Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #401  
Vechi 22.04.2008, 12:48:08
7th_Brigade_TzHL 7th_Brigade_TzHL is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.03.2008
Mesaje: 448
Implicit

Iisus a stat la masa cu vamesii, fariseii, pacatosii. Asta nu a fost rau pentru ca Domnul Iisus si-a pastrat identitatea lui, si i-a ajutat pe ceilalti sa se vindece.

Dialogul ar fi rau in momentul in care cel implicat acolo isi uita identitatea lui. Ar fi rau daca discutiile s-ar desfasura intr-un templu pagan de exemplu, sau alte elemente de cadru care sunt nepotrivite.

Practic acest domeniu al ecumenismului este un domeniu in care trebuie mers pe calea de mijloc. Nici prietenia cu cei care dispretuiesc sfintele taine si pe preoti, dar nici fuga de dialog. Eu am observat o intoarcere a unora dintre neoprotestanti spre crezul niceean si ma bucur de acest lucru. Insasi crezul neceean indeamna spre o unica sfanta soborniceasca si apostoleasca biserica.
Reply With Quote
  #402  
Vechi 27.12.2008, 23:37:56
tigerAvalo9 tigerAvalo9 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.03.2008
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.448
Implicit

Citat:
În prealabil postat de calator Vezi mesajul
Pe un alt topic s-a pus in discutie pericolul forumurilor ortodoxe. Cozia scria despre faptul ca pe un forum cei nestiutori sunt informati- la fel de bine ar putea fi dezinformati si manipulati.

Pe un forum poti fi oricine si poti scrie cam orice. Unii dezcrediteaza BOR (ierahii etc) Cine sunt aceste persoane si ce interese urmaresc?

Pate ca ei sunt din randul celor care se se numesc ortodocsi dar fac parte din Biserica Ortodoxa Libera, biserica schismatica si care urmareste dezvoltarea sa prin atragerea credinciosilor din bor aducand tot felul de acuze ierarhilor,

Dupa anul 2000 s-a intensificat activitatea unor organizatii religioase ortodoxe, tangente, centrifuge sau contrare BOR. Contextul in care se produc aceste fenomene este definit si de faptul ca, de 15 ani, Biserica nationala a fost creditata constant cu un coeficient de incredere mult peste medie, fapt ce nu a scapat atentiei grupurilor de putere. Aceste grupuri interne - care beneficiaza de sprijin din America si Rusia - isi exercita influenta fie prin abordari concurentiale si contestatare, fie prin prozelitism si actiuni de demolare.

Antiecumenismul BOSV este radical, se reproseaza prezenta in miscarea ecumenica a cultelor ce nu mai au Taine (protestantii)

Mai multe detlaii despre aceasta Biserica

http://www.9am.ro/revistapresei/Social/19286/Biserica-Ortodoxa-Romana-atacata-din-America

Pe siteul BIsericii Ortodoxe Libere http://ortodox.net/staticpages/index.php?page=maicuta_veronica puteti citi astfel de lucruri despre un ierah bor si anume Preasfintiul Casian

"In saptmana 21-28 septembrie anul curent, la manastirea Vladimiresti a avut loc un act de satanism oficializat de BOR prin persoana episcopului de Galati Casian Craciun, insotit fiind de cativa episcopi adusi special ptr. acest eveniment. Mentionam ca acest eveniment s-a petrecut in toiul noptii cand normal maicile acestui locas sfant si sfintitor se afla in rugaciune tainica.Deci, acest episcop s-a prezentat in stare de ebrietate mergand direct in cimitirul manastirii Vladmimiresti si tipand a dat porunca sa se demoleze sfintele cruci de la 2 morminte.In acea noapte se afla acolo si o dinstinsa cintareata de muzica usoara aflata in vizita in acest sfant locas; "Preasfintitul" Casian entuziasmat de prezenta distinsei doamne i-a adresat urmatoarea invitatie: "la o partida de sex". Mai specificam ceva din limbajul "teologic" al acestui episcop Casian; i-a poruncit Maicutei "sa dea jos furourile jos de pe peretii din afara Bisericii mari". Specificam ca Biserica e inconjurata de 40 de ipostaze in mozaic ale Maicii Domnului. Nu e prima data cand se exprima asa la adresa Maicii Domnului."

