Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.01.2009, 12:16:28
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 88 (4)

40 Surpat-ai toate gardurile lui[COLOR=#800080][1][/COLOR],
De toată întemeierea l-ai dezgolit pe dînsul.
pus-ai tăriilor lui frică.
Pentru că, bizuindu-se pe ogrăzile cetăților de demult, a căzut din bizuire și este înfășurat cu frica.
41 Jefuitu-l-au pe el toți cei ce treceau pe cale,
Moavitenii, și Amonitenii, cei de altă seminție, Idumeii și Sirienii, Asirienii, Babilonienii.
făcutu-s-a ocară vecinilor săi.
De rîs și de ocară s-au făcut megieșilor celor de prin prejurul hotarului lor.
42 Înălțat-ai dreapta celor ce îl necăjesc pe dînsul,
Pe neprietenii lui i-ai arătat mai tari decît dînsul.
veselit-ai pe toți vrăjmașii lui.
L-ai făcut de batjocură vrăjmașilor lui.
43 Întors-ai ajutorul sabiei lui, și nu l-ai apărat pe el în război.
Netrebnice i s-au făcut lui armele după ce s-a dezgolit de a Ta purtare de grijă.
44 Stricatu-l-ai din curățenia lui,
Iar Simmah, așa: „Încetat-ai curățirea lui.” Că nu poate să se mai curățească cu stropirile împrejur, robit fiind și petrecînd departe de Biserica Ta.
scaunul lui în pămînt l-ai surpat.
Ai stricat de tot împărăția lui.
45 Micșorat-ai zilele vremii lui,
Măcar că îi făgăduiseși că în veac îi vei păzi împărăția, întru puțină vreme pe aceasta ai hotărît-o[COLOR=#800080][2][/COLOR].
vărsat-ai peste dînșii rușine.
De ocară s-au făcut, și s-au umplut de rușine: că Sedechia, după ce i s-au scos ochii, s-a rînduit să robească la moară tot restul vieții lui; iar Iehonia robea și el și toate îi erau pline de rușine și de ocară. Așa, după ce a povestit primejdiile, proorocescul cuvînt le poruncește să se jeluiască și să se roage:
46 Pînă cînd, Doamne, Te întorci? Pînă în sfîrșit se va aprinde ca focul urgia Ta?
Iar Simmah așa: „Pînă cînd, Doamne, Te vei ascunde? Pînă în sfîrșit va arde ca focul mînia Ta?” Zice: Pînă cînd – o Stăpîne! - nu voiești să vezi chinurile noastre, nici să Te arăți și să dezlegi primejdiile noastre? - ci ca focul aprinzi urgia Ta prin pomenirea păcatelor noastre.
47 Adu-Ți aminte care e statul meu,
Făcător și Ziditor ești și cunoști măsurile puterii mele.
au doară în deșert ai zidit pe toți fiii oamenilor?
Nu în deșert, nici în zadar i-ai zidit pe oameni, ci înaintea zidirii a povățuit bunătatea, că doar din bunătate ne-ai zidit. Deci să nu ne treci cu vederea pe noi, cei împresurați de atîtea rele.
48 Cine este omul care va fi viu, și nu va vedea moarte și va izbăvi sufletul său din mîna iadului?
Sfîrșitul fiecărui om este moartea, că a birui noi moartea este din cele cu neputință. Deci celor vii tinde-le iubirea Ta de oameni! Apoi, Îi aduce iarăși aminte de făgăduințe:
49 Unde sînt, Doamne, milele Tale cele de demult, cu care Te-ai jurat lui David întru adevărul Tău?
Și bine aduce mărturia adevărului pretutindeni, deșteptînd pe făgăduitor spre adeverirea făgăduințelor. Încă și începutul Psalmului de la milă l-a închipuit, și la sfîrșit pomenește iarăși mila, că de aceasta aveau trebuință mai vîrtos.
50 Adu-Ți aminte, Doamne, de ocara robilor Tăi, pe care am ținut-o în sînul meu de la multe neamuri,
Iar Simmah, așa: „și am purtat-o în sînul meu, a prea-multor neamuri.” Să nu mă treci cu vederea – zice – ocărît fiind nu de un neam, ci de nenumărate. Că nu numai Asirienii și Babilonienii mă batjocoresc, ci și toți cei de prin prejur, care au avut de-a pururea vrăjmășie către mine. Și nu numai că se bucură de mine, dar și împotriva Ta își pornesc limba și grăiesc cuvinte hulitoare, robia mea socotind-o neputință a Ta. Că aceasta a arătat prin cele ce urmează:
51 cu care au ocărît vrăjmașii Tăi, Doamne, cu care au ocărît schimbarea Unsului Tău.
Iar Simmah și Teodotion, așa: „au ocărît urmele Unsului Tău.” Iar „urme ale Unsului” i-a numit pe împărații prin care a călătorit cuvîntul ce vestea împărăția lui Hristos. Iar Cei 70 i-au numit pe dînșii „schimbare”, ca pe cei ce s-au făcut strămoși ai Lui după trup și ca întru un întuneric îndreptau împărăția. Deci: Pentru Hristosul Tău, ale Căruia urme și schimbare sînt aceștia, încetează, Stăpîne, ocările noastre!
52 Bine este cuvîntat Domnul în veac, fie, fie!
A nădejdii celei bune este cîntarea de laudă, și cei ce au crezut că vor primi cererile au adus lui Dumnezeu lauda aceasta. Și aceeași înțelegere o arată și Achila, mai cu de-amănuntul tălmăcindu-l pe acest „fie, fie” (amin, amin), că a zis: „adevărat și încredințat”, în loc de: Adevărat ești și foarte adevărat, deci bine ești cuvîntat în veci, că Îți întărești și Îți adeverezi prin lucruri făgăduințele.


