Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.05.2009, 17:16:26
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de razvan_m Vezi mesajul
Ceea ce posteaza userul Fani71 si altii cu pareri asemanatoare in privinta dialogului inter-religios nici macar nu mai este de actualitate.
Pun si eu o intrebare: de ce vreme de mai bine de 60 de ani din 1948 de cand a luat fiinta Consiliul Mondial al Bisericilor nici o asa-zisa biserica eretica [protestanta , catolica, anglicana] sau macar o parte din ea nu s-a convertit la Ortodoxie, ci din contra acest Consiliu a smintit pe multi ortodocsi care au adoptat cu nonsalanta ecumenismul, propus pentru prima oara de anglicani pe la anii 1860, afirmand ca in toate asa-zisele biserici, nu numai in Ortodoxie exista Taine valide. Chiar de rasul curcilor!!! Cum sa existe Sfinte Taine in afara Adevaratei Biserici a lui Hristos, in afara Ei fiind inclusiv adeptii ecumenismului, adica intreaga asa-numita World Orthodoxy - toate Patriarhiile istorice in frunte cu cea cazuta din 1923 a Constantinopolului sub propriile anateme pronuntate in 1583, 1587, 1591, 1752 si 1848??? O data ce acesteaaccepta ca si protestantii, catolicii si anglicanii [adica toti cei care sunt in afara Bisericii] au Sfinte Taine valide,deja AU CAZUT DIN ADEVARATA CREDINTA, NEMAIAVAND NICI MACAR TAINE VALABILE, POATE CU EXCEPTIA CELEI A BOTEZULUI SAVARSITE PRIN TREI AFUNDARI COMPLETE. In rest nimic, sunt asemenea celor din afara Bisericii, orisicat s-ar stradui utilizatoarea forumului Fani71 sa dovedeasca contrarul.
1) Tu, 'user razvan_m', nu esti in Biserica ortodoxa ci in BOSV deci intr-o grupa schismatica.
Tu nu consideri Constatinopolul ci BOR canonice, ELE sunt schismatice sau eretice dupa tine.

2) Nu vorbim despre dialogul interreligios ci interconfesional. Nu vorbim de budisti, hindusi, musulmani aici, ci de alti crestini (care cred in Iisus Hristos Dumnezeu om mort si inviat si in Sfanta Treime).

3) Botezul facut de alte confesiuni in numele Sfintii treimi se accepta in BO. Am mai discutat despre asta in alta parte. Uitati-va in molitvelnic cum se face trecerea lor la ortodoxie. Poate sa zica razvan oricat ca astea sunt adausuri ecumenice, nu ma convinge de loc, sunt cartile de cult actuale si eu stiu din studiile pe care le-am facut ca asa se primeau la ortodoxie ceilalti, cu exceptuia unor scurte perioade, de sute de ani.

4) Este adevarat ca dialoguml ecumenic nu a dat prea multe roade. Insa prin cunoasterea ortodoxiei in sec 20 (din cauza, mai ales, a prezentei ortodocsilor in occident) un numar de crestini de alte confesiuni au trecut la ortodoxie. Si un numar de lucruri din perspectiva ortodoxa au inceput sa-si faca loc in gandirea occidentala. Am mai spus despre ele in alte parti.

5) Un rezultat pozitiv; nu ne mai scuipam intre noi, vorbim ca oamenii.

6) ceilalti crestini pot fi considerati in afara Bisericii dar avand cumva parte la ea partial, ceea ce face ca tainele lor sa nu fie egatle cu zero. termenul de valabiul nu este, de altfel, voriam sa mult sa o zic, de origine ortodoxa, cu scolastica.

