![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
ADEVĂRATA CREDINȚĂ, este un DAR DUMNEZEIESC (Rom. 12, 3; Efes. 2, 8; Filip 1, 29, 2) însoțit de efortul omului de a-L cunoaște pe Dumnezeu și de a se asemăna cu Dumnezeu prin sfințenie, care se obține prin practicarea virtuților (împlinirea Poruncilor Dumnezeiești). Creștinul care CREDE în Dumnezeu și împlinește PORUNCILE DUMNEZEIEȘTI, va moșteni RAIUL și se va îndulci veșnic de SLAVA LUI DUMNEZEU. Există un SINGUR DUMNEZEU și o SINGURĂ CREDINȚĂ ADEVĂ- RATĂ - CREDINȚA ORTODOXĂ (Efeseni 4, 5). Celelalte credințe sunt deviate și rătăcite, sau dețin frânturi de adevăr, insuficient mântuirii. CREDINȚA ADEVĂRATĂ - ORTODOXĂ, este O PUTERE DUMNEZEIASCĂ (1 Corinteni 2, 5) și O VIRTUTE CREȘTINĂ, care întărește toate virtuțile și puterile sufletului. Pentru noi creștinii Ortodocsi, CREDINȚA, este un mare HAR și o MARE PUTERE în lupta acestei vieți pământești. (Filipeni 1, 29; 1 Cor. 12, 9). CREDINȚA ÎN SFÂNTA TREIME (Isaia 6, 3), este PUTEREA NOULUI TESTAMENT. CREDINȚA CREȘTINĂ ORTODOXĂ, este ÎNVĂȚĂTURA DUMNEZEIASCĂ, mai presus de cuvânt și de rațiune. ÎNVĂȚĂTURA DE CREDINȚĂ ORTODOXĂ, se cuprinde pe scurt în "SIMBOLUL CREDINȚEI" (CREZUL). Prin MĂRTURISIREA DE CREDINȚĂ, spunând zilnic "CREZUL" și mai ales noaptea, înainte de a adormi, PUTERILE ÎNGEREȘTI ne acoperă și ne păzesc, ca pe o ființă binecunoscută, iar duhurile diavolești se îndepărtează neputincioase. CREDINȚA ADEVĂRATĂ - ORTODOXĂ este PUTEREA, HARUL DUMNEZEIESC (2 Petru 1, 1), cu ajutorul căruia primim ca neîndoielnic, tot ce a descoperit Dumnezeu și învață SFÂNTA ȘI DUMNEZEIASCA BISERICĂ ORTODOXĂ, pentru mântuirea noastră. Aceasta este lucrarea lui Dumnezeu, ca să credeți în Hristos. Acela pe care El L-a trimis (Matei 6, 29). CREDINȚA ORTODOXĂ, se află prin lucrarea Duhului Sfânt în om (Galateni 5, 22), prin iradierea unei FORȚE DIVINE, când omul se face vrednic prin, sfințenie de ea. ÎNVĂȚĂTURA DE CREDINȚĂ CREȘTINĂ ORTODOXĂ, este cuprinsul DESCOPERIRII DUMNEZEIEȘTI. Creștinul Ortodox trebuie să cunoască foarte bine ÎNVĂȚĂTURA DE CREDINȚĂ ORTODOXĂ, pentru a nu fi amăgit de alte învățături eretice. Prin PUTEREA CREDINȚEI, cunoaștem ceea ce nu putem vedea cu ochii trupești și adeverim ceea ce nădăjduim de la Dumnezeu. Prin CREDINȚĂ, pricepem că s-au întemeiat veacurile cu CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU (Evrei 11, 3), prin CREDINȚĂ primim ca adevărată DESCOPERIREA DUMNEZEIASCĂ - CUVÂNTUL SFINTEI SCRIPTURI, PRIN CREDINȚĂ primim minunile și proorociile, prin CREDINȚĂ dobândim făgăduințele (Evrei 11, 3). De aceea Duhul Sfânt prin Sfântul Apostolul Pavel ne spune: "CREDINȚA, este adeverirea celor nădăjduite și dovedirea lucrurilor celor nevăzute (Evrei 11. 