Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.06.2009, 19:28:13
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Ory, obiectivul ascezei nu este golirea de sine ci umplerea de Dumnezeu. Pentru aceasta, ascetul cauta sa renunte la orice se pune între el si Dumnezeu.

Nici urmarea propriilor dorinte nici asceza în sine nu sunt sanatoase.

Daca îti traiesti viata, asa cum îndemni, treptat sufletul se goleste de capacitatea de a fi fericit, poate ca si facultatile sufletesti, ratiunea si simturile, slabesc în acuitatea lor pentru ca spiritul se transforma în lucrurile pe care le consuma. Consumi materie, te materializezi.

Evanghelia vorbeste de lepadarea de sine, de luarea crucii, umblarea pe calea strâmta si atrage atentia ca alternativa este pierzarea. Dar toate acestea nu trebuie facute oricum. Daca renuntam la ceva fara a înlocui cu nimic, se întâmpla ce spui tu. Dar daca renunti numai la lucrurile care te împiedica sa fii în rugaciune, atunci viata ta îsi gaseste un echilibru mai bun pentru ca scapi de oscilatiile între bucurie si angoasa specifice vietii de urmare a propriilor placeri.



Citat:
Lipsindu-ne de micile placeri ale vietii, de micile carari spre care alergam zilnic, ca bezmeticii, carari banale ce par a nu duce nicaieri, riscam sa devenim mult prea constienti de propriile temeri, astfel incat sa ajungem imuni la acele placeri, dar foarte activi la autodistrugere si denigrarea propriului sens lumesc.
Iata ca ai intuit ceva adevarat: oprirea din zburdarea lumeasca aduce o adunare a mintii, a regasire de sine care e mai de pret ca orice, dupa cuvântul Mântuitorului (Ce-i va folosi omului sa câstige lumea daca-si pierde sufletul?).

În aceasta stare de trezvie, de control al propriei fiinte, Duhul Sfânt poate aduce în memorie pacatele din trecut, nu doar sub forma fizica sub care s-au petrecut ci mai ales în sensul gândurilor si deciziilor, sensul miscarilor inimii, calcarea de constiinta prin care sufletul nostru a murit putin câte putin cu fiecare pacat. Pocainta nu e lucrata de om ci de Duhul Sfânt în cei ce petrec în trezvie si El nu poate lucra în cei ce zburda fiindca mintea acelora e mereu plina de gânduri si preocupari lumesti.


Îndemnurile la a fi fericiti din evanghelii si epistole nu sunt niste porunci. Sfântul Pavel vorbea de fericirea pe care o simte cel care împlineste poruncile Domnului si care este aceeasi cu fericirea din vesnicie, fiindca viata de acum este începutul vesniciei.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.06.2009, 08:26:06
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântul Apostol Pavel a fost, este și rămâne un exemplu de optimism

Așa cum am arătat și la începutul acestui topic, siguranța drumului pe care merge și credința în Dumnezeu fac din Sfântul Apostol Pavel unul dintre cei mai optimiști oameni.
Nici umbră de îndoială, nu își pune întrebări când suferă , privește cu detașare când este lăudat. De fapt, a ști că fiecare încercare îți este spre mântuire este dătător de nădejde. Atunci când ni se spune că cel mai rău la gust medicament este necesar pentru vindecare îl primim cu plăcere. Încercarea are acel gust amar, iar atunci când apare trebuie să o acceptăm ca pe un tratament, sau să învățăm pe cât putem acest lucru, să nu fim pe cât posibil niște bolnavi îndărătnici .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.06.2009, 08:46:44
windorin's Avatar
windorin windorin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.10.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.395
Implicit

In viata fiecarui sfant (cazul de fata, Sfantul Pavel) exista un moment anume, o intalnire de nedescris cu Dumnezeu, iar aceasta nu mai poate fi uitata toata viata. Abia dupa acea intalnire, omul nu mai poate uita dragostea lui Dumnezeu, indiferent de cele prin care este randuit sa treaca.

Sfantul Siluan Athonitul spune neincetat: "Cel ce a simtit dragostea lui Dumnezeu sau prezenta Duhului Sfant in el, acela nu-L mai poate uita niciodata si nemangaiat se va simti alaturi de orice, in afara de Dumnezeu."

Apostolul Pavel L-a intalnit pe Hristos. Sfantul Siluan L-a intalnit pe Hristos. Fiecare sfant L-a intalnit pe Hristos, in mod vizibil sau in inima lui. Pana la aceasta intalnire, omul poate cadea usor prada indoielilor, slabiciunilor si oboselii.

Cunosc pe cineva care a scris niste foi.
In ele scrie: "La un moment dat, rugaciunea mi s'a oprit brusc. Am zis: Aici erai, Doamne!" Din acel moment, si dintr'altul de mai inainte, acel om nu si'a mai putut reveni din dragostea de Dumnezeu si dintr'o bucurie neincetata.

Abia intalnirea constienta cu Dumnezeu aduce cu sine bucuria neincetata.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36)

Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.06.2009, 12:44:42
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit < Filipeni 1, 13-20 >

"În așa fel că lanțurile mele, pentru Hristos, au ajuns cunoscute în tot pretoriul și tuturor celorlalți ; și cei mai mulți dintre frații întru Domnul, îmbărbătați prin lanțurile mele, au mai multă îndrăzneală să propovăduiască fără teamă cuvântul lui Dumnezeu. Unii , e drept , vestesc pe Hristos din pizmă și din duh de ceartă, alții însă din bunăvoință. Unii o fac din iubire , știind că stau aici pentru apărarea Evangheliei ; ceilalți însă - din zavistie - vestesc pe Hristos, nu cu gânduri curate, ci socotind să-mi sporească necazul în lanțurile mele. Da ce este ? Nimic altceva decât că, în tot chipul , fie din fățărie , fie în adevăr , Hristos se propovăduiește și întru aceasta mă bucur și mereu mă voi bucura . Căci știu că aceasta îmi va fi mie spre mântuire, prin rugăciunile voastre și cu ajutorul Duhului lui Iisus Hristos, după așteptarea și nădejdea mea că întru nimic nu voi fi rușinat, ci , întru toată îndrăzneala, precum totdeauna, așa și acum, Hristos va fi preaslăvit în trupul meu, fie în viață, fie prin moarte".
Bucuria Sfântului Pavel este slujirea Mântuitorului și nădejdea Mântuirii. În fond baza credinței noastre Ortodoxe : slujirea lui Hristos și nădejdea Mântuirii noastre. Așa să ne ajute Dumnezeu și un Post Binecuvântat ! +
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 georgeval Din Vechiul Testament 25 25.10.2016 06:31:20
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42