Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #641  
Vechi 01.03.2015, 17:09:35
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
E vorba doar de prezena Lui fizică, vizibilă, palpabilă; căci noi umblăm prin credină, nu prin vedere (2 Cor.5,7), închinarea noastră este în duh (Ioan 4,23), nu în trup.
Serios? Închinarea nu e în trup? Dar cu trupul nu vă puneți în genunchi? Să-ți dau versete despre rugăciunea care trebuie făcută în genunchi? Când te pui în genunchi, nu e închinare în trup? Dar ce e?

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Se numete CREDINĂ, prietene. Iar dacă închinarea e prin credină, ea nu este prin vedere.
Serios? Măi frățior rătăcit, măi...

Cum să nu fie închinare prin vedere?

De ce contrazici Biblia și pe Hristos? Nu ți-am spus când tâlcuiești un verset să te referi la toată Biblia odată?

Dar nu o cunoști, ești afon biblic, îți spun cu simpatie, n-am nimic împotriva ta.

Iată încă un sprijin:


______________________________EXEMPLUL 11 BIBLIC______________________________

Ioan 1, 51: Și i-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă, de acum veți vedea cerul deschizându-se și pe îngerii lui Dumnezeu suindu-se și coborându-se peste Fiul Omului.

DA! Noi, creștinii vedem îngerii suindu-se și coborându-se prin Sfintele Icoane, căci îngerii sunt vii, la fel și Dumnezeu Căruia ne închinăm în Sfintele Icoane, este Viața, la fel șio Sfinții Lui, sunt vii cu adevărat și se roagă pentru noi, dacă le cerem asta. Sfintele Icoane, sunt făcătoare de minuni, fiind pline de har și de Duh Sfânt, pentru cei ce cred. La fel ca haina Mântuitorului, sau ca umbra Sfinților Apostoli, umbră care era plină de Duh Sfânt, din trupul lor, cinstit de Dumnezeu, încă decând era în viață, iar apoi prin Sfintele lor Moaște.

Când a rostit Hristos cuvintele acestea, le-a rostit unor oameni vii și era fizic lângă ei, nu? Deci vor vedea cu ochii trupești acei îngeri suindu-se și coborându-se. Dacă ei au văzut fizic, îngerii, care sunt duhuri, dacă Sfinții Prooroci au avut viziuni, în Vechiul testament și au văzut serafimii cu câte 6 aripi și heruvimii cei cu ochi mulți, care se înălțau zburând, cântarea de biruință cântând și glas înâltând și grăind: "Sfânt, Sfânt, Sfânt, Domnul Savaot, plin este Cerul și pământul de slăvirea Lui.", spune Biblie.

Atunci deci, cu atât mai mult, prin Sfintele Icoane vine cu adevărat vindecarea și mântuirea. Cine nu se închină lui Dumnezeu și cine cere Sfinților Lui, rugăciunile lor, ACELA NU SE VA MÂNTUI !

Cine nu este creștin, ci eretic, acela nu se va mântui.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #642  
Vechi 01.03.2015, 17:19:50
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Te bazezi doar pe argumentele propriei tale întelegeri [gresite], în loc să te bazezi pe Sfânt Cuvântul lui Dumnezeu. Nu e bine deloc!
Frate, sunt silit să revin mereu și îmi cer iertare că repet ca o moară stricată aceleași lucruri: textul Scripturii, versetul cutare sau cutare, literele și virgulele acelea, NU SUNT Cuvântul lui Dumnezeu. Ci doar un semn pe o cale către Cuvântul lui Dumnezeu.
Pornind de la semn, noi cititorii avem o imensă sarcină de rezolvat: cum tâlcuim semnul? Cum călătorim cu semnul spre Dumnezeu?
Ei bine, am învățat în Biserică, de la Sfinții noștri, Părinții, că tâlcuirea în duh și adevăr a Scripturii se face numai prin participarea la Dumnezeire, prin împărtășirea creștinului de Harul Duhului Sfânt. Nu poți intra în lumea Harului deschisă ori propusă nouă prin semnele scripturistice, decât atunci când te afli sub puterea și luminarea însăși a Duhului. Când trăiești în Dumnezeu.