1). Deci CREDINȚA ADEVĂRATĂ, este primirea de către om, prin intermediul Duhului Sfânt și a vederii sufletești, a tuturor ADEVĂRURILOR pe care le avem prin DESCOPERIREA DUMNEZEIASCĂ, în scopul mântuirii noastre. CREDINȚA ORTODOXĂ, este învoirea liberă a sufletului, vederea sufletească a unui lucru nevăzut, statornicia în ceea ce este adevărat, înțelegerea celor nevăzute, potrivită firii. (Sf. Teodoret al Ciprului). Credința pe care o are un om în ceea ce îi spune un alt om, este o încredere, care își poate găsi întărirea în dovedirea sau arătarea văzută a lucrului care a fost susținut de unul și crezut de altul. Dar CREDINȚA ÎN DUMNEZEU,are o ÎNTĂRIRE TAINICĂ, NECLINTITĂ, prin PUTEREA DUHULUI SFÂNT, care se află în inima celui Botezat, care împlinește Poruncile Dumnezeiești. HARUL CREDINȚA ȘI FAPTELE BUNE, mântuiesc și înalță la Dumnezeu. Există O SINGURĂ CREDINȚĂ ADEVĂRATĂ - CREDINȚA ORTODOXĂ. Noi trebuie să mărturisim această CREDINȚĂ SFÂNTĂ ORTODOXĂ, în fața oamenilor, prin cuvânt și prin faptele noastre. Sfinții Părinți ai DUMNEZEIEȘTII BISERICI ORTODOXE, arată că, frica de Dumnezeu, este începutul CREDINȚEI, deoarece aceasta eliberează sufletul de teama păcatului și a morții celei veșnice, ajutându-l să intre sub stăpânirea Harului Dumnezeiesc(Matei 10, 28; Luca 12, 5). Prin CREDINȚĂ, începe și se sfârșește mântuirea, iar fără CREDINȚĂ, nu este cu putință a plăcea lui Dumnezeu (Evrei 11, 6). Credința vine și din auzirea Cuvântului lui Dumnezeu (Romani 10,17; Efeseni 1, 13
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
În concluzie spunem că: * CREDINȚA ORTODOXĂ, este un dar a lui Dumnezeu (Rom. 12, 3; Efes. 2, 8; Filip. 1, 29; 2 Petru 1, 1). Sfântul Apostol Pavel ne spune: "Căci prin har sunteți mântuiți, prin CREDINȚĂ, și aceasta nu este de la voi, este Darul lui Dumnezeu (Filip 1, 29). * CREDINȚA ORTODOXĂ este un lucru al lui Dumnezeu (Fapt. 11, 21; 1 Cor. 2, 5; Efes. 1, 19; Colos. 2, 12; 2 Tes. 1, 11; 1 Tim. 1, 14) "CREDINȚA voastră să nu fie în înțelepciunea oamenilor ci în PUTEREA LUI DUMNEZEU". (1 Cor. 2, 5). * CREDINȚA ORTODOXĂ este un dar al Sfântului Duh. (1 Cor. 12, 9; Gal. 5, 22). "Roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, CREDINȚA."(Gal. 5, 22). * CREDINȚA ADEVĂRATĂ (ORTODOXĂ) în Dumnezeu, aparține și voinței omului (Matei 8, 13; 9, 22; Marcu 5, 34; Luca 7, 50; 17, 19; 18, 24) Mântuitorul Iisus Hristos a zis sutașului: "Du-te, fie după cum ai crezut. Și s-a însănătoșit sluga lui în ceasul acela. (Matei 8, 13). * CREDINȚA ORTODOXĂ, crește și se dezvoltă în om,prin conlucrarea și colaborarea noastră cu Dumnezeu. (Teologia Morală Ortodoxă Vol III, pag. 95).