7) Acest mod de argumentare de mai sus este de tip neoprotestant.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 31.05.2009, 19:11:56
C0rneliu C0rneliu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.04.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 252
Implicit

Fani, te intreb si eu asa: nu mai bine incercam noi sa ne smerim, sa ducem o viata cat mai placuta lui Dumnezeu, decat sa ne punem intrebari legate de ecumenism?
__________________
Doamne Iisuse Christoase, Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pe mine, pacatosul!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 31.05.2009, 20:01:33
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de C0rneliu Vezi mesajul
Fani, te intreb si eu asa: nu mai bine incercam noi sa ne smerim, sa ducem o viata cat mai placuta lui Dumnezeu, decat sa ne punem intrebari legate de ecumenism?
Corneliu, cred ca raspunsul la asta l-a dat foarte bine Hector!
As mai adauga:
Una nu exclude pe alta! (trairea si smerirea, si punerea intrebarilor si participarea la dialog, daca putem, sau macat sprijinirea lui sau macar necriticarea lui inversunata)
Si: suntem obligati sa ne punem aceste intrebari, mai ales noi cei care traim printre neortodocsi. Altfel ne-am inchide frumos intr-un ghetou pe aici.
Inzsa si in tarile majoritar ortodoxe suntem obligati sa le punem, pt ca si acolo sunt oameni de alte confesiuni chiar daca in minoritate, si lumea nu mai este inchisa cum a fost, existza internet, avioane, televizor..
Nu putem trai ca si cum numai noi am exista pe fata pamantului.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 31.05.2009, 20:08:57
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Corneliu, cred ca raspunsul la asta l-a dat foarte bine Hector!
As mai adauga:
Una nu exclude pe alta! (trairea si smerirea, si punerea intrebarilor si participarea la dialog, daca putem, sau macat sprijinirea lui sau macar necriticarea lui inversunata)
Si: suntem obligati sa ne punem aceste intrebari, mai ales noi cei care traim printre neortodocsi. Altfel ne-am inchide frumos intr-un ghetou pe aici.
Inzsa si in tarile majoritar ortodoxe suntem obligati sa le punem, pt ca si acolo sunt oameni de alte confesiuni chiar daca in minoritate, si lumea nu mai este inchisa cum a fost, existza internet, avioane, televizor..
Nu putem trai ca si cum numai noi am exista pe fata pamantului.
Ba exact asa trebuie sa traiesti, pana te vei despatimi complet. Abia apoi vei putea proopovadui si ereticilor asa-zisi crestini. Nu asa se spune in Patericul Egiptean : "Vindeca-te intai pe tine doctore si abia apoi si pe altii!".
Sau cumva vrei sa adaptezi religia mijloacelor moderne de telecomunicatii din vremurile noastre? Chiar nu merge, ar insemna "modernizarea" religiei, ceea ce vor in fapt si toate gloabele masone, sioniste si satanice de pe fata pamantului, ci ESTE STRICT NECESAR CA ACESTE MIJLOACE MODERNE SA SE ADAPTEZE SCOPULUI RELIGIEI - MANTUIREA CAT MAI MULTOR SUFLETE, repet: nu religia se adapteaza internetului, ci invers: internetul se va adapta telurilor religiei.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 31.05.2009, 20:22:40
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de razvan_m Vezi mesajul
Ba exact asa trebuie sa traiesti, pana te vei despatimi complet. Abia apoi vei putea proopovadui si ereticilor asa-zisi crestini. Nu asa se spune in Patericul Egiptean : "Vindeca-te intai pe tine doctore si abia apoi si pe altii!".
Sau cumva vrei sa adaptezi religia mijloacelor moderne de telecomunicatii din vremurile noastre? Chiar nu merge, ar insemna "modernizarea" religiei, ceea ce vor in fapt si toate gloabele masone, sioniste si satanice de pe fata pamantului, ci ESTE STRICT NECESAR CA ACESTE MIJLOACE MODERNE SA SE ADAPTEZE SCOPULUI RELIGIEI - MANTUIREA CAT MAI MULTOR SUFLETE, repet: nu religia se adapteaza internetului, ci invers: internetul se va adapta telurilor religiei.
Dar noi ce facem acuma, ma rog frumos? ce mijloace folosim pentru aceasta interesanta descutie?
Si daca este cum a spun patericul egiptean, tu de ce vrei sa ne convingi pe noi aici de ceva?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.05.2009, 20:28:33
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Dupa Patericul egiptean, trebuie sa ne vedem intai de propria despatimire, pentru care nu ne-ar ajunge o intreaga viata si sa-i lasam pe altii sa-si poarte grija de mantuirea lor personala. Atat am vrut sa spun.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 31.05.2009, 20:37:05
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Ca sa vada toata lumea interesata care sunt hotararile Sinodului Local de la Constantinopol din 1583, le postez in continuare:

"Catre toti crestinii adevarati, madulare ale Sfintei, Catholice [Universale] si Apostolesti Biserici de Rasarit a lui Hristos din Constantinopol si din tot locul, har, pace si mila vouat de la Atotputernicul Dumnezeu.
Nici un pic de tulburare nu a facut în Corabia din vechime furtuna care s-a ridicat din adîncuri. Si daca Domnul Dumnezeu, amintit de Noe, nu ar fi binevoit a potoli apele, nu ar fi fost nici o sansa de salvare a ei. În acelasi chip si împotriva Corabiei Bisericii Ortodoxe, ereticii au ridicat un razboi neîndurator, si noi am socotit a fi voia lui Dumnezeu de a lasa urmasilor prezentul tom împotriva lor, asa încît hotarîrile cele scrise aici sa fie fara doar si poate în apararea Ortodoxiei noastre. Dar pentru ca documentul sa nu fie prea împovarator (greoi) pentru oamenii simpli, am hotarît a-l pune în opt capete lesnicioase, dupa cum urmeaza:
Din Vechea Roma au venit anumiti oameni care au învatat acolo sa gîndeasca latineste. Dar cel mai rau lucru e ca înainte au fost bizantini, nascuti si crescuti prin partile noastre; dar nu numai ca si-au schimbat credinta, dar au si ridicat razboi Ortodoxiei si adevaratelor dogme ale Bisericii de Rasarit si s-au razvratit împotriva lui Hristos Însusi, împotriva dumnezeiestilor Apostoli si Sfintelor Sinoade ale Sfintilor Parinti care ni le-au lasat. Drept pentru care i-am taiat ca niste madulare putrede si

HOTARÎM
I. Orisicine nu ar marturisi cu inima si cu gura ca este madular al Bisericii de Rasarit botezat ortodox si ca Sfîntul Duh purcede numai de la Tatal fiintial si ipostatic, asa cum Hristos spune în Evanghelie, ci Duhul purcede de la Tatal si de la Fiul în acelasi timp, unul ca acesta satilde; fie lepadat afara de Biserica si sa fie anatema.

II. Orisicine nu ar marturisi ca în taina Sfintei Liturghii, laicii trebuie sa se împartaseasca odata cu cele doua sfinte parti, a Preasfîntului Trup si a Preasfîntului Sînge, ci sa spuna ca este de ajuns a primi numai trupul pentru ca sîngele este inclus, chiar daca Hristos le-a sfintit separat si le-a daruit fiecaruia din Apostoli, unul ca acesta sa fie anatema.

III. Orisicine ar spune ca Domnul nostru Iisus Hristos la Cina cea de Taina a folosit azime ca si evreii si nu pîine dospita, unul ca acesta sa fie departe de noi si sub anatema ca unul ce gîndeste ca un evreu si vrea sa introduca doctrina lui Apolinarie si a armenilor în Biserica lui Hristos, cu a Carui încuviintare îl dam de doua ori anatemei.

IV. Orisicine ar spune ca atunci cînd Hristos Dumnezeu va veni sa judece lumea, El nu va veni sa judece sufletele împreuna cu trupurile, ci numai sa hotarasca asupra trupurilor, sa fie anatema.

V. Orisicine ar spune ca atunci cînd mor, sufletele crestinilor care s-au pocait în aceasta viata dar nu si-au cîstigat mîntuirea merg în Purgatoriu - care este un basm grecesc - unde focul si chinurile îi purifica, si ei cred ca nu sunt chinuri vesnice - asa cum credea blestematul Origen - si dau din aceasta pricina slobozire pacatelor, pe unii ca acestia îi dam anatemei.

VI. Orisicine ar spune ca Papa e capul Bisericii si nu Hristos Dumnezeu, si ca Papa are autoritatea de a trimite în Rai prin scrisorile sale, si ca poate ierta pacatele prin plata indulgentelor, unul ca acesta sa fie anatema.

