![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu, nu, nu asa trebuie sa gandesti. Nu inchisoarea si nici calugaria l-au facut pe Steinhardt sa simta precum scrie ca simtea in acele pagini. Botezul s-a savarsit chiar la inceputul prizonieratului sau, iar calugar nu s-a facut decat spre sfarsitul vietii, nicicum in 1960. Asta este interesant, ca pe cand simtea acele lucruri era om ca noi toti, si inca nebotezat, fiindca dragostea de semeni nu se invata la inchisoare sau in calugarie, ci oriunde. Cat despre ce spune cineva care zice ca mai inatai trebuie sa il iubesti pe Dumnezeu. Adevarat. Dar nu poti sa il iubesti pe Dumnezeu daca nu ii iubesti pe semenii tai. Iubirea de Dumnezeu si iubirea de aproapele nu sunt doua porunci separate, ci una singura. Nu spune chiar Mantuitorul Hristos: "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeu din toata inima ta si din tot cugetul tau si pe aproapele tau ca pe tine insuti"? Nu a pus punct dupa primul enunt ci l-a completat cu un enunt de aceeasi valoare semantica. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din cate stiu pe Dumnezeu trebuie sa-L iubim mai intai, si apoi pe aproapele. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nu vreau sa te contrazic, este absolut normal sa existe diferende intre oameni, si de multe ori ele nu exclud dragostea. Pe de alta parte, dragostea crestineasca nu ajuta doar cand esti la ananghie, ci tot timpul, si in special fara motiv.
Citat:
In fine sa trecem de asta. Nu ne-ai spus ce crezi acum despre Steinhardt dupa ce ai citit ce am transcris eu si Fani. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Fany ,tu traiesti in strainatate si relatiile cu cei de alta confesiune te preocupa deoarece ai prieteni printre ei .
Pe de alta parte ,noi fiind in majoritate ortodocsi nu avem de ce sa cautam prietenia cu catolicii sau alte religii deoarece nu este cazul. Mie imi place sa fac ascultare ,am citit ce scrie parintele Cleopa si ii dau dreptate. Nu avem nici un motiv sa ne imprietenim cu sectantii ,si daca sfintii parinti nu au facut-o ,noi de ce am face-o.Eu ma refer la parintii contemporani cu noi ,vezi par.Arsenie Boca sau par.Cleopa. (am citit de curand ultima carte cu marturii despre par.Arsenie Boca) Parintele recomanda pentru mantuire sa implinim ce scrie in cap.5 ,6 si 7 din Evanghelia dupa Matei. Uite ce mi-a retinut mie atentia aici : " Sa nu socotiti ca am venit sa stric Legea sau proorocii; n-am venit sa stric, ci sa implinesc. Caci adevarat zic voua: Inainte de a trece cerul si pamantul, o iota sau o cirta din Lege nu va trece, pana ce se vor face toate. Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, si va invata asa pe oameni, foarte mic se va chema in imparatia cerurilor; iar cel ce va face si va invata, acesta mare se va chema in imparatia cerurilor. Caci zic voua: Ca de nu va prisosi dreptatea voastra mai mult decat a carturarilor si a fariseilor, nu veti intra in imparatia cerurilor. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Par.Nicolae Steidhart a stat multi ani in inchisoare ,unde era altfel de viata ,necazurile si lipsurile i-au unit si in afara de asta acolo se aflau inchisi oameni cu o putere duhovniceasca foarte mare ,Nichifor Crainic ,arh..Daniil ,par.Mina Dobzeu ,Valeriu Gafencu si altii a caror prezenta era suficienta sa nu te sminteasca ereziile celor de alta confesiune.
