Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.05.2009, 01:39:57
Anna Anna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 890
Implicit

Ma refer la firea cazuta in sensul unelor pacate pe care le facem care cica vin din firea cazuta...Dar nu prea vad cum sta in picioare acest lucru. Cred ca rautatile noastre ca oameni botezati sunt "mai rele" decat a paganilor, EI au motivul firii cazute, nu noi cei botezati. De ce slabiciunile noastre sufletesti sunt date pe seama firii cazute?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.05.2009, 01:50:16
claudiu-marius claudiu-marius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 226
Implicit

Anemy,dupa caderea in pacat a primilor oameni sa stricat armonia omului cu dumnezeu ,cu sine insesi si cu natura inconjuratoare.Chiar daca sa restabilit legatura intre om si Dumnezeu prin Cruce moarte si inviere asa cum spunea Fani semnele caderii ramansi se rasfring asupra omului intreg la suflet la trup si la conditiile de viata.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.05.2009, 02:09:48
claudiu-marius claudiu-marius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 226
Implicit

Pacatul stramosesc a lasat ume vizibile in firea omului .Din cauza pervertirii sufletul isi pierde nevinovatia dreptatea sfintenia care o avea in rai ,lucruri care nu sunt altceva decat componentele comunicarii oastre cu Dumnezeu.
Din cauza aceasta se pierde atunci harul lui Dumnezeu principiul adevaratei
vieti si se intra in moarte sufleteasca adica ruperea de la izvorul vietii duhovnicesti si neputinta de a face fapte vrednice de mantuire.De aceea zicea Sf ap Pavel ca plata pacatului este moartea.Si sa intunecat si ratiuneasa pervertit si inima si a slabit si vointa omului .Dupa botez si stergerea pacatului originar se restabileste lagatura omului cu Dumnezu armonia insa omul trebuie sa isi lucreze vointa ratiunea si inima inspre bine si nu inspre rau prin dobindirea harului lui Dumnezeu din Sf Taine din rugacine din fapte bune acestea omul trbuind sa le faca singur pt ca Dumnezeu nu face nimic daca omul nu voieste.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.05.2009, 10:12:25
Anna Anna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 890
Implicit

