Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.01.2018, 22:25:10
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
de mai multe zile am n-am treaba stau si citesc epistola lui pavel...
nu vreau sa zic ca am inteles corect si ca-i pot invata si pe altii, nici pomeneala, dar daca ar trebui sa-mi spun parerea as zice asa:

pavel nu se refera la o limba speciala, cereasca, dumnezeiasca sau ingereasca ci la niste sunete/limba anume, individualizata, intre un credincios si dumnezeu. aceasta "limba" fiind de neinteles pentru altcineva, de aceea pavel spune ca daca ar incepe el sa "vorbeasca in limbi" ar spune oamenii ca-i nebun si-i sfatuieste sa foloseasca limbi inteligibile, cunoscute.

dar iarasi uitati ca pavel vorbeste clerului si nu credinciosilor obisnuiti si ma bucur sa recitesc ca biserica nu inseamna o cladire/institutie ci totalitatea celor ce cred in Hristos.

pe vremuri i-am fi ars pe rug, astazi sunt mii de astfel de credinte, toti cred, multi cred cu adevarat, mai abitir decat catolicii si ortodocsii, conteaza cu adevarat cum au ajuns sa creada? nu cred.
Si tu, daca printr-o minune incepi sa vorbesti in limba tailandeza, nu e exact ce scrie acolo? Nici tu nu intelegi tailandeza si, foarte probabil, nu vei gasi niciun tailandez prin preajma, ca sa inteleaga ce spui. Reciteste cu atentie capitolul, cred ca ai sarit peste pasajul acesta: "Sunt așa de multe feluri de limbi în lume, dar nici una din ele nu este fără înțelesul ei." Deci e vorba de limbile vorbite in lume. O insiruire de sunete nu este o limba, in primul rand.

Asta cu multe credinte si multi cred, nu stiu daca ai auzit de dogma protestanta Sola Fide, care nu exista la ortodocsi (si nici la catolici, a inventat-o un calugar catolic, Luther). Ceea ce crezi tu se numeste ecumensim, o credinta provenita din dogma protestanta. Cu multe credinte, multe culte, toate la fel. Deci tu, in credinta, esti protestant.
  #2  
Vechi 02.01.2018, 22:47:45
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si tu, daca printr-o minune incepi sa vorbesti in limba tailandeza, nu e exact ce scrie acolo? Nici tu nu intelegi tailandeza si, foarte probabil, nu vei gasi niciun tailandez prin preajma, ca sa inteleaga ce spui. Reciteste cu atentie capitolul, cred ca ai sarit peste pasajul acesta: "Sunt așa de multe feluri de limbi în lume, dar nici una din ele nu este fără înțelesul ei." Deci e vorba de limbile vorbite in lume. O insiruire de sunete nu este o limba, in primul rand.

Asta cu multe credinte si multi cred, nu stiu daca ai auzit de dogma protestanta Sola Fide, care nu exista la ortodocsi (si nici la catolici, a inventat-o un calugar catolic, Luther). Ceea ce crezi tu se numeste ecumensim, o credinta provenita din dogma protestanta. Cu multe credinte, multe culte, toate la fel. Deci tu, in credinta, esti protestant.
nu cred. pavel zice asa:
1. Căutați dragostea. Râvniți însă cele duhovnicești, dar mai ales ca să proorociți.
2. Pentru că cel ce vorbește într-o limbă străină nu vorbește oamenilor, ci lui Dumnezeu; și nimeni nu-l înțelege, fiindcă el, în duh, grăiește taine.
3. Cel ce proorocește vorbește oamenilor, spre zidire, îndemn și mângâiere.
4. Cel ce grăiește într-o limbă străină pe sine singur se zidește, iar cel ce proorocește zidește Biserica.
si concluzioneaza:
39. Așa că, frații mei, râvniți a prooroci și nu opriți să se grăiască în limbi.
40. Dar toate să se facă cu cuviință și după rânduială.

deci, dupa parerea mea vorbirea respectiva e o chestie individuala, singur se zideste. si nu trebuie oprit daca e cuviincios si respecta randuiala.

ca sunt mii de culte crestine astazi in lume nu e chestie ce tine de luther, e un fapt. eu nu cred ca exista o autoritate lumeasca care sa poata spune cuiva cum si in ce fel poate el sa simta credinta in Hristos. si nici pomeneala ca aceasta autoritate sa fie bor, sau vreun sfant sinod ortodox infiintat de petru cel mare ca sa-i tina tzucalul peste noapte.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
  #3  
Vechi 02.01.2018, 22:56:05
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
deci, dupa parerea mea vorbirea respectiva e o chestie individuala, singur se zideste. si nu trebuie oprit daca e cuviincios si respecta randuiala.
Absolut corect.

