Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.01.2009, 13:29:19
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant

[continuare a mesajului anterior]

Dialogul” contemporan „al dragostei”, care se
[COLOR=black]realizeaza în forma unui sentimentalism gaunos, este în [/COLOR]
[COLOR=black]realitate refuzul pornit din putinatatea de credinta al „sfintirii [/COLOR]
[COLOR=black]Duhului si a credintei Adevarului” (II Tes. 2, 18), adica a singurei [/COLOR]
[COLOR=black]„iubiri de Adevar” (II Tes. 2, 10) mântuitoare. Esenta dragostei [/COLOR]
[COLOR=black]este Adevarul si dragostea viaza doar umblând întru adevar. [/COLOR]
[COLOR=black]Adevarul este inima fiecarei virtuti divino-umane deci si a [/COLOR]
[COLOR=black]dragostei, si fiecare din acestea arata si binevesteste pe [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om Domnul Hristos, Care Singur este întruparea [/COLOR]
[COLOR=black]si personificarea Adevarului Dumnezeiesc, a Adevarului [/COLOR]
[COLOR=black]universal. Daca Adevarul ar fi fost altceva decât Dumnezeul-[/COLOR]
[COLOR=black]om Hristos, el ar fi fost mic, insuficient, trecator, muritor. [/COLOR]
[COLOR=black]Astfel ar fi fost adevarul daca el ar fi fost un concept, sau o [/COLOR]
[COLOR=black]idee, sau o teorie, sau o schema, sau ratiunea, sau stiinta, sau [/COLOR]
[COLOR=black]filozofia, sau cultura, sau omul, sau omenirea, sau lumea, sau [/COLOR]
[COLOR=black]toate lumile, sau orisicine, sau orisice, sau toate acestea [/COLOR]
[COLOR=black]laolalta. Adevarul însa este Persoana si anume Persoana [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeului-om Hristos, cea de-a doua Persoana a Sfintei [/COLOR]
[COLOR=black]Treimi si, ca atare, el e desavârsit, netrecator si vesnic, fiindca [/COLOR]
[COLOR=black]în Domnul Iisus Adevarul si Viata sunt de o fiinta: Adevarul [/COLOR]
[COLOR=black]vesnic si Viata vesnica (vezi In. 14, 6; 1, 4-17). Cel ce crede în [/COLOR]
[COLOR=black]Domnul Hristos creste mereu prin Adevarul Lui în [/COLOR]
[COLOR=black]dumnezeiestile Lui nemarginiri. El creste cu toata fiinta lui, cu [/COLOR]
[COLOR=black]toata mintea lui, cu toata inima si cu tot sufletul lui. În Hristos [/COLOR]
[COLOR=black]traim „adevarati fiind întru dragoste”, fiindca numai în felul [/COLOR]
[COLOR=black]acesta putem „sa crestem în toate întru Dânsul, Care este Capul, [/COLOR]
[COLOR=black]Hristos” (Efes. 4, 15). Mai mult, aceasta se înf aptuieste [/COLOR]
[COLOR=black]totdeauna împreuna „cu toti sfintii” (Efes. 3, 18), totdeauna în [/COLOR]
[COLOR=black]Biserica si prin Biserica, fiindca altminteri omul nu poate sa [/COLOR]
[COLOR=black]creasca în Acela Care este Capul trupului Bisericii, adica în [/COLOR]
[COLOR=black]Hristos. Nemarginitele puteri ce sunt neaparat trebuincioase [/COLOR]
[COLOR=black]pentru cresterea tuturor Crestinilor în trupul divino-uman al [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii sunt dobândite de catre Biserica nemijlocit de la Capul [/COLOR]
