![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nu cred ca are sens sa continuam discutia ca nu ajungem nicaieri. Dupa cum spunea si cel ce a scris mesajul anterior, am crezut ca ai intrebari si cauti raspunsuri. De fapt tu nu ai intrebari, ai o convingere, si anume ca esti ateu, dar nu ai nici un fel de argumente pertinente. Asta e. Sa fii un ateu fericit si fara argumente. Ar trebui insa sa iti dai si singur seama ca nu ai nimic in comun cu stiinta, argumentele stiintifice iti sunt complet straine si nici nu le intelegi pe ale altora (nu doar pe ale mele). Succes in continuare si Dumnezeu sa-ti lumineze mintea!
__________________
Imparatia lui Dumnezeu nu vine cu pandire. - Sf. Teofan Zavoratul |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Daca nu ai argumente, nu e nici o problema daca recunosti, sint sigur ca nu are nici o repercusiune asupra credintei nimanui. Faptul ca intrerupi discutia in felul asta arata un mod de gindire, specific de altfel. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cand am cerut sa imi indici sursa bibliografica am vorbit serios. Animalele nu au sentimente (singura exceptie, nedovedita stiintific pana in acest moment, sunt delfinii, asupra carora exista mai multe teorii). Intre instinct si sentiment exista o mare diferenta (cred ca am mai scris asta de vreo 3 ori), daca afirmi ca animalele au sentimente te rog citeaza o sursa bibliografica publicata pe care sa o pot consulta (cine stie, poate ai dreptate si eu sunt in intuneric!).
Am afirmat de la inceput ca sunt dispusa sa accept argumentele tale, si sustin in continuare acest lucru, dar nu aduci nici unele, decat le contrazici pe ale mele. De aceea nu doresc sa continui discutia, pentru ca eu imi culeg argumentele din lecturile mele - atatea cate am, din filozofie, din stiinta, din literatura patristica, iar tu dovedesti prin ceea ce scrii ca nu stapanesti definitia notiunilor pe care le folosesti (confunzi morala cu legalitatea, regulile sociale cu cele politice, argumentele logice cu cele stiintifice etc.). In final discutia noastra se reduce la urmatorul model, eu aduc argumente punctului meu de vedere, iar tu afirmi ca nu am dreptate pentru ca nu vrei tu sa am dreptate. Discutia nu are cum sa evolueze, citeaza bibliografia ta, ca sa imi extrag argumentele mele din ea si sa iti arat cu argumente din propriile tale lecturi ca nu stapanesti subiectul. Ar fi fost mult mai simplu pentru tine, decat sa intri pe taramul argumentatiei stiintifice, pe care nu il stapanesti, sa afirmi ca esti ateu pentru ca nu simti o afinitate pentru religie, nu sa incerci sa demonstrezi asta cu argumente rationale. In materie de sentimente nu te poate contrazice nimeni, daca asa simti - asa simti. Dar nu baga ratiunea in discutie daca nu ai instrumente cu care sa o sustii. Nu spun asta cu rautate sau ca sa te critic. Mie imi place discutia dar nu doar de dragul discutiei. Daca vad ca nu exista posibilitatea unei finalitati, nu neaparat in favoarea mea, nu am de ce sa continui. Incerc sa iti arat ca ratiunea, aia pe care o iubesti si o promovezi ca rezultat suprem al evolutiei, inseamna mult mai mult decat vezi tu in acest moment. Hraneste-ti ratiunea cu lecturi, multe, studiaza, cerceteaza, si discutam apoi - daca discutia e posibila. Sincer, nu cred ca ai dispozitia mentala pentru acest tip de dialog, te temi mult prea tare ca nu cumva sa te convinga cineva ca nu ai dreptate si sa trebuiasca sa admiti acest lucru.
