![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
frate , nu numai noi mirenii am decis asta ... de cate ori trebuie sa repetam ca sfintii parinti , si nu putini , au spus toate aceste lucruri care le spunem noi acuma ...
iar parerea mea este ca , precum am spus , astea care le-au spus sfintii si noi le repetam nu este nicidecum judecare , ci rugaciune ... a spune ca sfintii judeca este blasfemie ... si nu cred ca mai trebuie acuma sa dau aici citate cu zecile de sfinti parinti care au spus toate acestea ; este de prisos , caci de acuma nu mai suntem incepatori si le stim toti ... deci sa facem totusi deosebirea intre a judeca si a te ruga pentru altii ... si noi trebuie sa ne rugam mai ales pentru preoti caci ei propovaduiesc cuvantul lui Dumnezeu si daca ei spun minciuni , atunci se duc sufletele la iad ; iar vina tot pe noi cade ca nu ne-am rugat pentru preoti ... de aceea este primordial ca mai intai sa ne rugam pentru preoti si mai apoi pentru alte persoane ; iata , in slujbele bisericii , mai intai vin rugaciunile pentru preoti de fiecare data , ai apoi vin alte rugaciuni ; chiar si la sfanta liturghie , cum zice preotul ? mai intai se roaga pentru el si mai apoi pentru popor si pentru a se sfinti darurile ... acuma a ajuns sinodul ca sa ia hotarari fara sa mai semneze nimic ierarhii ... pai ce sedinta de sinod mai e si asta , si ce hotarare mai e si asta ? sa spuna de acuma biroul de presa al patriarhiei " hotararile " sinodului , iar sinodul sa nu semneze nimic ??? apoi , se ascunde sinodul sub o fusta , aceea a biroului de presa ? si daca se ascunde , atunci de ce ? nu cumva experimenteaza pe popor efectul unor hotarari masonice , sa vada cum reactionam ? caci asa pare ... pare mai mult ca sinodul face experimente si nu ca ia realmente niste hotarari ! apoi asta e de stiut : biroul de presa nu e totuna cu sinodul roman , si deci cum de isi ia atunci biroul de presa puteri care nu apartin decat sinodului ? cum de a ajuns biroul de presa sa hotarasca in locul sinodului ; asta este necanonic , deci singura hotarare canonica de pana acuma a unor ierarhi romani este aceea de la cluj, unde MACAR AU SEMNAT PENTRU HOTARAREA AIA NISTE IERARHI ... pe cand la bucuresti nu a semnat nimeni , deci nu s-a luat nici o hotarare , ci doar biroul de presa ne ia de prosti si face afirmatii de subminare a sinodului si a credintei ortodoxe ... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
dau un copi paste de pe un alt site , ce a spus un vrednic preot ortodox :
[COLOR=#0066cc]Comentarii personale la următoarele întrebări[/COLOR]: 1. Ce părere aveți despre folosirea, de către puterea politică, a biometriei și a tehnologiilor de tip RFID în identificarea persoanei? Introducerea cip-urilor este, fără îndoială, un scandal. Neacceptarea cip-urilor biometrice nu trebuie privită ca o reacție pe fondul unui fanatism religios, așa cum încearcă unii din mass-media să sugereze, ci, mai întâi de toate, ca o reacție de apărare firească împotriva unei înregimentări forțate într-un sistem de supraveghere suspect. După părerea mea introducerea cip-urilor este neconstituțională și antidemocratică, întrucât nu s-a realizat prin dezbatere publică națională și încalcă flagrant “drepturile omului” prevăzut în Constituția României și în alte legi internaționale. Privându-ne de libertatea noastră de opinie și opțiune, executând orbește și slugarnic toate recomandările UE și prin faptul că statul român nu încearcă o negocieze și o nuanțare cu UE sau cu USA, care să țină cont de drepturile noastre cetățenești, religioase sau de siguranță personală sau națională, atunci acesta devine doar un simplu angajat și funcționar al Uniunii Europene sau a unor interese străine, iar noi suntem doar figuranți și tratați ca o simplă marfă, pe care se poate pune o etichetă, cip-uri și livra oricui. De aceea, cred că expunerea informațiilor digitale ale românilor fără discernământ și discreționar, reprezintă o acțiune inconștientă și iresponsabilă și poate fi considerată chiar ca o trădare a propriilor cetățeni. Prevenirea terorismului invocat și provocat tocmai de cei ce ne vor indentificați și controlați mai bine, nu se va realiza nici după introducerea cipurilor, ci soluția este încetarea războiului provocat de statele agresoare în țările de interes economic și nu cip-uirea oamenilor. 1.a. Credeți că există implicații teologice ale acestei probleme și, daca da, care ar fi, pe scurt, acestea? A nu discuta despre acest subiect din punct de vedere teologic este ca și când nu te-ar interesa semnele vremii (Matei 16, 3) sau a disprețui profețiile (1 Tesal. 5, 20), care ne previn despre vremurilor de pe urmă. A nu ține cont de acest aspect vital mântuirii omului, înseamană a trăi doar după bunăstarea și foloasele timpului, oferite de tehnologia fără granițe, deci făra raportare la Sf. Scriptură. Prima consecință ar fi desacralizarea omului și a istoriei, deci secularizare totală. Omul ca “slavă a lui Dumnezeu” cum spune Sf. Irineu este privit de Sf. Părinți, ca având o vocație personalistă. Or, tehnologia biometrică poate transforma omul doar într-un număr. Deci Biserica și în general Teologia are menirea de a apăra “firea omului” în toată normalitatea ei personală și nu pe bucățele, ci unitar și holistic. Omul este redus de la imago Dei la un simplu număr sau cip electronic, întrucât din punct de vedere al evidenței biometrice, cel care nu va figura într-o bază de date, nu va exista din punct de vedere fizic, deci social și astfel va fi lipsit de toate drepturile. Or, ontologia omului este iconică și are o identitate taborică, deci față către față în demnitate, cinste și slavă dumnezeiască și nu o identitate numerică impersonală, în sensul apocaliptic ca ”număr al omului” (Apoc. 13, 18). Biserica trebuie să lupte împotriva acestei tendințe de a pierde identitatea taborică a persoanei umane și să ia atitudine morală împotriva ”științei” imorale, a mondialismului despotic și a tehnologiei totalitare și înrobitoare, care transformă pe om într-un număr sau instrument și să atenționeze profetic atunci când știința sau tehnologia nu mai slujește omului, ci unui grup de interese, fie științific, economic, financiar, politic, mondialist, etc., și care urmărește să organizeze creația ca o totalitate închisă, în care omul este micul ei dumnezeu. Această atitudine și chemare responsabilă a Bisericii ar putea influența știința, să recunoască faptul că ea este în mod dinamic neterminată, deci nu este definitivă și că nu are absolut nimic de spus în mod direct despre transcendență și destinul hristic al omului. Știința trebuie să se oprească acolo unde încalcă conștiința religioasă și transcendența firească a omului spre veșnicie. În acest context se impune o bioetică a științei și a tehnologiei biometrice din punct de vedere ortodox. 2. Ce părere aveți despre comunicatul biroului de presă al patriarhiei pe tema pașapoartelor biometrice? Întrucât nu conține semnătura membrilor sinodali, așa cum este procedura canonică (vezi de ex. Pastorala din Duminica Ortodoxiei), consider că nu este vorba de o hotărâre sinodală oficială, discutată și analizată din punct de vedere teologic, ci un simplu comunicat dat în grabă de biroul de presă al Patriahiei. Refuz să cred că un Sinod de o asemenea valoare, nu ar fi luat în discuție implicațiile teologice, cetățenești, psihologice etc. ale cip-urilor biometrice, ci s-ar fi oprit doar la cele de natură legislativă europeană sau națională. Te întrebi la asemenea provocări, ce spune Sf. Scriptură nu ce părere are Ministerul de Interne…! Referitor la comunicatul de presă îl consider superficial, pueril, pe alocuri dictatorial și total secular, întrucât se raportează nu la revelația divină ci la reglementările UE. Ar fi fost hilar pentru Sf. Sinod să fi luat în considerație asigurările date de Direcția Generală de Pașapoarte (vezi anexa 2), directivele UE și să treci cu vederea atenționarea profetică din Apocalipsa 13-14, întrucât este vizibil chiar și pentru laicii mai puțin instruți teologic, că acțiunea documentelor biometrice este o acțiune premergătoare epocii antihristice, întrucât presupune