[COLOR=#800080][1][/COLOR]ale lui Israil

[COLOR=#800080][2][/COLOR]Să scurteze zilele vieții lui Israil.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.01.2009, 12:17:27
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 89

TÎLCUIREA PSALMULUI 89
Rugăciunea lui Moisi, omul lui Dumnezeu.
Unii din scriitori au zis că rugăciunea aceasta ar fi făcut-o marele Moisi, iar alții că scriitorul ei e Fericitul David, care a alăturat-o dumnezeiescului Moisi. Și cu adevărat și Psalmul de față s-a scris de Fericitul David, după cum și ceilalți toți. Și are îndoită proorocie, că mai-nainte vestește nu numai primejdiile Iudeilor, ci ne învață și stricăciunea și curgerea întregii firi omenești. Mai-nainte zice încă și schimbarea în bine și a acestora, și a acelora.
Doamne, scăpare Te-ai făcut nouă în neam și în neam.
Că scăparea Iudeilor s-a făcut nu numai în Egipt, ci și în pustie, și în vremea lui Iisus Navi, și în vremea lui Ghedeon, și a lui Barac, și a lui Eftae, și a lui Samson, și a lui Samuil și a lui David. Și, prin Proorocii Săi, Dumnezeul tuturor i-a învrednicit pe dînșii de toată purtarea de grijă, iar cînd aveau împărați i-a împărtășit de tot ajutorul.
Și toți oamenii rostesc cuvintele acestea, aducînd aminte lui Dumnezeu feluritele faceri de bine: cum l-a mutat pe Enoh; cum, cînd toți îmbrățișaseră viața cea fierească, l-a păzit pe dumnezeiescul Noe să fie scînteie a neamului omenesc[COLOR=#800080][1][/COLOR]; cum, după ce l-a ales pe Patriarhul Avraam, printr-însul le-a făgăduit tuturor neamurilor blagoslovenia. Că nu e după cum îndrăznesc să zică oarecari din cei necredincioși, că Domnul tuturor a venit spre facerea de bine a neamurilor din căință[COLOR=#800080][2][/COLOR], ci El a purtat grijă pentru toți oamenii de-a pururea, mai-nainte de necuprinsa Lui înomenire. Și proorocia ne-a învățat să zicem aceasta: „Doamne, scăpare Te-ai făcut nouă în neam și în neam”, că de-a pururea am dobîndit nădejdea cea către Tine, Stăpîne!
2 Mai-nainte de a se face munții și de a se zidi pămîntul și lumea, din veac și pînă în veac Tu ești.
Că ești mai înainte decît toate cele făcute: și decît munții, și decît pămîntul, și decît toată lumea. Că veșnic ești și fără de început și sfîrșit, nefiind hotărît împrejur cu nici o margine - pentru că acest „Tu ești” se cuvine să se împreune și să se înjuge cu „mai-nainte de a se face munții”.
3 Să nu întorci pe om întru smerenie!
Deci Te rog pe Tine, Cel ce ești de-a pururea vecuitor, Cel veșnic, Cel ce Te-ai făcut scăpare nouă de-a pururea, să nu ne treci cu vederea cu totul pe noi, care sîntem împresurați cu atîtea rele. Că - de vreme ce El a hotărît asupra lui Adam sudori și osteneli, zicînd: „Întru sudoarea feței tale vei mînca pîinea ta, pînă cînd te vei întoarce în pămîntul dintru care te-ai luat, că pămînt ești și în pămînt te vei duce” - pentru aceasta proorocescul cuvînt potrivit ne învață a ne ruga să nu ne întoarcem nicidecum întru smerenie și întru ticăloșia cea însortită nouă. Încă și Iudeii, fiind siliți a robi, aduc rugăciunea aceasta, tînguind prădarea și robia.
Și ai zis: Întoarceți-vă, fiii oamenilor!
Iar Achila, așa: „Și vei zice: Să vă întoarceți, fiii oamenilor!” Nu în zadar – zice – ne rugăm, ci știind arătat că vei primi rugăciunile noastre și vei face nouă schimbare a relelor acestea de față, sfătuindu-ne să ne întoarcem și să părăsim răutatea de mai-nainte.
4 Că o mie de ani - înaintea ochilor Tăi, Doamne, ca ziua cea de ieri care a trecut și ca straja în noapte.
Înțelegerea graiurilor este împletită, că a împreunat acest stih cu al doilea dinainte, vrînd să zică așa: „Să nu întorci pe om întru smerenie, că o mie de ani - înaintea ochilor Tăi, Doamne, ca ziua de ieri care a trecut și ca straja în noapte”; iar acest „Și ai zis: Întoarceți-vă, fiii oamenilor!” este adăugat cu vîrîre în mijloc (adică parenteji[COLOR=#800080][3][/COLOR]). Și zice că viața oamenilor este puțină și dureroasă foarte, iar la Tine, Cel de-a pururea vecuitor și veșnic, și numărul cel de o mie de ani se aseamănă cu o zi, iar mai vîrtos cu cea mai mică parte a nopții. Că „strajă de noapte” a numit a patra parte a nopții, cei ce li se încredința a străjui despărțind-o pe aceasta în patru. Și întru a patra strajă a venit și Domnul către Apostoli.
5 Nimicnicie vor fi socotiți anii lor.
Zice: Întru prea-îndelungată vreme i-ai înjugat pe dînșii cu ticăloșia aceasta. Și însemnează lepădarea Iudeilor de după Patima Mîntuitorului nostru și lipsirea de dumnezeiasca Pronie, zicînd că nu va fi după puțină vreme, ci după multă.
Dimineața ca iarba va trece.
6 Dimineața va înflori și va trece, seara va cădea, învîrtoșa-se-va și se va usca.
Că Iudeii - după ce s-au învrednicit de dumnezeiasca grijire, și au înflorit, și au odrăslit și au dobîndit multă strălucire - nevrînd a-i da rod copt lucrătorului de pămînt, ci învîrtoșînd inima, s-au uscat îndată desăvîrșit, fiindcă nu s-au mai împărtășit de adăparea mai dinainte. Iar „dimineață” numește începutul grijirii Iudeilor, iar „seară” încetarea dumnezeieștii purtări de grijă, de care s-au dezgolit după Cruce, că împotriva lui Dumnezeu și Mîntuitorului au ridicat Crucea. Și acest lucru îl zice prin cele de aici înainte:
7 Că am lipsit întru urgia Ta, și întru mînia Ta ne-am tulburat.
Acestea sînt potrivite atît Iudeilor, cît și tuturor oamenilor: pentru că și firea oamenilor, plătind osînde pentru nelegiuire, s-a supus sub primejdii și se împresoară cu întreite valuri de multe feluri; și Iudeii, pentru răutate, au căzut din socoteala cea slobodă, precum mulți dintre oameni și-au săpat loru-și groapă prin necredință, că zice: „Groapă au săpat și au deschis, și vor cădea în groapa pe care au făcut-o.”