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
[SIZE=5]Calea spre mantuire[/SIZE] de Sf. Teofan Zavoratul
cuvant inainte din "Calea spre mantuire" Duhul reuneste in sine sentimentul divinului, nevoia constiintei, nadejdea de mai bine si, in acelasi timp, constiinta a tot ceea ce facem si cunoastem. Consecintele practice ale acestei invataturi despre duh sunt evidente. Fiindca duhul este intr-un fel sufletul sufletului nostru, faptul de a trai dupa duh si de a asculta de exigentele sale va fi norma suprema a vietii crestine. Daca satisfacem nevoile duhului, acestea il invata pe om cum sa-si armonizeze cu ele si celelalte nevoi, si astfel nici satisfactiile sufletului, nici satisfactiile trupului nu vor fi in contradictie cu viata duhovniceasca ci dimpotriva vor conlucra in lucrarea ei. De aici urmeaza desavarsita armonie a tuturor miscarilor si a tuturor atitudinilor, a gandurilor, a sentimentelor, a dorintelor, a intentiilor, a impresiilor si placerilor. Intr-un cuvant raiul. Omul total sta deci sub influenta duhului. Insa acolo unde se face "simtita" vocea sa cu adevarat personala sunt "simturile duhovnicesti" si mai cu seama constiinta, afirma Sf. Teofan. Din unirea sufletului cu duhul, sufletul indrumat de duh nu cauta numai ceea ce este frumos, ci si expresia frumosului in forme frumoase ale lumii nevazute, careia ii apartine duhul prin lucrarea sa. Aceasta nu inseamna ca, atunci cand un om este duhovnicesc, sufletescul si trupescul nu se mai gasesc deloc in el, ci doar faptul ca duhovnicescul predomina, subordonandu-le si patrunzand partea sufleteasca si cea trupeasca. Ratacirea gandurilor, nestatornicia dorintelor patimase si tulburarea inimii ne nelinistesc mereu, nepermitandu-ne sa facem, macar un singur lucru, asa cum ar trebui, si aproape intotdeauna ne duce pe cai gresite. Aceasta boala nu este naturala, desi este universala si endemica; mai degraba ea este contactata de noi de buna voie. De indata ce am observat existenta acestei boli sa trecem la eforturile vindecarii ei. Sa ne gandim in permanenta ca, in noi se afla ceva ce nu este bun, care este mereu gata sa ne abata de la calea cea dreapta si sa ne induca in eroare. Cand duhovnicescul domneste in cineva in modul cel mai inalt, atunci, desi raul prin caracterul si atitudinea sa exclusiva, incearca sa-l domine, omul nu mai greseste. Deoarece, duhovnicia este etalonul vietii umane si ca urmare, omul care a devenit duhovnicesc, este un om adevarat, in timp ce omul sufletesc sau carnal nu este un om adevarat, dupa cum nici omul trupesc nu este un om adevarat, indiferent cat de atragator pare el din exterior. Omul simplu, care are frica de Dumnezeu este superior omului care se poarta deosebit, si umbla elegant, dar care nu are printre scopurile si dorintele lui arzatoare aceea de a fi placut lui Dumnezeu. Potrivit scopului natural, omul trebuie sa traiasca in duh, sa-si subordoneze totul duhului, sa fie patruns de duh in tot ceea ce este al sufletului si al trupului si in lucrurile exterioare (viata familiala si sociala). Adevarata fericire a omului este viata in duh, care este sufletul sufletului nostru omenesc, sufletul in sine, este duh nematerial; dar, invelisul sufletului este insasi duhul, care este tot un element exterior nematerial. Trupurile noastre sunt grosiere; dar, acel invelis al sufletului este foarte fin si serveste pe de o parte, drept intermediar intre suflet si corp, iar pe de alta, intre suflet si Dumnezeu Creatorul: prin el, sufletul actioneaza asupra trupului si trupul asupra sufletului care converseaza cu Dumnezeu, in timp ce Dumnezeu il converteste la Sine. Invelisul sufletului devine luminos sau intunecat, corespunzator starii interioare a sufletului. Cand constiinta, judecatorul nostru incoruptibil, ne vorbeste mustrandu-ne, si spunandu-ne ca nu suntem curati, atunci noi aparem intunecati, in ochii ingerului pazitor si chiar al oamenilor dispusi sa ne analizeze. Cand sufletul este luminos, puterile intunericului, nu se pot uita la el si deci ispitele, scad in intensitate. Dracii incearca sa se tarasca pana la sufletele luminoase, dar trecerea le este barata si sunt izbiti la pamanat de razele luminii duhovnicesti, ca de niste sageti. Asadar ravneste la aceasta. Nu merge dupa ceea ce ti se pare din afara, pentru ca este posibil sa existe altceva vizibil in noi, si aceea suntem noi in realitate. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu va rugasem sa-mi spuneti ceea ce ganditi si simtiti voi, cu vorbele voastre.