Si care este randuiala pe care o pune apostolul Pavel?
- Daca te rogi in limbi in biserica, poti sa o faci cu voce tare doar daca exista cineva cu darul talmacirii. Daca nu exista, nu-i deranja pe cei din jur ci roaga-te in asa fel incat sa te auzi tu si Dumnezeu.
1 Corinteni 14:28
Iar dacă nu e tălmăcitor, să tacă în biserică și să-și grăiască numai lui și lui Dumnezeu.
  #4  
Vechi 02.01.2018, 23:00:48
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Absolut corect.

Si care este randuiala pe care o pune apostolul Pavel?
- Daca te rogi in limbi in biserica, poti sa o faci cu voce tare doar daca exista cineva cu darul talmacirii. Daca nu exista, nu-i deranja pe cei din jur ci roaga-te in asa fel incat sa te auzi tu si Dumnezeu.
1 Corinteni 14:28
Iar dacă nu e tălmăcitor, să tacă în biserică și să-și grăiască numai lui și lui Dumnezeu.
Absolut gresit. Este o ALEGERE PERSONALA confesionala de a interpreta paragraful respectiv intr-un anumit sens care sa va foloseasca voua.

Voi stiti ce inseamna "vorbirea in limbi" asa cum era ea initial ???

Pun si eu un pasaj mai jos scos din o lucrare a Cuviosului Seraphim Rose:
https://cuvseraphimrose.wordpress.co...irea-in-limbi/


Citat:
O persoană a recunoscut că, asemenea multor altora, după ce a vorbit în limbi, „rosteam adesea silabe fără sens în efortul de a-mi provoca fluxul rugăciunii în limbi” (Sherill, p. 127); eforturi care, departe de a fi descurajate, sunt recomandate cu zel de către penticostali. „A scoate sunete pe gură nu înseamnă, desigur, „a vorbi în limbi”, dar acest gest poate constitui un act onest de credintă, pe care Duhul Sfânt îl va onora dăruindu-i acelei persoane puterea de a vorbi într-o altă limbă” (Harper, p. 11).

Un alt pastor protestant spune: „Se pare că greutatea initială de a vorbi în limbi nu este altceva decât constiinta că tu esti acela care trebuie „să vorbească” în continuare, cu orice pret
 Primele silabe si cuvinte pot să-ti sune ciudat la ureche. Ele pot fi rostite cu greutate sau pot fi chiar nearticulate. E posibil să crezi chiar că le inventezi. Dar în măsura în care vorbesti fără oprire si cu credintă
 Duhul va alcătui pentru tine o limbă de rugăciune si de laudă (Christenson, p. 130).
@PT - Tu stii ce presupunea vorbirea in limbi originala? Ai auzit vreo "astfel de limba" ?? Ptrnu ca penticostalii tau marturisesc cu nonsalanta ca ei scot sunete pe gura - vezi mai sus si ca de fapt ei sunt constienti de aberatia pe care o fac... dau din gura "in speranta ca Duhul va da dupa".

Hai ca usor usor gasim materiale care sa arate impostura voastra.

Voi nu aveti treaba cu ce scrie in Scriptura.

Subliniez:
Citat:
A scoate sunete pe gură nu înseamnă, desigur, „a vorbi în limbiâ[
Aceasta este DEFINITIA PENTICOSTALA A VORBIRII IN LIMBI, si asta este practica oficiala: se scot SUNETE PE GURA, in speranta unei viitoare vorbiri in limbi...

Ori Scriptura vorbeste despre LIMBI si nu despre silabe si alte aberatii inventate de pseudo crestini care ei cu gura lor spun ca inventeaza.

Daca ai sa-i intrebi pe toti penticostalii toti or sa-ti spuna la fel: inventez !!!!!!

Last edited by gpalama; 02.01.2018 at 23:08:34.
  #5  
Vechi 02.01.2018, 23:10:39
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Si o suita de predici legate de tematica vorbirii in limbi.

http://www.cuvantul-ortodox.ro/recom...recomandari-2/

O Limba asa cum ar fi ea o recunosti usor.