În consecință, noi folosim învățăturile Părinților Bisericii lui Hristos, deoarece am înțeles, prin modul cum am răspuns noi la chemarea și lucrarea Harului, că acești Luminători ai Ortodoxiei sunt cei care au trăit părtășia cu Dumnezeu și cu tainele Evangheliei și a întregii Scripturi.

E o mare iluzie să cred că eu, ca om fără nici un alt reazem decât al minții naturale și (vai!) "culte", aș putea să mă bazez pe Sfânt Cuvântul lui Dumnezeu. Da, m-aș baza, desigur: DACĂ L-AȘ TRĂI CUM L-AU TRĂIT SFINȚII, adică purtătorii lui Hristos și împlinitorii întregii vieți pământești a Domnului. Da, se pot baza pe Cuvânt cei smeriți. Cei blânzi...

Câtă vreme noi nu suntem, încă, aidoma sfinților, adică aidoma lui Hristos, Omul,
e absolut necesar să urmăm pe sfinți, pe Părinți, în elanul apropierii noastre de Sfântul Cuvânt al lui Dumnezeu.
Astfel deprindem, treptat, smerenia - înainte de toate!

Să ne smerim, așadar, nu înaintea semnului către Dumnezeu, cât înaintea roadelor Duhului din cei ai lui Hristos: sfinții.
Apoi ni se va da și tâlcul semnelor. În dar.

Last edited by Ioan_Cezar; 03.03.2015 at 01:02:55.
Reply With Quote
  #643  
Vechi 01.03.2015, 17:23:25
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Desigur. Însă e valabil doar pentru Ortodoxie, căci ea afirmă (respectiv voi afirmai) că cultul icoanelor ar reprezenta închinare în duh i adevăr. Din punctul meu de vedere, nu este deloc adevărat. Poate i numai pentru faptul că portretul nu corespunde adevărului - exemplu ochi albatri, ori căprui care pentru Illuminatu e amănunt ce ine de inspiraia i personalitatea pictorului. De fantezia lui în ultimă instană.
Închinarea în fața Chivotului Legii, s-a făcut în duh și adevăr, nu se închinau Chivotului, ci lui Dumnezeu din chivot, Chivotul fiind doar un material, pe care Dumnezeu la învrednicit, prin prezența Sa, a Duhului Sfânt și Dumnezeu Treime, în el. Cine se închina Chivotului nu greșea, închinându-se Domnului, ci se mântuia.

Închinarea în fața Sfintelor Icoane, se face în duh și adevăr, nu ne închinăm Sfintelor Icoane ca atare, ca material, ci lui Dumnezeu din Sfintele Icoane, Icoanele fiind doar un material, pe care Dumnezeu la învrednicit, prin prezența Sa, a Duhului Sfânt și Dumnezeu Treime, în ele. Cine se închina Sfintelor Icoane, nu greșește, ci se mântuiește.

Închinarea în fața lui Hristos fizic, și a hainei Sale, pe care femeia cu scurgeri a atinso, s-a făcut în duh și adevăr, nu se închinau hainelor Domnului, ci lui Dumnezeu din haine, hainele fiind doar un material, pe care material Dumnezeu l-a învrednicit, prin prezența Sa, a Duhului Sfânt și Dumnezeu Treime, în el. Cine se închina hainelor Mântuitorului, nu greșea, ci se mântuia.

Închinarea în fața Sfinților Apostoli, s-a făcut în duh și adevăr, nu se închinau trupului de pământ, ci lui Dumnezeu din trupul lor, trupul fiind doar un material, pe care Dumnezeu l-a învrednicit, prin prezența Sa, a Duhului Sfânt și Dumnezeu Treime, în el. Cine se închina Sfinților Apostoli, nu greșea, ci se mântuia. Încât numai umbra Sfinților Apostoli treceau peste cei bolnavi și ei se vindecau.

