Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.11.2008, 12:58:13
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Subscriu celor scrise de Silverstar si ory, ca fiind expresia dragostei ce avem sa i-o dam aproapelui. Si eu provin dintr-un oras cu mai multe nationalitati conlocuitoare, care au trait si traiesc in pace unele cu altele.

Dar cand vorbim despre ortodoxie, trebuie sa ne gandim la credinta. Voi da un exemplu din care sper sa se inteleaga mai bine, despre ce e vorba in acest ecumenism:
E ca si cum s-ar da o lege prin care limba literara romana ar fi permis a se amesteca cu toate dialectele din Romania, cu toate jargoanele, cu toate arhaismele; iar rezultatul sa fie "noua" limba romana. Si nu numai atat, ci ca toate "noile" limbile de pe glob, obtinute in acelasi fel, sa se amestece intre ele, formand o singura limba a intregului pamant, scotandu-se din limba vorbita toate cuvintele care nu pot fi pronuntate de toata lumea. Va dati seama ce ar iesi: un haos de cuvinte.

La fel vor sa procedeze si cu religiile: sa le amestece pe toate de pe pamant, sa inlature particularitatile fiecarei religii, si sa existe numai o singura religie pe tot pamantul, avand si un singur cap al bisericii.
Iata deci, o comparatie cu ceea ce se vrea ecumenismul
De aceasta misiune "nobila", asa cum am aratat in acest topic ceva mai inainte, se ocupa C.E.B., de care trebuie a ne feri ca "diavolul de tamaie"!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.11.2008, 15:00:31
ilieion ilieion is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.11.2008
Mesaje: 14
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
De aceasta misiune "nobila", asa cum am aratat in acest topic ceva mai inainte, se ocupa C.E.B., de care trebuie a ne feri ca "diavolul de tamaie"!
Gura pacatosului adevar graieste,ai zis ca tu ca ortodox te ferest de CEB ca"diavolul de tamaie",deci in sfarist recunosti cu tu,ca ortodox,esti diavol,adica impotrivitor lui Dumnezeu,care doreste prin tamaia bunului miros al dragostei ca "toti sa fie una,precum tu Parinte si Eu",cum s-a rugat in gradina Ghetsimani.
Deci da,sefulecristi68,ortodocsii ca tine sunt diavoli,si se feresc de dragoste ca cel mentionat de tamaie,desi saracu chiar nu are vreo problema cu tamaia,cat aveti voi,astfel de ortodocsi cu dragostea si unirea intre crestini.
Si zici ca te pricepi la Teologie ca ,stii de Sf Parinti,omule,daca te pun sa discuti cu un episcop romano-catolic despre orice subicet de credinta vrei tu,ai sa vezi cata teologie stii.
La fel,daca vei discuta cu un grec ortodox,insa la noi romanii,prostia se cheama traditie,nu se citeste nimic,nu se invata nimic,dar se invoca Sf Parinti si traditia.
Te doare capul de atata prostie,habar nu aveti ce se discuta la CEB,dar va irijati in mari aparatori ai ortodoxiei.Mai bine ai pune mana si ai mai citi cate ceva,ca sa vezi ce teologi au catolicii,ce teologi au fost si inainte de 1054,si sa vezi ca Roma a fost intotdeauan pastratoarea dreptei credinte,in timp ce in orient se bateau ca nebunii arieni,monofizitii,nestorienii,monotelitii ,etc,ei au pastrat dreapta credinta milenii intregi,ca singur reper de stabilitate.Si tu vii acum si arunci cu noroi in ei.Poate tu de fapt te mandresti cu marii ereziarhi ai rasaritului,pe care ti i-am numit mai sus,dar de Grigorie cel Mare ai auzit,de Ilarie de Poitier,de Leon cel Mare,de Ambrozie de Milan,de Ioan Cassian,de Dionisie Exiguul,de Ieronim,de Augustin,si de mii de mari teologi care nu s-au clintit din dreapta credinta.II arunci pe toti la gunoi si te madresti cu ereziarhii orientali,ii numesti Sf Parinti.Or fii parintii tai,dar ai crestinismului unit sigur nu sunt.
Toti astia care va mandriti cu ortodxia sunteti de fapt toti nestorieni,pentru ca nu acceptati si firea umana a Mantuitorului,ci va vad pe toti incanati de lumina necreata,in timp ce fratii vostrii sufera de foame si frig in jurul vostru,voi va desfatai in catedrale aurite in "lumina necreata"
Veti auzi toti infricosatorul cuvant,"nu toti cei ce-mi zic mie Doamne,Doamne,vor intra in imparatia mea,ci cei ce fac voia Tatalui Ceresc"
De asemenea,veti spune si voi,"Doamne,nu am mancat inaintea ta,nu ai mers pe ulitele noastre,nu am proorocit noi in numele tau".Si El va va raspunde"plecati de la Mine toti cei ce lucrati faradalegea,nu va cunosc pe voi"
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.11.2008, 19:21:38
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ilieion Vezi mesajul
(...)
Romano-catolicii au pastrat credinta adevarata? Ai citit vreodata o parere contrara? De exemplu cartea lui Clarck Carlton "What every Roman Catholic should know about the Orthodox Church"? Sau cartea Mitropolitului Hierotheos Vlachos, "The Mind of the Orthodox Church"? Sau cartea Sfantului Iustin Popovici, "Biserica Ortodoxa si ecumenismul"?