La fel si bolborosirea se recunoaste la fel de usor. Si se diferentiaza de orice limba...

Si in plus cand bolborositorii MARTURISESC CU GURA LOR TOTI, ca de fapt bolborosesc si nu vorbesc in limbi, cum poti sa afirmi @PT ca vorbesti in limbi ???

VOI MARTURISITI CA BOLBOROSITI DOMNULE
  #6  
Vechi 02.01.2018, 23:17:09
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

http://www.ioanguradeaur.ro/653/cuvant-la-rusalii-i/

Sfantul Ioan Gura de Aur:

Citat:


De ce atunci, toți cei ce se botezau, vorbeau în limbi, iar acum nu? Să ne învățăm întâi ce este a vorbi în limbi și atunci vom spune și pricina.

Deci ce este a vorbi în limbi ? Cel ce se boteza îndată vorbea în limba indienilor, a egiptenilor, a perșilor, a sciților, a tracilor; așa că un om vorbea în multe limbi. Și aceștia de acum de s-ar fi botezat atunci, i-ai fi auzit și pe ei vorbind în multe limbi. Aceasta ne-o arată Pavel, zicând: „Și găsind câțiva ucenici, a zis către ei : Primit-ați voi Duhul Sfânt când ați crezut? Iar aceia au zis către el: Dar nici n-am auzit dacă este Duh Sfânt”. Și apoi botezându-i și „puindu-și Pavel, mâinile peste ei, Duhul Sfânt a venit asupra lor și vorbeau în limbi…” (F. Ap. 19, 1 – 2, 6). Deci pentru care pricină s-a luat de la oamenii de acum darul acesta ? Nu pentru că ne necinstește Dumnezeu pe noi, ci dimpotrivă pentru că ne iubește foarte mult. Cum ? Eu vă voi spune.

Oamenii de atunci de curând fiind izbăviți de idoli, aveau mintea groasă și nesimțitoare și erau dedați numai la lucrurile cele trupești, neavând nici o înțelegere față de darurile cele netrupești și nici nu știau ce este darul duhovnicesc, care se privește numai cu credința. Pentru aceasta se făceau semne.

Unele dintre darurile cele duhovnicești sunt nevăzute și numai cu credința se înțeleg, iar altele au și semne văzute spre încredințarea celor necredincioși. Adică, iertarea păcatelor este lucrare duhovnicească, care se înțelege cu gândul, este deci dar nevăzut. Pentru că nu vedem cu ochii trupului, cum se curătesc deci păcatele ? Cel ce se curățește, sufletul este. Însă sufletul cu ochii trupului nu se vede. Deci curățirea păcatelor este un dar care se înțelege cu mintea și nu poate fi văzut de ochii trupești. A vorbi în limbii este tot o lucrare a Duhului care cu mintea se înțelege, dar are și un semn văzut lesne de înțeles de cei necredincioși. Acesta este sunetul cuvântului rostit cu limba, care auzindu-se, face dovada lucrării celei nevăzute dinlăuntru, care se face în suflet.

Dar acum eu nu am trebuință de semne, căci Pavel zice : ..Și fiecăruia se dă arătarea Duhului spre folos” (I Cor. 12, 7). Dar care este pricina ? Pentru că și fără de semne am învățat să cred în Stăpânul. Cel ce nu crede are nevoie de semne, iar fiindcă cred, nu am trebuință de probe, nici de semne. Și cu toate că nu voi vorbi în limbi, totuși știu că m-am curățit de păcate. Iar cei de atunci nu credeau de nu vedeau semne, ca o garanție a credinței, pe care voiau s-o primească. Deci nu ca celor credincioși se dădeau semnele, ci ca celor necredincioși, ca să devină credincioși. Așa și Pavel zice: „Semnele nu sunt pentru cei credincioși, ci pentru cei necredincioși” (Idem 14, 22).

Vedeți că Dumnezeu a luat de la noi arătarea semnelor nu ca să ne necinstească, ci ca să ne cinstească. Și a făcut aceasta arătând că acum noi credem în El fără de semne și minuni. Iar aceia de nu ar fi avut mai întâi semne sau probe, nu ar fi crezut în El, prin lucrările cele nevăzute. Dar eu și fără de acestea arăt toată credința. Iată deci pricina pentru care nu se mai fac acum semne.