[COLOR=#800080][1][/COLOR]Dumnezeu a vrut mai întîi să stingă de tot omenirea, pentru covîrșirea răutății ei. Dacă nu a făcut-o, asta se datorează dreptului Noe, prin care Ziditorul a toate a pus încă o dată începătură neamului omenesc.

[COLOR=#800080][2][/COLOR]Din părere de rău, din „remușcare” pentru că ar fi lipsit omenirea de ajutor și îndrumare.

[COLOR=#800080][3][/COLOR]„Adăugare”, din elinescul „parathesis”.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.01.2009, 12:18:25
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 89 (2)

8 Pus-ai fărădelegile noastre înaintea Ta, veacul nostru - întru luminarea feței Tale.
Iar Simmah, așa: „Pus-ai fărădelegile noastre împotriva Ta, ca lenevirile noastre să se arate feței Tale.” Și zice: Ne-ai dat pe noi la aceste pedepse după ce ai văzut că ne-am lenevit de legile Tale și am ales să trăim întru nelegiuire.
9 Că toate zilele noastre au lipsit, și întru urgia Ta ne-am stins.
Păcatul – zice – a pornit asupra noastră urgia, și urgia a adus asupră-ne pedeapsa, și pedeapsa a pus asupră-ne chinuri, că întru chinuri am săvîrșit puțina noastră viață.
10 Anii noștri ca pînza de păianjen s-au socotit.
Zice: Firea noastră omenească nu are nimic întemeiat, nici statornic, ci se rupe ca pînza păianjenului de lesne.
Zilele anilor noștri întru dînșii - șaptezeci de ani, iar de vor fi în putere, optzeci de ani, și ce este mai mult decît aceștia – osteneală și durere.
Sînt însă care trăiesc și mai mult decît vremea zisă, dar aceea se întîmplă la puțini, iar aici ne învață rînduiala de obște, care stăpînește de mai multe ori. Că, precum nu i-a pomenit pe cei ce au primit sfîrșitul mai-nainte de vreme, așa a lăsat nepomenită și viața cea lungă a celor foarte bătrîni. Și se aseamănă acestea cu cele zise de Patriarhul Iacov: „Zilele mele sînt puține și rele, nu au ajuns la zilele părinților mei.” Zice: Însă și vremea aceasta puțină este dureroasă și plină de osteneli. Precum și celor robiți din Ierusalim le-a fost prea-dureroasă și foarte chinuită vremea de șaptezeci de ani întru care au slujit celor ce-i robiseră.
Că a venit blîndețe peste noi, și ne vom pedepsi.
Că iată cu cîte rele sîntem împresurați pentru puțina Ta urgie - că „blîndețe” venită peste dînșii, a numit pedeapsa cea măsurată.
11 Cine cunoaște puterea urgiei Tale și, din frica Ta, mînia Ta?
Iar Simmah, așa: „Cine știe tăria mîniei Tale și, după frica Ta, urgia Ta?” Zice: Dacă mînierea Ta cea măsurată a adus asupra noastră atîta pedeapsă, cine este destoinic să vadă cazna adusă nouă din urgia Ta? Și cuvîntul însemnează munca cea veșnică.
12 Să o socotească dreapta Ta, așa o fă cunoscută mie, și pe cei ferecați în obezi - cu inima întru înțelepciune.
Te rog – zice – să dobîndesc a Ta facere de bine, și să număr și să povestesc darurile dreptei Tale, și să urmez pe cei înțelepțiți de darul Tău, care îi povățuiesc pe alții către a Ta cunoștință.
13 Întoarce-Te, Doamne, pînă cînd? Și Te umilește spre robii Tăi!
O Stăpîne! - să nu ne treci cu vederea mai multă vreme pe noi, care sîntem chinuiți, ci primește-ne rugăciunea și învrednicește-i pe robii Tăi de iubirea Ta de oameni.
14 Umplutu-ne-am dimineața de mila Ta, și ne-am bucurat și ne-am veselit întru toate zilele noastre.
Timpul s-a schimbat la Cei 70, că Achila și ceilalți au zis așa: „Umple-ne pe noi dimineața de mila Ta, și vom lăuda și ne vom veseli întru toate zilele noastre.” „Dimineață” numesște schimbarea primejdiilor. Și se roagă să se risipească acel întuneric, și să le răsară lor lumina nu pentru a lor bunătate, ci pentru dumnezeiasca milă. Că – zice – dacă va fi acest lucru, de toată veselia și dulceața săturîndu-ne, Îți vom aduce cîntarea de laudă cea cuviincioasă.
15 Veselitu-ne-am pentru zilele întru care ne-ai smerit pe noi, pentru anii în care am văzut rele.
Și aici, de asemenea, s-a schimbat timpul, că Simmah și ceilalți au zis: „veselește-ne pe noi”. Dă-ne – zice – inimă bună în locul mîhnirii și dăruiește-ne schimbarea relei-norociri ce zace asupra noastră.
16 Și caută spre robii Tăi și spre lucrurile Tale
Și de aici este arătat că nu le-a proorocit pe acestea ca pe niște făcute, ci ca pe unele ce aveau să fie, că nu a zis: „căutat-ai spre robii Tăi și spre lucrurile Tale”. Și zice: Noi sîntem ale Tale făpturi și robi ai stăpînirii Tale, și pentru aceea ne rugăm să dobîndim a Ta purtare de grijă.
și povățuiește pe fiii lor.
Adică pe ai robilor Tăi. Că cei ce aduc rugăciune în Babilon se roagă lui Dumnezeu să-i întoarcă pe fiii robilor Lui născuți acolo, iar firea omenească Îl roagă să-i povățuiască spre adevăr pe oamenii ce aveau să se afle întru arătarea Mîntuitorului nostru.
17 Și fie strălucirea Domnului Dumnezeului nostru peste noi,
„Strălucire” numește înomenirea Dumnezeu-Cuvîntului, care ne-a arătat străluciți și luminați cu lumina cunoștinței de Dumnezeu. Că pentru lumina aceasta a zis Fiul Tunetului[COLOR=#800080][1][/COLOR]: „Și lumina întru întuneric luminează.” Tot așa, după întoarcere, Iudeii s-au făcut iarăși vestiți.
și lucrul mîinilor noastre îndreptează-l spre noi.
Bună este adăugirea lui „spre noi”, că al nostru este cîștigul dreptății, fiindcă Dumnezeu doar ajută îndrăgitorilor faptei bune și isprăvește lucrurile acesteia, iar semănătorii seceră rodul acestora. Căci El nu are nici o lipsă[COLOR=#800080][2][/COLOR], dar Se bucură de buna soartă și de buna-norocire a oamenilor, cînd ei se aduc pe sine-și jertfă Lui, după cum ne învață Pavel: „Și vă rog pe voi, prin îndurările lui Dumnezeu, să puneți înainte trupurile voastre jertfă vie, sfîntă, bine-plăcută lui Dumnezeu, adică pe slujba cea cuvîntătoare a voastră. Amin.”