E foarte usor de vazut ca biserica romano-catolica e cea care a deviat din mai multe motive:

1. Fel de fel de dogme noi, introduse dupa 1054

2. Infailibilitatea papei se bate cap in cap cu declaratiile contradictorii ale diferitilor papi.

3. Am auzit ca recent au admis veridicitatea teoriei evolutiei, care in mod clar e falsa.

Exemplele pot continua...

Bogdan.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.11.2008, 00:33:26
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Venirea ecumenismului a fost proorocita de Sfintii Apostoli : " Duhul graieste lamurit ca, in vremurile cele de apoi, unii se vor departa de la credinta, luand aminte la duhurile cele inselatoare si la invataturile demonilor, prin fatarnicia unor mincinosi, care sunt infierati in cugetul lor " ( I Timotei 4:1 ) . Ecumenismul , prin ereticele sale invataturi privind unirea inter-religioasa si credinta intr-un "dumnezeu universal", arata asemanarare cu gandirea si lucrarea masoneriei. In fapt, amandoua imbratiseaza caderile Umanismului, prin care se pregateste imparatia si ridicarea templului lui Antihrist. " Prin iubirea toleranta fata de minoritatile sexuale ( lesbiene, homosexuali, transexuali) si a impunerii preotiei femeilor, ecumenismul se ridica impotriva randuelilor Sfintilor Apostoli, impotriva invataturilor Sfintîlor Parintî, impotriva a toata Ortodoxia. " (Ierom. Vasilisc Hristea ) . Aceasta este adevarata "infratire", asa arata adevarata fata a ecumenismului care loveste impotriva dragostei rastagnite a lui Hristos. "Si astfel Biserica noastra in loc sa fie judecatoarea si mustratoarea faradelegii, se preschimba in sustinatoarea ei. Este prinsa in capcana perspectivei lumesti si diferitelor religii si este coborata la nivelul unei religii lumesti cu caracter utilitarist. In acelasi timp este nevoita sa-si incalce indatorirea ei misionara, de vreme ce reprezentantii ei oficiali sustin ca toate religiile constituie <cai mantuitoare placute lui Dumnezeu > "( Revista Episkepsis, Nr.523, pag. 12) . Nu este , oare, limpede ca scopul ecumenismului nu este unirea crestinilor, ci instaurarea unei religii universale, nivelarea tuturor si preschimbarea Bisericii lui Hristos intr un " club al oamenilor religiosi", intr o organizatie lumeasca, asemanatoare Organizatiei Natiunilor Unite, fara viata si fara duh ?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.01.2014, 02:11:07
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Orice crestin ortodox este dator sa impiedice desfasurarea “saptamanii de rugaciune ecumenica”

http://ortodoxiacatholica.wordpress....une-ecumenica/
.

In perioada 18 ianuarie si 25 ianuarie va avea loc saptamana de uraciune ecumenica. Conform canoanelor Bisericii, impreuna-rugaciunea cu ereticii este un mare pacat. Acest pacat este mai mare decat a ucide un om. (iar a ucide un om e un pacat abominabil) Daca a ucide un om e un pacat atat de mare, cu atat mai mare este pacatul calcarii in picioare a invataturii Bisericii inspirate de Duhul Sfant.