[COLOR=black]ei - Domnul Hristos, fiindca doar El, Dumnezeu si Domnul, [/COLOR]
[COLOR=black]are aceste nenumarate puteri nemarginite si le iconomiseste în [/COLOR]
[COLOR=black]chip întelept. [/COLOR]
[COLOR=black]Sa nu ne amagim. Exista si un „dialog al minciunii”, [/COLOR]
[COLOR=black]atunci când cei care dialogheaza se înseala, cu stiinta sau fara [/COLOR]
[COLOR=black]stiinta, unii pe altii. Un astfel de dialog e propriu tat alui [/COLOR]
[COLOR=black]minciunii, diavolul, caci mincinos este si parintele minciunii [/COLOR]
[COLOR=black](In. 8, 44). Propriu este si pentru toti împreuna-lucratorii lui cei [/COLOR]
[COLOR=black]de buna voie sau fara de voie, atunci când ei voiesc sa [/COLOR]
[COLOR=black]realizeze binele lor cu ajutorul raului, sa ajunga la „adevarul” [/COLOR]
[COLOR=black]lor cu ajutorul minciunii. Nu exista „dialog al dragostei” fara [/COLOR]
[COLOR=black]dialogul Adevarului. Altminteri, un astfel de dialog e nefiresc [/COLOR]
[COLOR=black]si mincinos. De aceea si porunca purtatorului de Hristos [/COLOR]
[COLOR=black]Apostol cere ca „dragostea sa fie nefatarnica” (Rom. 12, 9). [/COLOR]
[COLOR=black]Separarea si diferentierea umanista eretica între Dragoste [/COLOR]
[COLOR=black]si Adevar este ea însasi o dovada a lipsei credintei divino-[/COLOR]
[COLOR=black]umane si a pierderii echilibrului si gândirii sanatoase [/COLOR]
[COLOR=black]duhovnicesti, divino-umane. În orice caz, aceasta nu a fost [/COLOR]
[COLOR=black]niciodata si nu este calea Sfintilor Parinti. Ortodocsii, cu totul [/COLOR]
[COLOR=black]înradacinati si întemeiati împreuna „cu toti sfintii” în Adevar si [/COLOR]
[COLOR=black]Dragoste, au si vestesc din vremurile Apostolilor pâna astazi [/COLOR]
[COLOR=black]aceasta dragoste mântuitoare divino-umana fata de lume si [/COLOR]
[COLOR=black]fata de toate zidirile lui Dumnezeu. Minimalismul moral si [/COLOR]
[COLOR=black]pacifismul umanist gaunos al ecumenismului contemporan nu [/COLOR]
[COLOR=black]fac decât un singur lucru: vadesc radacinile lor umaniste [/COLOR]
[COLOR=black]ftizice, filozofia lor morbida si etica lor neputincioasa cea [/COLOR]
[COLOR=black]„dupa predania oamenilor” (vezi Colos. 2, 8). Si mai mult: vadesc [/COLOR]
[COLOR=black]criza evidenta a credintei lor umaniste în Adevar si nesimtirea [/COLOR]
[COLOR=black]lor dochetista fata de istoria Bisericii, fata de continuitatea ei [/COLOR]
[COLOR=black]apostolica si soborniceasca, divino-umana în adevar si în har. [/COLOR]
[COLOR=black]Iar cugetarea îndumnezeita si gândirea sanatoasa apostolica si [/COLOR]
[COLOR=black]patristica binevestesc prin gura Sfântului Maxim [/COLOR]
[COLOR=black]Marturisitorul adevarul credintei divino-umane: „Credinta e [/COLOR]
[COLOR=black]temelia nadejdii si a dragostei... Caci credinta face neîndoielnic [/COLOR]
[COLOR=black]însusi adevarul”. [/COLOR]