VII. Orisicine nu ar urma hotarîrile Bisericii statuate în cele Sapte Soboare Ecumenice si Sfintele Pasti socotite pentru a le urma, ci vrea sa urmeze noua inventie a pascaliei si a noului calendar al astronomilor atei papisti, si vor sa rastalmaceasca si sa distruga dogmele si traditia Bisericii care noi le-am mostenit de la Sfintii Parinti, anatema unora ca acestia si sa fie îndepartati de Biserica si de împartasirea credintei.

VIII. Rugam pe toti binecredinciosii ortodocsi: ramîneti în credinta stramoseascat ce-ati învatat-o pîna acum, în care v-ati nascut si crescut, si cînd vremurile o vor cere, varsati-va sîngele pentru a pastra credinta mostenita de Sfintii Parinti. Luati aminte la cele scrise mai înainte si credeti ca Hristos va va ajuta sa le împliniti. Fie ca umila noastra binecuvîntare sa fie cu voi cu toti. Amin.

Urmeaza semnaturile ierarhilor:
Ieremia al Constantinopolului
Silvestru al Alexandriei
Sofronie al Ierusalimului
(dimpreuna cu tot soborul episcopilor prezenti în Sfîntul Sinod)
Anul 1583 de la nasterea Domnului, indictionul 12, 20 noiembrie.

"Pecetluirea" a fost gasita în manuscris în Codexul 772 din biblioteca M-rii Sf. Pantelimon si în mss. Codex 285 în chilia "Imnul Acatist" din Schitul Kapsocalivia din Sfîntul Munte Athos. La noi a fost pentru prima data publicat la Bucuresti în anul 1881 în revista "Biserica Ortodoxa RomANAnr.12, de arhimandritul rus Porfirie Uspenski, care l-a copiat dintr-un manuscris al bibliotecii M-rii Sinai.";

Alte Sinoade impotriva inovatiilor in credinta, mai ales catolice:
  1. Scrisoarea enciclică a Sf. Fotie (867);
  2. Prima Scrisoare a lui Mihail Cerularie către Petru al Antiohiei (1054);
  3. Deciziile Sinoadelor din Constantinopol din 1341 si 1351 cu privire la [COLOR=#0000ff]Controversa isihastă[/COLOR];
  4. Scrisoarea enciclică a Sf. [COLOR=#0000ff]Marcu al Efesului[/COLOR] (1440-1441);
  5. Mărturisirea de credință a Patriarhului Ghenadie al Constantinopolului (1455-1456);
  6. Răspunsul lui Ieremia al II-lea către luterani (1573-1581);
  7. Mărturisirea de credintă a lui Mitrofan Critopol (1625);
  8. Mărturisirea Ortodoxă a lui Petru Movilă, în forma sa revizuită ratificată de către Sinodul de la Iasi din 1642;
  9. Mărturisirea lui Dositei al Ierusalimului (ratificată de Sinodul de la Ierusalim din 1672);
  10. Răspunsurile Patriarhilor Ortodocsi către ne-jurători (1718, 1723);
  11. Răspunsul Patriarhilor Ortodocsi către Papa Pius al IX-lea (1848);
  12. Răspunsul Sinodului de la Constantinopol către Papa Leon al XIII-lea (1895).
Razvan

P.S. Pentru Hector
Dupa cum observi din cele de mai sus nu numai cei care vor urma pascalia gregoriana vor fi anatemizati, ci si cei care vor urma "inventia noului calendar al astronomilor papisti" vor fi supusi anatemei, adica toate Bisericile care urmeaza actualmente sau vor urma in viitor calendarul papist, inventat de astronomii papei Gregorio XIII.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 31.05.2009, 20:37:55
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de razvan_m Vezi mesajul
Dupa Patericul egiptean, trebuie sa ne vedem intai de propria despatimire, pentru care nu ne-ar ajunge o intreaga viata si sa-i lasam pe altii sa-si poarte grija de mantuirea lor personala. Atat am vrut sa spun.
Da; deci atunci ocupa-te si tu de despatimirea ta si cand ai terminat, ocupa-te de cei care citesc aici pe forum ce scriu cei pe care ii consideri rataciti sau schismatici sau inselatori. este treaba sfintilor asta, nu? ...

