![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ai vazut textele sfantului Ioan Gura de Aur? El altfel pune problema. Vorbeste de abstinenta pentru scurte perioade de rugaciune mai intensa dar numai cu acordul amandorura. Nu de posturi si sarbatori nesfarsite. Crezi ca daca cei doi considera ca 'au voie' doar in anumite zile, in zilele alea chiar o sa aiba si dorinta sa faca lucrul asta? De asta vorbeam de automate.. Nu e asa usor cum scrie la carte. In plus, ce sa mai vorbim de oameni cu orar cumplicat, cu copii, de oameni cu boli sau dureri, care se vad rar etc, daca am aplica regulile ca la carte atunci nu ar mai putea trai ca oamenii casatoriti. Eu la asta atrageam atentia. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Zicea un parinte cunoscut ca pt niste oameni casatoriti in care unul din ei era plecat la munca in Italia, el le-a dat voie la impreunare chiar si in post. Se vedeau ff rar, asa ca le-a dat voie. Astea sunt pogoraminte in care se tine seama de neputinta umana, dar nu-s reguli. In situatiile normale trebuie sa se tina seama de reguli. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Si daca nu le dadea voie, ce crezi ca se intampla? Sa fim seriosi. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
De ce incearca unii sa profaneze relatia sexuala, cand ea e sacra, e un dar de la bunul Dumnezeu pentru familii ?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hmmm, eu ma intreb de ce "impreunare" suna ca pentru animale? Oare cum a degenerat la asta? Ca daca te gandesti, inseamna a se aduna, a fi impreuna, ceea ce ar fi frumos daca n-ar fi degenerat sensul. Intradevar se foloseste la animale, dar e curios...
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski) "Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Exact, asta vroiam si eu sa zic mai sus, Noesisaa: adica ce cauta duhovnicul in problemele astea? Insasi expresia 'a da voie' pe mine ma socheaza, si in legatura cu alte lucruri legate de patarnitatea spirituala.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
[COLOR=#993300]4. Sensul spiritual al “datoriei conjugale”[/COLOR]
[COLOR=#993300]a) ”Datoria conjugală” privită ca o problemă religios-morală.[/COLOR] În viziunea moralei ortodoxe, ideea datoriei conjugale propriu-zise, respectiv a unirii fizice între soți, e cuprinsă în noțiuniea de taină care nu e niciodată omisă din definirea căsătoriei. Sfântul Duh se unește cu cei doi soți, creându-i din nou într-un singur trup, pentru a se sălășlui în inimile lor și pentru a le comunica într-un grad maxim dragostea divină http://tainacasatoriei.wordpress.com...ele-monastice/ |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Interesant! Tot de acolo:
"Făcând din nașterea de prunci unicul scop susceptibil prin care să se justifice căsătoria, creștinismul din Apus, în frunte cu Fericitul Augustin, subordonează acest scop relațiilor fiziologice care însoțesc pierderea fecioriei, supunându-le unui dispreț metafizic și considerându-l ca stare inferioară. De la spiritualitatea excesivă până la angelism nu mai este decât un pas. Continuarea neamului omenesc ar implica pierderea integralității, aservirea persoanei și a spiritului unui element generic inconștient, în cele din urmă materiei. Un rigorism ostil sensului datoriei conjugale licite identifică în bloc trupul, iubirea și păcatul. Față de această atitudine, Biserica sinoadelor ecumenice a reacționat în mod hotărât. Abstinența conjugală suprimă erosul fără să-1 transfigureze. Dragostea curată dintre soți deschide un alt drum de apropiere către Dumnezeu. Sfântul Ioan Gură de Aur, în perioada de maturitate a gândirii sale, susține cu deosebită energie această dreaptă învățătură, restabilind în mod magistral echilibrul tradițional." |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu stiu ce se intampla. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar relatia trupeasca e mult mai profunda si delicata ca mancarea, deci... Iar in ceea ce priveste duhovnicul, eu cred ca in chestiile astea care privesc viata intima a cuplului fiecare poate hotari si singur (mai bine zis, in doi) dupa raspunderea si constiinta pe care i-a dat-o Dumnezeu, si mai ales dupa dragostea pe care si-o poarta unul altuia. Duhovnicul n-are ce cauta in dormitor (cum spunea patriarhul Athenagoras) - decat daca vrem noi sa ii cerem sfatul, sau daca avem un pacat in domeniul asta de marturisit. Multi duhovnici nici nu interaba astfel de lucruri. Relatia trupeasca dintre soti este un lucru tainic, frumos, si mi se pare ca toate vorbele astea de aici parca o demistifica. Sunt de acord cu tine, naephius. |
|
|