[COLOR=#800080][1][/COLOR]Sfîntul Apostol și Evanghelist Ioan

[COLOR=#800080][2][/COLOR]Adică nu are nevoie de faptele bune săvîrșite de noi.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.01.2009, 12:19:25
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 90

TÎLCUIREA PSALMULUI 90
Lauda cîntării lui David. Nescris deasupra la Evrei.
Psalmul acesta este nescris deasupra, dar înțelegem că ne învață nebiruirea nădejdii spre Dumnezeu. Că Fericitul David, văzînd de departe cu ochi duhovnicești cele pentru Fericitul Iezechia - cum, nădăjduind spre Dumnezeu, el a stricat oastea Asirienilor - a zis Psalmul acesta învățîndu-i pe toți oamenii cîtă dobîndă de bunătăți au a nădăjdui spre Dumnezeu; pe care, povățuindu-se prin cîntarea aceasta, fiecare se roagă a o dobîndi, întemeind a sa viață pe nădejdea către Mîntuitorul.
Cel ce locuiește întru ajutorul Celui Preaînalt întru acoperămîntul Dumnezeului cerului se va sălășlui.
Cel ce – zice – se bizuie dumnezeieștii Pronii va dobîndi păzirea de la Dumnezeul cerului, și pe Acesta Îl va avea cetate tare și întemeiere nejefuită. Și cînd, purtînd pavăza aceasta a ajutorului dumnezeiesc, se va păzi nerănit, atunci va zice:
2 Zice-va lui Dumnezeu: Sprijinitorul meu ești și scăparea mea, Dumnezeul meu, și voi nădăjdui spre Dînsul.
Că, avînd întemeiată nădejdea întru Dînsul, Îl va numi ocrotitor, și purtător de grijă și cetate nesurpată.
3 Că El te va izbăvi din cursa vînătorilor și de cuvîntul tulburător.
De aici dar, rostește cuvintele către însuși cel ce a crezut, și îi dă cutezare, zicînd că Dumnezeu îl va arăta pe dînsul mai înalt nu numai decît vrăjmașii cei vădiți, ci și decît bîntuitorii și decît cei care măiestresc pe ascuns năpădirea. Că prin „cursă” a arătat pîndirile cele ascunse, iar pe „cuvîntul tulburător” Simmah l-a zis: „cuvînt de defăimare”. Și unii ca aceștia sînt cei ce cos minciuni și clevetiri, însă prin nădejdea în Dumnezeu mulți s-au făcut mai înalți decît ei: așa a scăpat de cursele acestea marele Iosif, răbdînd clevetirea prea-curviei; așa a dobîndit ajutorul de sus minunata Susana. Și nu numai atunci, ci pînă în vremea de acum am auzit și am cunoscut că s-au mîntuit miriade[COLOR=#800080][1][/COLOR]nenumărate.
4 Cu spatele Său te va umbri pe tine, și sub aripile Lui vei nădăjdui.
Că Dumnezeu Se va face înainte-luptător al tău și te va acoperi de cel ce îți dă război. Și a pus acest stih din metafora celor ce stau în frunte la război și acoperă cu spatele pe cei din urmă. Iar „aripi” numește lucrările purtării de grijă, și a pus cuvîntul folosind asemănarea păsărilor, pentru că și acelea îi acoperă pe pui cu aripile lor. Așa a numit Fericitul Moisi purtarea de grijă a lui Dumnezeu: „I-a păzit pe dînșii – zice – ca lumina ochiului, cum își acoperă vulturul cuibul său și puii săi.” Așadar: Întinzîndu-Și aripile, i-a primit pe dînșii și i-a ridicat pe umerii Săi. Aceasta a zis și Stăpînul către Ierusalim: „De cîte ori am voit să adun puii tăi, în ce chip găina își adună puii, și nu ați vrut.”
5 Cu armă te va înconjura adevărul Lui,
Fiindcă mai sus a pomenit cuvînt tulburător și mincinos, după cuviință a făgăduit aici că adevărul se va face într-armarea lui.
nu te vei teme de frica de noapte, de săgeata ce zboară ziua,
6 de lucrul ce umblă întru întuneric, de întîmplare și de dracul cel de amiază.
Prin dumnezeiasca nădejde îi vei birui nu numai pe vrăjmașii cei simțiți, ci și pe cei gîndiți, și vei scăpa de pîndirile ce năvălesc asupră-ți noaptea și de năpădirile de fiecare zi ale vrăjmașilor. Și, avînd îndrăzneală, ca unul ce ești păzit de Dumnezeu, vei scăpa de grijă, și nici întru amiază te vei îngrija, ci vei fugi de pîndirile dracilor, dobîndind ajutorul cel de sus. Iar pe „drac de amiază”, l-a pus după socoteala celor mulți, și este cu putință ca pînditorii și bîntuitorii oamenilor[COLOR=#800080][2][/COLOR], după ce aceștia au mîncat și s-au săturat[COLOR=#800080][3][/COLOR], să alerge asupra lor ca spre un vînat gata și să-i biruiască cu lesnire pe cei lipsiți de purtarea de grijă de sus.
7 Cădea-va despre latura ta o mie, și zece mii de-a dreapta ta, și spre tine nu se vor apropia.
8 Însă cu ochii tăi vei căuta, și răsplătirea păcătoșilor vei vedea.