Vad ca aberezi si aberezi in tot ce spui.Nu am auzit niciodata ca episcopul Dunarii de Jos de la mine de la Galati sa fie sub influenta alcoolului ,si mai stiu eu ce satanism,NUMAI ABERA SI CAUTA CEARTA,nu e frumos ceea ce faci ,daca ai fi un credincios adevarat nu te-ai manifesta asa.Doamne ajuta si Domnul sa iti lumineze mintea.
Reply With Quote
  #403  
Vechi 27.12.2008, 23:38:30
tigerAvalo9 tigerAvalo9 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.03.2008
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.448
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tigerAvalo9 Vezi mesajul
Vad ca aberezi si aberezi in tot ce spui.Nu am auzit niciodata ca episcopul Dunarii de Jos de la mine de la Galati sa fie sub influenta alcoolului ,si mai stiu eu ce satanism,NUMAI ABERA SI CAUTA CEARTA,nu e frumos ceea ce faci ,daca ai fi un credincios adevarat nu te-ai manifesta asa.Doamne ajuta si Domnul sa iti lumineze mintea.

Tu crezi in site-ul acela?Eu zic ca e o mare minciuna.
Reply With Quote
  #404  
Vechi 27.12.2008, 23:42:17
tigerAvalo9 tigerAvalo9 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.03.2008
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.448
Implicit

Citat:
În prealabil postat de C-tin Vezi mesajul
Tocmai de asta trebuie sa ne rugam pt ierarhii nostri bisericiesti precum si pt conducatorii lumesti fiindca si ei sunt firi slabe ca si noi, numai ca presiunea satanica asupra lor e mult mai mare, ca ei stau in frunte. Logic! Cand loveste satana in conducatori, sufera si supusii... Deci, de asta nu trebuie sa ne lasam molesiti, indepartati de la rugaciunea pt conducatorii nostri de nici o stire negativa fie ea si adevarata, ca ne facem mai mult rau si nici pe ei, pe conducatori nu-i ajutam sa ne conduca omeneste.
Si asta-i doar o pilda din lupta nevazuta!

C-tin nu e adevarat nimic,tu chiar crezi ca poate sa faca asta IPS Casian?Stau in Galati si il cunosc foarte bine .Este grav ceea ce face calator ,se considera adevarat crestin?
Reply With Quote
  #405  
Vechi 27.12.2008, 23:49:36
tigerAvalo9 tigerAvalo9 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.03.2008
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.448
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tigerAvalo9 Vezi mesajul
C-tin nu e adevarat nimic,tu chiar crezi ca poate sa faca asta IPS Casian?Stau in Galati si il cunosc foarte bine .Este grav ceea ce face calator ,se considera adevarat crestin?


Deci am gresit.Mii de scuze.Acum am aflat ca , calator incerca sa sublieneze acele lucruri ca fiind pure aberatii,scuze ca te-am condamnat.Subiectul e vechi dar m-a enervat cele scrise.Scuze.Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #406  
Vechi 06.02.2009, 02:38:26
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Documentul de la Ravenna