Eu inteleg din aceste spuse nu ceva temporal, adica sa facem mai intai un lucru, si pe urma, dupa ani de zile, cand il terminam, altul, ci ceva ierarhic, adica sa avem in vedere in tot ceea ce facem mai intai despatimirea si viata noastra in Hristos, ca sa putem sa ii ajutam si pe altii.
Pt ca daca ar trebui intelese aceste vorbe asa cum spui tu, atunci nu ar mai exista decat unul, doi preoti care sa poata predica si spovedi oamenii...
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.06.2009, 12:38:19
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de C0rneliu Vezi mesajul
Fani, te intreb si eu asa: nu mai bine incercam noi sa ne smerim, sa ducem o viata cat mai placuta lui Dumnezeu, decat sa ne punem intrebari legate de ecumenism?
Din pacate la ora actuala, nu atat despre ecumenism trebuie sa ne punem intrebari cat despre anti-ecumenism.

Ecumenismul are o manifestare destul de moderata la noi si in general este dincolo de sfera de influenta a credinciosului de rand care peste noapte devine scandalagiul anti-ecumenist si din pacate si anti-ierarhic de pe Internet.

In schimb, modul in care se manifesta anti-ecumenismul este din pacate cel mai problematic, iar astfel de personaje sunt mult mai aproape de Biserica si de ceilalti oameni care trebuie sa-i atentioneze cand acestia sar calul si asta din pacate se intampla nu de putine ori.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.06.2009, 17:59:24
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Din pacate la ora actuala, nu atat despre ecumenism trebuie sa ne punem intrebari cat despre anti-ecumenism.

Ecumenismul are o manifestare destul de moderata la noi si in general este dincolo de sfera de influenta a credinciosului de rand care peste noapte devine scandalagiul anti-ecumenist si din pacate si anti-ierarhic de pe Internet.

In schimb, modul in care se manifesta anti-ecumenismul este din pacate cel mai problematic, iar astfel de personaje sunt mult mai aproape de Biserica si de ceilalti oameni care trebuie sa-i atentioneze cand acestia sar calul si asta din pacate se intampla nu de putine ori.

In trecut, au fost situatii cand, pentru a deveni cineva ierarh i se verifica puterea rugaciunii. Unii chiar au fost pusi in situatia de a deschide usa bisericii numai prin puterea rugaciunii. Nimeni nu avea curajul sa barfeasca un asemenea ierarh.


Am devenit periculosi noi, antiecumenistii?

Ca si pe vremea lui Arie, puterea politica si multi ierarhi ii vor prefera pe cei care vor prezenta lucrurile intr-un mod mai lumesc, adica pe ecumenisti.

Si, daca aceasta situatie nu e corecta, atunci ar trebuie indreptata. Dar asta ar insemna multa mila si dragoste a lui Dumnezeu de care se pare ca nu mai suntem vrednici. Am gasit scris si ,,In vremurile acelea, inteleptii sa taca!" Cred ca acest citat se refera la faptul ca multi, desi vad scris, cauta sa ia numai ce le convine din tot ce li se spune. Fireste ca mandria nestapanita a ecumenistilor va putea invinge pentru o perioada, prin viclesug, sau cine stie prin ce mijloace inventate de antihrist, dar nu-i va putea convinge pe cei care stiu ce este crestinismul adevarat.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce argumente sa-i aduc unei persoane care nu crede in sfinti? pacatoasa Generalitati 19 28.04.2023 22:31:00
Argumente in favoarea faptului ca BO este adevarata Biserica a Lui Hristos Lucian008 Despre Biserica Ortodoxa in general 106 27.03.2014 15:34:37
Dialogul BOR cu BC si bisericile crestine mihailt Biserica Ortodoxa Romana 38 11.07.2011 18:29:40
Dialogul cu catolicii din Cipru BogdanF2 Generalitati 2 16.11.2009 14:03:37
Dialogul ortodoxiei cu neoprotestantii PadreCory Secte si culte 0 21.06.2008 00:42:10