![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
mai lamurit rau de tot...
si eu sunt curios (da-mi link-ul) unde ai explicat tu ereziile baptistilor? Dar faptul ca incurci homosexualii cu martorii si cu penticostalii imi spune ca ori esti pus pe certuri si jigniri ori esti prost informat (ori amandoua). Daca tu imi demonstrezi ca eu ca si baptist incalc sfanta scriptura sunt dispus sa-mi revizuiesc viata si chiar credinta. E a treia oara cand te rog asta si se vede clar ca eviti fiindca nu gasesti motive ... Vreau doar 3 motive - extrase din scriptura care sa ma dovedeasca ca sunt un eretic - motivul si versetul. Stiu ca nu am sa primesc acele motive asteptate dar totusi ... trag speranta. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In primul rand hai sa vedem cum si cand au aparut baptistii. Numele și-l iau de la învățătura lor despre botez (bapto = a afunda), susținând că botezul trebuie împărtășit numai adulților. Ei sunt urmași ai anabaptiștilor lui Thomas Münzer din Germania de prin anii 1533-1534. Întemeietorul sectei baptiste este un fost pastor puritan , englezul John Smith. Din cauza persecuțiilor din partea Bisericii Anglicane împotriva tuturor nonconformiștilor, John Smith fuge în Olanda în anul 1606. Aici face cunoștință cu rătăcirile mennoniților, care învățau că botezul trebuie dat numai vârstnicilor și numai prin scufundare și că jurământul și serviciul militar sunt oprite. În scurt timp trecu și el la această sectă, botezându-se a doua oară, împreună cu ceilalți însoțitori ai săi, nu prin scufundare, ci prin turnare (stropire). În anul 1611 se întoarce din nou în Anglia și înființează noua sectă „baptistă”, numită a „baptiștilor generali”, spre deosebire de cea a „baptiștilor particulari”, condusă de John Spilsburg, care susțineau botezul prin scufundare. Cam deodată cu baptiștii englezi au luat ființă în America baptiștii americani. Întemeietorul acestora a fost tot un englez, Roger Williams, fost puritan, care, nemulțumit de dezbinarea baptiștilor englezi și neputând suporta persecuțiile Bisericii Anglicane, în anul 1631 fuge în America de Nord, unde înființează secta „baptiștilor regulari”, cu alți 12 membri, care se botezară unul după altul prin scufundare. Baptismul a fost persecutat și în America până în anul 1783, dar, după proclamare independenței S.U.A. i s-a dat deplină libertate religioasă. Ca și baptiștii englezi, și baptiștii americani s-au dezbinat între ei, astfel încât în prezent se pot întâlni peste zece feluri de baptiști: baptiștii vechi, baptiștii voinței libere, baptiștii sâmbătari, baptiștii celor șase principii, discipolii lui Hristos, baptiștii unitarieni, baptiștii scufundători, Biserica lui Dumnezeu etc., numele fiecărei secte ilustrând principiul generator al ereziei; în general sectele se alipesc de un anume aspect al credinței și îl absolutizează în dauna celorlalte. În sec. XIX baptismul trece din Anglia în Germania. Din Germania baptismul trece în Ungaria, iar de aici începe a face ravagii printre românii din Ardeal, îndeosebi județele Arad și Bihor; ungurii sprijinind răspândirea baptismului la noi în țară. Iată ce scrie deputatul ungur Almay Oliver în ziarul Aradi Közlöny în anul 1913: „Chestiunea națională românească ar trebui dezvoltată în așa chip ca poporul român să fie dezlegat de sub conducerea preoților români. E de mare însemnătate faptul că chestiunea românească, cel puțin în parte, poate fi rezolvată cu ajutorul baptismului. Baptismul poate ajunge la cuceriri de necrezut în județul Arad...”