pe 10 Dec 2008 la 3:29 am # Pr. Chrissis


fratilor e asa de grav. Crestinismul asta nou- umanist care ne trambiteaza ca e nevoie de dragoste intre toti ca toti suntem ai lui Dumezeu si ca exista intre noi bariere datorate fundamentalismului si traditionalismului ; e cea mai perversa forma de ratacire.
acuma ecumenismul care e lup aprig se imbraca in haina asta de oaie
sa nu fim repede judecatori a i celor care cad in aceste ispite ci sa ne rugam pt. toti cu mai multa ravna inaintea lui Hristos. Da nici sa ne lasam ametiti sau ademeniti de aceste dulcegarii.
Daca ne complacem in acest tip de crestinism pierdem tocmai ceea ce ne confera aceasta mare cinste si calitate - pierdem pe Hristos vom fi crestini fara de Hristos - ce ironie dar vom fi “plini de dragoste si intelegere” umanisti si ne vom trezi jucand in marea hora globala nivelati, fara de Hristos si pierduti
Am vazut tot felul de comentarii in diferite publicatii, ziare , situri, unele pro altele contra ecumenismului
Prefer sa fiu gica contra nu pt ca eu ca ortodox nu am pic de dragoste ci pt ca stiu ca atunci cand dreapta mea cinstire adica ortodoxia este supusa schimbariii asta inseamna fara prea multe ocolisuri- moartea mea sufleteasca prin asumarea minciunii .
nu am ura fata de celelalte confesiuni dar nici nu pot sa ma inchin papei sa palmiesc pe acei marturisitori care au platit cu viata marturisirea adevarului ortodoxiei sa sciup in obrazul sfintilor si a stramosilor mei prigoniti si omorati la randul lor pt ca nu au voit sa schimbe dreapta lor credinta
indiferent de pacatele mele, ortodoxia prin mijloacele si harulul Duhului Sfant prezent in ea tocmai pt acuratetea si fidelitatea pastrarii Adevarului, ma reinvie ma mantuie ma leaga mereu de Hrstos
Sa ne amintim de atitudinea Sfintilor parinti fata de erezie. Daca ar traii aceste vremuri ar avea intelepciunea sa puna punctul pe I
Unii care ii urmeaza intocmi o si fac Slava lui Dumnezeu .
Ce ne ramane noua? sa dam marturia cea buna vor fi destui care vor intelege.
sa o facem cu discernamant si cu intelepciune condamnand prima data erezia si expunand o clar ca fiind lepra ce primejduieste azi Biserica
si pt filoecumenisti intelegeti ca filosofia asta e doar inceputul e politica pura si nu mai confundati aceasta ratacire cu dragostea
Multumim par Justin ,Danion, Dan Puric, Pr. Savatie, Laurentiu Dumitru tuturor celorlati ca ne sunt alaturi. Va purtam in rugaciuni. Rugati va si pentru noi cei de la vest-naghyhorod
Suntem aici pe Linia intai a frontului
Doamne ajuta si lumineaza Romania

http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...rimatul-papei/
Reply With Quote
  #407  
Vechi 22.05.2009, 02:21:43
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cozia Vezi mesajul
Am participat la citeva conferinte teologice cu mari teologi romani(fara nume) si nu am putut sa nu observ aerul strain, catolic pe care-l emanau, o raceala stranie... pe care o capata studiind teologia in minastiri catolice si primind certificate si masterate de la ei...


2 Cor. 6 14-16
14. Nu vă înjugati la un jug nepotrivit cu cei necredinciosi. Căci ce legătură este între neprihănire si fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?

15. Ce întelegere poate fi între Hristos si Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios?

16. Cum se împacă Templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem Templul Dumnezeului celui viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui si voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, si ei vor fi poporul Meu.”
Mare adevar ai grait aici, Cozia. Nu numai ca vin incantati de catolicism, dar doresc unirea cu ei.
Reply With Quote
  #408  
Vechi 31.08.2010, 10:11:15
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Ecumenismul: Concluziile conferinței inter-ortodoxe de la tesalonic

ECUMENISMUL: CONCLUZIILE CONFERINȚEI INTER-ORTODOXE DE LA TESALONIC


Conferința teologică inter-ortodoxă "Ecumenismul: Origini. Așteptări. Demistificare" a fost întrunită pe 20 Septembrie, 2004, în Tesalonic, Grecia, și și-a desfășurat cu mare succes lucrările până pe 24 Septembrie. Conferința a fost organizată de Departamentul de Teologie Pastorală și Socială a Facultății de Teologie a Universității Aristotel din Tesalonic și de Societatea de Studii Ortodoxe. Ședințele conferinței au fost ținute în Sala de Ceremonii a Universității.
Conferința a început printr-un cuvânt al Preasfinției Sale Mitropolitul Antim al Tesalonicului. Au participat mulți Mitropoliți și Episcopi, precum și primarul Tesalonicului (Dl Panayiotis Psomiadis), membri ai Parlamentului Grec și profesori ai Universității, care au urat bun-venit participanților la conferință.
În cele cincizeci de zile ale Conferinței, 60 de vorbitori respectați, incluzând ierarhi ai diferitor Biserici Ortodoxe, au analizat fiecare dintre aspectele Ecumenismului, în fața unei audiențe numeroase, între care s-au aflat mulți teologi, profesorii ai ambelor Facultăți de Teologie și studenți ai Facultății de Teologie a Universității din Tesalonic.
Participanții la conferință au ajuns la următoarele concluzii, întemeiate pe numeroasele prezentări și pe discuțiile care au urmat:

Constatări

1. Ecumenismul: o creație a papismului și a protestantismului, care ascunde înstrăinarea de Adevărata Biserică

Ecumenismul s-a născut în sânul Protestantismului la începutului secolului al XX-lea, ca un efort de redobândire a unității pentru o lume protestantă împărțită în nenumărate grupări și ramificații. Ecumenismul nu are absolut nici o legătură cu ecumenicitatea și catolicitatea Bisericii, care este pe deplin păstrată, atât geografic cât și ecleziologic, în Una, Sfântă, Sobornicească[1] și Apostolească Biserică, adică Biserica Ortodoxă, care continuă să creadă ceea ce a fost crezut "întotdeauna, pretutindeni și de către toți." Existența ereziilor nu neagă nici unitatea, nici ecumenicitatea și nici catolicitatea Bisericii. Biserica continuă să fie una și universală. Erezii și schisme ca "bisericile" "catolice" și protestante ale Apusului sau cele anti-calcedoniene ale Răsăritului nu sunt bisericile locale autentice și legitime ale acelor ținuturi; aceste biserici redobândesc unitatea și catolicitatea, devin adevărate biserici, doar atunci când sunt reintegrate în credința și viața Bisericii Ortodoxe Sobornicești (Catolice), care nu este doar adevărata Biserică, ci și singura Biserică. Prin urmare, de la bunul lui început și până în ziua de astăzi, așa-numitul "Conciliu Mondial al Bisericilor", ca vehicul (purtător) al ecumenismului protestante, este, într-un adevărat sens ecleziologic, un "Conciliu Mondial al ereziilor și schismelor."
Papismul s-a îndepărtat de unitatea și catolicitatea Bisericii la începutului celui de-al doilea mileniu prin schisma din 1054 și îmbrățișarea unor erezii precum "filioque"-le și "primatul papal." Biserica pe atunci ortodoxă a Romei, care a strălucit mulți sfinți, mucenici și mărturisitori, a fost trasă în erezie și înșelare. Ruptă de una și adevărata Biserică, Biserica locală a Romei, fiind captivă a scolasticismului și a năzuințelor lumești ale papilor, nu numai că a eșuat în a păstra creștinătatea apuseană unită, ci chiar a devenit o sursă de noi erezii și schisme, cum ar fi Reforma protestantă a veacului al XVI-lea în diferitele ei forme, Anglicanismul sau Vechiul Catolicism. Ea a denaturat caracterul teantropic al Bisericii, schimbând-o într-o instituție omenească cu stăpânire totală asupra credincioșilor, și a dus la "des-creștinarea" și "des-bisericirea" Europei. Vorbitorii și participanții la conferință au acceptat drept cea mai potrivită definiție a ecumenismului pe cea lăsată nouă de Cuviosul Părinte Iustin Popovici: "Ecumenismul este numele de obște pentru toate pseudo-creștinismele (creștinismele mincinoase) și pseudo-bisericile (bisericile mincinoase) ale Europei Apusene. Înăuntrul lui se găsește inima tuturor umanismelor europene, al căror cap este papismul. Și toate aceste pseudo-creștinisme, toate aceste pseudo-Biserici, nu sunt altceva decât erezie după erezie. După Evanghelie, numele lor de obște este panerezie."[2]
Încercările de unire dintre Roma și Constantinopol pe parcursul a cinci secole, de la schismă până la căderea din 1453 a Constantinopolului în mâna turcilor, și toate dialogurile teologice care le-au însoțit, au eșuat din pricină că nu erau însoțite de adevărată pocăință, de dispoziția de renunțare la înșelare și de întoarcere la Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică. Renunțările și compromisurile în materie de credință făcute pentru înfăptuirea unirii, au fost întotdeauna respinse de pururi-veghetoarea și treaza conștiință a turmei credincioșilor. În ciuda scopurilor lumești și a văditei manipulări politice, aceste încercări nu au sfârșit niciodată în minimalismul dogmatic, nivelarea sincretistă și lumeasca vorbire despre dragoste, cum au făcut dialogurile ecumenice ale veacului al XX-lea. A câștigat principiul apostolic și patristic care spune că "nu este loc de compromis în ceea ce privește credință".
S-a încercat să se înfăptuiască prin ecumenismul protestant ceea ce nu s-a reușit vreme de secole de către papism; și ecumenismul papist, la rândul lui, a sprijinit aceste eforturi de la Conciliu II Vatican (1963-1965). Atât papismul cât și protestantismul pierd mereu din prestigiul și autoritatea lor în America, Europa, și în întreaga lume. Prin ecumenism, ele încearcă să se acopere, să își ascundă înstrăinarea lor de una, adevărata Biserică a lui Hristos, să întărească cea mai mare erezie ecclesiologică care a existat vreodată; anume, că Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică nu există, că a încetat să existe, că toate confesiunile creștine păstrează aspecte ale Bisericii, așa încât credincioșii lor nu trebuie nici să se neliniștească nici să se necăjească să caute adevărata Biserică și mântuirea lor.
Reply With Quote
  #409  
Vechi 31.08.2010, 10:14:25
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit 2. Pricipiile pentru care se susține participarea ortodoxă nu corespund adevăruri

