![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
"Deci pentru ca ereticii aceea pazeau chipul Apostolescului Botez - spune Sf. Nicodim - Canoanele acelor doua Soboare, i-au primit ca botezati. Si nu numai pentru aceasta, ci si pentru iconomie, precum am zis. Ca de le-ar fi lipsit iconomia, negresit nu ar fi statut împotriva Apostolestilor Canoane, care poruncesc dimpotriva, adica sa nu primim botezul ereticilor. Toata teoria, care pîna acum o am facut aici, nu este de prisos, mai ales este si prea de nevoie, de obste adica pentru toata vremea, iar mai ales pentru ziua de astazi, pentru galceava cea mare, si prigonirea cea multa, ce se face pentru botezul Latinilor, nu numai între noi si Latini, ci si între noi si între cei de o cugetare cu Latinii. Deci urmînd celor zise fiindca locul Apostolescului Canon o cere, zicem ca botezul Latinilor este botez mincinos. Si pentru aceasta, nici dupa cuvîntul acriviei nu este primit, nici dupa cuvîntul iconomiei. Nu este primit dupa cuvantul acriviei, întai pentru ca sunt eretici. Si cum ca Latinii sunt eretici nici o trebuinta este acum sa aratam, vreo dovada. Ca însusi aceasta, cã avem atîta ura, si atît întoarcere, iata atatea veacuri, despre dansii, este aratata dovada, ca ca pre niste eretici îi uram, adica precum si pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptatori de Duh."[4]
textul este chiar in prefata pidalionului si este al sf nicodim , si el zice ca nici prin acrivie nici prin pogoramant nu se considera valid boitezul ereticilor sau schismaticilor ... o fi si sf nicodim fanatic ??? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
iata si textul de la sf vasile cel mare :
Sf. Vasile aratã pogorãmîntul: "Dar fiindca cu totul s-a parut oarecarora din cei din Asia, pentru iconomia multora sa se primeasca botezul [al schismaticilor] lor. Fie primit. Ca ma sfiesc ca nu cumva întîrziindu-i cu Botezul sa-i întîrziem întru ale mîntuirii prin aceasta asprime a îndelungarii. Iar daca aceia pazesc Botezul nostru [ adica daca schismaticii pastreaza inca forma ortodoxa a botezului ] , aceasta pe noi sa nu ne înduplece. Ca nu suntem datori sa le recunoastem lor har" deci sfintii parinti ziceau ca ei prin pogoramant primesc botezul ereticilor , insa prin asta ei intelegeau numai ca ii primea pe eretici fara sa ii reboteze , si considerau ca convertitul care trecea la ortodoxie primea harul botezului la mirungere ... insa ei nu socoteau ca prin faptul ca primeau botezul ereticilor , primeau prin asta si faptul ca acel botez al lor ar avea si har : " iar daca aceia pastreaza ( forma ) botezul nostru , asta pe noi sa nu ne induplece , ca nu suntem datori sa le recunoastem lor har " ; deci prin fatul ca noi ii primim fara rebotezare si sfintim botezul lor cu mirungerea ortodoxa , nu inseamna ca recunoastem harul si in botezul lor , ci din contra ; botezul ereticilor nu are nici un har ; deci harul botezului se da la mirungerea ortodoxa si nu in botezul ereticilor , caci ereticii nu pot da har indiferent daca biserica ii trateaza cu acrivie sau pogoramant ... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
iar pogoramintele nu merg la infinit , au niste limite ;
Sfîntul Marcu Eugenicul [6], mitropolitul Efesului (+1444), singurul aparator al Ortodoxiei la sinodul "unionist" de la Ferrara-Florenta (1438-1439) vorbeste despre pogoraminte: "Credinta noastra este dreapta marturisire a Parintilor nostri. Cu ea, noi nadajduim sa ne înfatisam înaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor; iar fara de ea, nu stiu ce fel de cuviosie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic... În materie de credinta nu exista concesie. Chestiunile credintei nu admit iconomia. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ti capul si du-te unde vrei." |
#4
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=5][SIZE=3]sf Firimlian al Capadociei :"Ereticii care s-au despartit de Biserica lui Dumnezeu, nu pot avea putere sau har, întrucît toata puterea si tot harul este în Biserica."[/SIZE] [/SIZE]
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
cum poate exista botez acolo unde nu este preotie , si cum poate exista preotie acolo unde nu este succesiune apostolica , si cum poate exista succesiune apostolica acolo unde nu e credinta apostolica ???
caci preotia transmite toate tainele ; fara preotie nu exista nici o alta taina valida ... iar unde nu mai est eevanghelia apostolica , credinta apotolica , cum mai poate exista succesiunea apotolica ? caci apostolul pavel a zis sa fie anatema preotii , apostolii sau episcopii sau ingerii care nu mai au credinta dreapta ; ori anatema sunt toti episcopii , apostolii ( iuda ) si preotii eretici , iar anatema este in afara bisericii , iar in afara bisericii nu exista succesiune apostolica : una sfanta soborniceasca si apostolica biserica ... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
cum poate fi dat Duhul sfant in afara Trupului lui Hristos ??? asa ceva nu se poate ...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3]Iata spre exemplu cît de lãmurit se exprima textul Can 68 Apostolic: "Daca vreun episcop sau prezbiter sau diacon, ar primi de la cineva a doua hirotonie, sa se cateriseasca si el si cel care l-a hirotonit, fara daca numai ar dovedi ca de la eretici are hirotonia. Fiindca cei ce sunt botezati sau hirotoniti de catre unii ca acestia, nu pot fi nici credinciosi (mireni) nici clerici."[/SIZE]
deci in afara nu exista nici preoti valizi nici botez valid ... o spune clar , negru pe alb sau nu ? pai daca o spune ce rost are sa ne apucam noi acuma sa inventam ortodoxie din capu nostru ? cui i-ar folosi asta la mantuire ??? sa ne apucam acuma sa inventam har acolo unde nu este ... cum poate fi har acolo unde nu se pot ierta pacatele ? cum poate primi un eretic iertarea pacatelor odata ce el nici nu se pocaieste de ele pana la capat ? si daca nu marturiseste o credinta ortodoxa cum sa fie el iertat de toate pacatele ? daca el nu se pocaieste de ereziile lui cum sa ii fie ele iertate ? si daca Dumnezeu nu il poateierta pe acel om nepocait , cum poate sa ii mai dea si harul Duhului sfant pe deasupra ? poate sa primeasca Duhul sfant un om care nu vrea sa se pocaiasca de erezii ? pai Duhul sfant este eretic ? erezia nu se numeste si hula impotriva Duhului sfant ? ba da ... si atunci cum poate sa primeasca Duhul un eretic nepocait ? nu poate ... de aceea nu se poaet sa existe harul la eretici in afara bisericii ortodoxe ... ori unde nu e harul nu e nici succesiune nici preotie valida si nici o alta taina valida ... cei ce zic altfel au inventat spusele lor din mintea lor , si aceia sunt ecumenistii secolului trecut , si nici decum Parintii nu au inventat erezii din astea ... |
![]() |
Tags |
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|