E limpede, Centesimus?

Îți mai dau exemple? Mai am, crede-mă !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #644  
Vechi 01.03.2015, 21:36:04
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Eu nu mă închin ”părții vizibile” a lui Hristos pentru că pur și simplu nu-L văd, este în Cer, nu e pe pământ [în mod vizibil, palpabil].
Dar daca cerurile s-ar deschide si L-ai vedea in cer, i-ai vedea Trupul in cer, te-ai inchina aici, pe pamant Lui?
Dar daca ar sta in fata ta te-ai inchina Trupului Lui? Dar i-ai atinge poala hainei Lui?
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"

Last edited by Illuminatu; 01.03.2015 at 22:20:19.
Reply With Quote
  #645  
Vechi 02.03.2015, 02:55:29
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
E vorba doar de prezența Lui fizică, vizibilă, palpabilă; căci noi umblăm prin credință, nu prin vedere (2 Cor.5,7), închinarea noastră este în duh (Ioan 4,23), nu în trup.
Credința noastră, a comunității creștine dintotdeauna, vine și din auzire și din vedere.
Ne sprijinim pe mărturiile auzirii și vederii celor care au fost înaintea noastră și care au rămas în Scriptură, iar noi îi numim azi Biserica Primară; cel puțin de la ei ne lămurim și ne întărim, prin mijlocirea textului Scripturii, dacă pe cei care Îl aud și Îl văd azi pe Domnul nu îi credeți:

Din auzire:
"Și, căzînd la pământ, a auzit un glas, zicîndu-i: Saule, Saule, de ce Mă prigonești?" (Fapte 9,4)

Din auzire și din vedere:
"Ci veți lua putere venind Duhul Sfânt peste voi și îmi veți fi mie martori în Ierusalim și în toată Iudeea și în Samaria și până la marginea pământului.
Și acestea zicînd, pe când ei priveau, S-a înălțat și un nor L-a luat de la ochii lor.
Și privind ei, pe când El mergea la cer ..." (Fapte 1, 8-11)

Din vedere și din auzire:
"Iar Ștefan, fiind plin de Duh Sfânt și privind la cer, a văzut slava lui Dumnezeu și pe Iisus stând de-a dreapta lui Dumnezeu.
Și a zis: Iată, văd cerurile deschise și pe Fiul Omului stând de-a dreapta lui Dumnezeu!
Iar ei, strigînd cu glas mare, și-au astupat urechile și au năvălit asupra lui." (Fapte 7, 55-57)

Toate acestea sunt un temei scripturistic deplin pentru icoanele dreptmăritorilor creștini. Credința noastră vine și din vederea și auzirea de care au avut parte ei - primii dreptmăritori creștini, la care noi avem acces astăzi (și) prin mijlocirea textului Scripturii.
(Mai sunt și alte locuri în NT care constituie temei scripturistic pentru icoană, deși vă plângeați că nu ați găsit încă. Citiți cu atenția adunată, cu inimă înfrântă și smerită și veți găsi o mulțime de astfel de locuri - și astfel vă veți însenina și n-o să mai plângeți...:)....)

P.S. Țineți seama, vă rog, că Apostolul făcea acele precizări și îndemnuri pe care le-ați precizat (2 Corinteni 5,7) unor oameni care fuseseră deja tulburați (Cap. 2) și cărora Pavel încerca să le întărească dragostea, iertarea, credința - în contextul ispitirilor Satanei care intraseră în comunitatea eclesială printr-un om anume (II Corinteni 2,11). Așadar să vedem clar scopul cuvintelor Apostolului, în situația de viață concretă pe care Pavel o abordează, și să nu ne folosim de ele în mod abstract și speculativ, pentru a trage spuza pe turta noastră...