Este necesar sa facem diferenta intre iubirea crestina, care trebuie sa se manifeste fata de orice om, indiferent de religia lui, rasa sau statutul lui social, dupa modelul samarineanului milostiv care a ajutat pe aproapele sau, si compromisul dogmatic si calcarea cu buna stiinta a canoanelor Bisericii.
Putem fi buni prieteni cu eterodocsii, trebuie sa ii iubim, dar asta nu insemna ca putem sa ne si rugam impreuna cu ei, ci trebuie sa facem deosebirea intre iubire si compromis dogmatic. Nu poate fi folosita iubirea ca argument pentru compromisul dogmatic, atata timp cat Dumnezeu, care este iubire, a descoperit Dogmele, care sunt rodul iubirii Lui fata de oameni.

Impreuna-rugaciunea cu eterodocsii duce la pierderea mantuirii.

Acest pacat este pacat impotriva Duhului Sfant, Cel care a inspirat canoanele Bisericii.

Canonul 10 al Sfintilor Apostoli spune: “Daca cineva s-ar ruga chiar si in casa cu cel oprit de la Sfanta Impartasanie (afurisit), acela sa se excomunice.”

Canonul Canonul 64 al Sfintilor Apostoli: ” Daca vreun cleric sau mirean va intra in adunarea iudeilor sau a ereticilor spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”

Canonul 6 al Sinodului de la Laodiceea confirmat de Sinodul VI Ecumenic prin canonul 2 spune: Sa nu fie ingaduit ereticilor sa intre in Casa lui Dumnezeu, daca staruie in eres.

Nu numai impartasirea din “Potirul comun” este oprita de canoanele Bisericii, ci si simpla rugaciune in casa, in biserica, etc.

Vecerniile cu participarea eterodocsilor sunt vatamatoare si se opun canoanelor Bisericii, participarea la ele de catre ortodocsi ducand la pierderea mantuirii, pentru ca aici nu este vorba de o simpla participare, ci de o saptamana de rugaciune organizata cu un scop precis: unitatea crestina, dar nu in ortodoxie, ci dupa modele straine invataturii Bisericii.

Prezenta episcopilor ortodocsi la aceste intalniri de impreuna-rugaciune atrage urgia lui Dumnezeu asupra poporului ortodox.

Saptamana de rugaciune ecumenica este o caricaturizare a a randuelilor Bisericii si are consecinte dezastruoase. Este un tribut platit diavolului, pe care unii din ierarhii nostri il platesc in fiecare an.
Sa cerem ierarhilor ortodocsi sa nu organizeze o astfel de saptamana de uraciune ecumenica, sa nu le permitem eterodocsilor accesul in bisericile ortodoxe cu scopul acestei rugaciuni!

Parintele Paisie Aghioritul a primit la chilia sa, cu multa dragoste, un grup de preoti papistasi. Acestia au ramas impresionati de dragostea parintelui fata de ei si i-au spus: Parinte, hai sa spunem “Tatal nostru” impreuna! Parintele Paisie insa le-a raspuns ca nu este posibil. Atunci ei au spus: Parinte, dar nu suntem si noi copiii lui Dumnezeu?
Parintele Paisie le-a raspuns: Da, sunteti copiii lui Dumnezeu, dar sunteti afara din Casa Lui, sunteti fiii risipitori!

Preot Matei Vulcanescu
Mitropolia Veriei, Nausei si Campaniei



Sa spunem un Nu categoric saptamanii de rugaciune ecumenica!

