![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu putem sa ne indoim de dogmele revelate prin sinoade fara sa cadem inafara Bisericii. da. Acolo a vorbit Sf. Duh. acolo nu exista schimbare si indoiala. Altfel, mai exista si pareri care nu au fost nicodata considerate dogme. Ele trebuie privite cu respect, insa poti sa nu aderi la ele. Notiunea de inailibilitate, cum ai spus si tu mai sus, nu e aplicata in ortodoxie la PERSOANE. ea e aplicata la Biserica in totalitate, la caracterul ei sinodal, care se manifesta cel mai concret in hotaririle dogmatice ale sinoadelor. Biserica ortodoxa nu spune niciodata desper un sfant (exceptie facand Mica Domnului) ca nu a pacatuit sau nu a gresit niciodata, ci ca s-a curatit si a ajuns in comuniune cu Dumnezeu la sfarsitul vietii. Daca te uiti la definitiile din catehism sau chiar in cartea de rugaciuni la 'pacat impotriva Duhului Sfant' acolo NU scrie si ca sa te indoiesti de vreuna din vorbulitele fiecarul sfant luat in parte. Spune ca sa nu crezi in Dumnezeu si in Biserica lui desi ai avut toate ocaziile sa intelegi despre ce-i vorba si sa o faci. Parafrazez. Mai sunt si altele, bineineles. Este un lucru fff grav, de care ar fi bine sa nu ne acuzam semenii prea usor. Stie Dumnezeu cine se afla in el. Sfintii sunt oameni care au ajuns la sf vietii indumnezeiti, da. Dar care au avut un drum spre asta, uneori chiar incarcat de pacate - vezi sf. Maria Egipteanca. Sf. Petru s-a lepadat de Hristos la un moment dat. Apostolii pana la Rusalii nu intelesesera mare lucru. Sf. Matei a fost vames. etc etc. La asta pot intra nu numai pacatele, ci si unele inexactitati, pareri neimpartasite de toti, pareri otrivite pt vremea lor nu si a noastra, etc. Nu erezii, asta nu am zis. Decat daca s-au lepadat de ele inainte de moarte. Sa spoi asta nu are nimic de a face cu sectantii, care se indoiesc de sfintenie in general si de Traditie in totalitaea ei (cu exceptia Scripturii, asa cum o citesc ei). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
" Sfintii sunt oameni care au ajuns la sf vietii indumnezeiti, da. "
sunt multi sfinti care au ajuns la indumnezeire la 20 de ani , altii la 30 , altii la 40 , altii la 50 , de unde ai scos tu ca numai la sfarsitul vietii ? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sfintii au fost cateodata indumnezeiti la 20, la 30 de ani, dar niciodata i tot timpul vietii lor, in afara de Maica Domnului.
A interpreta vorbele unui sfant nu inseamna a cita negru pe alb. A fi infailibil in materie de credinta nu i se da niciunul om in Biserica ortodoxa. Punct. Numai Biserica in totalitatea ei este. Asta pentru voi, ceilalti, care mai cititi toate astea. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
" La asta pot intra nu numai pacatele, ci si unele inexactitati, pareri neimpartasite de toti, pareri otrivite pt vremea lor nu si a noastra, etc. "
biserica nu a retinut niciodata afirmatiile sfintilor , pe care le-au facut ei inainte de fi ajuns la sfintenie ... biserica a retinut numai afirmatii lor de dupa ce au ajuns la indumnezeire ... asa ca las-o balta cu relativizarea canonelor care au fost toate in Duhul sfant si au fost numite de un sinod ecumenic dogme dumnezeiesti ... daca tu ai tupeul sa le numesti vorbulite pacatoase de ale sfintilor , te alfi in ratacire ... treaba ta ... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Nu cred ca e cineva impotriva ecumenismului, atata timp cat se bazeaza pe unitatea in dreapta credinta marturisita de cele 7 Sinoade ecumenice. Dealtfel este si singur forma de ecumenism acceptabila. Ceea ce nu se poate spune despre actiunile actuale de unire a Bisericilor intr-una singura, mondiala. Este deci impropriu a se numi ecumenism, totusi folosim termenul, caci este consacrat, dar din pacate gol de sensul initial, odata ce este pan-erezia secolului XX.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
hahaha ...
stiti unde am auzit io asta ? intr-un interviu inregistrat si difuzat la un post de radio ; ei , in interviul ala par staniloaie afirma ca masoneria e produsul masoneriei si e erezie ... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nici ortodocsii, nici catolicii si protestantii. Fiecare o tine pe a lui. Nu prea face chiar asa progrese miscarea asta ecumenica. Uneori e dialogul surzilor, dar totusi se si discuta frateste, nu se scuipa nimeni, nu se improasca cu 'anatema' si 'ereticule' si diabolicule' la fiecare fraza. Cred ca nu sunteti la curent cu ce se petrece de fapt, cei care tot spuneti de panerezie si chestii asemanatoare. Ati fost vreodata la vreo intamlnire ecumenica? Ei bine, eu ma fost, si va spun ca nu e ce credeti voi. Ideea de care se tin este cum zici, sa vedem mai intai, ce avem in comun, daca avem totsi cele 7 sinoade (nu chiar, ca catolicii nu prea au primit sindoul 7, si ii uitam pe antecalcedonieni cu care nu vem decat 3 in comun dar avem in schimb mai multe in comun in rest decat cu ceilalti, mai ales dpdv liturgic, dar ma rog)? Ce se poate face cu ce avem in comun? In ce domenii putem colabora, avad aceste chestii in comun? In ce domenii nu? Exista si discutii din care se cauta sa se vada de ce exista aceste diferente si daca pana la un punct ele nu au fost neintelegeri de limbaj, totusi. S-au facut insa foarte mici progrese pe aici, din cate stiu. Dar de aici pana la compromis e cale lunga, fratilor! Se mai fac poate si compromisuri, ca oameni sunt si ei, nu sfinti, majoritatea, dar unde le vedeti voi, ma rog, in viata BOR, sau de unde stati voi? Ce compromisuri se fac in Biserica ca urmare a ecumenislului? La inceput s-a citat de catre orthodoxia i thanatos ca mitr. Corneanu s-a impartasit la grecocatolici. Bun, a facut omul o greseala. A fost mustrat. Ce, era sa-l spanzure pentru asta, sau sa-l excomunice? Nu a facut bine, nu sunt nici eu de acord cu el, dar se face prea mult caz de acest gest. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=EOGQVvEU8vY http://www.youtube.com/watch?v=mXphO...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=GJqgP...eature=related Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Dar parca in secolul al douazecilea s-au ridicat de ambele parti toate anatemele si afurisirile intre catolici si ortodocsi. In loc de eretici nu se considera acum "frati intru credinta" unii pe altii?
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 20:59:43 |
| Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 21:45:00 |
| Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 13:01:38 |
| Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 16:37:11 |
| Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 20:14:48 |
|
|