Noi suntem oameni obisnuiti ,cu probleme ,ispite la tot pasul si multumim lui Dumnezeu daca reusim sa smulgem din timpul nostru o ora -doua de rugaciune pe zi. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ia sa vedem ce scrie in Evanghelii: Matei 22.37. El i-a răspuns: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. 38. Aceasta este marea și întâia poruncă. 39. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. Sfânta Evanghelie după Marcu Cap. 12 30. Și: "Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău și din toată puterea ta". Aceasta este cea dintâi poruncă. 31. Iar a doua este aceasta: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti". Mai mare decat acestea nu este alta porunca. Exista deci o ordine. Intr-adevar, nu putem sa spunem ca Il iubim pe Dumnezeu, pe Care nu L-am vazut, daca nu-i iubim pe oameni; dar dragostea pentru Dumnezeu trebuie sa primeze. Domnul ne si explica in ce consta dragostea fata de aproapele: daca ii e foame, sa ii dai sa manance; daca ii e sete, sa ii dai sa bea; daca e dezbracat, sa ii dai de imbracat. De aceea am zis, ca daca ai fi la anaghie te-as ajuta. Asta inseamna ca m-as purta omeneste cu tine, indiferent de situatie. Ceea ce ma intriga pe mine este, ca atunci cand nu sunteti de acord cu o idee a unui om, il acuzati de lipsa de dragoste, desi nici nu-l stiti, nu l-ati vazut, nu l-ati intalnit. Pentru a sti cu adevarat cat e de plin sau lipsit de dragoste un om, trebuie sa incercati sa il cunoasteti, dincolo de acea idee care nu va e proprie. La urma urmei si voi va sustineti ideile, dar nimeni nu v-a acuzat de lipsa de dragoste... desi judecati. Ma intrebi de dragostea de oameni a lui N Steinhardt. Dar cati oameni se ridica la nivelul dragostei lui?!? Cati oameni dintre noi au fost convertiti de Valeriu Gafencu? Cati au suferit ca N. Steinhardt? Cati suntem eruditi ca el? In loc sa ne asemenam cu N Steinhardt, om de exceptie, intr-o perioada de exceptie, mai bine sa ne vedem de pacatele noastre, pe care le inmultim vazand cu ochi pe acest forum, pentru ca judecam. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci poate o sa ne acuzi mai putin de ironie din care lipseste dragostea pt aproapele, lipsa de respect crasa, judecarea altora (vezi chiar in acest mesaj), superioritate gratuita, etc. Hm? Dreptu-i or ba? Citat:
Care sunt consecintele lui pentru discutia noastra? Ca ziceai (sau ziceau altii, in fine,; dar tu aprobai) mai sus ca toti marii parinti sunt antiecumenici, si mai ales cei care au fost la inchisori, sa nu indraznim sa spunem ca au fost altceva decat antiecumenici. Eu nu mai inteleg: In alte parti zici ca trebuie sa ne luam exemplu de la parinti, ca nu-i respectam daca nu incercam sa facem ce zic ei si ca ei, dar aici zici ca e prea sus exemplul lui ca sa fie urmat..
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Adesea Vladica spunea: [COLOR=#ff0000]„Suferintele generatiei ce vine au fost aruncate cu zeci de ani în urma peste acei oameni”.[/COLOR] Spunând aceste, el îi avea în vedere atât pe Noii Mucenici si Marturisitori din vremea Revolutiei (1917) cât si pe cei din timpul prigoanei comuniste. Aceasta jertfa ne-a eliberat pentru putin timp din suferintele exterioare pentru ca ei le-au luat asupra lor. Ei pentru noi au suferit, iar Domnul se îndura de noi pentru sângele lor varsat. Crestinii de acum au doar suferinte launtrice. Si împotriva acestor suferinte si boli ale noastre nu exista decât un singur leac: [COLOR=#000000]acela de a te lupta cu tine însuti.[/COLOR][COLOR=#000080] De te vei învinge pe tine si te vei ridica la rugaciune, atunci Domnul îti va da tarie si putere si nu vei fi biruit de vrajmasi. Dar daca îti va fi mila de tine, atunci vrajmasul te va doborî de tot si îti va fi foarte greu sa te ridici.[/COLOR]
* * * Multi din timpurile de astazi cred ca vremea nevointelor ascetice deja a trecut si ca VladicaAntonie nu este decât o exceptie. Dar viata lui plina de nevointe este o mustrare vie pentru noi cei putin credinciosi si nepasatori. Caci si în vremea noastra se poate trai în nevointe, slujindu-L pe Dumnezeu din toate puterile si iubindu-L din tot sufletul. Adesea, Vladica aducea drept exemplu viata Sfântului Ioan de Kronstadt. El se întrista foarte mult de starea monahismului contemporan în care nu vedea o adevarata viata duhovniceasca. Spunea: „Peste tot - zicea el - [COLOR=#000000] [/COLOR][COLOR=#000000]numai aparente: [/COLOR]se împodobesc, se îmbuiba, iar ostenelile si rugaciunea lipsesc”. Vladica avea vârsta de peste 80 de ani si tot mergea sa-i cerceteze pe fiii sai duhovnicesti, iar atunci când ei îl sfatuiau sa conteneasca calatoriile, el le spunea: „Maica Domnului nu ma binecuvinteaza sa stau pe loc, ci îmi porunceste sa merg si sa pastoresc turma”. (din: Vladica Antonie Marturisitorul, Calea rugaciunii launtrice. Manualul isihiei, Editura Bunavestire, Galati, 2003, reprodus in: Profetii si marturii crestine pentru vremea de acum. Antologie de texte de la Sfintii Parinti si autori contemporani, Editura Cartea Ortodoxa, Alexandria, 2008). Mi-au placut aceste randuri si le-am postat in speranta ca vor fi de ajutor in aceasta discutie. Desigur, lupta cu noi insine este cea mai grea, apoi, lupta pentru apararea valorilor in care credem. Iar daca pentru apararea acestor valori mai si suferim, trebuie sa ne gandim ca altii au suferit mai mult si sa multumim lui Dumnezeu pentru toate. Intr-o astfel de discutie nu poti sa te astepti sa te aprobe cineva care sustine idei contrarii. Iar daca te mai jigneste, nu-i nimic. Te mangaie Dumnezeu. Iata ca nici noi insine nu avem voie sa fim ingaduitori cu pacatele noastre. Iar daca ne iubim aproapele mai incercam fie si mai stangaci, sa-l ajutam, totusi. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noapte buna si Doamne ajuta la toti. Sa nu plecam suparati la culcare. De convins n-o sa ne convingem, dar macar sa ne respectam.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...profund si clar Mare este Dumnezeu! Doamne cum a lucrat iconomia Dumnezeiasca pentru a pastra Ortodoxia pe pamint?. Au trebuit sa moara sa se jertfeasca 20 000 000 de rusi pentru ca Biserica Ortodoxa sa ramina vie. Este paradoxal chiar, cum biserica s-a salvat printr-un regim Ateu, comunist. Caile Domnului chiar sunt de neinteles si de nepatruns in veci!!!. Este clar ca pentru a putea fi oprita fiara fascista Dumnezeu a trebuit sa-l aduca mai intii pe Lenin dupa care pe Stalin la putere pentru a cistiga razboiul printr-o dictatura singeroasa insa mintuitoare si salvatoare de neam si credinta. Numai printr-o mobilizare masiva a neamului si declararea unui RAZBOI SFINT AL NEAMULUI RUS au putut tine piept masinii de tocat carne germana care radea totul in calea ei si ardea toate bisericile cu tot cu locuitori in ea ( 654 de sate parca DOAR IN BIELORUSIA arse pina-n temelii cu tot cu locuitori) vedeti filmul rusesc cutremurator: "Du-te si Vezi!" (un indemn foarte popular cu fanii Apocalipsei) facut din marturii ale supravietuitorilor acestor masacre ale ortodocsilor arsi de vii de nemti in biserici. Daca nu erau rusii Ortodoxia disparea de pe fata pamintului. In Romania(servitoarea nazistilor(cit a tinut shmenul) s-ar fi vorbit germana si am fi fost toti catolici germanizati(varianta saxona) Sa-i multumim lui Vladica! si multor alti vladici martiri ai neamului Ortodox. Hristos a stiut ca Biserica sa nu va muri in veci datorita Marelui Razboi Sfint dus de rusi! Sa le fim recunoscatori in veci! Dar deocamdata IAR suntem convenabil prinsi in alte aranjamente Interesant cum se repeta istoria si cum nu invatam nimic Unde-i liberul arbitru? :))) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce argumente sa-i aduc unei persoane care nu crede in sfinti? | pacatoasa | Generalitati | 19 | 28.04.2023 21:31:00 |
Argumente in favoarea faptului ca BO este adevarata Biserica a Lui Hristos | Lucian008 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 106 | 27.03.2014 14:34:37 |
Dialogul BOR cu BC si bisericile crestine | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 38 | 11.07.2011 17:29:40 |
Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 13:03:37 |
Dialogul ortodoxiei cu neoprotestantii | PadreCory | Secte si culte | 0 | 20.06.2008 23:42:10 |
|