Voiam și pentru pricina praznicului să vorbesc și să arăt ce este praznicul a Cincizeci de zile și să arăt pentru ce în praznicul acesta s-a dat darul, de ce în limbi de foc și pentru ce după zece zile, dar văd că se întinde cuvântul de învățătură. Pentru aceasta adăugând puține voi înceta cuvântul. „Și când a sosit ziua Cincizecimii…” li s-au arătat lor, împărțite, limbi ca de foc…” (Fp. 2, 1, 3). Nu de foc, ci „ca de foc”, ca nimic simțit să nu cugeti pentru Duhul.

Și precum la curgerile Iordanului, nu porumbel s-a pogorât, ci ,.în chip de porumbel” (Lc. 3, 22), așa și aici, nu foc, ci chip de foc. Și iarăși puțin mai sus zice : „..ca de suflare de vânt ce vine repede” (Fp. 2. 21). Nu zice ,,ca o suflare de vânt ce vine repede”, ci „ca de suflare de vânt…”. Și pentru care fapt Iezechil ia darul proorociei prin carte și nu prin asemănare de foc ca apostolii ? Că zice : ,,Și a băgat în gura mea cartea aceea… Și am mâncat-o și s-a făcut gura mea dulce ca mierea” (Iez. 3, 2, 3). Iar pentru apostoli zice că li s-au arătat limbi de foc.

Deci pentru care pricină acolo carte și scriere, iar aici limbă și foc ? Pentru că acela se ducea să mustre păcate și să plângă necazurile iudaicești, iar aceștia ieșeau să mistuiască păcatele lumii. Pentru aceasta acela a luat carte în care se pomeneau greutățile ce au să fie, iar aceștia au luat foc, ca să ardă păcatele lumii si să prăpădească toate relele. Și precum focul de va cădea în mărăcini, pe toți cu lesnire îi va arde, așa și darul Duhului mistuia păcatele oamenilor. Dar evreii cei nesimțitori, când se făceau acestea, în loc să se spăimânteze, să se cutremure și să se închine Celui ce a dat Darul, ei iarăși își arătară nebunia loc, prihănind cu beția pe apostolii cei plini de Duhul Sfânt, zicând : „…că sunt plini de must” (Fp. 2, 13).

Pune în minte nemulțumirea și necunoștinta oamenilor și cugetă la mulțumirea și bunătatea îngerilor. Că îngerii când au văzut Pârga noastră suindu-se, se bucurau și ziceau: „Ridicați căpetenii porții voastre, și vă ridicați porțile cele veșnice si va intra Împăratul slavei” (Ps. 23, 7). Iar oamenii văzând darul Duhului pogorându-se la noi zice că sunt beți cei ce au primit darul. Și nici vremea anului nu i-a înțelepții că în vremea primăverii nu se găsește nicăieri must. Dar să-i lăsăm pe aceia, și să cugetăm la darul și răsplătirea iubitorului de oameni Dumnezeu.

A luat Hristos pârga firii noastre și ne-a dat darul Duhului. Și precum după un război îndelungat se face pace și se risipește vrajba, iar cei ce erau învrăjbiți între ei își dau unii altora încredințări de pace, așa și între Dumnezeu și oameni s-a făcut. A trimis Hristos ca zălog și încredințare pârga noastră lui Dumnezeu și ne-a trimis în schimb ca zălog și încredințare pe Duhul Sfânt. Și avem acest semn de încredințare, din neam împărătesc. Căci Duhul Sfânt care ni s-a trimis nouă este din Ființa cea împărătească, iar Cel ce de la noi S-a înălțat la ceruri este de neam împărătesc, fiind din seminția lui David.

Pentru aceasta nu mă mai tem, căci Pârga noastră stă sus. De aceea și despre viermele cel neadormit de-mi va spune cineva, sau despre focul nestins, sau despre alte chinuri și pedepse, nu mă mai tem.

Și nu că nu mă tem, dar nu deznădăjduiesc de mântuirea mea, că de nu ar fi pregătit Dumnezeu mari bunătăți pentru neamul nostru, nu ar fi luat sus pârga noastră. Mai înainte de aceasta, când priveam la cer și cugetam la puterile cerești simțeam marea noastră sărăcie, dar acum; privind în sus la Scaunul cel împărătesc, unde stă firea cea luată de la noi, vedem neamul nostru cel bun. Deci să ne gătim ca să nu cădem din slava aceea.
Citat:
De ce atunci, toți cei ce se botezau, vorbeau în limbi, iar acum nu? Să ne învățăm întâi ce este a vorbi în limbi și atunci vom spune și pricina.