Va rugam sa semnati aceasta petitie in care cerem Patriarhului Romaniei si Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane ca sa nu se organizeze in tara noastra o saptamana de "rugaciune ecumenica"


http://www.petitieonline.com/signatu...une_ecumenica/


Săptămâna antihristică de rugăciune în comun cu ereticii. Să condamnăm această trădare a lui Hristos și să ne delimităm de cei ce o săvârșesc

Ecumenism_eretic_BOR

Iată programul din București, locuri unde putem protesta:

Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, orele 17.00, la Catedrala romano-catolică Sfântul Iosif din strada General Berthelot 19 ;

- Duminică, 19 ianuarie 2014, orele 17.00, fiecare Biserică va face rugăciuni pentru unitatea creștină în cadrul slujbelor duminicale;
- Luni, 20 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica anglicană din strada Arthur Verona 3;
- Marți, 21 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica reformată Calvineum din strada Luterană 13 bis;
- Miercuri, 22 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica greco-catolică Sf. Vasile cel Mare din strada Polonă 50;
- Joi, 23 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica evanghelică din strada Luterană 2;
- Vineri, 24 ianuarie 2014, orele 17.00, la biserica armeană Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil din bulevardul Carol I, 43;
- Sâmbătă, 25 ianuarie 2014, orele 16.00, la Catedrala patriarhală din Dealul Mitropoliei

Săptămâna antihristică

Această săptămână, frații mei, este de câțiva ani dedicată rugăciunilor împreună cu ereticii și multor conferințe în vederea unirii cu aceștia într-o „varză” sincretistă, pseudo-creștină. Eu o numesc săptămâna antihristică (ecumenistă) deoarece toate adunările acestea se țin în duh anticreștin. De unde și până unde vorbesc ei de „unirea Bisericilor”? Câte Biserici există? Noi, creștinii (ortodocși), mărturisim credința într-Una, Sfântă, Sobornicească (ecumenică sau pan-ortodoxă) și Apostolească Biserică! De ce alții cred diferit? Simplu: toți ceilalți creștini sunt eretici (catolicii, protestanții și toate celelalte ce derivă din ele). De ce ? Pentru că numai erezia naște erezii.
Doctrina catolică însumează multe erezii, dintre care amintesc doar două, care stau la baza ei:
-pelagianismul, erezie care susține că harul este creat și supraadăugat omului. Astfel, omul, prin căderea în păcat nu a pierdut decât ceea ce era, oricum, supraadăugat lui. Deci, în om nu s-a schimbat nimic după cădere, Dumnezeu neluându-i decât ceea ce avea el în plus, adică harul.
-erezia lui Macedonie, care a extins arianismul la Persoana Sfântului Duh, minimalizând importanța Acestuia în iconomia mântuirii. De aici a pornit ideea că Duhul Sfânt purcede și de la Fiul.

Last edited by antiecumenism; 17.01.2014 at 02:15:13.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.02.2014, 14:22:07
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit Circ si Ecumenism

Am ramas uimita cand am vazut aceasta inregistrare. Credeam ca la aceste intalniri se petrec lucruri cel putin serioase.

http://www.youtube.com/watch?v=mhwmGdJeHsw
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.02.2014, 14:50:16
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

mie mi-au placut cei 2 de la circ (el si ea) si elefantii care dansau pe muzica house ; circ in toata regula
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.02.2014, 16:12:45
IULIAN496 IULIAN496 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2013
Locație: Hunedoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 108
Implicit

Cei ce au urechi de auzit sa auda!
P.S.:Iar cei ce au ochi de citit sa citeasca!
LA CE A SCRIS ANTIECUMENISM
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.04.2014, 19:30:55
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Interviul acordat de Înaltpreasfinția-Sa Serafim, Mitropolitul Pireului, Părintelui Matei Vulcănescu:

http://ortodoxiacatholica.wordpress....wordpress-com/


Părintele Matei Vulcănescu:
Iubiți frați, cititori ai site-ului ortodoxiacatholica, bucurați-vă pururea întru Domnul! Astăzi e o zi istorică, atât pentru smerenia noastră, cât și pentru site-ul nostru, pentru că avem deosebita cinste, bucurie și binecuvântare să avem cu noi o mare personalitate a Bisericii, care în cumplitele vremuri din urmă prin care trecem – când șarpele înșelător, cel urâtor de bine și începător al răutății, diavolul, războiește Biserica lui Hristos prin cele din afară, dar mai ales prin cele dinăuntru – nu tace, ci propovăduiește cu îndrăzneală și curaj pe Hristos Cel Răstignit și Înviat. Această mare voce și personalitate contemporană nu este altul decât Înaltpreasfințitul Mitropolit al Pireului, kir Serafim, care, la rugămintea noastră a acceptat să ne acorde prezentul interviu. Înaltpreasfințite, binecuvântați!