__________________
Imparatia lui Dumnezeu nu vine cu pandire. - Sf. Teofan Zavoratul |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Surse (printre multe altele):
The Descent of Man, a lui Darwin ar fi un bun inceput http://www.infidels.org/library/hist...hapter_05.html, It has, I think, now been shewn that man and the higher animals, especially the Primates, have some few instincts in common. All have the same senses, intuitions, and sensations,----similar passions, affections, and emotions, even the more complex ones, such as jealousy, suspicion, emulation, gratitude, and magnanimity; they practise deceit and are revengeful; they are sometimes susceptible to ridicule, and even have a sense of humour; they feel wonder and curiosity; they possess the same faculties of imitation, attention, deliberation, choice, memory, imagination, the association of ideas, and reason, though in very different degrees. The individuals of the same species graduate in intellect from absolute imbecility to high excellence. They are also liable to insanity, though far less often than in the case of man. any animal whatever, endowed with well-marked social instincts, the parental and filial affections being here included, would inevitably acquire a moral sense or conscience, as soon as its intellectual powers had become as well, or nearly as well developed, as in man cu un rezumat si comentariu aici: http://www.bun.kyoto-u.ac.jp/~suchii/D.onM.html On the origins of human emotions de J.H. Turner http://books.google.ro/books?id=aEeS...esult&resnum=6 http://www.unep.org/grasp/Informatio.../PR_sept01.asp: I have been studying wild chimpanzees for 36 years and I have come to know that great apes share common emotions, feelings and intelligence with ourselves |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Oare maimuta e capabila de credinta in Dumnezeu? Abia atunci s-ar asemana omului.
Dar, ce-i drept, oamenii care nu cred in Dumnezeu se aseamana intr-adevar maimutei; fara suparare. Dar Dumnezeu a creat omul, ca sa se ridice la Dumnezeu, nu sa se coboare la nivel de maimuta. Ca stapan al regnului animal, ar trebui sa se ridice deasupra lui, nu sa se coboare la acelasi nivel cu el. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
For the last two decades, Barbara J. King, an anthropologist at the College of William and Mary, has studied ape and monkey behavior in Gabon and Kenya, and at the Smithsonian's National Zoo. In her new book, "Evolving God: A Provocative View on the Origins of Religion," King argues that religion is rooted in our social and emotional connections with each other. What's more, we can trace back the origins of our religious impulse not just to early cave paintings and burial sites 20,000 to 40,000 years ago, but much earlier -- back to our ancient ancestors millions of years ago. And today, King says, we can see the foundations of religious behavior in chimpanzees and gorillas; watching our distant cousins can do much to explain the foundations of our own beliefs. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Daca ne uitam in jur sunt cateva legi fizice simple in materie. Nu trebuie sa avem nici macar scoala ca sa stim ca sunt permanent adevarate in aceasta lume fizica. Foarte simplu: Nu poate fi nici un efect fara ca o cauza sa stea la baza lui. Cu alte cuvinte nici macar o pietricica cat de mica nu se va misca de pe locul ei decat daca ceva (o cauza) actioneaza asupra ei. Am doua intrebari pentru tine: 1. Cum explici aparitia materiei? Care este cauza care a produs materia? Trebuie sa-mi explici originea materiei? Cine sau ce anume a adus materia de la nefiinta la fiinta? Materia trebuie sa aiba o cauza ca orice lucru fizic .... care este aceea? 2. Presupun ca ai raspuns la prima intrebare privind originea materiei. Spune-mi care este cauza care a produs prima viata oricare ar fi ea dupa tine? Cum a aparut o simpla bacterie din nimic si ce cauza a facut sa pulseze prima viata prima oara in univers? |
![]() |
| Tags |
| morala |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Lipsa de Dumnezeu in viata morala | Decebal | Morala Crestina | 9 | 06.08.2013 12:02:33 |
| Constiinta morala si legea lui Dumnezeu. | georgeval | Generalitati | 20 | 15.02.2012 00:37:34 |
| Morala Crestina - importanta ei | iRoDiOn | Morala Crestina | 8 | 28.09.2011 00:45:33 |
| Bioetica, familia si morala crestina | corneliamate | Intrebari utilizatori | 10 | 31.05.2011 07:21:11 |
| Morala ortodoxa - o morala a existentei, nu a legilor | NagyAttilaPuli | Intrebari utilizatori | 8 | 04.07.2010 18:44:22 |
|
|