi altfel, atunci cuplurile care nu au copii nu-si realizeaza scopul pentru care s-au constituit? Nu se mantuiesc, cu toate ca ele dovedesc o viata cu adevarat crestina? Un asemenea punct de vedere ar fi de neconceput. Asadar, scopul primordial al casatoriei trebuie gandit altfel.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.08.2009, 10:01:27
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit implicatii ale spuselor sf. Ioan

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
In Noul Testament nu exista nici un text care sa considere nasterea si cresterea pruncilor drept scopul primordial al casatoriei. Nasterea de prunci poate fi mijloc prin care omul se poate mantui numai in masura in care ea se infaptuieste "in credinta, in dragoste si in sfintenie" (I Tim. 2, 15). Nu nasterea de prunci sfinteste prin sine, ci ea ar fi de dorit sa aiba loc, sa se produca, intr-un mediu familial in care sfintenia sa fie preocuparea membrilor ei. Ea are insemnatate in procesul de mantuire a omului atunci cand contribuie la cresterea gradului de generozitate si de jertfelnicie a cuplului conjugal.
Dupa Sf. Ioan Hrisostom, scopul casatoriei omului este si nasterea de prunci, dar, mult mai mult, scopul casatoriei este evitarea desfraului, deci "infranarea" (Despre feciorie, 10, P.G. 48, col. 547).
A vedea scopul primordial al casatoriei in nasterea si cresterea pruncilor, ar insemna sa limitam casatoria la legaturile trupesti dintre soti si la consecintele lor, ceea ce nu se potriveste cu sensul crestin al casatoriei. Aceasta nu inseamna ca nasterea si cresterea copiilor nu constituie unul din obiectivele casatoriei. Ele constituie unul din obiectivele si roadele de dorit ale familiei, dar nu scopul primordial. Daca ar fi altfel, atunci cuplurile care nu au copii nu-si realizeaza scopul pentru care s-au constituit? Nu se mantuiesc, cu toate ca ele dovedesc o viata cu adevarat crestina? Un asemenea punct de vedere ar fi de neconceput. Asadar, scopul primordial al casatoriei trebuie gandit altfel.
Exact, georgeval. Scopul principal al casatoriei este altul, insa nasterea copiilor vine firesc pentru un cuplu care nu se inchide in sine, nu vrea sa traiasca o dragoste egoista. Cand iubesti cu adevarat vrei sa iti reversi iubirea si asupra altora, iar revarsarea cea mai fireasca in acest caz este nasterea copiilor. Pentru cei care nu pot avea copii se pot gasi alte moduri - adoptia, ingrijirea altora, dedicarea pentru altii (de ex. intr-o asociatie, sau pur si simplu ajutarea unor familii cu multi copii, posibilitati se gasesc..)

Asta nu inseamna insa ca un cuplu trebuie sa-si concentreze toata energia in nasterea si cresterea copiilor.
1) Daca sotii se gandesc numai la copii si isi mai cultiva relatia dintre ei, risca sa se departeze unul de altul si astfel sa nu mai fie un singur trup.. si sa nu mai fie un adevarat cuplu crestin. (uitati-va in jur si o sa gasiti destule exemple)
2) Daca au mai multi copii decat pot duce, material sau sufleteste. Asta este rezultatul ideilor extremiste ale unor duhovnici (sau cupluri) care nu accepta nici abstinenta ca metoda de oprire a nasterilor... Este adevarat ca daca avem credinta mare acceptam tot ceea ce ne trimite Dumnezeu, dar Dumnezeu accepta si colaborarea noastra, si asteapta mai ales si de la noi intelepciune si dreapta socotinta.
Mai sunt si situatii extreme in care exista boili genetice, sarcini extrauterine repetate, si pericol de moarte. Ce facem atunci?

Este adevarat ca sf. Ioan nu spune explicit ca daca scopul principal al casatoriei nu este conceptia copiilor, atunci nu este nici cel al relatiilor trupesti dintre soti. Dar mi se pare ca este evident. De baltfel s-ar putea sa spuna asta in alta parte. De exemplu, acolo unde comenteaza spusele sfantului Pavel spunand sa nu se lipseasca unul de altul decat daca sunt de acord, pentru perioade scurte, ca sa se concentreze la rugaciune.