2. Pricipiile pentru care se susține participarea ortodoxă nu corespund adevărurilor lucrurilor, ci sunt găsite mincinoase


Din nefericire, Biserica Ortodoxă, la inițiativele nesăbuite ale Patriarhiei Ecumenice, a fost implicată încă de la început în pan-erezia ecumenismului, cu toate gravele ei urmări soteriologice. Prin bine-cunoscutele enciclice din 1902, 1920 și 1952, Patriarhia Ecumenică a intrat în modus operandi ecumenist, și, într-adevăr, și-a asumat un rol de frunte în cadrul lui. Atitudinea ei apostolică și patristică onorabilă împotriva ereziilor și a schismelor a fost radical modificată începând din 1902 sub presiunea evenimentelor politice mondiale. Într-adevăr, din timpul Patriarhului Athenagoras până astăzi aceasta a devenit poziția oficială a Bisericii din Constantinopol, în care alte biserici autocefale au fost trase puțin câte puțin, deși cele mai multe dintre ele la început au întâmpinat respectivele inițiative cu ezitare și rezerve până la mijlocul veacului XX. La Conferință a devenit limpede, din diferitele prezentări și discuții, faptul că bisericile autocefale nu au fost motivate să participe la Mișcarea Ecumenică din motive duhovnicești, ci mai degrabă din interese politice, sociale și naționaliste. Prin participarea lor, fiecare biserică căuta independent fie să-și asigure apărarea și sprijinul, fie să evite mânia atotputernicei lumi apusene, întocmai după cum se întâmplase la sinoadele unioniste în timpul cruciadelor și la scurt timp înainte de căderea Constantinopolului.
Din cauza lipsei unei motivări teologice și duhovnicești, adevăratul cuvânt evanghelic și adevărul mântuitor nu a fost oferit heterodocșilor; desigur, susținătorii ecumenismului nu vor recunoaște aceasta, deși e adevărat că între ei au fost și importante figuri teologice, cu motivări binevoitoare și mărturie ortodoxă, mai ales în vremea de început a ecumenismului. Există două cauze teologice și duhovnicești care au fost folosite atât în prezent cât și în trecut pentru a îndreptăți participarea ortodoxă în dialogurile teologice bilaterale și multilaterale și în așa-numitul "Conciliu Mondial al Bisericilor": de a arăta dragoste față de heterodocși și de a mărturisi credința ortodoxă. Cu toate acestea, dragostea nu poate fi despărțită de adevăr. Când dialogul dragostei nu este însoțit de dialogul adevărului și nu duce la o întâlnire și acceptare a adevărului mântuitor cu Hristos și Biserica Lui, el devine o cursă periculoasă care duce la indiferență sincretistă și o despărțire de unitatea credinței și comuniunea (părtășia) cu Duhul Sfânt; el desparte pe om de mântuire. Nimic nu este mai rău decât lipsirea cuiva de mântuire, și singurul lucru care nu poate fi spus, este acela că aceasta ar fi o faptă de dragoste. Este oare posibil ca dragostea să fie întoarsă împotriva adevărului? Erezia este minciună, înșelare, demonizare, ură, o dragoste de minciună și o răstălmăcire a adevărului Bisericii. În dialogurile ecumenice, cuvântul dragoste a fost "folosit" din abundență, în timp ce adevărul a fost pierdut - adevărul care a fost privit ca obiect de cercetare, care nu poate fi găsit în nici una dintre biserici. Biserica Ortodoxă Sobornicească (Catolică) nu caută adevărul. Ea îl are. Din dragoste trebuie să îl dea și heterodocșilor care sunt lipsiți de el sau l-au strâmbat. Adevărul este preferat dragostei, după cum învață Sfântul Ioan Gură de Aur: "Dacă vezi evlavia suferind undeva, să nu prețuiești înțelegerea mai mult decât adevărul, ci să înduri vitejește chiar până la moarte? să nu trădezi nicicând adevărul."[3] Mai mult, el sfătuiește cu tărie: "să nu primești nici o învățătură greșită sub pretextul dragostei."[4] Ecumenismul cade în păcat de moarte, atât din cauză că neagă adevărul, pentru care mulți heterodocși s-au luptat atât de greu să-l găsească, și pentru că încearcă să închidă ușa tuturor celor care caută adevărul. Cu adevărat, cuvintele lui Hristos către farisei li se potrivesc și ecumeniștilor: "Vai vouă, cărturari și farisei fățarnici, căci închideți împărăția cerurilor de dinaintea oamenilor; că voi nu intrați, și nici pe cei ce intră nu-i lăsați să intre."[5]
