![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Părintele Profirie arăta într o carte a sa că pentru mulți , însă, credința este o luptă, un chin și o frământard. De aceea, ei îi socotesc pe mulți dintre "credincioși" nenorociți, căci văd în ce hal se află. Și de fapt așa și este. Pentru că, dacă cineva nu înțelege adâncimea credinței și nu o trăiește, credința sfârșește prin a deveni boală , și încă una înfricoșătoare. Atât de înfricoșătoare, încât omul își pierde stăpânirea proprilnr fapte, devine nehotărât și slab, este plin de chinuri și de frământări, și este purtat de duhul cel rău. Face metanii, plânge, strigă, chipurile se smerește, și întregă această smerenie este o lucrare drăcească. Asemenea oameni trăiesc religia ca pe un fel de iad. În biserică fac metanii, cruci, zic " suntem păcătoși și nevrednici ", și îndată ce ies afară încep să hulească cele dumnezeiești dacă cineva îi necăjește puțin. Se vede limpede că la mijloc este un diavol. Mai sunt și cei ce pun doar întrebări la întrebări, dar uită mai tot timpul de Sfintele Învățături, aceștia au șansa reală de a "înebunii" din cauza credinței , a falsei credințe.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"În realitate , religia creștină îl preschimbă și îl tămăduiește pe om. Întâia temelie pentru ca omul să deslușească și să deosebească adevărul este smerenia. Egoismul întunecă mintea omului, îl încurcă, îl duce la înșelare, la erezie. Este important ca omul să cunoască adevărul ".
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Era Dorina dragă, un topic chiar intitulat "Dacă Ortodoxia înebunește". Era un topic interesant, dar nu-l mai găsesc , momentan, dar am să-l caut și am să-l readuc în prima pagină. De fapt sunt mai multe forme de "nebunii", ca să spun așa! Să fi nebun după Hristos, e forma cea mai bună și pe care dorim să o avem cu toții, dar există în credință și o formă rea a "nebuniei", când credința poate să-ți facă mai mult rău decât bine, e credința falsă, haotică, nesprijinită de Sfintele Invățături , o credință dusă mai mult după mintea răzvrătită și nemulțumită a omului, combinată cu multe superstiții, frământări și întrebări inutile. Discernămânul, bată-l vina ! ! !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 18.07.2009 at 22:27:39. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Aș dori tare mult să mai aflu opinii legate de acest subiect,Vă rog tare mult să mă ajutați.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca exista o nevoie de a crede.
(Un ateu imi spunea sapt. trecuta ca a crede in Dumnezeu este semn de slabiciune: adica oamenii doresc diverse lucruri pe care nu pot sa le atinga singuri deoarece sunt prea prosti/lenesi/incompetenti/fricosi/lasi si atunci este mai simplu sa creada in Dumnezeu si intr-o "justitie divina" care le-ar da un iluzoriu castig de cauza. El opunea credintei in Dumnezeu, credinta in propria persoana si responsabilitatea pt propria existenta). Mai degraba cred ca exista o dorinta de aflare a Adevarului care ne impinge pe calea credintei (cred ca omul simte cumva ca nu poate trai in minciuna). Chiar si un ateu care spune gandesc, deci exist (stiu, Descartes nu era ateu..dar enuntul acesta este fara Dumnezeu) nu va accepta ca materialul gandirii lui sa fie o minciuna. Cautarea adevarului este importanta pt oricine si daca este un demers serios, va duce la credinta. De aceea, nu intamplator, de mult timp se incearca "relativizarea" adevarului.. Asa este atacat drumul spre credinta, in opinia mea. Ca daca oamenii ar intelege ca adevarul NU este relativ, ca este absolut si indivizibil (daca ai doar jumatati de adevar, nu ai nimic, de fapt), ca exista independent de mintea si vointa noastra, atunci pasii i-ar purta catre crestinism. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Am ajuns sa cred nu citind diverse carti despre Dumnezeu, ci mergand la Liturghie. Asa m-am indragostit eu de Dumnezeu, nu din paginile unei carti, ci stand impreuna "intr-un gand" cu alti oameni in biserica.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am niste cunostinte care au o casa langa o manastire.. nu au calcat niciodata acolo (si sunt oameni in varsta, ar fi firesc sa se gandeasca la astfel de lucruri). |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vă mulțumesc din suflet sunt idei foarte interesante.
Nu știu cât este de credincios fiecare (aceasta doar Dumnezeu știe și poate într-o oarecare măsură duhovnicul). De un lucru sunt foarte sigură:toți căutăm răspunsuri... Eu personal gândesc așa: a crede înseamnă a umple un gol care există în suflet iar Dumnezeu ."..Plinul ce umple golul din mine" De fapt noi oamenii suntem traiste goale..Ne umplem gura cu hrană sau cu vorbe,ne umplem capul cu știință și cu înformații ne umplem...mereu ne umplem și devenim până la urmă plini...cu păcate. Este cam același lucru pe care l-a scris Luchian dar cu alte cuvinte. Atunci când descoperi pe Dumnezeu a cred devine o necesitate.Nu mai poți trăi altfel pentru că ți-ai ancorat viața pe valorile creștine. Last edited by dorinastoica14; 20.07.2009 at 18:04:46. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Analizandu-ma pe mine am observat ca mereu am cate o "sete" (neimplinire). Sete pe care am incercat sa o sting cu cate ceva material... dar surpriza, setea revenea mai tare si mai acuta. Tot timpul incercam sa-mi satisfac setea cu lucruri materiale, dar materia fiind sortita mortii din start, era mistuita de sete. E ca si cum ai da morfina unui bolnav de cancer, ii alina suferinta pe moment dar boala avanseaza si sfarsitul se stie.
Deci, omul nu se naste cu "nevoia de a crede" ci cu dorinta de desavarsire. Credinta e o parghie pe care tot omul o are la dispozitie, fie ca e crestin, hindus sau ateu, el tot crede in ceva. Chiar si daca crezi ca doar tu ai dreptate , tot credinta se numeste si te deosebeste de animale. Sunt doua varinte din care poti sa alegi: materia si spiritualitatea sau moarte si nemurire. Iar fiecare va alege in functie de trairea interioara, dupa cum vad sau simt. Adica cel ce vede mai mult alege materia , iar cel ce simte mai mult alege nemurirea. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
NEVOIA DE DIALOG | iosif | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 253 | 10.01.2013 23:51:18 |
Nevoia credintei | Kronos | Generalitati | 16 | 26.06.2011 17:17:25 |
Nevoia de ajutor | archanghel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 12.08.2009 09:59:09 |
nevoia de credinta | oni91 | Teologie si Stiinta | 6 | 18.01.2008 18:01:36 |
Nevoia de Hristos | danyel | Generalitati | 10 | 09.03.2007 14:45:15 |
|