Deci ce este a vorbi în limbi ? Cel ce se boteza îndată vorbea în limba indienilor, a egiptenilor, a perșilor, a sciților, a tracilor; așa că un om vorbea în multe limbi. Și aceștia de acum de s-ar fi botezat atunci, i-ai fi auzit și pe ei vorbind în multe limbi. Aceasta ne-o arată Pavel, zicând: „Și găsind câțiva ucenici, a zis către ei : Primit-ați voi Duhul Sfânt când ați crezut? Iar aceia au zis către el: Dar nici n-am auzit dacă este Duh Sfânt”. Și apoi botezându-i și „puindu-și Pavel, mâinile peste ei, Duhul Sfânt a venit asupra lor și vorbeau în limbi…” (F. Ap. 19, 1 – 2, 6). Deci pentru care pricină s-a luat de la oamenii de acum darul acesta ? Nu pentru că ne necinstește Dumnezeu pe noi, ci dimpotrivă pentru că ne iubește foarte mult. Cum ? Eu vă voi spune.

Oamenii de atunci de curând fiind izbăviți de idoli, aveau mintea groasă și nesimțitoare și erau dedați numai la lucrurile cele trupești, neavând nici o înțelegere față de darurile cele netrupești și nici nu știau ce este darul duhovnicesc, care se privește numai cu credința. Pentru aceasta se făceau semne.

Unele dintre darurile cele duhovnicești sunt nevăzute și numai cu credința se înțeleg, iar altele au și semne văzute spre încredințarea celor necredincioși. Adică, iertarea păcatelor este lucrare duhovnicească, care se înțelege cu gândul, este deci dar nevăzut. Pentru că nu vedem cu ochii trupului, cum se curătesc deci păcatele ? Cel ce se curățește, sufletul este. Însă sufletul cu ochii trupului nu se vede. Deci curățirea păcatelor este un dar care se înțelege cu mintea și nu poate fi văzut de ochii trupești. A vorbi în limbii este tot o lucrare a Duhului care cu mintea se înțelege, dar are și un semn văzut lesne de înțeles de cei necredincioși. Acesta este sunetul cuvântului rostit cu limba, care auzindu-se, face dovada lucrării celei nevăzute dinlăuntru, care se face în suflet.

Dar acum eu nu am trebuință de semne, căci Pavel zice : ..Și fiecăruia se dă arătarea Duhului spre folos” (I Cor. 12, 7). Dar care este pricina ? Pentru că și fără de semne am învățat să cred în Stăpânul. Cel ce nu crede are nevoie de semne, iar fiindcă cred, nu am trebuință de probe, nici de semne. Și cu toate că nu voi vorbi în limbi, totuși știu că m-am curățit de păcate. Iar cei de atunci nu credeau de nu vedeau semne, ca o garanție a credinței, pe care voiau s-o primească. Deci nu ca celor credincioși se dădeau semnele, ci ca celor necredincioși, ca să devină credincioși. Așa și Pavel zice: „Semnele nu sunt pentru cei credincioși, ci pentru cei necredincioși” (Idem 14, 22).




Deci ce este a vorbi în limbi ? Cel ce se boteza îndată vorbea în limba indienilor, a egiptenilor, a perșilor, a sciților, a tracilor; așa că un om vorbea în multe limbi.
  #7  
Vechi 02.01.2018, 23:19:04
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

http://www.ioanguradeaur.ro/653/cuvant-la-rusalii-i/

Cuvant la Rusalii I

26/06/2007 admin Despre minuni, Omilii 0

din “Omilii si cuvantari”

CUVÂNT
LA SFÂNTUL PRAZNIC AL CINCIZECIMII,
ȘI PENTRU CE NU SE MAI FAC ACUM
SEMNE ȘI MINUNI

Deci ce este a vorbi în limbi ? Cel ce se boteza îndată vorbea în limba indienilor, a egiptenilor, a perșilor, a sciților, a tracilor; așa că un om vorbea în multe limbi.