Mitropolitul Serafim:
Vă sunt recunoscător pentru prilejul pe care mi-l oferiți de a comunica cu frați scumpi mie, care se află în țara soră și prietenă, România, de a exprima prin intermediul site-ului dumneavoastră cel mai profund respect și dragostea mea față de cinstitul Întâistătător al Preasfintei Biserici a Cinstitei Patriarhii a României, Preafericitul Patriarh Daniel, față de Sfântul Sinod, precum și față de clericii și laicii care sunt mădulare ale Bisericii Ortodoxe Române. Cele două popoare ale noastre, cel grec și cel român, sunt indisolubil legate prin legăturile credinței comune, prin legăturile dragostei frățești și ale profundei prețuiri reciproce. Și nu trebuie să uităm, cel puțin în Grecia nu uităm aceasta niciodată, că marea comunitate elenă de pe teritoriul României, în anii foarte grei pentru Grecia din timpul jugului otoman, a găsit în Țările Române înțelegere, ospitalitate, afecțiune și dragoste. Pentru toate acestea și mai ales pentru credința noastră comună în Mântuitorul nostru comun, simt o mare bucurie că am acest prilej să spun cinci cuvinte fraților care au noblețea și bunătatea de a mă asculta în acest moment.

Părintele Matei Vulcănescu:
Vă mulțumesc, Înaltpreasfinția-Voastră! În urmă cu două zile, duminică (9.02.2014), printr-o inițiativă vrednică de laudă din partea Înaltpreasfinției-Voastre, s-a sărbătorit, s-a consacrat festiv pentru prima oară în istoria Bisericii, în cadrul Sfintei Mitropolii a Pireului și cu împreună-slujirea Înaltpreasfințitului Mitropolit al Tomisului, kir Teodosie, praznicul Sinodului VIII Ecumenic întrunit în timpul lui Fotie cel Mare. Care este lucrarea principală a Sinodului VIII Ecumenic și ce mesaj transmite acesta, prin hotărârile sale, realităților ecleziale contemporane? Ce aveți să le spuneți celor care vă acuză de abuz liturgic?