R.

[continuare]
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.01.2009, 13:30:31
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant

[continuare a mesajului anterior]

[COLOR=black]Nu exista nici o îndoiala ca masura patristica, mostenita [/COLOR]
[COLOR=black]de la Apostoli, a dragostei fata de oameni si a raporturilor cu [/COLOR]
[COLOR=black]ereticii are în întregime un caracter divino-uman. Lucrul acesta [/COLOR]
[COLOR=black]îl exprima de Dumnezeu insuflatele cuvinte ale aceluiasi Sfânt: [/COLOR]
[COLOR=black]„Eu nu doresc ca ereticii sa se chinuiasca, nici nu ma bucur de [/COLOR]
[COLOR=black]raul lor – fereasca Dumnezeu! – ci mai degraba ma bucur si [/COLOR]
[COLOR=black]împreuna ma veselesc de întoarcerea lor: caci ce e mai placut [/COLOR]
[COLOR=black]celor credinciosi decât sa vada adunati împreuna pe copiii cei [/COLOR]
[COLOR=black]risipiti ai lui Dumnezeu? Nu le scriu nici îndemnându-va sa [/COLOR]
[COLOR=black]puneti asprimea înaintea iubirii de oameni – nu as putea sa fiu [/COLOR]
[COLOR=black]atât de salbatic – ci rugându-va sa faceti si sa lucrati cele bune [/COLOR]
[COLOR=black]pentru toti oamenii cu luare aminte si cu cercare multa si [/COLOR]
[COLOR=black]f acându-va tuturor toate, dupa cum are nevoie fiecare de voi. [/COLOR]
[COLOR=black]Numai un lucru îl voiesc de la voi, si va rog sa fiti aspri si [/COLOR]
[COLOR=black]neîndurati fata de orice ar putea sa ajute la dainuirea credintei [/COLOR]
[COLOR=black]lor nebunesti, caci socotesc ura fata de oameni si despartire de [/COLOR]
[COLOR=black]dumnezeiasca dragoste ajutorul dat ratacirii ereticesti spre mai [/COLOR]
[COLOR=black]mare pierzanie a celor ce se tin de aceasta ratacire”. [/COLOR]
[COLOR=black]Învatatura Bisericii Ortodoxe a Dumnezeului-om Hristos [/COLOR]
[COLOR=black]formulata de catre Sfintii Apostoli, de catre Sfintii Parinti si de [/COLOR]
[COLOR=black]catre Sfintele Sinoade cu privire la eretici, este urmatoarea: [/COLOR]
[COLOR=black]ereziile nu sunt Biserica si nici nu pot fi Biserica. Ca atare, în [/COLOR]
[COLOR=black]ele nici nu pot exista sfinte taine, si mai cu seama taina [/COLOR]
[COLOR=black]Euharistiei – aceasta taina a tainelor, fiindca tocmai Sfânta [/COLOR]
[COLOR=black]Euharistie este totul si toate în Biserica, Însusi Dumnezeul-om [/COLOR]
[COLOR=black]Domnul Hristos, însasi Biserica în calitate de trup al Lui si [/COLOR]
[COLOR=black]îndeobste tot ce este divino-uman. [/COLOR]
[COLOR=black]„Intercommunio” – comuniunea cu ereticii în sfintele [/COLOR]
[COLOR=black]taine si îndeosebi în Sfânta Euharistie – este cea mai rusinoasa [/COLOR]
[COLOR=black]tradare a Domnului Hristos, tradare de Iuda. Si mai mult, [/COLOR]
[COLOR=black]tradare a întregii Biserici a lui Hristos, a Bisericii divino-[/COLOR]
[COLOR=black]umane, a Bisericii Apostolilor, a Bisericii Sfintilor Parinti, a [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii Sfintei Traditii, a Bisericii celei Una. Aici ar trebui [/COLOR]
[COLOR=black]omul sa-si opreasca mintea si constiinta încrestinata asupra [/COLOR]
[COLOR=black]câtorva sfinte fapte, sfinte binevestiri, sfinte porunci. [/COLOR]
[COLOR=black]Mai înainte de toate trebuie sa ne întrebam pe ce [/COLOR]
[COLOR=black]ecleziologie, pe ce teologie privitoare la Biserica se întemeiaza [/COLOR]
[COLOR=black]asa-zisa „intercommunio”? Fiindca întreaga teologie ortodoxa [/COLOR]