[COLOR=#800080][1][/COLOR]Zeci de mii, mulțime, cum am mai zis.

[COLOR=#800080][2][/COLOR]dracii

[COLOR=#800080][3][/COLOR]Deci după ce s-au îngreunat și au prins a moțăi.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.01.2009, 12:20:18
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 90 (2)

În loc de „latura ta”, Simmah și Achila au pus: „marginea ta”. Și zice că: De ar ieși mulțimi nenumărate din dreapta și din stînga ta, nu vei avea nici o vătămare, dar pe aceia îi vei vedea surpîndu-se de dumnezeiasca rană. Acest lucru s-a făcut și în vremea Iezechiei, că 18 miriade și 5 mii[COLOR=#800080][1][/COLOR]de Asirieni au fost omorîți fără unelte de război. Așa s-a întîmplat și în vremea lui Ghedeon, așa - în vremea lui Ionatan, și în vremea lui Iosafat și în vremea Proorocului Elisei.
9 Că - Tu, Doamne, nădejdea mea: Pe Cel Preaînalt ai pus scăpare ție.
Zice: Și vei dobîndi această purtare de grijă dacă vei nădăjdui spre Dumnezeu și Îl vei face scăpare pe Dînsul. Și lipsește alcătuirii cuvîntului acest „ai zis Tu, (Doamne, nădejdea mea)”, că aceasta este osebirea scripturii celei proorocești, iar mai mult a Psalmilor. Dar, cu toate acestea, urmarea face arătată noima cea îndoielnică: Fiindcă, de vreme ce nădăjduiești – zice - spre Dumnezeu, și pe Dînsul Îl chemi spre ajutor și de la Dînsul dobîndești purtarea de grijă:
10 Nu vor veni către tine rele, și bătaie nu se va apropia întru lăcașul tău,
Vei fi mai înalt decît năpădirile diavolești și nu vei primi vătămare de acolo. Așa a îngrădit împrejur dumnezeiescul dar casa lui Iov, și martor este vrăjmașul, care strigă: „Au nu Tu i-ai îngrădit împrejur cele din lăuntru și cele din afară ale casei lui?” Și, de vreme ce l-a slobozit și acela și-a arătat răutatea, și Dreptul Judecător l-a încununat pe purtătorul de biruință nevoitor.
11 că Îngerilor Săi va porunci pentru tine, ca să te păzească întru toate căile tale.
Aceasta a zis-o și în Psalmul 33: „Tăbărî-va Îngerul Domnului împrejurul celor ce se tem de Dînsul și-i va izbăvi pe dînșii.” Am auzit încă și pe Patriarhul Iacov zicînd: „Îngerul ce m-a izbăvit pe mine din toate relele.” Și marele Avraam, încurajînd pe robul său, a zis: „Dumnezeu va trimite pe Îngerul Său înaintea feței tale, și vei lua muiere fiului meu, lui Isaac, de acolo.” Deci de pretutindeni ne învățăm că prin Înger îi păzește Dumnezeul tuturor pe cei ce nădăjduiesc întru Dînsul.
12 Pe mîini te vor ridica, ca nu cîndva să împiedici de piatră piciorul tău.
Vei dobîndi de la dînșii toată purtarea de grijă, ca să nu ți se întîmple nici o mică vătămare de undeva. Pentru că, prin pomenirea pietrei, a arătat micimea vătămării. Iar acest „pe mîini te vor ridica” e în loc de: Te vor duce de mînă, te vor povățui, îți vor aduce tot felul de ajutor.
13 Vei călca pe aspidă și pe vasilisc, și vei încăleca peste leu și peste balaur.
Vrînd să arate stăpînirea asupra a tot felul de răutate, a pomenit fiarele cele prea-puternice și prea-amare. Astfel, prin „leu” și „balaur” a însemnat tăria, că fiarele acestea sînt puternice foarte; iar prin „aspidă” și „vasilisc” a arătat răutatea cea desăvîrșită, că aceea sloboade în lăuntru venin purtător de moarte, iar acela vatămă și cu vederea[COLOR=#800080][2][/COLOR]. Și totuși, mulți din cei ce au crezut lui Dumnezeu au biruit fiarele acestea: așa, minunatul Daniil a legat gurile leilor; așa, dumnezeiescul Pavel nu a fost vătămat de viperă; și, ca să zic în scurt, să alergăm înapoi către cele vechi: așa, Noe, petrecînd împreună cu fiarele, s-a păzit nevătămat; așa, nenumărați alții, îmbrățișînd viața cea pustnicească și viețuind cu fiarele împreună, au biruit vătămarea acestora prin nădejdea în Dumnezeu.
14 Că spre Mine a nădăjduit, și-l voi izbăvi pe el, acoperi-l-voi pe el, că a cunoscut numele Meu.
15 Striga-va către Mine, și îl voi auzi pe el.
Dumnezeul tuturor a zis acestea învățîndu-ne care este este rodul nădejdii, că zice: Fiind el îngrădit cu nădejdea în Mine, îl voi izbăvi de pînditorii cei văzuți și nevăzuți. Pentru aceasta îl voi păzi pe dînsul, și-l voi acoperi, și, grăind el, îi voi auzi și-i voi primi rugăciunea.
Cu dînsul sînt în necaz,
Măcar de ar și cădea în vreo ispită, voi fi împreună cu dînsul și-i voi aduce îndestulata mîngîiere.
scoate-l-voi pe dînsul și îl voi proslăvi.
Și nu numai că îl voi slobozi pe dînsul de cele de scîrbă, ci îl voi și face vestit.
16 Cu lungime de zile îl voi umple pe el și-i voi arăta lui mîntuirea Mea.
Și îi voi dărui lui să ajungă întru adînci bătrîneți, și mai-nainte îi voi arăta mîntuirea ce îl așteaptă în viața viitoare. Pe acestea le-a dobîndit și Fericitul Iezechia, și foarte mult se potrivește lui acest „Scoate-l-voi pe dînsul, și-l voi proslăvi pe el și-i voi arăta lui mîntuirea Mea”: că, cerînd adăogire de viață, a primit 15 ani, iar din pierderea Asirienilor a cîștigat multă strălucire, Încă și toți cei ce nădăjduiesc întru Dumnezeu vor dobîndi tot felul de bunătăți, după cum ne învață istoriile vechi și după cum mărturisesc cele văzute acum.