Sfantul Ioan Hrisostom a fost extrem de apropiat de epoca respectiva, a avut marturii "la a 2-a mana" despre ce a fost atunci.
Asta este sensul real al vorbirii in limbi, iar restul este o neintelegere de traducere si de asumare a realitatii istorice.
  #8  
Vechi 02.01.2018, 23:22:28
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Deci ce este a vorbi în limbi ? Cel ce se boteza îndată vorbea în limba indienilor, a egiptenilor, a perșilor, a sciților, a tracilor; așa că un om vorbea în multe limbi. [/b]
Slava Domnului!
Asa ar trebui sa fie si in zilele noastre, in bisericile noastre.
  #9  
Vechi 02.01.2018, 23:17:15
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
Si in plus cand bolborositorii MARTURISESC CU GURA LOR TOTI, ca de fapt bolborosesc si nu vorbesc in limbi, cum poti sa afirmi @PT ca vorbesti in limbi ???
Uneori, cand te agiti prea tare, ( inca nu mi-ai raspuns daca din cand in cand bei mai multe pahare de vin) spui minciuni cu nemiluita. Nu le mai cerni.
Ca si aia cu "invatatura oficiala a cultului penticostal"
Citat:
În prealabil postat de gpalama Vezi mesajul
VOI MARTURISITI CA BOLBOROSITI DOMNULE
Singurii care au bolborosit sunt boscoroditorii limbii slavone.
Si acestia NU erau in Biserica Penticostala
  #10  
Vechi 02.01.2018, 23:20:42
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Uneori, cand te agiti prea tare, ( inca nu mi-ai raspuns daca din cand in cand bei mai multe pahare de vin) spui minciuni cu nemiluita. Nu le mai cerni.
Ca si aia cu "invatatura oficiala a cultului penticostal"

Singurii care au bolborosit sunt boscoroditorii limbii slavone.
Si acestia NU erau in Biserica Penticostala
Uite aici:
https://cuvseraphimrose.wordpress.co...irea-in-limbi/
Citat:
O persoană a recunoscut că, asemenea multor altora, după ce a vorbit în limbi, „rosteam adesea silabe fără sens în efortul de a-mi provoca fluxul rugăciunii în limbi” (Sherill, p. 127); eforturi care, departe de a fi descurajate, sunt recomandate cu zel de către penticostali. „A scoate sunete pe gură nu înseamnă, desigur, „a vorbi în limbi”, dar acest gest poate constitui un act onest de credintă, pe care Duhul Sfânt îl va onora dăruindu-i acelei persoane puterea de a vorbi într-o altă limbă” (Harper, p. 11).

Un alt pastor protestant spune: „Se pare că greutatea initială de a vorbi în limbi nu este altceva decât constiinta că tu esti acela care trebuie „să vorbească” în continuare, cu orice pret
 Primele silabe si cuvinte pot să-ti sune ciudat la ureche. Ele pot fi rostite cu greutate sau pot fi chiar nearticulate. E posibil să crezi chiar că le inventezi. Dar în măsura în care vorbesti fără oprire si cu credintă
 Duhul va alcătui pentru tine o limbă de rugăciune si de laudă (Christenson, p. 130).

Un „teolog” iezuit ne povesteste cum a pus el în practică aceste sfaturi: „După micul dejun am simtit că ceva mă trage aproape irezistibil către capela unde m-am asezat să mă rog. Luându-mă după descrierea lui Jim, despre cum a primit el darul limbilor, am început să rostesc încet, numai pentru mine: „La, la, la, la”. Spre marea mea uluire a urmat o miscare rapidă a limbii si buzelor însotită de un sentiment extraordinar de devotiune interioară” (Gelpi, p. 1).
La, la, la nu este rugaciune domnule si nu este limba, si nu asa se incepe o rugaciune catre Dumnezeu.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre vorbirea cu mortii strajeru Secte si culte 2 09.04.2018 22:32:16
Vorbirea in limbi - ajutor Archangel Reguli generale de utilizare a forumului 37 03.01.2013 12:16:48
Vorbirea in limbi la penticostali... lacrimi Secte si culte 2217 03.04.2012 13:35:20
Vorbirea despre Dumnezeu George.m Spiritualitatea ortodoxa 28 02.02.2011 13:01:53
DESPRE VORBIREA IN LIMBI Ioan_Ciobota Generalitati 4 24.03.2010 17:09:10