![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Alin de ce ar fi mirarea aceea tipic atee? Nu crezi ca si un crestin isi poate pune la un moment dat o astfel de intrebare? Si in mod indreptatit.
Se incearca sa ni se explice unele lucruri la predica, la biserica, inlcusiv intrebarea cu raul si daca e de la Dumnezeu sau nu. Si nimeni nu stie si nu intelege clar, nici preotii, nici teologii. Raspunsurile voastre mai rau ma incurca. De ce ar fi mai insuportabil ca acum, daca ne-ar corecta Dumnezeu tot timpul? Poate ca dimpotriva, am invata o data si n-am repeta greselile si ar fi mai multa pace in lume si in sufletele noastre. Si nu mi-e clar nici ce este cu aceasta mantuire. Multi o pun ca pe un tel absolut, adica traim ca sa ne mantuim. Dar sa ne mantuim de ce, de cine? Adica va referiti la a nu ajunge in iad? Si atunci spovedania? Si ne-a dat EL liberul arbitru? Eu stiam ca toate sunt de la Dumnezeu, de la nastere si pana la moarte. Nu putem alege noi nimic. Iarta-ma Doamne, dar eu nu inteleg. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Bine punctat, fraza care intr-un fel cuprinde si raspunsul la dilemele tale
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Citat Sophia: În prealabil postat de sophia
Eu stiam ca toate sunt de la Dumnezeu, de la nastere si pana la moarte. Nu putem alege noi nimic. Nu se anuleza astfel liberul arbitru? Sau dam cumva vina pe Dumnezeu, pentru tot raul pe care il facem noi? Nu prea merge... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca, totusi citesti mai atenta intelegi ca nu scrie nimeni decit tu ca ai da vina pe Dumnezeu, eu nu am insinuat asa ceva, si la fel renuntarea la liberul arbitru este emisa tot de tine. Liberul arbitru perceput nu numai de mine ci si de multi ati ginditori si chiar de Fiul(Iarta-i Doamne CA NU STIU CE FAC!!!) ...ESTE deci o iluzie |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Deci ca sa revin libertatea de a alege este o mare iluzie, suntem complet in stare de nani si chiar cu sfoaraituri(mai ales cind ne luptam unii cu altii ca chiorii si orbii), insa nu putem percepe in totalitate aberatiile in jurul carora pendulam, deoarece NE-AM OBISNUIT CU ANORMALITATEA, aici este cheia.
Hristos insa a venit pe pamint sa ne trezeasca din aceasta iluzie si ne-a indicat clat ca numai urmind caile Sale ne putem trezi, inmsa din pacate foarte multe au fost interpretate si RE-interpretate gresit ca in mare parte IAR ne-am ratacit. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar ramai la parereata, Andrei, daca tu asa gandesti. Ceea ce am scris nu e interpretare personala, caci fara a citi din Sf. Maxim Marturisitorul, nu as fi stiut ca Dumnezeu nu este cauza raului. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Da Anca, iar eu il citez pe Hristos ( "...Iarta-i ca nu stiu ce fac")
si acum te intreb: Oare cine este mai mare, Hristos sau Sf. Maxim Marturisitorul? Eu nu am spus ca nu ne mai apartin pacatele deoarece nu stim ce facem, INTR-O OARECARE MASURA MAI REALIZAM CE FACEM insa acest fapt este legat de un automatism care este un somn(deci in somn bijbii), deci pacatul este rezultatul unui automatism de robot care nu are de a face cu o constiinta treaza care realizeaza ce face si deci da, ca sa-ti raspund dilemei tale, PACATLE NU NE APARTIN IN TOTALITATE, NU SUNTEM RESPONSABILI 100% DE CEEA CE FACEM Hristos si sfintii ne indeamna MEREU prin invataturile lor sa incercam din rasputeri( FITI TREJI!!!) sa devenim responsabili insa trebuie sa recunoastem ca este FOARTE greu, si poate IMPOSIBIL sa realizam ce facem si sa ne cladim o constiinta, preferind in schimb sa sforaim. Asta este planeta si realitatea in care locuim. "Cu sudoarea fruntii va veti cistiga existenta" |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El a spus "nu stiu ce fac" din perspectiva faptului ca nu erau constienti de grozavia IMENSA pe care tocmai o savarseau, pe cine rastigneau si de cine isi bateau joc.. Asta nu inseamna ca in fata propriei lor constiinte si a sistemului moral care le-a fost dat, nu erau vinovati. Exista intr-adevar circumsante atenunate, dar ele sunt atenuante, in sensul reducerii pedepsei, nu anularii ei. Daca Hristos i-a iertat pe cei care L-au rastignit, chiar fara ca acestia sa-si ceara iertare, a fost un caz exceptional. Si pe noi ne iarta pentru ca de multe ori nu realizam ce facem dar asta nu inseamna ca nu suntem deloc responsabili pentru ceea ce facem sau ca liberul arbitru este o iluzie. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Altfel ar fi foarte usor sa te culci pe o ureche si sa nu doresti sa-ti cercetezi cugetul, crezand ca pentru ceea ce nu cunosti nu vei fi judecat! Dar tocmai pentru ca vom fi judecati pentru TOT (pacat stiut si nestiut) trebuie sa ne informam, sa ne aflam pacatele si sa ne caim pt ele. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Tragedie : Un preot unitarian si-a ucis copiii in biserica , apoi s-a sinucis | cristiboss56 | Generalitati | 17 | 28.06.2010 13:17:20 |
Pocainta si doar apoi Impartasanie | gabi3010 | Intrebari utilizatori | 0 | 24.03.2010 16:03:07 |
preotul calugar hirotonit poate deveni apoi preot mirean? | ana1987 | Calugarul | 103 | 13.11.2009 22:13:10 |
De ce simbolul Crucii apare tarziu abia in secolul 3,,daca ,,, | Vasile40 | Generalitati | 9 | 02.10.2009 19:42:51 |
Cum va inchipuiti Judecata de Apoi? | omulet | Din Noul Testament | 74 | 25.07.2009 23:56:34 |
|