Iar cât privește mult căutata "mărturie a credinței," chiar dacă constituie o bună speranță și așteptare, în realitate s-a dovedit a fi falsă. În orice caz, cineva nu poate presupune că va mărturisi și va propovădui credința ortodoxă începând cu o trădare a credinței. Însăși participarea la "Conciliul Mondial al Bisericilor" și dialogurile teologice cu papiștii, protestanții și monofiziții eretici constituie o negare a unicității Bisericii, o egalizare care pune Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică în rând cu ereziile și schismele. După cum s-a spus, este cea mai mare erezie ecclesiologică din istoria Bisericii. Pururea-pomenitul Mitropolit de Samos, Înalt Preasfințitul Irineu, exprimând poziția ortodoxă a multor ierarhi, a pus întrebarea: "Cum se poate ca ierarhi ortodocși să ia parte la o organizație bisericească în care Sfânta Treime este lepădată, participanții cred că Biserica lui Hristos a fost spulberată în bucățele, că fiecare erezie este parte a unui întreg, și că Biserica Ortodoxă din Răsărit este asemenea doar una dintre bucăți."[6] Cu adevărat, nu este nici măcar unul dintre Sfinții Apostoli și Părinți ai Bisericii, a căror învățătură, viață sau lucrare să poată fi folosită drept pildă care să îndreptățească participarea și rămânerea noastră în adunarea nelegiuită a ereticilor, cum este "Conciliul Mondial al Bisericilor," și alte asemenea concilii și adunări.
Cum rădăcina ecumenismului a fost și este rea, la fel sunt și roadele lui: "căci copacul este cunoscut după roade."[7] Ecumenismul există de aproape un secol, și și-a arătat limpede identitatea, astfel că putem să-l judecăm cu toată siguranța. Într-adevăr, chiar și cei mai conștiincioși apărători ortodocși ai ecumenismului sunt îngrijorați de cursul pe care îl ia și de fundătura la care a ajuns; ei încearcă să găsească diferite căi pentru a preveni plecarea multor Biserici Ortodoxe, un exod care deja a început și care este pe cale să se mărească și să se răspândească. La conferință, mulți vorbitori au vorbit despre roadele devastatoare ale dialogurilor teologice și ale participării noastre la "Conciliul Mondial al Bisericilor." Înainte de a prezenta pe scurt rezultatul dialogurilor teologice, este important să menționăm părerea exprimată de vorbitorii și participanții la conferință, anume că de la nașterea și răspândirea mișcării ecumenice și prezența ortodocșilor în "Conciliul Mondial al Bisericilor" de aproape șaizeci de ani, ecumeniștii nu au reușit să întoarcă nici măcar un singur heterodox la credința ortodoxă. Dimpotrivă, întoarcerile (convertirile) au avut loc în ciuda tendinței care predomină între ecumeniști, anume ca fiecare să rămână în confesiunea sa, în vederea așteptatei uniri a "bisericilor". Episcopii din Diaspora au refuzat să primească heterodocși care vroiau să se întoarcă (convertească) la Biserica Ortodoxă. Pe ce se întemeiază, atunci, mult-licitata mărturie a credinței ortodoxe? Dimpotrivă, în loc să dăm mărturie pentru adevăr, suntem martori ai ereziei și ai înșelării. Din această lungă asociere cu ereticii, unică în istoria noastră bisericească, s-a produs o asemenea înstrăinare de, și tocire a, "phronem-ei" (gândirii, minții) ortodoxe, încât clericii și teologii semnează cu ușurință texte care rezultă din dialoguri în care dogmele apostolice și patristice sunt călcare în picioare și încălcate, în care erezia e arătată drept adevăr, în care ereticii par să fie ortodocși, și botezul și celelalte taine ale lor sunt recunoscute drept autentice. Astfel, pas cu pas trecem de la rugăciunea împreună la comuniunea (părtășia) în taine.
Reply With Quote
  #410  
Vechi 31.08.2010, 10:18:20
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit 3. Dialogul cu Romano-catolicii este dezavantajos și păgubitor