Imi dati tot citate si nu inteleg. Danyel a fost mai la obiect putin. Da, Danyel, este asa cum spui tu. Asa spun si eu numai ca nu stiu cum sa alatur mantuirea la toate ce le spui tu. Mie mi se pare ca mantuirea este ceva ce-ti da Dumnezeu la sfarsit cand ajungi la El, daca asa considera, daca meriti. Nu e ceva ce trebuie sa cerem noi. Ca sa ma fac inteleasa cum vad eu lucrurile: Mergem la scoala si invatam si suntem silitori si buni. Rezultatul este de obicei o mai buna stiitinta, o pregatire de viata si de profesie. Dar, cei mai buni pot primi si premiul, coronita. Eu ma intreb ca si atunci: invatam si suntem buni si silitori pentru noi, pentru ca asa ni se cere, pentru parinti si profesori, sau pentru premiu si coronita? Suntem buni crestini pentru noi (si cei din jur), pentru bunul Dumnezeu si Maica sa, pentru ca asa scrie in scripturi (adica asa ni se cere), sau pentru premiu si coronita (asta ar fi pentru mine mantuirea)? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu, la scoala invatam ca sa fim partasi la cunoastere si sa o folosim. cel putin asta e cazul ideal.
Tot asa, incercam sa ascultam de Dumnezeu si sa 'ii deschidem la usa' cand bate, pentru a fi impreuna cu El. Aceasta impreuna-fiinta incepe de aici, de pe pamant, si se implineste in Imparatie, la Inviere. Asa cred ca e mantuirea. Nu o coroniat abstracta sau un bilet de intrare in rai. A fi impreuna cu Dumnezeu de aici, inseamna si a fi impreuna cu aproapele, adica cei care ne sunt aproape sa ii iubim, sa ii ajutam, sa ne rugam pentru ei. Si mantuirea se traduce prin bucurie - suntem bucurori, recunoscatori - chiar atunci cand avem necazuri si dureri razbate de undeva bucuria asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Da, Fani, cam asa vad si eu lucrurile.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Scopul credintei este sa-L faci fericit pe Dumnezeu si cum Il faci fericit?Ascultand si traind viata asa cum a trait-o Hristos,si vine si mantuirea automat.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In sensul ca orice as face eu sau oricine altcineva nu putem fi "buni" de la noi putere (prin forte proprii) si nu putem face nimic prin care sa "meritam" ceva. Jertfa lui Iisus ne-a rascumparat fara sa o meritam. Omul a fost creat pentru a trai in comuniune si iubire cu Dumnezeu. In afara lui Dumnezeu nu exista nici bine, nici adevar si nici viata. De aceea "rasplata" nu este o coronita, ci insasi viata noastra. Ca fara Dumnezeu ne aflam deja in moarte. "Și aceasta este viața veșnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis." (Ioan 17:3) Aceasta "definire" imi place mie: cunoasterea lui Dumnezeu. (Desigur, nu contrazice alte feluri de a intelege mantuirea, deoarece Dumnezeu se descopera prin Sf. Duh (sau Duhul Adevarului) care-L marturiseste pe Iisus Hristos. Chiar Iisus a spus: "Duhul este cel ce dă viață; trupul nu folosește la nimic.") |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
..si daca sa zicem ca din ce afirmi Iisus a gindit ca unii yoghini de ce oare a mai vindecat trupurile unora si altora? si le-a spus ridica-ti patul si du-te, sau credinta ta te-a vindecat, curatarea de lepra.. si daca nu FOLOSESTE LA NIMIC, de ce nu i-a lasat acolo sa putrezeasca in carne dar sa "straluceasca" in Duh? De ce ne-a mai dat Dumnezeu trup? cind puteam sa raminem niste bolovani induhovniciti? (iar isi spune america cuvintul pe felul de gindire prapastios?) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
De ce ar mai trebui sa te agiti daca esti obez morbid si ai in tine 500kg de hamburgheri la greu, daca de fapt asta nu conteaza si poti sa maninci linistit inainte deoarece nu sunca este importanta ci spiritul, duhul?
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Care este scopul vietii? | amatyyy | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 53 | 23.05.2013 20:57:02 |
Care e scopul existentei lui Dumnezeu? | Archaeopteryx | Generalitati | 31 | 21.10.2011 23:09:14 |
Care este sfatul tau pentru mine,pentru ceilalti,pentru toti forumistii? | tigerAvalo9 | Generalitati | 84 | 05.09.2011 08:32:49 |
Scopul credintei-schimbarea omului vechi in om nou | dorinastoica14 | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 7 | 06.08.2009 09:28:43 |
|