Citat:
În prealabil postat de claudiu-marius Vezi mesajul
.Dupa botez si stergerea pacatului originar se restabileste lagatura omului cu Dumnezu armonia insa omul trebuie sa isi lucreze vointa ratiunea si inima inspre bine si nu inspre rau prin dobindirea harului lui Dumnezeu din Sf Taine din rugacine din fapte bune acestea omul trbuind sa le faca singur pt ca Dumnezeu nu face nimic daca omul nu voieste.
Apoi iti dai seama ca rezulta ca suntem pacatosi dupa vointa noastra, nu dupa firea cazuta, ca prin Botez ni s-a resturat firea, noi doar trebuia sa o cultivam prin vointa noastra. Deci rezulta in mod logic de aici ca noi pacatosii, AM ALES firea cazuta, nu ca vai de mine noi am vrea, dar firea asta saraca...
Si atunci suntem tare pacatosi, majoritatea, ca acuma nu stiu cati sfinti cunoastem.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.05.2009, 01:59:37
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anna Vezi mesajul
Ma refer la firea cazuta in sensul unelor pacate pe care le facem care cica vin din firea cazuta...Dar nu prea vad cum sta in picioare acest lucru. Cred ca rautatile noastre ca oameni botezati sunt "mai rele" decat a paganilor, EI au motivul firii cazute, nu noi cei botezati. De ce slabiciunile noastre sufletesti sunt date pe seama firii cazute?
Iti recomand cartea "Terapeutica bolilor spirituale" de Jean - Claude Larchet.
Eu nu am mai gasit-o in librarii.. la un moment era pe scribd.com, dar acum nu am mai gasit-o.
In primul capitol vorbeste despre starea primordiala a omului (bazata pe scrierile sfintilor parinti), apoi despre pacatul stramosesc etc.
Este excelenta.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.05.2009, 21:28:55
zoridezi zoridezi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.04.2009
Mesaje: 729
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Iti recomand cartea "Terapeutica bolilor spirituale" de Jean - Claude Larchet.
Eu nu am mai gasit-o in librarii.. la un moment era pe scribd.com, dar acum nu am mai gasit-o.
In primul capitol vorbeste despre starea primordiala a omului (bazata pe scrierile sfintilor parinti), apoi despre pacatul stramosesc etc.
Este excelenta.
Cine vrea cartea "Terapeutica bolilor spirituale", poate sa o descarce de aici
http://rapidshare.com/files/23297036...tuale.pdf.html
Reply With Quote
  #7  
Vechi 15.05.2009, 02:31:18
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zoridezi Vezi mesajul
Cine vrea cartea "Terapeutica bolilor spirituale", poate sa o descarce de aici
http://rapidshare.com/files/23297036...tuale.pdf.html
Multe multumiri!!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.05.2009, 02:30:37
cris cris is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.07.2005
Religia: Ortodox
Mesaje: 74
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anna Vezi mesajul
Ma refer la firea cazuta in sensul unelor pacate pe care le facem care cica vin din firea cazuta...Dar nu prea vad cum sta in picioare acest lucru. Cred ca rautatile noastre ca oameni botezati sunt "mai rele" decat a paganilor, EI au motivul firii cazute, nu noi cei botezati. De ce slabiciunile noastre sufletesti sunt date pe seama firii cazute?
Firea cazuta este doar o explicatie , nu insa si o scuza. De aceea slabiciunile se cere a fi biruite, dar ele sunt lasate ca omul credincios sa se bazeze pe har nu pe sine insusi, ca sa stim ca avem aceeasi fire ca si cei pagani si sa ne indreptam cu mila spre ei ca sa ii ajutam sa se mantuiasca, dar in plus mostenim si o parte adaugata firii umane dupa cadere, numita partea patimasa, asimilata cu subconstientul modern, compusa din pofta si iutime, si care sunt involuntare, nu sunt condamnate ca reflexe, dar prin har suntem chemati sa transfiguram aceste instincte. De aceea se spune ca vine de la firea cazuta pofta , privim ca o neputinta pe care nu o condamnam ca pacat pofta de mancare normala, dar se condamna lacomia de mancare.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 14.05.2009, 10:17:44
Anna Anna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 890
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cris Vezi mesajul
De aceea se spune ca vine de la firea cazuta pofta , privim ca o neputinta pe care nu o condamnam ca pacat pofta de mancare normala, dar se condamna lacomia de mancare.
Pai ce sa vina de la firea cazuta daca dupa Botez ni s-a sters pacatul stramosesc? Vine de la voia noastra.
No, nu vreau sa ajung o fundamentalista, dar is frustrata. De ce trebuie sa am fire cazuta? Nu vreau sa ma lupt eu cu firea mea, sa se lupte Dumnezeu, dar mi se pare ilogic, din moment ce deja a schimbat-o. Daca iar am revenit inseamna ca a fost voia mea. Daca nu e vorba de fire cazuta, poate ca pofta de mancare nu inseamna fire cazuta, inseamna doar pofta de mancare, cum a dat-o Dumnezeu.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 14.05.2009, 10:49:02
cris cris is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.07.2005
Religia: Ortodox
Mesaje: 74
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anna Vezi mesajul
Pai ce sa vina de la firea cazuta daca dupa Botez ni s-a sters pacatul stramosesc? Vine de la voia noastra.
No, nu vreau sa ajung o fundamentalista, dar is frustrata. De ce trebuie sa am fire cazuta? Nu vreau sa ma lupt eu cu firea mea, sa se lupte Dumnezeu, dar mi se pare ilogic, din moment ce deja a schimbat-o. Daca iar am revenit inseamna ca a fost voia mea. Daca nu e vorba de fire cazuta, poate ca pofta de mancare nu inseamna fire cazuta, inseamna doar pofta de mancare, cum a dat-o Dumnezeu.
Pofta de mancare a intrat in om dupa cadere. Iar firea este schimbata numai ca libertate , dar pofta este mai tare ca vointa in pruncia duhovniceasca. Si aceasta tensiune a fost lasata ca sa NU cada omul din nou, ci sa fie indemnat cu blandete sa se lupte cu patimile ca sa intareasca vointa in bine, in lupta cu ispititorul, adica orice duh sau om rau.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ideile nu ne vindeca firea costelscutariu Intrebari utilizatori 1 28.07.2011 16:58:20