![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Anca - iti dadeam exemple. Intre timp am aflat si eu multe. Si daca nu ma interesa, nu cautam.
Marius - da, asa este. Multi asa considera teologia. Citesti carti si studiezi. Si asta nu este suficient. Tocmai ca si eu vad diferenta intre teologie si alte discipline. E mai complexa si tine mai mult de intelegere si suflet. Si este mai grea decat toate de inteles si aplicat. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sophia, cand studiezi medicina trebuie sa inveti termeni medicali; la fel cu fizica, chimia, ingineria, etc. Nu vad ce te surprinde, cand e vorba de religie. Odata invatati termenii poti vehicula cu ei; nu stai sa te miri la infinit de niste cuvinte care au sensul lor.
Inca odata constat: nod in papura... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu e vorba de termeni.
E vorba de aplicare. Acolo este greu si aia nu explica in carti. Si nu-mi mai aminti te rog de par. Cleopa. Mi-e deajuns cat am citit de la el si m-a desfiintat ca om. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cu totii realizam ce plini de pacate suntem cand il citim pe Pr. Cleopa. Ne ajuta sa luptam cu pacatele noastre, nu sa le toleram. Cine tine mult la pacatele sale, sa nu-l citeasca.
Mie imi place exprimarea lui clara si pe inteles. Dealtfel desfiinteaza numai ceea ce e de desfiniitat, ca omul nou sa poata asa se dezvolte. Oamenii mor la toate varstele. Cine stie cand ne suna noua ceasul?!? Poate nici nu mai e atat de mult timp de pierdut, cultivand pacate, in loc de virtuti. Ori suntem ortodocsi si luptam cu pacatele noastre, ori nu suntem, la alegere. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Da te rog un exemplu de sfat, pe care nu stii sa il aplici in viata de zi cu zi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Anca uita-te la discutiile pornite azi despre Iisus, om, pacate si ai sa vezi ce nelamuriri am.
Nu mai stiu nici de ce ma aflu pe lume, ce plan are Dumnezeu cu mine, nici ce am de facut si nici ce este pacat si ce nu. Adica eu poate mai stiu ceva, dar altii le vad altfel si ajungem aici la o zapaceala de nu mai stie/intelege nimeni nimic. Asta pentru ca fiecare intelege altfel lucrurile dar isi inchipuie ca el le stie pe toate. Este derutant. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ma intrebai de sfat de la par.Cleopa?
Am mai spus: de ex. cum sa fiu si femeie si crestina, cum sa fiu si casatorita si crestina, ca sa le pot impaca pe toate (ca dupa dansul nu se prea poate). In ziua X din saptamana nu esti crestin ca esti cu sotul, in ziua Y nu esti casatorit ca esti/te duci la biserica sau n post. Si la fel cu femeia (nu esti crestina in zilele X, Y, Z din luna, in perioada de lauzie si alte perioade ale vietii). Trebuie sa fii femeie in lume, sa lucrezi, sa fii o doamna, dar in acelasi timp supusa sotului si altor barbati. Ma mai gandesc si-ti mai spun si altele. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am cunoscut acum o luna o sotie de preot.. m-a impresionat. Daca poti sa-ti imaginezi o femeie foarte modest imbracata, nearanjata (fara machiaj, fara cercei, par strans in coc, batic), dar radiind de frumusete. Nu stiu daca ar fi considerata frumoasa de ochiul barbatului modern, dar mie mi s-a parut frumoasa. Era o adevarata placere sa vorbesti cu ea.. iti incalzea inima (m-am simtit ca o impostoare ca eu vin pe tocuri si cu cercei lungi din tara cu traditie ortodoxa, iar ea, americanca si convertita, si-a asumat firesc modelul femeii crestine). |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Primul paradox este legat de veșnicie. Omul care pune de acord sensul acestui cuvânt cu lumea și nevoile ei , înțelege prin veșnicie că va exista la infinit, fără sfârșit, cu lume cu tot, eventual înoită, dar fără a schimba ceva esențial, și cu Iisus Hristos revenit și El tot în această aceeași lume. Descriind schimbarea paradoxală de sens a cuvântului, ni se spune despre Hristos că este același ieri , azi și în veci. Această exprimare schimbă radical perspectiva asupra timpului , ca fiind liniar, de la trecut , prin prezent spre viitor. Ni se sugerează că trecutul , prezentul și viitorul se vor contopi în Împărăția cerurilor, și ca o consecință , pentru a intra lumea în Împărăție va trebui să iasă din timp și spațiu, nu prin distrugerea lor , ci prin contopirea, sau cum mai este numită, prin transfigurare. De aceea , când omul ia parte la Liturghie cum se cuvine, știind ce se petrece cu el și, ca Taină, cu toată Biserica, el intră în timpul liturgic, ieșind parțial din cel istoric, liniar. Timpul liturgic are mai multe coordonate, între care cea mai cunoscută este cea a ciclului anual, adică anul bisericesc, având în centru Paștele , când se consideră încheiat un cerc al timpului liturgic, și următorul va fi repetarea identică, înțelegând prin aceasta aceeași Liturghie, aceleași Sărbători, pericope evanghelice. Fiecare acumulează cât poate, după credința lui, spre a împlini o altă coordonată a timpului liturgic, cea de înălțare, referitoare la urcușul duhovnicesc, spre virtuți și cunoașterea mai adâncă a Tainelor. Și abia prin această componentă înțelege o parte a paradoxului veșniciei, a antinomiei legate de porunca de a te lepăda de lume și chiar de tine însuți , spre a putea urma lui Hristos, adică a urma nu numai în Împărăție, ci și în slavă, pentru că Dumnezeu ne vrea, și pe noi toți, FII întregi, nu lipsiți de moștenire. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul adultilor in BOR | etbag | Generalitati | 2 | 21.09.2011 17:13:49 |
Educatia in declin | lugrez | Generalitati | 25 | 08.03.2011 08:39:10 |
Educatia parintilor | cozia | Generalitati | 6 | 11.08.2009 19:15:15 |
Erori in educatia religioasa | iosif | Despre Biserica Ortodoxa in general | 62 | 16.07.2008 14:22:28 |
Educatia azi | IC | Generalitati | 25 | 12.03.2007 14:15:37 |
|