. Nu este de mirare că primii predicatori baptiști printre români au fost unguri. Prin anul 1888 baptistul Kronyai Mihály predica prin Curtici, jud. Arad, și Talpoș, Bihor, iar prin alte comune activau Tóth István, Csopják Attila și alții. Nici celelalte provincii românești n-au rămas nemolipsite, deși în măsură mai mică. Astfel, după 1916, baptismul a pătruns în Bucovina, Moldova și Muntenia, așa că astăzi sunt în țară câteva ramuri ale sectei baptiștilor. Cultul lor constă din rugăciuni, din cântece religioase și mai ales din predici. La cultul dumnezeiesc se practică uneori și „Cina Domnului”, o ceremonie care constă în „împărtășirea” cu pâine și cu vin. Cultul public este săvârșit în „Casele de rugăciuni”, în care se fac evanghelizările de după masă și seara, cu deosebire duminica. Învățăturile baptiștilor sunt în majoritate cele ale protestanților: a) nu recunosc Sfânta Tradiție și cele șapte Taine; b) sunt împotriva cinstirii sfintelor icoane, a Sfintei Cruci, a sfintelor moaște, a rugăciunilor pentru morți, a jurământului, a postului, a simbolurilor liturgice ș.a.; c) dreptul și puterea disciplinară o are adunarea; d) sunt rigoriști, neîngăduitori față de cei ce păcătuiesc; e) botezul îl aplică numai celor vârstnici și se săvârșește numai printr-o singură scufundare (el nu iartă păcatele); f) fiecare are dreptul și priceperea de a tâlcui Sfânta Scriptură; g) nu au decât trei sărbători: Crăciunul, Paștile și Rusaliile; h) sunt împotriva cinstirii Maicii Domnului și a sfinților. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce nu este ingaduit sa talcuiasaca oricine Sfanta Scriptura dupa mintea lui:Nu toți au darul de a tălmăci Scripturile (I Cor. 12, 30). În Sfintele Scripturi sunt lucruri care cu anevoie pot fi înțelese, pe care cei neștiutori și neînvățați le răstălmăcesc, ca și pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare (II Petru 3, 16). Nimeni nu poate înțelege Sfintele Scripturi fără de călăuză mai luminată decât el, după cum este scris: Cum aș putea să înțeleg, dacă nu mă va călăuzi cineva? (Fapte 8, 26–31). Nu oricine are chemarea de a explica Sfânta Scriptură, ci numai unii pe care i-a pus Dumnezeu în Biserică cu acest dar de a fi învățători (I Cor. 12, 28–30). Cunoașterea tainelor Împărăției lui Dumnezeu este un dar special pe care numai apostolii l-au avut, iar alții nu (Matei 13, 11), căci nu pot fi toți apostoli (Efes. 4, 11; I Cor. 12, 29). Nimeni nu poate propovădui de nu se va trimite ( Rom. 10, 15). Numai apostolii au fost trimiși de Mântuitorul să predice Sfânta Evanghelie la toate popoarele (Matei 28, 19), iar acum sarcina aceasta o au episcopii și preoții, urmașii celor 12 și a celor 70 de apostoli, care sunt chemați de Dumnezeu la lucrul Său (Evrei 5, 4; Amos 7, 15; Fapte 9, 15; Rom. 1, 1, 8; Gal. 1, 15; Ier. 1, 5; 6, 27; 15, 20; II Cor. 3, 5–6; Col. 1, 25, 29; Efes. 3, 2, 7–8 ș.a.). Numai aceștia au primit de la Dumnezeu puterea de a vorbi fără frică cuvântul Domnului (Ier. 1, 18–19; 17, 18; Iez. 3, 8–9; Fapte 18, 9–10 ). Deci de aici reies foarte clar cauzele pt care va tot reformati,impartiti si departiti plus faptul ca intemeietorul protestantismului Martin Luther a socotit ca daca merge pe principiul Sola Scriptura lucrurile se rezolva de la sine. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi, din multimea denominatiunilor despre care vorbesti, faceti parte si voi. Raspunsul la intrebare, pe care te-ai grabit sa-l "copiezi", este valabil si pentru tine. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De cate ori ai dat citate care nu aveau nimic cu subiectul respectiv? Te deranjeaza ca nu sunt original ca voi si dau copy paste? Dar de ce orbule nu te uiti si la ce dau copy paste?Te intereseaza mai mult forma decat fondul(specific tuturor sectarilor)? Daca as fi ''original ca voi'' acum nu as mai fi fost ortodox ci veun sectant inchis la minte ascultand de ceea ce spune vreun pastor ordinar ,chiar daca nu are vreo logica. Eu ascult de inintasii mei :Sfintii Apostoli,Sfintii parinti din vechime si cei contemporani(la ceea ce dau copy paste sunt fragmente din cartea Parintelui Cleopa-Calauza in credinta ortodoxa care este structurata sub forma unui dialog intre un preot si un sectar. Eu nu am o invatatura proprie asa cum aveti voi.Eu raman sub ascultarea mai marilor mei fara sa cad in erezie . Deci sectareee,te rog (a nu stiu cata oara)revizuiste-ti atitudinea luciferica si nu uita ca esti pe un forum ortodox.Chiar ma intreb cum de nu te-a banat adminul pana acum. Voi face o verificare sa vad ce se intampla in directia acestui lucru. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Am citit, in mare parte, ce era scris in articolele copiate de tine. Multe prostii. Dar tu le inghiti, pentru ca nu ai Sfanta Scriptura ca sa verifici. "Au primit Cuvantul cu toata ravna si cercetau Scripturile in fiecare zi, ca sa vada daca ce li se spunea este asa."(Fapte 17:11) Citat:
Cat despre invataturile Sfintilor Parinti: este stiut faptul ca se face selectie. Sunt invataturi ale Sfintilor Parinti, care sunt respinse de biserica ortodoxa. Asa ca, nu poti spune nici ca asculti de Sfintii Parinti. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totusi, nu cred ca pot face fata "eruditiei" tale si nu o sa pot raspunde la toate articolele copiate. Ar trebui sa umplu multe pagini de forum si mai am si alte treburi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Străjerule, nu-ți mai pierde vremea cu sectărelul adventist.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajuta!
Sfanta Scriptura ne invata sa vedem barna din ochiul nostru, sa o scoatem si apoi sa il ajutam pe aproapele sa scoata paiul din ochiul sau...este cel mai bun procedeu.Degeaba ma socotesc eu "vamesul" daca practic sunt "fariseul". Iata invatatura de credinta ortodoxa:http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...a-ortodoxa.htm Exista o povestioara cu un tata care aflandu-se pa punctul de a pleca din aceasta lume isi cheama fiii si ii roaga sa aduca un snop de nuiele din curte; apoi il roaga pe fiecare sa rupa snopul. Bineinteles ca niciunul nu reuseste. Apoi le spune sa desfaca sfoara care leaga nuielile si sa le rupa una cate una...totul este foarte usor. Banuiesc ca intelegeti ce urmeaza, in anul 1054 cel rau a impartit CRESTINSMUL in doua si apoi catolicismul s-a tot divizat, ORTODOXIA pastreaza totul asa cum era (acei care aduc tot felul de obiceiuri sunt straini de ORTODOXIE si au nevoie de catehizare...si aici este o mare problema...multi preoti nu fac acest lucru, dar, asa cum spunea un frate de-al nostru, cine vrea sa afle cauta si gaseste raspunsurile de care are nevoie)...sa facem tot posibilul sa nu ne judecam unul pe celalalt, sa ne rugam pentru LUMINAREA MINTII! Dreapta credinta este una singura...nu sunt mai multe; este foarte important sa avem in inima Legea pe care IUBIREA a promis ca o va pune in vremurile din urma in toti...toti IL vor cunoaste si nimeni nu-L va mai marturisi...vin aceste vremuri, traim deja aceste vremuri? Sa cerem IUBIRE fiindca dar IUBIREA ESTE VESNICA. Sa citim cat mai des 1Corinteni 13, 1-13. Pentru acei care nu cred in Rugaciunile Sfintilor, credeti ca exista sfinti? Avem un mare Sfant nedeclarat in aceasta tara minunata (atacata si din afara si din