[COLOR=black]a Bisericii despre Biserica se bazeaza si se întemeiaza nu pe [/COLOR]
[COLOR=black]„intercommunio” (reciproca împartasire), ci pe realitatea [/COLOR]
[COLOR=black]divino-umana a lui „communio”, pe comuniunea divino-[/COLOR]
[COLOR=black]umana, (I Cor. 1, 9; 10, 16-17; II Cor. 13, 13; Evr. 2, 14; 3, 14; I In. [/COLOR]
[COLOR=black]1, 3), în timp ce notiunea „inter-communio” (inter-împartasire) [/COLOR]
[COLOR=black]este în ea însasi contradictorie si cu totul neînteleasa pentru [/COLOR]
[COLOR=black]constiinta ortodoxa soborniceasca. Al doilea fapt, sfânt fapt al [/COLOR]
[COLOR=black]credintei ortodoxe, este urmatorul: în învatatura ortodoxa [/COLOR]
[COLOR=black]despre Biserica si Sfintele Taine, singura si unica Taina este [/COLOR]
[COLOR=black]Biserica însasi, trupul Dumnezeului-om Hristos, în asa fel ca [/COLOR]
[COLOR=black]ea este si unicul izvor si continutul tuturor Sfintelor Taine. În [/COLOR]
[COLOR=black]afara de Taina aceasta divino-umana si a-toate-cuprinzatoare a [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii care este taina universala, nu exista si nici nu pot sa [/COLOR]
[COLOR=black]existe „Taine”. Ca atare, nu poate exista nici o intercomuniune [/COLOR]
[COLOR=black]în ceea ce priveste Tainele. De aici rezulta ca numai în Biserica, [/COLOR]
[COLOR=black]în aceasta unica Taina universala a lui Hristos poate fi vorba [/COLOR]
[COLOR=black]despre Taine, fiindca Biserica Ortodoxa ca Trup al lui Hristos [/COLOR]
[COLOR=black]este izvorul si criteriul Tainelor si nu viceversa. Tainele nu se [/COLOR]
[COLOR=black]pot ridica deasupra Bisericii si nici nu pot fi considerate în [/COLOR]
[COLOR=black]afara de Trupul Bisericii. [/COLOR]
[COLOR=black]Pentru aceasta, în conformitate cu cugetul Bisericii [/COLOR]
[COLOR=black]Sobornicesti a lui Hristos si potrivit cu întreaga Traditie [/COLOR]
[COLOR=black]Ortodoxa, Biserica Ortodoxa nu accepta existenta altor taine în [/COLOR]
[COLOR=black]afara de ea, nici nu le considera taine, pâna la venirea prin [/COLOR]
[COLOR=black]pocainta din „biserica” eretica, adica dintr-o pseudo-biserica în [/COLOR]
[COLOR=black]Biserica Ortodoxa a lui Hristos. Câta vreme cineva ramâne în [/COLOR]
[COLOR=black]afara de Biserica neunit cu ea prin pocainta, unul ca acesta este [/COLOR]
[COLOR=black]pentru Biserica un eretic si, în chip inevitabil, se gaseste în [/COLOR]
[COLOR=black]afara comuniunii mântuitoare: fiindca „ce partasie poate fi între [/COLOR]
[COLOR=black]dreptate si nelegiuire? Ce partasie poate sa fie între lumina si [/COLOR]
[COLOR=black]întuneric?” (II Cor. 6, 14). [/COLOR]
[COLOR=black]Marele Apostol, cu puterea pe care a primit-o de la [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om, da porunca: „De omul eretic, dupa una si a doua [/COLOR]
[COLOR=black]sfatuire, desparte-te” (Tit. 3, 10). Acela deci, care nu numai ca nu [/COLOR]
[COLOR=black]se desparte de „omul eretic”, ci-i da acestuia si pe Domnul [/COLOR]
[COLOR=black]Însusi în Sfânta Euharistie, se mai gaseste oare în sfânta [/COLOR]
[COLOR=black]credinta apostolica si divino-umana? Chiar mai mult, ucenicul [/COLOR]
[COLOR=black]cel iubit de Domnul Iisus, Apostolul dragostei, da urmatoarea [/COLOR]
[COLOR=black]porunca: pe omul care nu crede în întruparea lui Hristos si nu [/COLOR]
[COLOR=black]accepta învatatura evanghelica cu privire la El, ca Dumnezeu-[/COLOR]
[COLOR=black]om, „sa nu-l primiti în casa” (II In. 1, 10). [/COLOR]

