![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#311
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Este nevoie de o referinta, de un punct fix ca sa rastorni pamantul. Ca vrei sa o numesti/clasifici New Age este pur perceptia ta. Eu am punctat precis asemanari intre budism si crestinism - nu am divagat pe subiect, nu am facut asertiuni gratuite - pareri fara o justificare, fara o minima demonstratie. Unora poate le foloseste sa cunoasca ca exista o psihologie comuna, trans-religie, care nu depinde de denominatiuni - altora nu. Fiecare cantareste ce este bine pentru el insusi. Omul cand judeca pe altul o face de cele mai multe ori privindu-se pe sine in oglinda - fara sa-si dea seama. Vede in altul ceea ce este deja inlauntrul lui.
__________________
|
#312
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fals!In crestinism nu se cere iesirea din lume!
__________________
Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul! |
#313
|
||||
|
||||
![]()
Citeste cu atentie ce scrie in paranteza.
Iesirea din lume esentialmente inseamna iesirea din patima (corectarea miscarilor launtrice). Acesta este sensul profund. Este obiectivul principal atat in crestinism cat si in budism. Nicio diferenta. ---------------- Iar El i-a zis: Un om oarecare a facut cina mare si a chemat pe multi; si a trimis la ceasul cinei pe sluga sa ca sa spuna celor chemati: Veniti, ca iata toate sunt gata. si au inceput unul cate unul, sa-si ceara iertare. Cel dintai i-a zis: tarina am cumparat si am nevoie sa ies ca s-o vad; te rog iarta-ma. si altul a zis: Cinci perechi de boi am cumparat si ma duc sa-i incerc; te rog iarta-ma. Al treilea a zis: Femeie mi-am luat si de aceea nu pot veni. si intorcandu-se, sluga a spus stapanului sau acestea. Atunci, maniindu-se, stapanul casei a zis: Iesi indata in pietele si ulitele cetatii, si pe saraci, si pe neputinciosi, si pe orbi, si pe schiopi adu-i aici. si a zis sluga: Doamne, s-a facut precum ai poruncit si tot mai este loc. si a zis stapanul catre sluga: Iesi la drumuri si la garduri si sileste sa intre, ca sa mi se umple casa, Caci zic voua: Nici unul din barbatii aceia care au fost chemati nu va gusta din cina mea. (Luca 14, 16-24) Nu poti sluji la doi stapani, si lui Dumnezeu, si lui Mamona.
__________________
|
#314
|
|||
|
|||
![]()
Fals!Lumea nu inseamna patima!Insusi Mantuitorul a venit in lume!Aiureala ceea ce spui!Dar tu nu vorbesti despre budism ci despre ceva ce nici tu nu stii ce este!
__________________
Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul! |
#315
|
|||
|
|||
![]() |
#316
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca nu ar fi astfel de ce ne-am mai ruga "precum in cer asa si pe pamant"? Ne rugam astfel, pentru ca 'cerul' este perfect iar 'lumea' imperfecta. Iisus nu a venit in lume pentru ca lumea este desavarsita. Iisus a venit in lume pentru ca aceasta traieste in patima ("in intuneric") pentru a despatimi pe cei patimasi care cred in El. --- Daca utilizezi valori booleene - ar trebui sa le sustii de afirmatii argumentate logic. Cu timpul vei intelege mai multe. Toate la vremea lor.