interior de incultura si nu numai) este vorba despre Sfantul Arsenie Boca il rog sa ne ajute, pe fiecare in parte, sa invatam sa ne iubim asa cum ne invata Mantuitorul nostru Iisus Hristos in Cuvant. Este scris sa ne iubim unii pe altii, aceasta este singura dovada ca suntem Copiii Lui. Daca il rugam pe un prieten sa mijloceasca pentru noi in rugaciune atunci cand avem o problema...cum sa nu putem sa ne adresam unui Sfant? Este scris: "Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant" deci fiecare dintre noi, daca crede si traieste CUVANTUL poate fi Sfant. Doamne ajuta! Last edited by MarianaV; 27.07.2009 at 21:46:17. Motiv: corectare |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
[SIZE=3]Botezul trebuie aplicat și copiilor, căci el a înlocuit tăierea împrejur din Legea Veche, care se făcea copiilor de parte bărbătească chiar la opt zile după naștere; cel ce rămânea netăiat împrejur era stârpit din popor (Fac. 17, 9–14; Lev. 12, 3; vezi și la Col. 2, 11–13 unde se arată că Botezul a înlocuit tăierea împrejur).[/SIZE] [SIZE=3]Potopul de pe vremea lui Noe a închipuit Botezul (Fac. 7, 1; I Petru 3, 20–21).[/SIZE] [SIZE=3]Botezul creștin a fost închipuit și de trecerea prin Marea Roșie a întregului popor israelit de la bătrâni până la cel mai mic prunc (I Cor. 10, 1–2; Ieș. cap. 14).[/SIZE] [SIZE=3][SIZE=3]Botezul poate fi dat și pruncilor pe temeiul credinței altora (a nașilor și a părinților). Mântuitorul vindecă pe sluga din Capernaum pentru credința stăpânului său (Matei 8, 5–13). Pe fiica femeii cananeence, prin credința mamei sale (Matei 15, 21–28); pe fiul lunatic pentru credința tatălui său (Matei 17, 14–18). A înviat pe fiul văduvei din Nain pentru credința mamei sale (Luca 7, 11–15); a înviat pe fiica lui Iair, pentru credința tatălui său (Luca 8, 41–55). De asemenea, Mântuitorul a zis: Oricine va primi, în numele Meu, pe unul din acești copii, pe Mine Mă primește; și oricine Mă primește, nu pe Mine Mă primește, ci pe Cel ce M-a trimis pe Mine (Marcu 9, 37). Exemplele de mai sus dovedesc clar că este cu putință să-i fie cuiva de folos credința altora, pe care în cazul Botezului nașii și părinții copilului o dau ca garanție și chezășie în fața lui Dumnezeu și a Bisericii Sale pentru prunc.[/SIZE] [SIZE=3]Biblia ne dă chiar câteva cazuri concrete de Botez aplicate copiilor (I Cor. 1, 16; Fapte 16, 14–15, 32–33; 18, 8). Cine să fie înțeleși prin cuvintele „casa ei”, „toți ai lui”, „casa lui”, „casa lui Ștefana”, dacă nu toți membrii familiei, până la cel mai mic copil din ea? Sfânta Scriptură ne spune că după prima predică a Apostolului Petru s-au botezat îndată trei mii de suflete (Fapte 2, 41). În aceste trei mii de suflete se intelege clar ca și pe copii. Botezul trebuie dat și copiilor, căci marele Apostol Petru, vorbind despre Botez, zice: Căci vouă este dată făgăduința (Botezului) și copiilor voștri și tuturor celor de departe pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru (Fapte 2, 38–39; Deut. 29, 15; Ier. 31, 34; Fapte 3, 25). [/SIZE][/SIZE] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arhitectura bisericilor (2) - culte heterodoxe | ioanna | Arta bisericeasca in general | 2 | 20.03.2014 17:05:04 |
Ati sfatui un penticostal sa treaca la ortodoxie? | faniela | Secte si culte | 439 | 20.01.2012 13:35:47 |
Cultele protestante si neoprotestante il iubesc pe Hristos fara Cruce. | georgeval | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 102 | 20.01.2011 13:59:30 |
Cu ce criterii se determina care este credinta corecta si ceea falsa? | Bast-et | Generalitati | 14 | 30.09.2010 16:26:07 |
|