un control total asupra omului. Scopul fundamental al Bisericii este acela al îndumnezeirii omului, deci al ipostasului uman și nu urmărirea confortului credinciosului cu orice preț și transformarea credinței creștine într-o simplă noțiune utilitaristă. Cred că nu era nevoie de a face o demostratio, în sensul argumentelor raționale teologice, legislative sau tehnologice referitoare la cip-uri, ci în cazul de față este vorba de o afirmatio – adică a mărturisirii revelației divine și raportarea la aceasta și nu la directivele UE sau a altor organisme. Într-o istorie în care Dumnezeu s-a întrupat, ca dovadă a iubirii sale pentru oameni, angajarea noastră în rezolvarea crizelor, sau cel puțin atenționarea credincioșilor despre problemele pe care timpul ni le pune în cale este cea dintâi formă de manifestare a filantropiei, a responsabilităților noastre personale sau eclesiale și a urmării (imitării) lui Hristos. A nu ține cont de acest lucru însemnă că există o gravă criză creștină de indentitate personală, eclesială sau comunitară. Canonic, singura hotărâre sinodală validă este cea de la Cluj, întrucât semneaza fiecare episcop în parte și nu un birou de presă. 3. Reprezentanții mai vizibili ai laicatului ortodox au o viziune diferită de cea care răzbate din comunicatul biroului de presă patriarhal, asumându-și o atitudine conservatoare critică și deschizând acțiuni juridice de contestare a introducerii pașapoartelor biometrice. Cum vă explicați această diferență de viziune între laici și comunicatul biroului de presă al patriarhiei? Ce consecințe poate avea? Consider acțiunea laicilor și a unor monahi și preoți responsabilă și îndreptățită, întrucât forma de rezistență împotriva înregimentării electronice abuzive este propovăduirea Sf. Evanghelii, atenționarea profetică în Duhul lui Hrisots și răbdarea creștinilor până la prigoană, însă nu ca formă de răzvrătire sau revoltă împotriva Statului sau a Bisericii, ci ca motivație hristică și formă de păzire a poruncilor lui Dumnezeu: “Aici este răbdarea sfinților, care păzesc poruncile lui Dumnezeu și credința lui Iisus. (Apoc. 14, 12). Deci soluția este răbdarea până la prigoană, în ultimă instanță. Acesta este un indiciu, că cei ce se vor opune pecetluirii sunt ”aleși de Dumnezeu și că sunt înscriși în cartea vieții Mielului de la întemeierea lumii” (Apoc. 13, 8). Deci nu este vorba de predestinație, întrucât răbdarea și martirajul presupune voința și participarea oamenilor în mod direct și activ, ci este vorba de o preștiință a lui Dumnezeu. Vor cădea și vor fi nepăsători doar nevrednicii: ”Și i se vor închina fiarei toți cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieții Mielului celui înjunghiat. (Apoc. 13, 8). Creștinul este chemat, să arate firescul credinței creștine într-o lume, pentru care creștinismul a devenit atât de nefiresc sau chiar o piedică, pentru cei ce vor să stăpânească lumea și pe om în mod samavolnic. A renunța la această chemare, înseamnă a renunța la chipul și asemănarea noastră cu Dumnezeu și marchează sfârșitul libetății noastre și începutul sclaviei pre-antihristice (vezi cip-ul RFID). Cred că fiecare creștin responsabil are obligația morală să arate lumii, că virtutea este mai atractivă decât păcatul și să trăiască adecvat, tocmai ceea ce crede și se roagă. Acest mod firesc de trăire a credinței creștine, va arăta lumii, că normalitatea vieții umane este mai utilă decât tehnologia înrobitoare, care ușor se poate transforma în terorism tehnologic, atunci când omul este privit doar ca o marfă sau o piață a muncii și nu ține cont de valoarea și destinația lui hristică. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nu forța coercitivă a Statului sau a politicii mondialiste sau a autorității Sinodului Sfintei Biserici Ortodoxe trebuie folosită pentru lămurirea problemei cip-ule biometrice, ci forța argumentului teologic revelat în Sf. Scriptură și în Sfânta Tradiție, normalitatea eclesială, comunitară și psiho-socială a ființei umane, care ține cont de firescul omului, de libertatea și mântuirea lui.