Anumite lucruri parintii din vechime nu le-au spus pentru ca nu existau in vremea lor toate metodele medicale care pot depista problemele, pentru ca oamenii traiau altfel atunci. Dar se pot deduce din spusele lor consecintele pentru vremea nosatra.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 24.04.2011, 23:35:33
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Scopul nuntii - a face din "doi" - "unul", un singur trup. Pacatul ne-a facut sa traim unul langa celalalt, tainele ne ajuta sa traim prin ceilalti si in ceilalti.
La Cana Galileii a fost binecuvantata nunta si deci nasterea de fii !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.08.2009, 10:09:26
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FiulRisipitor Vezi mesajul
Zicea cineva odata: "Daca omul ar fi avut nevoie de metode contraceptive sigur gasea Dumnezeu o solutie, poate de la inceput il facea cu prezervativ". :)
Cred eu ca scopul casatoriei este sa micsoreze cat se poate de mult sansele de a fi stapaniti de pacatele trupesti.
:-) Nu l-a facut cu prezervativ, insa i-a dat o unealta mai buna si mai eficienta: MINTEA!

Este UNUL din scopurile casatoriei, de altfel cel care este valabil in toate culturile si religiile: aducerea sexualitatii in fagasuri domestice, pentru ca altfel ea, ca un torent, ar napadi viata umana si ar produce pagube. Ceea ce se intampla astazi in mare parte.
Asta pentru ca sexualitatea este o energie puternica, necanalizata poate distruge, insa canalizata aduce mult bine.

Scopul principal este unirea sotilor, cum zice Costel. Unirea este opusul duhului dezbinarii, al individualismului (diavol inseamna cel care desparte, etimologic). Unirea este o imagine a raiului si mai ales a Imparatiei, und evom fi toti uniti in Dumnezeu. Si de aceea se spune ca familia este o mica Biserica - Biserica fiind avangarda Imparatiei in lume.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.08.2009, 11:49:22
cristina2012's Avatar
cristina2012 cristina2012 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2006
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 489
Implicit

Corect Fani!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.04.2011, 13:02:15
blackswan blackswan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.04.2011
Mesaje: 144
Implicit

N-avem voie să petrecem sau am citit eu aiurea? Iisus a și transformat apa în vin, ca să poată petrece lumea.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.04.2011, 13:19:17
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de blackswan Vezi mesajul
N-avem voie să petrecem sau am citit eu aiurea? Iisus a și transformat apa în vin, ca să poată petrece lumea.
"vinul veseleste inima omului" Psalmi "iar painte inima omului om intaraste" Psalmi.

Avem voie sa petrecem cuviincios, cu cumpatare, nu in ptereceri destrabalate in care sa ne imbatam de vin si de alte bauturi ametitoare si mai nou ne si "drogam"

Un dans frumos, decent este potrivit... dar nu manifestari cu tenta sexuala ce indeamna la desfrau.
Un cantec frumos ce face sa vibreze inima in tine de bucurie este binevenit dar nu si un cantec care sa te indemne la violenta sau la mai stiu eu ce manifestari nefiresti.

Hristos nu a preschimbat apa in vin ca sa se imbete nuntasii si sa comporte ca animalele (asa cum din nefercire se mai intampla pe la unele nunti care mai au si pretentia sa se numeasca "dupa randuiala ortodoxa crestina").

Hristos si Maica Domnului nu au participat la nunta din Cana Galieii pentru ca acolo ar fi fost dansuri si jocuri destrabalate, ci au participat invitati fiind sa se alaturie bucuriei mirilor ce si-au unit vietile in Taina Casatoriei dupa legea lui Dumnezeu, intru dragostea lui Dumnezeu, spre mantuirea lor.

Last edited by Eugen7; 18.04.2011 at 13:22:28.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.08.2009, 12:54:13
FiulRisipitor's Avatar
FiulRisipitor FiulRisipitor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 657
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru FiulRisipitor
Implicit

De acord cu tine Fani! Da, am facut o greseala - este doar UNUL din scopuri.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Care este scopul vietii? amatyyy Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 53 23.05.2013 20:57:02
Despre Taina Nuntii in cultul rasaritean Alexandru Nunta 18 10.05.2012 11:36:35
Noaptea nuntii Solveig Nunta 208 29.10.2011 00:47:41
Scopul familiei costel Nunta 23 12.01.2010 09:07:51
Scopul creatiei toni2009 Generalitati 22 23.11.2009 17:31:32