[COLOR=#800080][1][/COLOR]185 000

[COLOR=#800080][2][/COLOR]Se spune că dihania numită „vasilisc” are și privirea înveninată.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.01.2009, 12:21:04
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 91

TÎLCUIREA PSALMULUI 91
Psalmul cîntării în ziua sîmbetei.
Sîmbăta legiuia nelucrare, dar nu pe toată, căci sporea mult lucrarea duhovnicească, porunca fiind să zăbovească întru rugăciuni și întru laude și să-I aducă îndoite jertfe lui Dumnezeu. Așadar Legeaporuncea pentru sîmbătă încetarea de ostenelile trupești. Tot așa, fiindcă e slobodă de grijile acestea, și viața ce va să fie s-a numit după cuviință „odihnă”. Pentru aceasta strigă și Fericitul Pavel: „Să ne sîrguim a intra în odihna Lui!”, și iarăși: „Apoi, de lipsă este sîmbetirea norodului lui Dumnezeu.” Și - de vreme ce Psalmul mai-nainte grăiește cinstea drepților și pedeapsa nedrepților, iar acestea se vor face întru încetarea aceea[COLOR=#800080][1][/COLOR]- după cuviință a primit această scriere-deasupra.
Bine este a ne mărturisi Domnului și a cînta numelui Tău, Preaînalte,
2 a vesti de dimineață mila Ta și adevărul Tău în toată noaptea,
Zice: Folositor și cîștigător lucru este a Te lăuda noaptea și în fiecare zi pe Tine, Făcătorul de bine, și a povesti ale Tale faceri de bine, și iubirea de oameni ce o ai către noi și adevărul îndreptat asupra celor nedrepți. Că, folosind adevărul, îi muncești pe aceia după dreptate, iar pe noi, cei ce avem a Ta cunoștință, ne învrednicești de purtare de grijă.
3 în psaltire cu zece strune, cu cîntare din alăută.
Cu asemenea unelte de cîntare obișnuiau a cînta lui Dumnezeu. Deci zice că: Lovind întru organele legiuite și făcînd cîntarea de laudă a limbii, cu dreptate este a-Ți aduce Ție laudă de mulțumită.
4 Că m-ai veselit, Doamne, întru făptura Ta, și întru lucrurile mîinilor Tale mă voi bucura.
Că, văzînd zidirile Tale și negrăitele iconomii, mă bucur, și mă veselesc și, de dulceața sufletului, îmi pornesc limba spre cîntarea de laudă.
5 Cît s-au mărit lucrurile Tale, Doamne, foarte s-au adîncit gîndurile Tale!
Iar Simmah, așa: „foarte adînci sînt gîndurile Tale”, iar Achila și Teodotion: „s-au adîncit”. Pentru că lucrurile Tale – zice – sînt mari și minunate (că pe acest „cît” l-a pus întinzător), iar înțelepciunea Ta are adînc neajuns, căci care minte este putincioasă să cerceteze pricinile Proniei Tale? Însă noi îi învățăm aceasta pe cei ce nu știu, iar cei lipsiți de minte și care au pierdut cuvîntarea nici nu voiesc a o ști, nici nu suferă a se învăța de la alții. Că acestea adaugă:
6 Bărbatul nebun nu va cunoaște, și cel nepriceput nu va pricepe acestea,
Pe acestea le-a zis cu deosebire: că cel ce bolește la minte și este lipsit de pricepere nu cunoaște nimic dintru acestea, dar nici nu voiește să audă ceva despre ele.
7 cînd au răsărit păcătoșii ca iarba și s-au ivit toți cei ce lucrează fărădelege, ca să piară în veacul veacului.
Pe acest „s-au ivit”, Achila l-a zis: „au înflorit”. așa încă și Simmah. Și zice: Cei fără de minte nu au voit să priceapă că lucrătorii nelegiuirii s-au ivit din pămînt, și au înflorit asemenea ierbii și, după buna-norocire de acum, vor lua pieirea cea veșnică. Că, chemîndu-se doriți și fericiți pe sine-și, vor vedea degrabă al loru-și sfîrșit cel de trei ori ticălos.
8 Iar Tu prea-înalt ești în veac, Doamne.
9 Că, iată, vrăjmașii Tăi, Doamne, vor pieri, și se vor risipi toți cei ce lucrează fărădelegea.
Că aceia se vor veșteji și se vor strica asemenea ierbii, iar Tu ai stăpînirea asupra tuturor, ca Cel ce ești mai înalt decît toți, și supui sub pedepse pe cei ce sînt ținuți de nebunie.
10 Și se va înălța ca al inorogului cornul meu
Iar noi, cei ce avem a Ta cunoștință, văzînd pierzarea vrăjmașilor Tăi, ne vom făli întru Tine, ca cei ce ne-am izbăvit de înșelăciunea multor dumnezei și, primind arma Crucii ca un „corn” asupra patimilor și a dracilor, ne închinăm Ție, Celui ce ești Dumnezeu cu adevărat. Pentru că aici iarăși l-a adus în mijloc pe inorog, ca, printr-un singur corn, să arate un singur Dumnezeu: că, precum jivina aceea a luat de la fire un corn numai, așa și ucenicii bunei-credințe se închină doar unei Dumnezeiri.
și bătrînețele mele - în untdelemn gras.
Iar Simmah, așa: „învechirea mea, ca un măslin bine înfrunzit.” Că – zice - voi înflori și voi lepăda bătrînețele, asemănîndu-mă cu măslinul cel înflorit. Și, după Cei 70: „Ca de niște untdelemn mă voi îngrășa de dulceață.”
11 Și a privit ochiul meu întru vrăjmașii mei, și întru cei vicleni ce se scoală asupra mea va auzi urechea mea.
Pe acest „a privit”, și Simmah, și Teodotion, și Evreull-a zis: „va privi”, fiindcă cele zise sînt proorocii ale celor ce aveau să fie. Dar, după obicei, Cei 70 le-au tălmăcit ca pe niște făcute, arătînd și în acest chip negrăirea împotrivă și adeverirea proorociei. Că, precum este cu neputință ca cele făcute să nu fie făcute, așa este cu neputință ca proorocia Duhului să rămînă neîmplinită. Deci zice: Voi vedea sfîrșitul cel chinuit al celor nedrepți și-i voi auzi pe toți vestindu-l. Și, minunîndu-se de dreptatea pedepsei, desparte așa: „și întru cei vicleni ce se scoală asupra mea”. Aici se cade a pune soroc, apoi a adăuga: „va auzi urechea mea”, adică: Pe mulți voi auzi povestind pieirea celor ce trăiesc întru fărădelege și îmi măiestresc nenumărate rele.
12 Dreptul ca finicul va înflori, și ca cedrul din Liban se va înmulți.
Deci: După ce au înflorit asemenea ierbii, păcătoșii s-au stins degrabă și s-au stricat, iar dreptul va urma desimea, fierbințeala și hrănirea cedrului, și a finicului înălțime și rodire. Și amîndoi acești copaci trăiesc și rămîn prea-mult, avînd trebuință de vreme spre creștere. La fel se întîmplă și cu fapta bună, care răsare cu multă osteneală și cu multă vreme, dar, după ce se ridică la înălțime, aduce rod copt și prea-dulce, și celui ce o are îi dăruiește destul acoperămînt și-l răsădește în casa lui Dumnezeu ca întru un Rai dumnezeiesc. Că aceasta o zice mai descoperit prin cele de aici înainte, grăind:
13 Răsădiți fiind în casa Domnului, în curțile Dumnezeului nostru vor înflori.
Și – zice – cei care s-au asemănat unor asemenea copaci au săditor pe Dumnezeu, iar rai - dumnezeiasca Biserică.
14 Încă se vor înmulți întru bătrînețe unse și bine pătimind vor fi,
15 ca să vestească cum că drept este Domnul Dumnezeul nostru, și nu este nedreptate întru Dînsul.
Iar Simmah, așa: „Chiar bătrîni fiind, vor aduce roadă. Grași și bine înfrunziți vor fi, vestind că: Drept este Domnul, Cel ce mă îngrădește pe mine, și nu este nedreptate întru Dînsul.” Că, primind desăvîrșirea făgăduită în viața ce va să fie, mai mult rod și gras Îi vor aduce lui Dumnezeu, lăudînd dreapta Lui hotărîre. Pentru că, văzînd arătată atunci iconomia ascunsă acum, se vor minuna de înțelepciunea lui Dumnezeu și-I vor lăuda dreptatea. Că „bătrînețe” a numit desăvîrșirea, cum și noi îl numim desăvîrșit pe cel îmbătrînit, iar nesăvîrșit pe cel tînăr. Deci prin „bătrînețe” a arătat desăvîrșirea ce va să fie, întru care rodul dreptății va rodi mult înmulțit, și dreptatea lui Dumnezeu se va face arătată tuturor.