Last edited by Ioan_Cezar; 02.03.2015 at 03:24:31.
Reply With Quote
  #646  
Vechi 02.03.2015, 11:12:41
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Tocmai fuse Duminica Ortodoxiei, biruinta dreptei credinte asupra iconoclasmului :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #647  
Vechi 02.03.2015, 15:13:37
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locație: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Eu nu mă închin ”părții vizibile” a lui Hristos pentru că pur și simplu nu-L văd, este în Cer, nu e pe pământ [în mod vizibil, palpabil]. Dacă ar fi, sau dacă aș fi fost eu acum 2.000 de ani, cred că m-aș fi închinat asemenea lui Toma, mai sceptic fiind eu așa de felul meu...

Spuneam că sunt mai sceptic. Mai ales cu privire la istoriile care încep cu ”se zice că...”. Prefer varianta ”stă scris!”[în Scriptură desigur] - așa cum obișnuia Mântuitorul să zică.
Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Se numește CREDINȚĂ, prietene. Iar dacă închinarea e prin credință, ea nu este prin vedere.
Pai, Sf.Ap.Toma A VAZUT ranile Mantuitorului si dupa aceea A CREZUT! Asa e?
Ce fel de CREDINTA este aceasta dupa standardele voastre antinomice de credinta?

Asa este: ferice de cei ce nu au vazut si au crezut. Dar Sf.Ap.Toma nu e, cumva si el fericit? A VAZUT urmele ranilor si A CREZUT! Daca nu ar fi vazut niciodata semnele ranilor s-ar fi lepadat de Hristos sau nu?
De ce a crezut? Putea foarte bine sa-si spuna ca acele rani puteau fi ale oricarui alt rastignit... si sa nege ca acele rani ar fi apartinut Mantuitorului.
Ce l-a determinat pe Sf.Ap.Toma sa se inchine VAZAND niste rani?

Cum a fost inchinarea Sf.Ap.Toma aici: prin credinta, prin vedere sau prin credinta CU AJUTORUL VEDERII?
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote
  #648  
Vechi 03.03.2015, 20:57:49
EzioAuditore
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Minimul gram de atentie acordat icoanelor ma lasa rece la fel si subiectul...

Dar am o nelamurire. Sfintii "considerati" de Biserica Ortodoxa, contemporani cu aceasta era in care fotografiile au imortalizat momente din timpul si viata noastra pictand deprinderea grimasa, nu sunt folosite in biserica ci se picteaza icoane dupa ele. De ce?

De ce ideologizarea bruta a blitului? Ex.: Ioan Iacob Hozevitul, Ioan de Kronstadt, Arsenie Boca ...
Reply With Quote
  #649  
Vechi 04.03.2015, 12:24:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de EzioAuditore Vezi mesajul
Dar am o nelamurire. Sfintii "considerati" de Biserica Ortodoxa, contemporani cu aceasta era in care fotografiile au imortalizat momente din timpul si viata noastra pictand deprinderea grimasa, nu sunt folosite in biserica ci se picteaza icoane dupa ele. De ce?
De ce ideologizarea bruta a blitului? Ex.: Ioan Iacob Hozevitul, Ioan de Kronstadt, Arsenie Boca ...
Eu nu am inteles exact fraza, probabil e vorba de ce nu se folosesc si fotografii, ca niste icoane. La fel sfintilor din trecut nu li se facea un tablou, icoana e diferita de tablou sau fotografie. Citez: "Icoana nu este deci un ornament, un tablou sau o simplă reprezentare figurativă, ci o comunicare vizuală a realității invizibile divine, manifestată în timp și spațiu. Icoana nu este portretul unei persoane care a fost, ci este portretul sau reprezentarea unei persoane în Împărăția lui Dumnezeu."
Reply With Quote
  #650  
Vechi 04.03.2015, 14:39:23
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Icoana nu este portretul unei persoane care a fost, ci este portretul sau reprezentarea unei persoane în Împărăția lui Dumnezeu."
foarte frumos spus!
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare