![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Credeam ca are cineva pasajul original in greaca veche... stiu ca prima varianta e ortodoxa, iar a doua e varianta lui Cornilescu.
@criss: aveam o discutie in contradictie pe un forum privind Dumnezeirea lui Iisus, iar pasajul asta mi-a parut cel mai potrivit, dar mi-a zis ca nu e bun. De ce nu o fi bun, nu inteleg, poate crede ca el are traducerea corecta, de intrebat m-am abtinut sa il intreb pentru ca nu am incredere in sectanti. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
[SIZE=3][COLOR=#000000]καὶ ὁμολογουμένως μέγα ἐστὶ τὸ τῆς εὐσεβείας μυστήριον· Θεὸς ἐφανερώθη ἐν σαρκί, ἐδικαιώθη ἐν Πνεύματι, ὤφθη ἀγγέλοις, ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν, ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ, ἀνελήφθη ἐν δόξῃ[/COLOR][/SIZE] [SIZE=2]Nu sunt specialist in greaca, dar se observa[/SIZE] ca textul este fara echivoc: am subliniat de ex. prima propozitie referitoare la Hristos: Dumnezeu S-a aratat in trup (carne, la fel ca la Ioan 1, 14 - "Si Cuvantul S-a facut trup"). In traducerea sectara sensul este denaturat, implicand o actiune externa Fiului lui Dumnezeu, pe cand textul nu admite un asemenea echivoc: Dumnezeu-Cuvantul S-a aratat pe Sine ca Dumnezeu in trup. Sper sa ajute, cat de cat. Cred ca sunt altii mult mai priceputi ca mine, ii rog pe ei daca pot sa lamureasca mai clar |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
De precizat ca in unele manuscrise Teos este inlocuit. Deci nici traducerea lui Cornilescu nu este lipsita de temei.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Principala problema cu sectarii e ca sunt super-spalati pe creier. Trebuie inteles asta: ca tot ce vad in jur si tot ce le zicem noi ei trec nu prin filtrul inimii sau al ratiunii, ci prin filtrele ce li se instaleaza la lectiile lor de indoctrinare. De aceea doar lucrarea izbavitoare si luminatoare a harului ii poate intoarce, iar noi, asa cum zice cris, suntem datori cu bunul exemplu, cat putem. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
mie varianta I.P.S Bartolomeu Anania imi place cel mai mult. e un pic diferita de cea sinodala dar mi se pare foarte accesibila; in plus parintele ofera multe explicatii teologice, istorice, lingvistice.ofera un indrumar f. bun in citirea scrtipturii.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Altfel spus, nici o discutie pe internet, nu este de folos, doar o apropiere personala prin fapte, poate deschide inimile, dar trebuie sa fii destul de experimentat si de inaintat in credinta ortodoxa. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|