[COLOR=#800080][1][/COLOR]a lucrării trupești
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.01.2009, 12:21:58
patinina34's Avatar
patinina34 patinina34 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2008
Locație: peste oceane si peste mari
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.185
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru patinina34
Implicit Psalm 92

TÎLCUIREA PSALMULUI 92
Laudă cîntării lui David. Nescris deasupra la Evrei.
Acest „nescris-deasupra la Evrei” nu este în Exapla, nici la Evsevie. Și Psalmul mai-nainte vestește schimbarea oamenilor, că Dumnezeu este neprefăcut și neschimbat, aflîndu-Se de-a pururea tot așa și într-același chip: căci nu împărățește pentru o vreme, iar mai tîrziu nu are împărăția, ci din fire este de-a pururea Împărat. Dar acest lucru nu s-a arătat oamenilor dintotdeauna și, necunoscîndu-L pe Dînsul prea multă vreme, cei mai mulți aduceau idolilor slujba cuvenită lui Dumnezeu. Iar după înomenirea lui Dumnezeu și Mîntuitorului nostru, cunoștința de Dumnezeu a strălucit ca o lumină în toată lumea, că „El este lumina cea adevărată care luminează pe tot omul ce vine în lume”. Deci pentru aceasta zice mintea cea proorocească, mai-nainte văzînd:
Domnul S-a împărățit, întru podoabă S-a îmbrăcat.
Că - de vreme ce Patima Lui s-a arătat lucru de întristare celor ce știau rodul care avea să răsară dintr-însa, după cum strigă Proorocul: „Și L-am văzut pe El, și nu avea chip, nici frumusețe, ci chipul Îi era ne-cinstit, lipsind mai mult decît al fiilor oamenilor”, iar după Nașterea din Fecioară, și după Crucea suferită de bună voie și după Înălțarea la ceruri, a slobozit razele cele cuvenite lui Dumnezeu - după cuviință strigă Proorocul: „Domnul S-a împărățit, întru podoabă S-a îmbrăcat.” Că nu le-a luat pe cele pe care nu le-a avut, ci le-a arătat pe acelea pe care le avea. Așa zice și către Tatăl Său: „Părinte, proslăvește-Mă cu slava pe care o aveam la Tine mai-nainte de a se face lumea”, nu pentru că ar fi fost neslăvit după înomenire, ci ca să se mărturisească acest cuvînt, adică: „Acesta este Fiul Meu cel iubit, întru Care am binevoit, pe Dînsul ascultați-L!”
Îmbrăcatu-S-a Domnul întru putere și S-a încins,
Dumnezeiescul Pavel ne-a învățat arătat că Hristos este Puterea lui Dumnezeu și Înțelepciunea lui Dumnezeu. Deci zice că nu de altundeva a primit puterea, pe care mai-nainte nu ar fi avut-o, ci că a folosit a Sa putere asupra războinicilor. Și cuvîntul cel proorocesc Îl închipuie pe Dînsul ca pe un împărat care se îmbracă cu într-armare împărătească, și încinge brîu și se luptă împotriva războinicilor. Apoi, arată isprăvile făcute de aici încolo:
că a întărit lumea, care nu se va clăti.
Zice: A arătat lumea întemeiată, și întărită de adevărul dumnezeieștii cunoștințe de Dumnezeu și izbăvită de înșelăciunea minciunii. Că oamenii nu se mai închină acum unor dumnezei, iar mai tîrziu altora, ci aduc cinstea inchinăciunii adevăratului Dumnezeu.
2 Gata este scaunul Tău de atunci, din veac ești Tu.
Zice: Nu acum ai primit hirotonia împărăției, ci pururea-vecuitoare ai stăpînirea și veșnică împărăția. Și pentru împărăție a zis și în Psalmul 44: „Scaunul Tău, Dumnezeule, în veacul veacului”; iar neschimbarea și neprefacerea Lui ne-a învățat în Psalmul 101, în care zice: „Tu același ești, și anii Tăi nu se vor împuțina.” Că, deși Te-ai făcut om, nu Te-ai lipsit de dumnezeire, nici nu Te-ai despărțit de Tatăl sau de Preasfîntul Duh, că o Ființă este a Preacuratei Treimi, o Împărăție și o Domnie. Iar Fericitul Pavel a potrivit amîndouă mărturiile acestea la Stăpînul Hristos.
3 Ridicat-au rîurile, Doamne, ridicat-au rîurile glasurile lor, ridica-vor rîurile frecările lor.