Mitropolitul Serafim:
Împreună-slujirea care a avut loc în Catedrala Mitropolitană a Sfintei Treimi cu Înaltpreasfințitul Mitropolit al Tomisului, Teodosie, ne-a umplut de mare bucurie, pentru că, am simțit adierea Duhului Sfânt, am primit binecuvântarea Înaltpreasfințitului Teodosie, deopotrivă clericii și poporul mitropoliei noastre, care se străduiește să dea lupta cea bună. În același timp, am sărbătorit un mare eveniment al vieții Bisericii, însă, desigur, această sărbătorire nu reprezintă o proclamare a Sinodului VIII Ecumenic. Vreau să spun că noi nu avem competența, nici responsabilitatea de a proclama un Sinod Ecumenic. Acest lucru se poate realiza doar la nivel panortodox. Noi nu am făcut decât să îi cinstim pe cei 383 de de Dumnezeu purtatori Părinți care s-au întrunit la Constantinopol în anii 879-880 și au constituit acest sinod, care este considerat de Sfinți, de mari Părinți, de mari și vestiți profesori de teologie ca al VIII-lea Sinod Ecumenic. Și ce s-a realizat prin acest Sinod? S-au realizat lucruri importante. În primul rând, s-au reconsiderat granițele canonice ale Vechii și Noii Rome și a fost condamnată încă o dată viziunea papismului potrivit căreia acesta ar reprezenta Biserica universală; și asta deoarece concepția papistașă distruge sistemul sinodal, care ne-a fost predat de Sfinții Apostoli și reprezintă așezământul administrării Bisericii, așa cum Însuși Hristos l-a voit, și Apostolii, și Sfinții Părinți, următorii Sfinților Apostoli.
În al doilea rând, a fost condamnată ca erezie și cacodoxie celebra dogmă romano-catolică a lui Filioque, care introduce dualismul în Dumnezeul Treimic, care Îl degradează pe Duhul Sfânt la nivelul de simplă creatură, care suprimă însușirile ipostatice ale Dumnezeului Treimic și care reprezintă un abuz care vine în contradicție atât cu Sinodul I Ecumenic, cât și cu cel de-al II-lea. Și, în al treilea rând, a stabilit canoane și a proclamat ecumenicitatea Sfântului Sinod VII Ecumenic. Așadar, e vorba de un sinod la care au participat toate tronurile tradiționale ale vechii Biserici, inclusiv Papa ortodox al Romei, Ioan al VIII-lea, prin reprezentanții săi, la invitația și cu participarea Împăratului de atunci al Constantinopolului, Vasilie Machedon. Și astfel, acest sinod are toate însușirile formale și esențiale ale unui Sinod Ecumenic.
Acum, de ce trebuie să prăznuim acest Sinod? Pentru că, în confuzia generală în care trăim și în această atmosferă a sincretismului, toate sunt băgate într-un creuzet și omogenizate și devin un inacceptabil bun comun, spre câștigul și prin concesia tuturor, cu rezultatul că nu mai știi care este adevărul și care minciuna. Romano-catolicismul rămâne statornic în insistența cu care îi defăimează pe acești Sfinți Părinți, căci, după cum știți mai bine decât mine, în învățătura sa dogmatică, romano-catolicismul pretinde că acest sinod pe care noi l-am sărbătorit duminică (9.02.2014) nu este un sinod întrunit de Sfinți Părinți, ci un sinod al ereticilor. Tocmai de aceea îl caracterizează drept ereziarh pe Sfântul Fotie cel Întocmai cu Apostolii, pe acest mare Luminător al Bisericii. În schimb, recunosc ca al VIII-lea Sinod Ecumenic sinodul tâlhăresc de la 870 care l-a caterisit pe Fotie și s-a întrunit la porunca Papei de atunci al Romei, Nicolae.
Prin urmare, vedeți că noi nu ne-am întrunit pentru a proclama un Sinod Ecumenic, pentru că aceasta nu este competența noastră, dar i-am cinstit bisericește și euharistic pe Sfinții Părinți ai acestui Sinod de la Constantinopol, care ne-a oferit și ne oferă toate aceste daruri mari și minunate și vine în continuitatea neîntreruptă a Sfintelor Sinoade ale Bisericii noastre, care ne-au păstrat și ne-au păzit credința predată de Apostoli. Așadar, acest act al nostru nu poate fi socotit un abuz liturgic. Suntem o Biserică Locală care dă propria mărturie față de cei doi poli ai înșelării din zilele noastre: zelotismul necugetat – pe care îl trăiește și poporul român, ca și poporul elen, de altfel, prin pseudo-Biserica vechilor calendariști –, dar și ecumenismul sincretist, pe care, din nou, poporul român, ca și cel elen, îl cunoaște prin pseudo-Biserica Uniației. Trebuie să vă spun că în Atena, într-un punct foarte central există o biserică ce în mod fals poartă inscripția de ”ortodoxă”, închinată Sfintei Treimi. Și există și un pseudo-episcop pseudo-ortodox, domnul Dimitrios Saláhas, care se poartă ca un ierarh ortodox, câtă vreme în realitate el este un credincios romano-catolic, care doar joacă rolul de episcop ortodox.
Așadar, suntem datori în acest moment toți credincioșii ortodocși să umblăm pe calea de mijloc, pe calea împărătească, a discernământului și a înțelepciunii duhovnicești, fără să recurgem la acte arbitrare sau la egocentrisme sau la înșelarea la fel de gravă de a ne considera salvatori ai Bisericii. Biserica nu este salvată de oameni, ci ea salvează, ea mântuiește și, desigur, mântuiește atunci când omul are smerenie și când aude pururea în urechi acel cuvânt al Domnului Său, pe care Domnul l-a predat cu multă dragoste Sfântului contemporan Siluan Athonitul, căruia i-a spus: ”Ține-ți mintea în iad și nu deznădăjdui”. E nevoie de discernământ, smerenie, dar și de înțelepciune.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ecumenism Tartaruga Biserici Protestante 230 04.12.2012 02:46:41
Ecumenism ancah Biserica Ortodoxa Romana 206 31.05.2010 04:51:19
ecumenism alexandra Generalitati 15 20.04.2008 17:10:49
Ecumenism Iacov Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 178 08.10.2007 21:02:36
Ecumenism Noesis Generalitati 13 17.07.2007 10:35:57