__________________
|
#317
|
||||
|
||||
![]()
`Adevarul va va face liberi`
Ce fel de adevar? Ce calitate are acest adevar? Care este natura acestui adevar? Rational-analitic intrebam astfel, pentru ca mintea noastra sesizeaza multe feluri de adevar. De exemplu, faptul ca observam ca este zi si nu este noapte este o forma de adevar particular. Multitudinea de adevaruri fizice, matematice, etc.,de asemenea, adevaruri particulare. Toate aceste adevaruri genereaza anumite forme de libertate. Insa despre ce adevar vorbeste Dumnezeu? Si ce tip de libertate genereaza adevarul despre care vorbeste Dumnezeu? ------------ Dumnezeu vorbeste despre adevarul care este El Insusi. Despre natura Sa, pe care in momentul de fata nu o putem sesiza, cunoaste direct. Natura Lui Dumnezeu este nevazuta, infinit de adanca, de neatins. Chiar daca temporar S-a intrupat, natura Lui Dumnezeu a fost, este si va fi abisala, intangibila. Intruparea este doar o mana de ajutor intinsa omului - pentru ca prin vedere trupeasca - mintea omului sa poata fi directionata catre netrupesc. Spunem ca este âde necunoscutâ nu pentru ca nu poate fi experimentata natura Lui Dumnezeu ci pentru ca nimic nu poate defini aceasta forma de cognitie - o cognitie care transcende insasi actul cognitiei. Acest mod abisal, care se afla dincolo de orice repere, limite sau atingeri este modul de existenta dumnezeiesc. Adevarul despre sursa a tot ceea ce recunoastem ca Viata si Non-Viata. ------ Insa despre ce âlibertateâ vorbeste Dumnezeu? O libertate de care se bucura El Insusi, transcendenta, inconceptibila. Pentru ca este promisa libertatea inseamna ca in prezent nu suntem cu adevarat liberi. Ca traim intr-o anumita forma de robie. Ca suntem prizonieri intr-o inchisoare. Robia nu inseamna bucurie adevarata ci o forma de existenta patrunsa de suferinta. Cel mai grav aspect al robiei este faptul ca nu este constientizata ca atare, asa cum nebunul nu isi constientizeaza nebunia. De aceea, primul pas catre libertate este deschiderea ochilor mintii si vederea inchisorii in care ne aflam de fapt. O inchisoare bine camuflata, care insa âmuscaâ din noi sistematic. ------------- Care este cauza robiei? Cum se produce efectul eliberarii? Cauza profunda a robiei este ruptura dintre eul nostru si Dumnezeu. O ruptura de identificare. Omul nu se recunoaste pe sine prin Dumnezeu, ca sursa a sa, ci prin formele inselatoare, trecatoare ale lumii, inclusiv prin trupul sau muritor, putrezitor. Dumnezeu ne invita sa-L cunoastem, sa ne adancim in ceea ce este El in intimitatea Sa. Efectul eliberarii se produce numai atunci cand eul se recunoaste pe sine prin Dumnezeu, prin ultima Sa natura, abisala, adevarata, nepieritoare, atemporala. Alta cale nu este. Miza este mare si nu este cale de mijloc. Ori ramanem robi, ori vom fi liberi. De fiecare data cand ne identificam prin formele lumii cream cauze cu efecte in mentinerea starii de robie. De fiecare data cand ne identificam prin Dumnezeu cream cauze cu efecte in obtinerea eliberarii. Fiecare sa ia aminte la sine.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 04.04.2015 at 18:49:53. |
#318
|
||||
|
||||
![]()
Ridica Doamne ispita si nu se va mantui nimeni.
Omul este un fenomen in schimbare, in devenire. Desavarsirea la care este chemat omul presupune curatarea completa de pacate. Altfel, in inima si in mintea omului raman diverse intunecimi (Fiti desavarsiti asa cum Tatal vostru din ceruri este desavarsit). Omul isi poate constientiza anumite slabiciuni, incuibate in suflet, numai atunci cand se afla in anumite situatii/circumstante care sa le scoata la iveala. In principiu tot ceea ce vedem si atingem este ispita, pentru ca in momentul de fata nu suntem capabili sa relationam cognitiv corect cu tot ceea ce ne inconjoara. Incorect, pentru ca nu-L percepem pe Dumnezeu in fiecare cuanta de experienta cognitiva. Deci âlumeaâ (ca opus aL Lui Dumnezeu) nu este lumea in sine, ci perceptia noastra deformata despre lume, care-L exclude pe Dumnezeu. In esenta nu este decat o singura lucrare: readucerea Lui Dumnezeu in lume prin mintea si inima noastra. Gustarea Trupului prin impartasanie este Nasterea - nasterea Lui in inima noastra, iar unirea deplina cu El, prin biruirea âlumiiâ, este moartea omului vechi si Invierea luminoasa a Lui Dumnezeu in sufletul rascumparat.
__________________
|
#319
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Le-ati spus budhism pentru a avea cat de cat un soi de prestanta, dar adevarul este ca asa cum ai spus tu (pentru tine) e doar "mambojambo", in spatele lor sunt niste "Guru" moderni care traiesc de pe spatele unor prosti. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#320
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poti sa ramai tu insuti cand asculti aiureli sau intelepciune, sau te aprinzi la extreme? Poti sa ramai tu insuti cand esti laudat sau criticat, sau te clintesc cuvintele? Poti sa ramai tu insuti in suferinta sau in bucurie, sau esti miscat launtric de cele doua? Cand ai castigat stabilitatea inimii, incepi sa gusti miezul adevarului. Si nu e mambojambo, ci putere. Cum poti sa o obtii daca nu cunosti natura ultima a fluctuatiilor?
__________________
|
|