R.
[continuare]
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.01.2009, 13:31:09
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant

[continuare a mesajului anterior]

[COLOR=black]Canonul 45 al Sfintilor Apostoli porunceste cu glas de [/COLOR]
[COLOR=black]tunet: „Episcopul, sau presviterul, sau diaconul, care fie ca si [/COLOR]
[COLOR=black]numai se roaga împreuna cu ereticii sa se afuriseasca; iar daca [/COLOR]
[COLOR=black]le-a îngaduit acestora sa savârseasca ceva ca clerici (sa [/COLOR]
[COLOR=black]savârseasca cele sfinte) sa se cateriseasca”. Porunca aceasta [/COLOR]
[COLOR=black]este limpede chiar si pentru o constiinta de tântar. Oare nu? [/COLOR]

[COLOR=black]Canonul 64 al Sfintilor Apostoli porunceste: „Daca [/COLOR]
[COLOR=black]vreun cleric sau laic intra în sinagoga iudeilor sau a ereticilor [/COLOR]
[COLOR=black]ca sa se roage, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca”. Si lucrul [/COLOR]
[COLOR=black]acesta este limpede chiar si pentru constiinta cea mai [/COLOR]
[COLOR=black]primitiva. Oare nu? [/COLOR]

[COLOR=black]Canonul 46 al Sfintilor Apostoli: „Episcopul sau [/COLOR]
[COLOR=black]presviterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim [/COLOR]
[COLOR=black]sa se cateriseasca. Caci ce întelegere poate sa fie între Hristos si [/COLOR]
[COLOR=black]Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?”. Este [/COLOR]
[COLOR=black]un lucru batator la ochi chiar si pentru cei lipsiti de ochi: [/COLOR]
[COLOR=black]aceasta porunca hotaraste în mod imperativ ca nu trebuie sa [/COLOR]
[COLOR=black]recunoastem ereticilor nici o sfânta taina si ca trebuie sa le [/COLOR]
[COLOR=black]consideram pe acestea ca nevalabile si lipsite de har. [/COLOR]
[COLOR=black]De Dumnezeu insuflatul purtator de cuvânt al Traditiei [/COLOR]
[COLOR=black]sobornicesti, apostolice si patristice a Bisericii lui Hristos, [/COLOR]
[COLOR=black]Sfântul Ioan Damaschin, binevesteste din inima tuturor [/COLOR]
[COLOR=black]Sfintilor Parinti, tuturor Sfintilor Apostoli, tuturor Sfintelor [/COLOR]
[COLOR=black]Sinoade ale Bisericii urmatorul adevar divino-uman: „Pâinea [/COLOR]
[COLOR=black]Euharistiei (Sfintei Împartasanii) nu este simpla pâine, ci e [/COLOR]
[COLOR=black]unita cu Dumnezeirea... Curatindu-ne prin ea, ne unim cu [/COLOR]
[COLOR=black]Trupul Domnului si cu Duhul Lui si devenim trupul lui [/COLOR]
[COLOR=black]Hristos - Biserica... Taina Euharistiei se numeste Împartasanie [/COLOR]
[COLOR=black]fiindca prin ea ne împartasim de Dumnezeirea lui Iisus; si se [/COLOR]
[COLOR=black]numeste comuniune, si este cu adevarat astfel, fiindca prin ea [/COLOR]
[COLOR=black]intram în comuniune cu Hristos si luam parte la Trupul si la [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeirea Lui, iar pe de alta parte, prin ea intram în [/COLOR]
[COLOR=black]comuniune unii cu altii si ne unim între noi. Si întrucât ne [/COLOR]
[COLOR=black]împartasim cu toti dintr-o singura pâine, devenim un singur [/COLOR]
[COLOR=black]trup si un singur sânge al lui Hristos, si madulare unii altora, [/COLOR]
[COLOR=black]fiind de un trup cu Hristos. Deci, sa ne ferim din toate puterile [/COLOR]
[COLOR=black]ca sa nu luam împartasanie de la eretici, nici sa le dam [/COLOR]
[COLOR=black]ereticilor împartasanie. „Nu dati cele sfinte câinilor”, zice [/COLOR]
[COLOR=black]Domnul, „si nici nu aruncati margaritarele voastre înaintea [/COLOR]
[COLOR=black]porcilor” (Mt. 7, 6), ca sa nu ne facem partasi învataturii lor [/COLOR]
[COLOR=black]gresite si osândei lor, caci daca este o unire cu Hristos si a [/COLOR]
[COLOR=black]unora cu altii, înseamna ca ne unim de buna voie cu toti cei ce [/COLOR]
[COLOR=black]se împartasesc împreuna cu noi. Unirea aceasta se face de [/COLOR]
[COLOR=black]buna voie, iar nu fara conglasuirea noastra, caci un trup [/COLOR]
[COLOR=black]suntem toti, fiindca dintr-o singura pâine ne împartasim, [/COLOR]
[COLOR=black]precum zice Apostolul (I Cor. 10, 17)”. [/COLOR]
[COLOR=black]Neînfricatul marturisitor al adevarurilor divino-umane al [/COLOR]
[COLOR=black]ortodocsilor Sfântul Atanasie cel Mare vesteste oamenilor din [/COLOR]
[COLOR=black]toate lumile: „Împartasania de la eretic înstraineaza pe om de [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeu si îl preda diavolului”. În Euharistie, „pâinea [/COLOR]
[COLOR=black]ereticilor nici nu e trupul lui Hristos”. „Dupa masura [/COLOR]
[COLOR=black]deosebirii dintre lumina si întuneric, asa e si deosebirea dintre [/COLOR]
[COLOR=black]împartasania drept slavitoare si cea ereticeasca: cea drept [/COLOR]
[COLOR=black]slavitoare lumineaza, cea ereticeasca întuneca, una îl uneste cu [/COLOR]
[COLOR=black]Hristos iar cealalta cu diavolul, una da viata sufletului iar [/COLOR]
[COLOR=black]cealalta îl ucide”. „Împartasania din mâna eretica este otrava, [/COLOR]
[COLOR=black]nu simpla pâine”.26 [/COLOR]