3. Dialogul cu Romano-catolicii este dezavantajos și păgubitor


Să începem cu papismul; s-a arătat că cei douăzeci de ani de dialog teologic au început prin folosirea unei metodologii fără precedent, care a lucrat de la lucrurile care unesc, mai degrabă decât de la cele care despart; aceasta a avut rezultatul de a-i liniști pe credincioșii Romei, astfel ca ei să nu caute adevărul în altă parte. De vreme ce[, se susține,] nu sunt diferențe majore și toți aparțin aceleiași Biserici, clericii papali pot să justifice adunările și rugăciunile în comun cu ortodocșii în mass media, și astfel pot să încurajeze rușinoasa și necinstita instituție a Uniei printre poporul ortodox, prin care se profită de acest popor, sărăcit și împovărat de nefericite evenimente politice și sociale, în chiar sărăcia și lipsa lui. Uniatismul, deși răspunzător pentru întreruperea dialogului teologic, continuă să se bucure de sprijin pe diferite căi din partea Vaticanului. Un număr semnificativ de lucrări ale acestei conferințe s-au concentrat asupra activității contemporane a Uniatismului, ajungându-se la concluzia că Roma nu a abandonat ambițiile ei prozelitiste și expansioniste în detrimentul Bisericii Ortodoxe, pe care o numește în chip ipocrit "biserică soră." În timpul în care Roma discută și dialoghează, ea își întinde lacom mâna asupra turmelor ortodoxe și întemeiază episcopii și jurisdicții cu scopul de a face prozelitism în jurisdicțiile ortodoxe și nu face nici un efort în a-și ascunde dorința de a dobândi mai multe drepturi asupra Preasfintelor Locuri de Pelerinaj ale Țării Sfinte. Mai mult, Roma nu a vrut să accepte condamnarea Uniatismului care a fost semnată unanim de către o comisie comună de teologi ortodocși și papiști, membrii ai "Comisiei comune internaționale pentru dialogul teologic dintre Biserica Ortodoxă și Biserica Romano Catolică" în timpul celei de a șasea Adunări a Sesiunii Plenare din Freising, Monaco (6-15 iunie, 1990); aceasta este o demonstrație clară a gradului în care ea respectă și dă curs hotărârilor oricărui dialog care atinge năzuințele ei. Pentru a scăpa de această condamnare în întregime, Roma i-a atras pe ortodocși la noi discuții asupra acestei chestiuni la Balamand, Liban (17-24 iunie, 1993), unde Unia a fost achitată și recunoscută ca legitimă cu semnăturile reprezentanților a nouă biserici autocefale și autonome (Constantinopol, Alexandria, Antiohia, Rusia, România, Cipru, Polonia, Albania, Finlanda). Șase biserici au respins metodologia acestui demers și nu au participat (Ierusalim, Serbia, Bulgaria, Georgia, Grecia și Cehoslovacia).

