![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mihail, faptul ca, in randul anumitor teologi, exista aceasta parere conform careia Sf. Nicodim Aghioritul ar fi influentat in scrierile sale de catre teologia apuseana nu este o noutate. Recomand un articol, bine documentat, care dezminte aceasta opinie: [SIZE=2][/SIZE]Pretinsa influenta apuseana asupra operei Sfantului Nicodim.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Articolul acela se arata ca e o absurditate din start de cand incepe cu gandirea reductionista in genul:
"Exista doua curente". |
#4
|
|||
|
|||
![]()
dar cand te muncesc aia cu cornite de iti vine sa injuri de toate cele sfinte si nu te poti abtine in niciun fel, atunci crezi ca e vorba de vreun razboi vazut ale demonilor cu tine, Mihail?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
erat: al demonilor in loc de "ale demonilor"
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dupa cum se vede in "Viata Maicii Domnului" de Sfantul Maxim Marturisitorul Preasfanta Stapana noastra de Dumnezeu nascatoarea si pururea fecioara Maria a stat in Sfanta Sfintelor adica in altarul templului din Ierusalim; dar nu acolo a primit pe Duhul Sfant iar mai apoi pe Dumnezeu Logosul in al Sau preacurat pantece ci dimpotriva cum arata Sfantul Maxim Marturisitorul la izvor.
"Fecioara era deja in post si in picioare la rugaciune langa izvor pentru aceea ca avea sa zamisleasca Izvorul vietii." Pentru aceea ca precum tot Sfantul Maxim Marturisitorul arata la Mystagogia intreg Cosmosul creat este tot Biserica lui Dumnezeu si normal Terra tot Biserica lui Dumnezeu este.Deci Preasfanta Stapana noastra de Dumnezeu Nascatoare si pururea Fecioara Maria se afla cum se vede tot in Templu (Biserica) dar maretul templu zidit de Preasfanta Treime. In aceasta Biserica facuta chiar de Preasfanta Treime se cuvenea pare-se sa se arate Dumnezeu cel mai deplin. Iar nasterea lui Dumnezeu cu trup are loc intr-o pestera tot in Biserica lui Dumnzeu creata de Dumnezeu adica in natura iar Dumnezeu intrupat este pus in iesle pentru a arata ca animalele nu sunt deloc necurate,necurat fiind doar pacatul. Probabil de aceea s-au facut acestea asa ca Dumnezeu zice ca nu locuieste in temple facute de maini omenesti. Iar natura este Biserica lui Dumnezeu zidita chiar de Dumnezeu care arata maretia,bunatatea,blandetea,intelepciunea,dragoste a,frumusetea si cate mai sunt fara sfarsit a Preasfintei Treimi. Sfanta Liturghie o face Dumnezeu prin preot,hirotoniile prin episcop. Sfanta Liturghie fara preot hirotonit este imposibil a se face. Omul este templu facut de Dumnezeu ,Terra si Cosmosul la fel. Sfanta Liturghie se poate savarsi oriunde pe Sfantul Antimis; spre exemplu parintele Arsenie Boca savarsea Sfanta Liturghie la un izvor,in natura. Maretia cosmica a lui Dumnezeu nu se poate reduce numai la cladirile bisericilor. Biserica ca si cladire tot de Duhul Sfant prin episcop se sfinteste. Mai deplin ca in Sfanta Impartasanie prezent (ca Sfanta Impartasanie e chiar trupul Domnului nostru Iisus Hristos care trup are si Sfantul sau suflet unit cu Dumnezeirea sa) Dumnezeu nu este prezent in creatie nici in cea materiala nici in cea spirituala. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
"eu prefer sa cred" nu e un argument teologic. Poti sa ne dai indicatii mai exacte in ce lucrare (carte, pagina) afirma Sf. Teofan Zavoratul cele spuse de tine si toate argumentele lui? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Cartea e foarte absurda.