[COLOR=black]2 6 Cel de-al „treisprezecelea apostol”, „Parintele Ortodoxiei” Sfântul Atanasie cel Mare, [/COLOR]
[COLOR=black]binevesteste cu întelepciune apostolica si parinteasca tot adevarul despre credinta cea [/COLOR]
[COLOR=black]adevarata, spunând ca noi tinem „aceasta predanie si învatatura si credinta dintru început a [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii Sobornice sti, pe care Domnul a dat-o, apostolii au propovaduit-o si Parintii au [/COLOR]
[COLOR=black]pazit-o. Caci întru aceasta Biserica s-a întemeiat, iar cel ce cade din aceasta nu mai poate fi [/COLOR]
[COLOR=black]si nici nu se mai poate numi crestin”. (Catre Serapion, epist. 1, P.G. 26, col. 593 C A). [/COLOR]


[COLOR=black]Romeo[/COLOR]
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.02.2009, 17:01:06
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Blog Ortodox Anti-Ecumenism

http://www.orthologos.blogspot.com/

Doamne ajuta!
Romeo
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.04.2009, 01:37:35
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Ganduri...

Ma gandesc, ca in ultima vreme atentia ne-a fost abatuta de la temele cu adevarat de interes. Sa nu uitam,furati de "peisaj", de durerea noastra cea mai mare: ecumenismul.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Erezia catolica cu privire la nasterea din Dumnezeu tikkun_olam Biserica Romano-Catolica 37 20.07.2013 13:29:23
eretic predicand erezia in biserica ortodoxa emanuel2007 Stiri, actualitati, anunturi 144 02.01.2012 18:33:56
Unde se termina Dragostea de aproapele si incepe Lupta cu erezia??? Remus Generalitati 25 04.03.2010 10:45:27
Adunarea ecumenica de la Sibiu si erezia ariana mihailt Despre Biserica Ortodoxa in general 10 03.09.2008 08:45:41