Totuși, cel mai important aspect al înțelegerii de la Balamand nu stă în reabilitarea și legitimizarea Uniei, ci în compromisurile serioase în materie de credință făcute de reprezentanții ortodocși. Pentru prima dată și încălcând nu doar o sfântă și neschimbată tradiție patristică, veche de secole întregi, ci chiar și "Declarațiile" contemporane, teologii ortodocși au negat că Biserica Ortodoxă este Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, și au recunoscut că ea constituie Biserica cea Una împreună cu Biserica Romano Catolică, cu care ea este împreună-răspunzătoare pentru păstrarea Bisericii în credincioșie față de iconomia dumnezeiască. Din această cauză, așadar, păstorii ortodocși și romano-catolici ar trebui să fie reciproc recunoscuți drept adevărați păstori ai turmei lui Hristos. Mai mult, textul conține o recunoaștere reciprocă a tainelor, a succesiunii apostolice și a mărturisirii credinței apostolice. După înțelegerea de la Balamand, în care în esență a fost semnat un nou tip de Unia, vizitele papei în "bisericile surori" ale României, Bulgariei, Georgiei și Greciei au devenit pe deplin îndreptățite. Îndreptățită este, de asemenea, și acceptarea așa-numitei "teologii baptismale" a Conciliului II Vatican de către mulți teologi ortodocși. După această teorie, botezul săvârșit de eretici în afara Bisericii este valid per se. Mai mult, botezul este cel care definește marginile Bisericii, și nu Biserica care validează botezul. Prin botez, toți creștinii, din orice biserică ar face parte, devin membri ai Bisericii lui Hristos. Din această cauză "rebotezarea" heterodocșilor de către ortodocși a fost deja interzisă în textul semnat la Balamand. Totuși, din lucrările prezentate la Conferință, cât și din discuțiile care au urmat, a fost întărită părerea potrivit căreia tainele heterodocșilor sunt invalide și inexistente. Lucrând cu acrivie, acei heterodocși care vin la Biserica Ortodoxă trebuie să fie botezați.

S-a arătat limpede, mai mult, faptul că "mișcarea liturgică," cultivată de anii de zile în cadrul papismului și adoptată de Conciliul II Vatican (1963-65), a influențat și clericii și teologii ortodocși. Sub chipul "reînnoirii liturgice," aceasta țintește la unirea ortodocșilor sub papă după exemplul uniaților. După pregătirea psihologică a acceptării ei, această mișcare a încercat să impună progresiv o închinare (un cult) care este "neutru" dogmatic, adică fără referire la dogme, erezii sau sfinți mărturisitori, astfel ca noua Unia să poată fi acceptată de toți. În această lumină poate fi explicat planul propus de o "curățare" a textelor liturgice.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ortodoxia si ecumenismul Eugen7 Dogmatica 234 02.02.2017 23:49:09
Ecumenismul ancah Despre Biserica Ortodoxa in general 43 15.04.2014 21:26:13
Ortodoxia și ecumenismul monoteist doctor_faustus Despre Biserica Ortodoxa in general 2 04.10.2010 22:48:14
Ecumenismul IonelaCristina Biserica Ortodoxa si Massmedia 10 03.04.2007 17:46:17