E scrisa de un catolic inselat de draci. De ce apare sub numele Sfantului Nicodim Aghioritul nu am idee. Heruvimii sunt prezentati hulitor in contradictie cu ce zice Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica,asta ca un mic exemplu. Catolicul care a scris cartea inselat de draci se mai apuca si huleste si pe Sfantul Grigorie Palama vorbind in zemflea fata de Sfant ("unii si-au inchipuit ca perfectiunea consta in rugaciuni mentale neincetate"). Acesti eretici scolastici continua cu absurditatile lor pe care ii inseala dracii sa le zica. Cugetarea continua la legea lui Dumnezeu si confruntare gandurilor noastre,faptelor noastre,vorbelor noastre cu legea lui Dumnezeu in continuu duce la apropierea de Dumnezeu.Apropierea nu se face spatial ca Dumnezeu e pretutindeni prezent ci prin faptul ca Dumnezeu "vine" sa ne ajute. Asta e un fel de rugaciune neincentata. Dupa ce se obtine aceasta se trece la amintirea neincetata de Dumnezeu Iisus Hristos dar nu in mod mantrist ci avand legea sa in vedere si rugandu-l sa ne ajute cand vedem anumite pacate in noi,ii cerem mila pentru aceste pacate,ii cerem sa ne vindece de ele. Si mai mult decat atat,eu am scris aci dupa slaba pricepere. Daca mintii noastre ii este lene sa faca asa asta nu inseamna sa hulim pe cei care au facut asa si au dobandit unire nemijlocita cu Dumnezeu dupa cat puteau primi,precum a fost cu Sfantul Grigorie Palama! Cum sa afli care e voia lui Dumnezeu in fiecare situatie daca nu ai uniune nemijlocita cu El? Si daca cumva rezolvarea corecta la o situatie e ceva la care tu nici macar nu te-ai gandit? Nu ai cum si atunci trebuie sa recunosti pana nu ai uniunea cu Dumnezeu sa te povatuiasca Dumnezeu starea in care te afli.Aci vine necesitatea "batranului" (povatuitorului) duhovnicesc. Sfantul Grigorie Palama a aratat ereticilor scolastici catolici inselati de draci ca imaginatia e o putere foarte de cinste a sufletului uman. Si a aratat Sfantul Grigorie Palama ca Sfantul prooroc Moise primeste o viziune cu imagini de la Dumnezeu si ca vede ceva anume vede un cort. Nu imaginatia sau simturile ne despart pe noi de Dumnezeu ci pacatele care sunt si in sufletul nostru,de care suntem bolnavi. Last edited by mihailt; 08.02.2010 at 21:22:11. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Aveti grija cum confundati "viziunea de la Dumnezeu" , cu imaginatia . Viziunea este o vedere data de Dumnezeu cui si cand vrea El , prin care arata anumite lucruri ascunse pe care vizionarul nu le-a stiut si nu le-a imaginat niciodata , cu un scop precis , anume spre indreptare si spre sporire duhovniceasca si altele asemenea . Iar imaginatia este o vedere ,in scop de revedere mentala a unor imagini deja vazute in viata noastra , lucru care se intampla voluntar sau si involuntar. Si mai este o imaginatie care compune imagini a ceea ce nu a vazut si nu a stiut , in scopul unei satisfactii personale si care nu are nimic comun cu realitatea . Imaginatia in scop creativ , sau inventiv , in caz de anumite necesitati , este o imaginatie benefica . Dar ea poate fi foarte vatamatoare ,daca se centreaza pe reverie , pe visare , sau pe inchipuirea lumii nevazute , creata de Dumnezeu , care nu se poate vedea cu ochi "omenesti " .
Last edited by nacu simona; 10.12.2013 at 23:40:18. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Imi poti da sursa, unde Sfantul Teofan afirma ce zici tu!
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
La Catedrala romano-catolica " Sfantul Iosif " | cristiboss56 | Biserica Romano-Catolica | 3 | 07.05.2011 23:28:13 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|