„Rîuri” îi numește pe dumnezeieștii Apostoli și pe cei ce au primit propovedania după aceea, că aceștia au adus oamenilor toată adăparea, ca niște rîuri. Așa i-a numit pe dînșii și Fericitul Avacum: „De rîuri se va desface pămîntul”, adică se va despărți și va primi adăparea. Așa a zis și Domnul: „Cel ce crede întru Mine, rîuri de apă vie vor curge din pîntecele lui, după cum a zis Scriptura.” Deci „rîurile” acestea și-au ridicat glasurile, propovăduind dumnezeieștile dogme în vremea călătoriilor lor. Și „frecări” a numit cărările: că, de vreme ce apele au fire să frece pămîntul supus lor, lucrîndu-și astfel calea, după cuviință frecare a rîurilor a numit călătoria. Că cei ce au crezut întîi propovedania au gătit calea celor următori și au făcut lor învățătura neostenicioasă și fără de trudă.
4 De glasuri de ape multe, minunate sînt înălțările mării.
Căci - cînd rîurile cele mari intră în mare și opresc năvălirea valurilor asupra nisipurilor, mai mult se umflă valurile din lovirea curgerilor rîurilor – tot așa, și cînd dulcea și buna de băut învățătură a Apostolilor s-a vărsat în marea cea sărată și amară a lumii, s-a făcut furtună și undele s-au ridicat unele peste altele. Aceasta o proorocește și Fericitul Avacum, că - după ce a zis: „De rîuri se va desface pămîntul, vedea-Te-vor pe Tine și se vor chinui noroadele, risipind apele călătoriei” - a adăugat: „Dat-a adîncul glasul său, înălțimea nălucirile sale”. De o asemenea furtună s-a umplut toată cetatea, că al Însuși Domnului este glasul: „N-am venit să aduc pace în lume, ci sabie, ca să despart pe om de vecinul lui, pe fiu de tatăl lui, pe fiică de mumă-sa, pe noră de soacră-sa.” Ci începutul propovedaniei era tulburat, iar acum Stăpînul mării a certat viforul, și ea a stat întru liniște, și s-au domolit undele ei și s-a făcut alinare mare.
Minunat este întru cele înalte Domnul.
Iar Achila, așa: „Prea-mare este întru înălțime Domnul.” Și foarte cu potrivire a adăugat stihul lîngă cele zise, arătînd vîrtutea Celui ce face acestea: că prea-mare este, și prea-înalt, și Domn și Care are putere nici măsurată cu limba, nici ajunsă de minte. Iar „înalți” numește pe Patriarhii cei mari, și pe Prooroci, și pe Sfințiții Apostoli și pe toți cei asemenea acestora.
5 Mărturiile Tale s-au încredințat foarte.
Pe acestea toate, de demult le-ai mai-nainte vestit și mai-nainte le-ai propovăduit prin Sfinții Tăi Prooroci, și adevărul s-a arătat prin mărturia lucrurilor. Bună este încă și adăugirea lui „foarte”, în loc de: Nici cît de puțin nu e cu putință a vedea minciună întru proorocii, ci toate cele acum văzute s-au mai-nainte grăit cu de-amănuntul.
Casei Tale se cuvine sfințenie, Doamne, întru lungime de zile.
Iar lucrul mai mare decît orice și mai bun decît toate bunătățile e că desfătarea celor dăruite nu este vremelnică, nici cu oarecare vremi hotărîtă, ca slujba Iudeilor, ci netrecătoare, și statornică și veșnică, fiindcă acestea sînt potrivite și cuviincioase „casei”, adică Bisericii Tale. Iar dumnezeiescul Pavel a numit „casă a lui Dumnezeu” adunarea credincioșilor, căreia Proorocul a zis că i se cuvine sfințenia. Deci ni se cuvine nouă, după sfătuirea apostolească, a ne curăți de toată întinăciunea trupului și a duhului și a săvîrși sfințenia întru frica lui Dumnezeu, ca, făcîndu-ne casă vrednică a lui Dumnezeu, să-L primim înlăuntrul nostru pe Locuitorul cel veșnic.
__________________
Doamne, fie voia Ta, nu voia noastră!
http://sashaparagulla.blogspot.com/
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Psalmii in lectura lui Marcel Iures mariusmanta75 Generalitati 9 20.12.2015 09:12:12
psalmii de laudă... myself00 Generalitati 2 13.06.2012 02:23:27
Filozofia crestina vs celelalte filozofii Pestisorul de Aur Generalitati 90 12.12.2011 00:47:07
Inmormantarea la celelalte religii tigerAvalo9 Generalitati 19 19.02.2009 00:08:38
Cum se citeste Evaghelia? costel Reguli in Biserica 4 13.01.2009 09:23:23