![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu putem sa ne indoim de dogmele revelate prin sinoade fara sa cadem inafara Bisericii. da. Acolo a vorbit Sf. Duh. acolo nu exista schimbare si indoiala. Altfel, mai exista si pareri care nu au fost nicodata considerate dogme. Ele trebuie privite cu respect, insa poti sa nu aderi la ele. Notiunea de inailibilitate, cum ai spus si tu mai sus, nu e aplicata in ortodoxie la PERSOANE. ea e aplicata la Biserica in totalitate, la caracterul ei sinodal, care se manifesta cel mai concret in hotaririle dogmatice ale sinoadelor. Biserica ortodoxa nu spune niciodata desper un sfant (exceptie facand Mica Domnului) ca nu a pacatuit sau nu a gresit niciodata, ci ca s-a curatit si a ajuns in comuniune cu Dumnezeu la sfarsitul vietii. Daca te uiti la definitiile din catehism sau chiar in cartea de rugaciuni la 'pacat impotriva Duhului Sfant' acolo NU scrie si ca sa te indoiesti de vreuna din vorbulitele fiecarul sfant luat in parte. Spune ca sa nu crezi in Dumnezeu si in Biserica lui desi ai avut toate ocaziile sa intelegi despre ce-i vorba si sa o faci. Parafrazez. Mai sunt si altele, bineineles. Este un lucru fff grav, de care ar fi bine sa nu ne acuzam semenii prea usor. Stie Dumnezeu cine se afla in el. Sfintii sunt oameni care au ajuns la sf vietii indumnezeiti, da. Dar care au avut un drum spre asta, uneori chiar incarcat de pacate - vezi sf. Maria Egipteanca. Sf. Petru s-a lepadat de Hristos la un moment dat. Apostolii pana la Rusalii nu intelesesera mare lucru. Sf. Matei a fost vames. etc etc. La asta pot intra nu numai pacatele, ci si unele inexactitati, pareri neimpartasite de toti, pareri otrivite pt vremea lor nu si a noastra, etc. Nu erezii, asta nu am zis. Decat daca s-au lepadat de ele inainte de moarte. Sa spoi asta nu are nimic de a face cu sectantii, care se indoiesc de sfintenie in general si de Traditie in totalitaea ei (cu exceptia Scripturii, asa cum o citesc ei). |
#52
|
|||
|
|||
![]()
" Revenind la Geneza, ziua-24 ore este fara echivoc: “a fost seara si a fost dimineata, prima zi”. Biblia a fost scrisa pentru oamenii din toate veacurile, si nu ca sa-i impace pe evolutionistii secolelor XIX-XXI. Dumnezeu n-are nevoie de milioane de ani si de evolutie ca sa faca lumea si omul (pentru ce?). "
ai dreptate ... |
#53
|
|||
|
|||
![]()
" De ex. spun si ei ca toata lumea de atunci ca pamantul e plat, si bolta celurui este solida di stelele atarna de ea. "
sfintii nu au zis astea ... |
#54
|
|||
|
|||
![]()
" Aici era vorba de cele in care se tot afurisesc ereticii. "
aici te inseli grav de tot ... daca consideri ca canoanele care afurisesc pe eretici nu mai sunt valabile atunci te afli sub afurisania acelor canoane ... de altfel , referitor la ce ai zis tu ca euharistia catolicilor ar fi valida , habar nu ai ca , sf sinod roman a dat anatemei pe toti cei ce se impartasesc la catolici sau care afirma ca catolicii au euharistie valida ( si asta nu este o noutate deoarece este veche de 1000 de ani anatema asta , insa acuma , cu cazul corneanu sinodul roman a repetat aceasta anatema , aratand clar ca ea este valabila si in ziua de azi ) ... stii asta ? daca stii inseamna ca nu iti pasa de anatemele bisericii ... ori asta e foarte grav ... e erezie clara ... |
#55
|
|||
|
|||
![]()
" Nu eu am vorbit, ci Emanuel citeaza parerea fiecarui sfant de parca fiecare sfant luat in parte ar fi infaiilibil, de aia. "
nu intelegi ce am zis eu ; am zis ca sfintii care au fost canonizati sunt infailibili in materie de credinta ortodoxa ; ei nu sunt insa infailibili in materie de cunoastere a voiii lui Dumnezeu ... numai Mantuitorul a fost infailibil in materie de cunoastere absoluta a voii divine cu fiecare om ... |
#56
|
|||
|
|||
![]()
" Hai sa luam Biserica actuala, nu istoria, am vazut o discutie pe alt thread despre impartasania deasa su rara. Exista in Romania doua pareri, a p. Cleopa (rara) si a p. Rafail Noica (deasa). Unii ziceau ca sunt bune poate amandoua, depinde de cine e vorba, si ca ei atrag fiecare credinciosii la care li se potriveste opinia lor.
" impartasania rara sau deasa nu e reglementata canonic de nici un sinod ecumenic ... insa tu te contrazici si cu sinoadele ecumenice , ori asta e cu totul altceva ; sfintii nu au contrazis niciodata sinoadele si canoanele ... daca problema impartasirii dese sau rare ar fi fost reglementata canonic de sinoade , atunci nici un sfant nu ar mai fi avut alta parere decat cea corecta ... ori problema scurgerii e reglementata de sinoade ; la fel si problema validitatii botezului ereticilor , sau al euharistiei lor ; este reglementata sinodal si nu se mai poate sa exista in bis ortodoxa si alte pareri ... orice alta parere care se contrazice cu sinoadele este ilegala , este un furt si o minciuna ... o erezie ... asa se numeste ... |
#57
|
|||
|
|||
![]()
" Eu cred ca confunzi dogmele cu teologumenele si parerile, care exista toate trei.
" iar nu cred , ci vad ca tu confunzi canoanele cu teologumenele si cu parerile ... ![]() ![]() ![]() a pune in discutie canonele si anatemele sf sinoade te pune sub anatemele respective ... eu nu fac una ca asta ... daca tu vrei sa faci asa ceva inseamna ca nu iti pasa de mantuirea ta ... |
#58
|
|||
|
|||
![]()
" Biserica ortodoxa nu spune niciodata desper un sfant (exceptie facand Mica Domnului) ca nu a pacatuit sau nu a gresit niciodata, ci ca s-a curatit si a ajuns in comuniune cu Dumnezeu la sfarsitul vietii. "
gresit ; nu au ajuns sa nu mai pacatuiasca la sfarsitul vietii ci si la varste de 20 de ani , unii dintre sfinti ... |
#59
|
|||
|
|||
![]()
" Daca te uiti la definitiile din catehism sau chiar in cartea de rugaciuni la 'pacat impotriva Duhului Sfant' acolo NU scrie si ca sa te indoiesti de vreuna din vorbulitele fiecarul sfant luat in parte. "
daca tu numeste sf canoane vorbulite de ale sfintilor atunci iar te afli in hula impotriva Duhului sfant ... ![]() |
#60
|
|||
|
|||
![]()
" Sfintii sunt oameni care au ajuns la sf vietii indumnezeiti, da. "
sunt multi sfinti care au ajuns la indumnezeire la 20 de ani , altii la 30 , altii la 40 , altii la 50 , de unde ai scos tu ca numai la sfarsitul vietii ? ![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|