![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sunt mai multe marturii despre inviere decat cele pe care le citezi tu. Toti apostolii l-au vazut pe Iisus inviat, dupa evanghelii. Mai citeste acolo unde se zice ca Toma nu era la inceput de fata, sau povestirea cu pescarii de la sf. ev. dupa Ioan. Eu zic asa: Nu este DOVADA istorica despre inviere, este doar dovada cat se poate de plauzibila ca apostolii au fost convinsi de inviere. Acesti oameni au acceptat mai toti sa-si dea viata, la propriu si la figurat, pentru acest Iisus inviat. Despre ce alte lucruri zici ca sunt considerate hiperbole? Eu am deschis acest topic pentru textul facerii lumii, care este un text din VT, de cu totul alt stil si care nu se vrea istoric. Si nu am zis nici ca este considerat hiperbola, ci poetic si simbolic, este altceva. Tu esti parca inginer si poate iti lipsesc cunostintele literare ca sa-ti dai seama de diferenta. Invierea lui Hristos nu este un act pedagogic! Este un act despre care crestinii cred ca a avut o consecinta REALA, nu didactica sau morala.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Matei 28: [SIZE=2][COLOR=#ccccaa]2[/COLOR] Și iată că s-a făcut un mare cutremur de pământ; căci un înger al Domnului s-a pogorât din cer, a venit și a prăvălit piatra de la ușa mormântului, și a șezut pe ea.[/SIZE] [SIZE=2][COLOR=#ccccaa]3[/COLOR] Înfățișarea lui era ca fulgerul, și îmbrăcămintea lui albă ca zăpada. [/SIZE][SIZE=2][COLOR=#ccccaa]4[/COLOR] Străjerii au tremurat de frica lui, și au rămas ca niște morți.[/SIZE] [SIZE=2][COLOR=#ccccaa]5[/COLOR] Dar îngerul a luat cuvântul și a zis femeilor: „Nu vă temeți; căci știu că voi căutați pe Isus, care a fost răstignit. [/SIZE]Marcu 16: [SIZE=2][COLOR=#ccccaa]5[/COLOR] Au intrat în mormânt, au văzut pe un tinerel șezând la dreapta, îmbrăcat într-un veșmânt alb, și s-au înspăimântat. [/SIZE] Luca 24: [COLOR=#ccccaa]4[/COLOR] Fiindcă nu știau ce să creadă, iată că li s-au arătat doi bărbați, îmbrăcați în haine strălucitoare. Ioan 20: [SIZE=2][COLOR=#ccccaa]12[/COLOR] Și a văzut doi îngeri în alb, șezând în locul unde fusese culcat trupul lui Isus; unul la cap și altul la picioare.[/SIZE] Din cite am auzit, mai exista si alte evanghelii. Ma intreb cite nastrusnicii or fi si pe acolo... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Daca intereseaza pe cineva ce are de spus un specialist in domeniu: http://fuckcopyright.blogspot.com/20...terrupted.html
Bart D. Ehrman is an American New Testament scholar and textual critic of early Christianity. He is the James A. Gray Distinguished Professor and Chair of the Department of Religious Studies at the University of North Carolina at Chapel Hill. He has written about how the original New Testament texts were frequently altered by scribes for a variety of reasons, and argues that these alterations affect the interpretation of the texts. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citez din cartea de mai sus:
And so we have an answer to our ultimate question of why these Gospels are so different from one another. They were not written by Jesus’ companions or by companions of his companions. They were written decades later by people who didn’t know Jesus, who lived in a different country or different countries from Jesus, and who spoke a different language from Jesus. They are different from each other in part because they also didn’t know each other, to some extent they had different sources of information (although Matthew and Luke drew on Mark), and they modified their stories on the basis of their own understandings of who Jesus was. The fact that the Gospels were not actually written by apostles does not make them unusual in the New Testament. Quite the contrary, it makes them typical. Most of the books of the New Testament go under the names of people who didn’t actually write them. This has been well known among scholars for the greater part of the past century, and it is taught widely in mainline seminaries and divinity schools throughout the country. As a result, most pastors know it as well. But for many people on the street and in the pews, this is “news.” |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
As mai vrea sa adaug ca evident, cele scrise in evanghelii nu sunt dovezi ci cer si o aderare pentru a fi urmate. Nu suntem astfel obligati sa credem, ci ni se propune, si daca simtim calitatea de aur curat a textului, daca el ne lumineaza mintea si inima cand le citim, vom crede il el si vom accepta si lucruri pe care nu ni le-a dovedi nimeni.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Sint niste texte scrise de oameni ce povestesc niste fapte asa cum au fost vazute de ei sau auzite de ei.
Din pacate, ceea ce nu intelege majoritatea crestinilor, este ca nu poti aplica in mod direct invatamintele lor pentru fapte ce se intimpla in ziua de azi. De exemplu, nu poti spune ca tatuajele sint un pacat pentru ca sint condamnate in biblie; pentru ca in aceeasi carte, Levitic, se condamna purtarea hainelor facute din doua materiale diferite sau consumul carnii de porc sau se spune sa omori copiii ce nu-si asculta parintii. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Respectivul e apreciat in bransa, si era credincios pina nu de mult. Si, din cite spune, nu neaparat acest lucru (faptul ca Biblia e departe de a fi Cuvintul Domnului) i-a schimbat credinta. Daca crezi ca e altfel, esti invitatul meu, eu nu am alte surse. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Geneza | Templier Knight | Din Vechiul Testament | 67 | 27.05.2017 20:14:27 |
| Interpretarea viselor | redandrei90 | Generalitati | 14 | 02.04.2014 15:09:09 |
| Interpretarea Scripturii | ancah | Secte si culte | 78 | 20.11.2011 16:33:47 |
|
|