Pr. Dr. Mihai Valică 8 martie 2009 iata un exemplu de vrednic preot ; sa dea Dumnezeu sa se mantuiasca , chiar daca mantuirea este atat de grea si atat de inalta in comparatie cu noi netrebnicii ... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
da, asa patriarh , nu numai vicar ( nu spun asta spre mandrie ) , ar fi trebuit sa avem si noi ... sincer sunt intru-totul de acord cu par valica , ca argumentul teologic este cel mai puternic pentru un credincios si nu alte puteri ale lumii acesteia ... iar cand a zis ca proorociile sunt legatura noastra cu Dumnezeu , pot sa zic ca a fost chiar profetic , cu adevarat s-a vazut in acest preot o sclipire de gandire ortodoxa autentica , un cuvant al lui Dumnezeu cu adevarat ... isihasmul , proorociile , sfintenia , nebunia pentru Hristos , pustnicia , marturisirea si mucenicia , au fost dintotdeauna portile credinciosilor spre rai ; nu exista alte porti care sa duca la rai ; acestea constituie acel tunel prin care vom trece noi de vamile vazduhului , si cine nu accepta sa treaca prin aceste porti este ori pacatos , ori eretic , si in rai nu va putea sa intre ... se vede clar , in aceasta lumina , ca cei care ne " conduc " pe noi , sau mai bine zis ar trebui sa ne conduca , dar nu o fac , in virtutea nevredniciei lor , ne vand gogosi demonice ; caci tocmai acestia care ne " conduc " au zis ca in ziua de azi , cica , " nu mai este posibila marturisirea , nebunia pentru Hristos si pustnicia " ; un ierarh a zis , asta , si asta este una dintre multele erezii care le-au invatat acesti ierarhi in apus , la facultatilr ereticilor ...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Cel ce nu respectă Organizarea Canonică și Administrativă a Bisericii Ortodoxe Române , se situează in afara Bisericii, dă dovadă de neascultare , iar mai mare păcat ca acesta nu poate fi. Orice discuție ce situează in afara aceste organizări este nulă și neavenită .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
pai tocmai aia e ; ca sfantul sinod nu respecta organizarea canonica si administrativa a Bisericii , si nu noi ; a se vedea cazul corneanu ; cazul tanacu ; cazul 1924 ; cazul colaborarii cu securitatea a ierarhilor , timp de zeci de ani , prin care au fost vanduti spre moarte si temnita ortodocsi de ai nostri ; cazul alegerii necanonice a patr daniel de catre lume mai mult decat de sinod ; si multe altele ; cazul pasapoartelor este altul , necanonic ... iar ascultarea de sinod in astfel de situatii cand sinodul incalca el insusi canoanele , nu este deloc necanonica ... este chiar de laudat ; par iustin a numit e cei care au astfel de atitudini ca fiind marturisitori si apologeti ... pai ce necanonicitate sa fie atunci cand nu esti de acord cu necanonicitatea ? nu vezi ca te contrazici ?
oh , pai io ce canoane am incalcat ? ca nu am facut altceva decat sa ma supun sfintilor si canoanelor ... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
eu nu trebuie sa ma duc la nici un ierarh in audienta frate , ca nici nu am nevoie de una ca asta ; eu am spus : eu doar ma rog pentru ei ... simplu ... caci Hristos nu se reduce doar la birocratie ci Hristos lucreaza prin rugaciune ; la sfanta liturghie nu ne invita nimeni sa mergem in audiente , ca daca s-ar reduce sfanta liturghie doar la asta atunci am fi mai de plans decat paganii ; ortodoxia nu este doar o institutie lumeasca cum o vezi tu , in plan orizontal , ortodoxia este condusa numai de un singur conducator infailibil , Hristos , de la care invatam sa ne rugam si pentru pacatele noastre si pentru ale altora , inclusiv pentru ale ierarhilor ... crezi ca corpul ala de inspectie sau inspectorii eparhiali sunt infailibili ? sau ca nu pot sa cada si ei grav in necanonicitate ? de ce te mira asta ? si ereticii au inspectori si alte chestii din astea de astea , care pot foarte bine sa devina o simpla birocratie lumeasca asa cum se si doreste de altfel ... nu ai observat la toti ereticii cum incearca mereu sa submineze dumnezeiescul din biserica si sa il reduca la un plan orizontal , animalic , stiintific , omenesc , demonic , ca cam acelasi lucru este ? ortodoxia tocmai asta nu este : institutie omeneasca !
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
cine vede biserica doar in plan orizontal , omenesc , ca si intitutie , are o legatura pe din fara cu biserica ; biserica este inauntrul tau , nu in afara , cum a zis Hristos ; nicidecum o chestie ierarhica exterioara , cum o vad catolicii ... e plina lumea de ierarhii care mai de care mai destepte , dar la Dumnezeu toate acestea nu sunt nimic , la Dumnezeu conteaza doar legatura INTERIOARA cu Hristos ... asta este biserica , o ierarhie interioara a adevarului si nu una exterioara , care inevitabil este omeneasca si nedreapta ... caci daca nu este interiorizata , atunci ce este ? desigur : omeneasca si demonica ... nu va lasati inselati de ierarhii extrioare , lumesti , caci imparatia lui Hristos este in fiecare din noi , dar inauntrul fiecaruia nu in afara ...
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre absurditatea cu pasapoartele biometrice | mihailt | Generalitati | 50 | 30.09.2009 19:22:02 |
| Pasapoartele biometrice nu vor fi obligatorii | mihailt | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 27.06.2009 03:43:09 |
| Hotararea Sinodului Bisericii Ortodoxe de Stil Vechi referitor la actele biometrice | bunicu | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 24.03.2009 12:20:37 |
| Sunt pasapoartele biometrice o lucrare diabolica? | moro.d | Stiri, actualitati, anunturi | 6 | 06.02.2009 00:45:44 |
|
|